Тема: Які бувають літературні твори.
Комікс.
1.Загадки
про професії
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
Інструмент бере у руки-
Линуть чисті, ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Неповторний світ живий(Художник)
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Там, де він, чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками.(Кондитер)
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники.(Пекар)
Він для кожної людини
Ліки має й вітаміни,
Линуть чисті, ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Неповторний світ живий(Художник)
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Там, де він, чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками.(Кондитер)
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники.(Пекар)
Він для кожної людини
Ліки має й вітаміни,
Прочита рецепт уважно,
Що і як робить підкаже.(Аптекар)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури?(Лікар)
Що і як робить підкаже.(Аптекар)
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури?(Лікар)
-Що об’єднує відповіді? (назви професій)
2.Вправа «Продовж речення»
-Коли я виросту,
я хочу бути .... тому що....
II Основна
частина
1.Бесіда
-Люди яких професій створюють книги? (поети,
письменники, художники, редактори, коректори)
-Які літературні жанри ви вивчали на заняттях з
української, англійської мов? (казка, вірш, прислів’я, приказки, скоромовки, комікси)
-Лаксикам цікаво, а що таке комікс і як його скласти?
(відповіді дітей)
Інформація
для вчителя (вибирає і пропонує матеріал (в залежності від рівня
підготовленості дітей) на картках для опрацювання в групах і презентації роботи
груп).
Ко́мікс
(від англійського слова comic — комедійний, комічний, смішний) —
послідовність малюнків, зазвичай з короткими текстами, які створюють певну
зв'язну розповідь. Тексти, зазвичай, мають форму /хмарки», яка передає мову чи думку персонажу.
Комікс — це єдність оповідання і малюнків.
Але у коміксах не обов'язково присутній текст, існують і «німі» комікси –
тільки малюнкові.
Комікс — це серія, послідовність
зображень, в якій розповідається якась історія. Слова автора зазвичай поміщають
над, або під кадрами коміксу. Стандартний комікс має розмір 17х26 см.
Комікси
бувають різними і за жанрами, і за стилем малювання. Але найпоширеніші жанри
коміксу — пригоди та
гумор.
Обкладинка —
передає основний зміст коміксу. Крім малюнка на обкладинці можуть бути: назва,
емблема фірми, ціна, реклама, дата, підписи художників.
Титульний
лист — на ньому можуть бути: короткий вступ, імена авторів,
художників, тощо. Може супроводжуватися невеликими ілюстраціями.
Основна
частина — сторінки, кількість яких необмежена, але зазвичай їх від 20 до
40.
Список україномовних дитячих
коміксів:
Видавництво
Веселка: Де ростуть пиріжки з маком (1982) https://drive.google.com/open?id=16nE4LaRPEImCrg-PThJIvRQT6DvCwJ7i, серія книг про пригоди Хрюші (Кому
дістався гостинець? (1983), «Як вітатися з Їжачком» (1984), Дружок-годинничок
(1984), Як Хрюша скарб знайшов (1989), Як Хрюша зиму зимував
(1991)), Як дружити з дракончиком (1984), Чарівна кулька (1989)
Журнал
«Соняшник»: «Похід князя Олега на Царгород» (1991)
в)Читання дитячих
коміксів – справжня захоплююча пригода! Веселі історії в малюнках з
короткими написами підкорили хлопчиків і дівчаток з багатьох країн. Такі
видання пробуджують у дітей інтерес до читання і прекрасно підходять для
дозвілля. Вони розбурхують уяву, допомагають мріяти про великі пригоди,
змушують задуматися.
У багатьох
героях діти впізнають себе, іншим – хочуть наслідувати. У будь-якому випадку,
комікси нікого не залишають байдужими. А підібрати графічні книги за смаком
сьогодні не складає труднощів.
Робота з
коміксами.
1.Ознайомлення
й читання комікса Валерія Горбачова «Де ростуть пиріжки з маком» (Додаток -
слайди) https://drive.google.com/open?id=16nE4LaRPEImCrg-PThJIvRQT6DvCwJ7i. Звернути увагу на інтонацію,
гучність голосу, темп читання.
2.Перегляд і
читання коміксів (презентації або показ слайдів(електронна версія) в залежності
від технічних можливостей кабінету, або можна роздрукувати за можливості,
дивитись додаток).
А)Лінивий
у своїй хаті змокне
Холоднішає.
Стає відчутним подих осіннього вітру. Лісові звірята мають подбати про
прихисток від негоди. А чи всі готові до настання холодів? Уважно перегляньте
кадри мультфільму й складіть сценарій до нього.
- Хто з
персонажів мультику вам сподобався?
-Чи можуть
друзі не лише захистити ледаря від негоди, а й допомогти йому змінитися? Як
саме?
Бесіда за
змістом комікса
-Як друзі
дізналися про те, що насувається негода?
-Чи вчасно
сорока попередила лісових мешканців про негоду? Чи можна назвати
її справжнім другом?
-Чому
до негоди потрібно було готуватися заздалегідь?
-Хто з лісових
мешканців устиг вчасно підготуватися до осінніх злив? Чому?
-Чому зайчик
не поспішав? Як він вчинив?
-Як зайчик
захищався від зливи? Як він почувався?
-Чи правильно
вчинив зайчик, зволікаючи? Як він має діяти зараз?
-Чи зручно
йому в негоду будувати хатинку? Чому?
-Чи може
він перечекати негоду, а потім зробити собі житло? Чому?
-Що мають
зробити друзі зайчика?
-А чи погодяться
зайчикові друзі допомогти йому в такій самій ситуації на наступний
рік? Чому?
-Чи можуть
вони допомогти йому змінитися? Як саме?
-То чому
кажуть, що лінивий у своїй хаті змокне?
-У яких
ситуаціях ми діємо, як зайчик? А коли як зайчикові друзі?
-Чого
нас навчив мультфільм?
-Коли
особливо важливо планувати свої дії, передбачати їхні наслідки?
Б)Бути
справжнім українцем
Усі ми —
сини і доньки єдиної Батьківщини. І кожен наш учинок, кожне слово впливають не
лише на наше життя, а й на долю країни. Тож яким має бути справжній українець?
Давайте подивимось мультфільм, що допоможе нам у пошуку відповіді на це
запитання.
Бесіда за
змістом комікса
-Чому
хлопчик вдягнув вишиванку?
-Як Сергійко
повівся зі своїми друзями? Чи правильно він вчинив? Чому?
-Чи досить
того, що хлопчик попросив у друзів вибачення? Як йому залагодити
свою провину?
-Що таке
вишиванка? Хто її носить?
-Чи вишиванка —
це просто оздоблена вишивкою сорочка?
-Що означають
слова “не ганьби вишиванку”? Чи тільки вишиванку не можна
ганьбити?
-А як треба
поводитись без вишиванки?
-Хто може
вдягати вишиванку?
-Хто такий
справжній українець?
-Що треба
зробити хлопчикові, щоб стати справжнім українцем?
-Чи ми справжні
українці? Що ще нам треба зробити, аби гідно представляти
народ України?
В)Моя
хата скраю
Комусь весна
дарує радість і тепло, а комусь завдає чималого клопоту. Так буває під час
повені. У біді одразу видно, в кого добре серце, а в кого — ні. Про це новий
мультфільм у нашій Кіностудії. Складіть оповідку за його кадрами.
Бесіда за
змістом комікса
-Чому
затопило хатинку мишки? Хто їй допоміг?
-Чому
мишчину оселю затопило першою?
-Чию хатку
затопило другою? Чому так вийшло?
-А чий дім затопить
останнім? Чому?
-Як ви гадаєте,
що можна порадити тваринкам? Де краще будувати хатинки? Чому?
-Чи винні
тваринки в тому, що сталося лихо?
-Як діяли
тваринки? Хто їм допомагав?
-Чи залишилися
вони у біді самі? Хто їм допоміг?
-А хто залишився
сам на сам зі своєю бідою? Чому?
-Чому лисеня
не допомагало іншим звірятам?
-Що зрозуміло
лисеня? Чого навчилося?
-Чого
навчилися друзі? Як ви гадаєте, чи допомагали вони у біді
іншим тваринам? Чому?
-То чия хата
залишилася скраю?
-Хто виявився
справжнім другом?
-Чому
кажуть: "Друга пізнаєш у біді"? Коли треба допомагати друзям?
А іншим людям?
Г)Додатково
за часом: презентація «Сніговик», мульфільм «Сніговик» (уривок)
III Заключна
частина
1.Бесіда
-Розкажіть,
що таке комікс, його особливості.
-Про що
читали комікси?
2.Продовж
речення
-Я сьогодні
дізнався (-лась) ...
-Я розкажу
вдома батькам про...
Комментариев нет:
Отправить комментарий