четверг, 12 марта 2020 г.

Розробки занять з математики для 2 класу. 22 тиждень


 Математика 22 тиждень

106 заняття  С.2-3, 8-9

Тема. Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Співвідношення між одиницями вимірювання маси (кг, ц). Місткість і маса. Дослідження маси різних речовин, що заповнюють однакові ємкості. Задачі на знаходження місткості, маси. Покази ваг. Рівновага на вагах.    
1.Завдання за малюнком на с. 2-3
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: Скільки людей різних професій/жінок/чоловіків/зеленбудівців; будинків/вікон/люків /автомобілів зображено? Люди яких професій використовують у своїй роботі знання про довжину/масу/ вартість/місткість? В яких одиницях вимірювання визначають вартість/довжину/місткість/масу? Тощо. На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачі певного виду (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 
2. Завдання на полі на с.3.
         1. Дітям пропонується обчислити вирази, подані словесно, записати результат.
         2. Дітям пропонується визначити трійки чисел, з яких можна скласти 4 рівності, які ілюструють взаємозв’язок між компонентами і результатами дій множення і ділення.
         3. Дітям пропонується визначити кількість кубів різного кольору, з яких складено робота. На основі отриманих даних та моделі скласти і розв’язати задачу.
3. Завдання на  с.8.
1.                 Дітям пропонується виконати кругові обчислення та прочитати слово (менеджер). Коротко зазначається важливість зазначеної професії, обговорюється, якими рисами характеру треба володіти, щоб успішно керувати справою, яка людиною обрана. Підкреслюється, що професія менеджера потрібна у всіх галузях людської діяльності.
2.                 Дітям пропонується «зважити» на терезах воду і гречку; вівсянку і гречку, що заповнюють однакові склянки; зробити висновок і дописати слова. Для виконання завдання радимо організувати роботу  у групах.
3.                 Дітям пропонується розв’язати задачу усно, шляхом розмірковувань.
4.                 Дітям пропонується порівняти числові вирази, підкреслити «зайву» нерівність (зайва нерівність з числами, що виражені в одиницях вартості (грн.), оскільки решта чисел, виражені в одиницях маси. Радимо запропонувати дітям назвати ситуації на зважування
5.                 Дітям пропонується заповнити таблицю, записати вираз на знаходження пропущеного числа. 
         4. Завдання на с. 9.
6. Дітям пропонується записати на світлині номер задачі, яку вона ілюструє; розфарбувати ключові слова в задачах; розв’яжи задачу на знаходження цілого (№ 2). Інші задачі радимо використати для індивідуальної роботи.
7. Дітям пропонується визначити масу товару на вагах; записати дані в таблиці; знайти вартість товару; познач товар, який придбав кухар. За даними таблиці можна запропонувати дітям скласти задачу (на відношення різницевого порівняння; знаходження цілого тощо)
8. Дітям пропонується визначити, як змінюється кожне наступне число числового ряду (для цього потрібно від більшого числа відняти менше); обвести числа, що діляться на 6; скласти з ними й записати по дві рівності на множення та ділення.

107 заняття  С.12-13, 18-19
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Вартість. Ціна. Місткість і маса. Складені задачі, що складаються з простих задач на множення/ділення, додавання/віднімання. Задачі про переливання і пересипання; врівноважування. Старт навчального проекту «Величини у моєму житті»

1.Завдання за малюнком на с. 12-13.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним за малюнками на ст. 12-13. Дітям пропонується визначити кількість фото з пам’ятниками людям різних професій; скласти задачі про роботу, яку виконують люди цих професій тощо. 

2. Завдання на полі на с.13.
1. Дітям пропонується дібрати число, щоб рівність/нерівність стала правильною. Повторюється взаємозв’язок між множенням і додаванням та правило порівняння виразів на множення: якщо один із множників однаковий, то для порівняння обчислювати значення виразів не потрібно, достатньо порівняти множники, якими вирази відрізняються.  
2. Дітям пропонується прочитати числовий ряд (від … до …) у заданому вчителем порядку, показуючи указкою самі числа; назвати/обвести олівцем певного кольору числа, які націло діляться на 5/6/7 тощо; розказати про певне число (двоцифрове, парне/непарне, складається з таких то розрядних доданків, ділиться націло на … тощо. 
3. Завдання на  с.18.
1.                 Дітям пропонується підкреслити першу дію та знайти значення виразів; назвати професії, про які підготував розповідь кожний лаксик; закреслити в довідці «зайву» назву. Важливо повторити правила визначення порядку виконання арифметичних дій у виразах.
2.                 Дітям пропонується розв’язати задачу за поданим планом. У ході аналізу задачі доцільно запитати дітей, про які величини йдеться в задачі, що означають числа 7 і 10, що спільного і чим відрізняється ціна від вартості.
3.                 Дітям пропонується позначити задачу на знаходження вартості покупки; розв’язати її, скласти подібну задачу про покупку ґудзиків і стрічок. Решту задач радимо використати для організації індивідуальної роботи.
4.                 Дітям пропонується записати числа, які діляться на 8; скласти й записати із цими числами по дві взаємопов’язані рівності на множення й дві рівності на ділення. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.
4. Завдання на с. 19.
5. Дітям пропонується скласти послідовність дій для розв’язування задачі практично, використовуючи слова з довідки; позначити лаксика з банкою, у яку маєш налити воду спочатку.
6. Дітям пропонується скласти усно послідовність дій Катрусі для виконання поставленого у задачі завдання; записати відповідні рівності (6 – 1 = 5 (л); 4 + 1 = 5 (л).
7. Дітям пропонується записати вирази для знаходження пропущених чисел і заповнити таблицю. Радимо за інформацією в таблиці спочатку складати задачі. На занятті можна опрацювати інформацію про глечик; для селфі-треку запропонувати інформацію про кухоль.
8. Дітям пропонується обчисли вирази; розфарбувати клітинки біля виразів за поданою умовою: вирази з числами, що позначають вартість розфарбувати олівцем синього кольору; вирази з числами, що позначають масу – олівцем червоного кольору; вирази з числами, що позначають місткість – олівцем зеленого кольору.
9. Дітям пропонується позначити серветку, яка зв’язана за поданим зразком; побудувати викрійку серветки, якщо відомо, що її периметр дорівнює 20 см. Опрацювання завдання передбачає повторення властивостей квадрата, формули його периметра.


108 заняття  С.20-21, 26-27
Тема. Сприймання нового матеріалу. Робота над складеною задачею. Складені задачі, що складаються з простих задач на множення/ділення, додавання/віднімання. Складені задачі геометричного змісту  (у тому числі складені задачі, які містять на знаходження периметра об’єкта, що має форму многокутника/ прямокутника/ квадрата/ довжини сторони об’єкта, що має форму квадрата).
 
1.Завдання за малюнком на с. 20-21.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 20-21. Дітям пропонується назвати кількість видів транспорту; скласти задачі,де об’єктом є один із видів транспорту, на знаходження тривалості поїздки; порівняння кількості автомобілів на дорозі/літаків у небі тощо. Можна запропонувати логічну задачу (На виклик одночасно виїхали пожежна машина, машини швидкої допомоги і поліцейська. На місце аварії пожежна приїхала раніше, ніж швидка допомога, а швидка допомога раніше, ніж поліцейська машина. Яка машина витратила на дорогу найбільше часу?)

     2.Завдання на полі на с.21.
1. Дітям пропонується намалювати на клітинках за зразком зображення, яке бачить кожна дитина. 
         2. Дітям пропонується визначити знак арифметичної дії, за допомогою якої розв’язується рівняння, та розфарбувати олівцем відповідного кольору літачки. Розв’язати рівняння можна у зошиті (організувати роботу у групах, кожна дитина по одному рівнянню розв’язує; або запропонувати рівняння для індивідуальної роботи)
     3. Дітям пропонується побудувати симетричну частину фігури, назвати об’єкт, який вийшов.
3. Завдання на  с.26.
1.                 Дітям пропонується позначити текст задачі; пояснити свій вибір; розв’язати задачу. Завдання спрямоване на повторення сутності задачі, формування уміння вирізняти задачу серед інших текстів.
2.                 Дітям пропонується прочитати задачі; визначити, простою чи складеною є кожна з них; позначити відповідно; скласти із цих задач складену задачу. Опрацювання завдання забезпечує формування уміння розрізняти просту і складену задачу та бачити в складеній задачі взаємопов’язані прості. (Складена задача: У літаку було 60 пасажирських місць. Пасажири зайняли по 3 місця в 9 рядах. Скільки вільних пасажирських місць залишилося в літаку?)
3.                 Дітям пропонується обрати модель розв’язування задачі; пояснити сусід(ові/ці) по парті, як за цією моделлю розв’язати задачу; розфарбувати на плані салону літака місця, які зайняли пасажири. Завдання спрямоване на формування уміння встановлювати відношення між даними і шуканим двома способами (від запитання і від даних) та обирати зручний для себе спосіб.    
4.           Дітям пропонується розфарбувати хмаринки із числами, що діляться на 7 націло.
5.                 Дітям пропонується скласти задачу, подібну до задачі № 3, змінивши числові дані так, щоб розв’язок став меншим числом; обмінятися із сусід(ом/кою) по парті задачами й розв’язати задачі. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку; обмін задачами – на наступному занятті.    
4. Завдання на с. 27.
6. Дітям пропонується позначити світлину, яка відповідає змісту задачі; обрати зручну для себе модель розв’язування задачі; завершити побудову обраної моделі; розв’язати задачу.
7. Дітям пропонується розв’язати задачу за планом; установити послідовність виготовлення літачка; за бажанням виготовити літачок за зразком.
8. Дітям пропонується виконати обчислення; прочитати та записати назву професії; дізнатися в дорослих про особливості цієї професії (інженер).
7. Дітям пропонується розв’язати задачу; побудувати квадрат, про який йдеться в задачі. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.

109 заняття  С.30-31, 34-35
Тема. Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Аналіз задачі від запитання і від числових даних. Форми презентації задачі. Умовні позначення відношення між даними і шуканим задачі. Складені задачі, що складаються з простих задач на множення/ділення, додавання/віднімання, у тому числі складені задачі, які містять просту(-і) на збільшення/зменшення числа у кілька разів, на кратне порівняння.
Завдання за малюнком на с.30-31.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 30-31. Дітям пропонується знайти на малюнку ситуації математичного змісту, доповнити їх і скласти задачі (вчитель зорієнтовує дітей на задачу з певним відношенням – на відношення між частинами і цілим чи відношення картного/різницевого порівняння, на сутність лій множення і ділення, наприклад: на 2 кущах розквітло по 2 квітки. Скільки всього квіток розквітло? Тощо).
2. Завдання на полі на с.31.
     1. Дітям пропонується позначити годинники, які показують один і той самий час. Додатково можна запропонувати записати у зошит зі словами чверть, половина та числами час, який показують усі годинники.
2. Дітям пропонується полічити кількість чотирикутників, трикутників; знайти периметр квадрата.
         3. Завдання на  с.34.
     1. Дітям пропонується обвести два дані першої простої задачі олівцем одного кольору, а відоме дане другої простої задачі — олівцем іншого кольору; розфарбувати троянду біля моделі, з якою учневі зручніше працювати; розв’язати задачу. Відпрацьовуються уміння визначати дані і шукане задачі, бачити у складеній задачі дві прості, по-різному презентувати задачу, обирати зручний для себе спосіб.
2. Дітям пропонується позначити аркуш із гербарієм, що відповідає умові задачі (забезпечує формування уміння визначати об’єкти і дані задачі); обрати модель розв’язування задачі (від даних; від запитання); завершити побудову моделі і розв’язати задачу.
3. Дітям пропонується позначити модель задачі, за якою тобі зручно записати розв’язання одним виразом; пояснити свій вибір; записати розв’язання одним виразом. Можна після того, як діти самостійно попрацювали, об’єднати їх у групи так, що у кожного учасника була інша модель задачі, і дати завдання прокоментувати в голос свій вибір моделі. Інший варіант: об’єднати у групи дітей, що обрали одну і ту ж само модель задачі, запропонувати їм обговорити, чому вони її обрали, а потім один учасник кожної групи коментує обрану модель. Після опрацювання усіх моделей доцільно поставити запитання: За якою моделлю найзручніше відразу скласти і записати розв’язання одним виразом? (верхня права модель).
4. Завдання на  с.35
         4. Дітям пропонується позначити таке запитання до задачі, яке відповідає поданому умовному позначенню, та розв’язати задачу.
5. Дітям пропонується записати пропущені числа; обвести число, що є значенням різницевого порівняння, олівцем зеленого кольору, а число, що є значенням кратного порівняння, — олівцем фіолетового кольору.
6. Дітям пропонується визначити, яку непарну кількість троянд може купити кожна дитина; записати вартість покупки та решту, яку дасть кожній дитині продавець. Опрацювання завдання можна організувати у групах/парах. Радимо запропонувати дітям пояснити сутність та спільне і відмінне понять ціна, вартість.
7. Дітям пропонується прочитати інформацію; підкреслити в ній назву тієї акції, що відбудеться першою, олівцем синього кольору, а тієї, що відбудеться останньою, — олівцем червоного кольору.
8. Дітям пропонується обчислити вирази.
Завдання для селфі-треку вчитель обирає на власний розсуд з урахуванням потреб дітей.

110 заняття   С.36 -37, 38-39
Тема. Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Очікуваний результат задачі. Розв’язування задачі різними способами. Складені задачі, що складаються з простих задач на множення/ділення, додавання/віднімання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
1.      Завдання за малюнком на с.36-37.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 36-37. Дітям пропонується визначити кількість фото усіх/чоловіків/жінок/артистів/вчених/телеведучих тощо. На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу з певним відношенням – на відношення між частинами і цілим чи відношення картного/різницевого порівняння (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 
2. Завдання на полі на с.37.
1. Дітям пропонується визначити і записати пропущені в таблиці числа. Радимо повторити взаємозв’язок між компонентами і результатами дій додавання і віднімання.
2. Дітям пропонується визначити і позначити квадрати з однаковим малюнком. Можна запропонувати визначити кількість квадратів/кількість однакових квадратів; знайти периметр одного із квадратів.
3. Завдання на  с.38.
1.     Дітям пропонується позначити припущення щодо того, яким може бути розв’язок задачі; розв’язати задачу та перевірити своє припущення.
2.     Дітям пропонується обвести дане задачі, якому відповідає ілюстрація; обрати модель розв’язування задачі; завершити побудову моделі; записати відповідь на запитання.
3.     Дітям пропонується позначити таке запитання до задачі, яке відповідає поданому умовному позначенню; підкреслити в умові задачі словосполучення, що відповідає ілюстрації; розв’язати задачу.
4.     Дітям пропонується заповнити таблицю; скласти за інформацією в таблиці задачу на 2 дії; запропонувати розв’язати задачу другові/подрузі; перевірити її розв’язання. Радимо організувати роботу у парах/групах.  
               4. Завдання на  с. 39.
5. Дітям пропонується розв’язати рівняння; позначити рівняння, розв’язком якого є парне число, і дізнатися назву професії людини, яка готує для телебачення інформацію про поточні події.
6.  Дітям пропонується позначити задачу, яку можна розв’язати двома способами; обрати модель і записати розв’язання цієї задачі зручним способом. Для виконання завдання необхідно спочатку проаналізувати обидві задачі і змоделювати розв’язання.
7. Дітям пропонується розв’язати задачу на знаходження периметра. Оскільки дані є складеним іменованим числом, радимо повторити спосіб виконання дій з такими числами (додаємо одиниці одного найменування; випадки з переходом через розряд/одиницю вимірювання ми ще не розглядали).
8. Дітям пропонується з’єднати вирази з їх моделями; знайти значення виразів.
9. Дітям пропонується перевірити порядок виконання дій у виразах, за потреби виправити помилки; обчислити вирази.
Завдання для селфі-треку вчитель обирає на власний розсуд з урахуванням потреб дітей.


Комментариев нет:

Отправить комментарий