Українська
мова
Заняття
148, с.2-3, 4-5
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Письмо слів з апострофом в корені слова й після префіксів. Аналіз тексту.
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 2-3.
Представників яких професій зображено на малюнку? Складіть за малюнком
невеличку розповідь про ранок у місті. Прочитайте вірш. Як ви розумієте останнє
речення? Яким ви уявляєте собі Дбайка? Опишіть його.
2.Завдання на полі на с. 2.
Дітям пропонується розгадати ребуси і записати назви
професій (водій, музикант, кухар).
Дітям пропонується «стати» художниками і продовжити
візерунок за зразком.
3. Завдання на с. 4.
1.Читай за сигналом
учителя. Прочитай мовчки і підкресли в кожному ряді «зайве» слово. (ін’єкція, м’ята, комп’ютер, якір, ніж, ноти) Поясни
свій вибір. Прочитай слово з виділених букв. На кожну виділену
букву назви іншу професію.
2. Прочитай текст. Обведи варіант тієї відповіді, яку вважаєш правильною.
Запиши відповідь на запитання одним словом або числом. Прочитай текст мовчки. Визнач
жанр твору, його тему й основну думку. Назва відображає тему чи основну думку?
Чи подобаються автору персонажі? Поясни, чому так думаєш.
Прочитати текст і дібрати до нього
кілька запитань.
4. Завдання на с. 5.
3. Що зображено на світлинах? Запиши назви зображених об’єктів. На яке
питання відповідають ці слова? До якої частини мови вони належать? Вони
називають істот чи неістот? Познач в словах наголос. Обведи слова з трьох
складів. Запиши в зошит назву професій тієї людини, яка користується цими
об’єктами. (учитель) На яке питання відповідають це слово? Воно називає істоту
чи неістоту? До якої частини мови воно належить? Розфарбуй слова, в яких букв
більше, ніж звуків. Поясни свій вибір.
4. Прочитай слова і словосполучення. Запиши апостроф у
словах, де він пропущений. Поясни свій вибір. Установи відповідність між
назвами професій та словосполученнями. Склади і запиши 2 речення з одним зі
словосполучень. Підкресли головні члени речень. Якими частинами мови вони
виражені?
5. Прочитай текст. Спиши, виправивши помилки.
6.
Випиши
в перший рядок слова з апострофом після префікса, в другий рядок – слова з
апострофом в корені. Підкресли слово, яке називає зображений на світлині об’єкт. (пам’ятник) Представникам якої професії
встановлено цей пам’ятник? Склади й зпиши речення за світлиною.
Заняття 149, с.2-3, 6-7
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Позначення на письмі ненаголошених звуків [еи], [ие].
Букви ь, я, ю є, і для позначення на письмі м’якості приголосних звуків. Букви я, ю є, ї для позначення на письмі двох звуків. Буквосполучення ьо, йо. Письмо
слів з апострофом. Співвідношення між буквами і звуками у словах. Аналіз тексту.
1. Завдання на с. 6.
1. Зобрази в таблиці праворуч такий маршрут, щоб
скласти – прислів’я. (Без
діла жити – небо коптити.) Поясніть його значення. Які ще прислів’я про
працю вам відомі?
2. Прочитай текст. Як
автор ставиться до представників певних професій? Прочитай мовчки й підкресли
назви професій. Обведи назву професії, представник якої виготовляє зображені
вироби. Поясни свій вибір.
3. Прочитай
вірші-загадки. Відгадай їх. Що допомогло їх відгадати. Разом із сусідом(ом/кою)
по парті складіть загадку про людину певної професії.
2. Завдання на с. 5.
4. Кого
зображено на світлинах? З яких вони казок? Хто автори цих казок? Запиши
професії зображених казкових персонажів. Разом із сусід(ом/кою) по парті
пригадайте запишіть назви казок із назвою професії у назві («Стійкий олов’яний солдатик», «Хоробрий кравчик», «Бременські музики», «Лікар Айболить», «Капітан
Врунгель» тощо).
5. Прочитай слова
на хмарках. «Проведи» літак між хмаринками, на яких слова записано правильно.
Інші слова спиши, виправивши помилки. Розфарбуй хмаринки зі словами з різною
кількістю букв і звуків. Поясни свій вибір.
6. Прочитай текст. Яка інформація була для тебе новою? Запиши
пропущені букви й апостроф. Поясни їх правопис. Познач в дописаних словах наголос.
7.
Прочитай текст, замінюючи малюнки
словами. Впиши пропущені букви. Спиши, замінюючи малюнки й числа словами.
Заняття
150, с.12-13, 14-15
Тема. Презентація проектної
діяльності за темою «Мій улюблений дитячий письменник». Селфі-аудит (вихідний) з першої
частини теми №6. Самодіагностика. Корекція.
1.
Орієнтовні завдання і
запитання за малюнком на с. 12-13.
Дітям пропонується прочитати інформацію про пам’ятники і пронумерувати
світлини відповідно. Розказати, за що люди могли встановити пам’ятник, доповнивши
інформацію про пам’ятники/пам’ятні знаки/таблички на стінах будинків видатним
людям певних професій у своєму місті/селі.
(4)
(5)
(2)
(3)
(1)
(6)
2.
Робота на полі на с.
12.
Дітям пропонується розгадати ребуси і записати назви професій (редактор, фармацевт, секретар).
Дітям пропонується навести ту
стрілку, в якому напрямі рухатиметься червона шестерня, якщо крутити ручку на
синій шестерні.
Дітям пропонується обвести шайбу до болта і пояснити свій вибір.
3. Селфі-аудит на с. 14-15.
1.Послухай текст. Познач
назву тексту.
а) «У музеї» б) «Екскурсія» в) «Цікава професія»
2. Прочитай текст. Допиши
слово в останньому реченні.
3.Прочитай запис. Запиши
пропущені букви.
4.Наведи букви для
позначення м’якості приголосних звуків.
4. Завдання на с.14.
1.
Прочитай біографічну довідку.
(пояснення слова біографія) Розкажи за презентацією лаксика про його улюбленого
дитячого письменника. Презентуй свій проект.
Прочитати твір Миколи Сингаївського або іншого
українського письменника.
2.
Як
знаки зображено? Що вони позначають в музиці? Прочитай слова відповідно до
знаків динаміки: у рядках, у колонках. 

Підкресли
в кожній колонці «зайве» слово. Поясни свій вибір.
5. Завдання на с.15.
3.
Кого зображено на малюнку? Запиши букви, які
зобразив художник. Запиши словом кількість зображених художником павуків. Що
допомогло визначити кількість павуків? (знання про кількість кінцівок у
павуків) Обведи модель, яка відповідає цьому слову.
4.
Що зображено на репродукції? Прочитай слова з
довідки. Запиши пропущені букви в словах з довідки. Прочитай початок речення. Склади
речення за репродукцією. Користуйся словами з довідки. Запиши речення.
Записами слова з довідки разом із перевірним словом.
5.
Вимов звуки. Запиши назви
професій з поданих груп звуків. (кухар, лікар, учитель, юрист, моряк) Підкресли
олівцями зазначених кольорів слова, якім відповідають моделі. (лікар, юрист)
Завдання диференціюється.
Заняття
151, с. 16-17
Тема. Навчальні досягнення з першої частини теми №6. Рефлексія. Узагальнення
повтореного матеріалу.
1.
Робота лаксика на
с.16-17.
Дітям пропонується перевірити роботу лаксика. Радимо
спочатку зорієнтувати дітей на самостійну перевірку роботи лаксика, а потім
організувати роботу у групах: обговорити результати перевірки; назвати
правильно виконані завдання і припустити причини допущених лаксиком помилок
2.
Завдання на с. 16.
1.
Прочитай текст
піднімаючи очі догори на місці зображення свищика. Який жанр/форма твору?
Який тип тексту? Скільки частин в тексті? Прочитай текст мовчки. Усно добери назву/заголовок тексту. Познач іграшку, про яку йдеться в
тексті. Постав запитання за змістом тексту сусід(у/ці) по парті. Відповідай на
його/її запитання.
2.
Дітям пропонується виконати
завдання селфі-треку за потреби. Залежно від помилок у селфі-аудиті діти за
поданими орієнтирами обирають для тренувань завдання, з якими вони раніше
працювали (повторюють) для того, щоб підготуватись до контрольної роботи.
3.
Завдання на с. 17.
3. Запиши назви обраних лаксиками професій в алфавітному порядку. Підкресли
двоскладові слова. Побудуй модель одного зі слів за будовою.
4. Розкажи за
блок-картою про правопис слів.
Наведи приклади.
5.
Дітям пропонується виконати
завдання селфі-треку за потреби. Залежно від помилок у селфі-аудиті діти за
поданими орієнтирами обирають для тренувань завдання, з якими вони раніше
працювали (повторюють) для того, щоб підготуватись до контрольної роботи.
Заняття
152, с. 22-23
Тема. Контрольна робота №6 (з першої частини теми 6). Аудіювання (письмово). Списування.
1. Завдання на с. 22.
1.
Учитель пояснює дітям виділене слово. Потім читає текст.
Після цього пропонує обвести той варіант продовження
речення, який дитина вважає правильним. Записати відповідь на запитання одним
словом.
Учитель обирає для роботи один з текстів: або цей, або той що подано до
заняття 154 із завданнями до нього на с. 32 посібника-журналу.
Мого сусіда Василя Івановича всі
дуже поважають, бо в нього золоті руки. Він тракторист. Їздить на новісінькому
тракторі з великими гумовими колесами.
Я запитую сусіда:
-
Дядьку Василю. Що ви робити на
тракторі? Яку таку роботу?
-
А це, каже, Мишко, - не одразу поясниш.
Поспостерігай сам.
Якось дивлюсь –
дядько Василь веде свій трактор, а позаду причеплений візок. Везе тракторист
мішки з картоплею.
Потім бачу –
причеплений до трактора блискучий плуг, і дядько Василь оре землю у садку.
Потім бачу – на
тракторі попереду стирчить ківш, і дядько Василь копає тим ковшем канаву.
Потім я бачив,
як дядько Василь висмикував своїм трактором величезні корчі на вирубці. Потім – обприскував яблуні якимись ліками, щоб
вони не хворіли. Потім – сіяв у полі буряки. Потім – сіно косив на луках. Та
загрібав те сіно у купи.
Тоді я
зрозумів, що неможливо злічити всі роботи, які виконує Василь Іванович на
своєму тракторі. Тому що дядько Василь – на всі руки майстер. А його трактор –
можна сказати – на всі колеса майстер.
Едуард
Шим
Можна провести тільки контрольну з читання, а в час, що
залишиться, провести частину заняття з позакласного читання. На наступному
занятті провести контрольну зі списування, а в час, що залишиться провести
другу частину заняття з позакласного читання.
2. Завдання на с.23.
2.
Текст для
контрольного списування. Учитель пропонує дітям списати текст, вписавши
пропущені букви.
Учитель обирає для контрольної роботи завдання під №2 на
цій сторінці або на с. 33.
Завдання для тих, хто впорався зі списуванням раніше.
3. Фотограф зробив світлини тварин, назви яких починаються буквою «ве». Запиши
назви зображених на світлинах тварин. (вуж, в’юн, ворона, восьминіг) Світлину
якої ще тварини могло бути зроблено? (вовк/варан/видра тощо) Обведи світлини
тварини у назвах яких кількість звуків і букв однакова.
4. Назви зображені інструменти. Запиши їх назви, поділяючи слова для переносу. Підкресли
однокореневі/споріднені слова. Познач в них корінь.
Заняття
153, с. 20-21, 24-25
Тема. ПЧ №11. Професія
письменника: поет, прозаїк. Українськи поети і прозаїки дітям.
1.
Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Дітям пропонується провести лабіринтом: літак крізь
хмари; корабель по хвилях до маяка. Назвати професії людей, завдяки яким
рухається зображений на малюнку транспорт. Записати на машинах номери
телефонів, за якими можна зробити виклик пожежних, поліцейських, лікарів.
2.
Завдання на полі на с. 20.
Дітям
пропонується скласти слово за семафорною азбукою і записати його. (кок) Зробити
звуко-буквений аналіз цього слова.
Дітям пропонується скласти слово з азбукою Морзе і записати його. (радист)
Побудувати його звукову модель і звуковий запис (транскрипцію)
Дітям пропонується скласти слово з прапорців і записати його. (моряк) Побудувати
його модель за будовою.
Дітям
пропонується позначити мотузочки, які зав’яжуться, якщо потягнути за кінчики.
3.
Завдання на с. 24.
1. Прочитай і назви
слово, якого не вистачає. Визнач жанр творів.
3.
Прочитай інформацію про
українських письменників й пронумеруй світлини відповідно. Поясни свій вибір.
4.
Розфарбуй корінці зображених
книжок з прізвищами поетів олівцем блакитного кольору, з прізвищами прозаїків –
олівцем жовтого кольору.
Катерина
Перелісна (поет) Дмитро Білоус (поет) Паола Утевська (прозаїк) Тамара Коломієць
(поет) Михайло Коцюбинський (прозаїк) Василь Струтинський (прозаїк)
4. Обведи в рекомендаційному списку дитячої літератури номери творів
українських поетів. Поясни свій вибір.
4. Завдання на с. 25.
5. Прочитай тексти.
Визнач форму кожного твору: віршова чи прозова. Познач той, що написаний
прозаїком, олівцем жовтого кольору, то, що написаний поетом, – олівцем
блакитного кольору. Поясни свій вибір.
6.
Обери одне із завдань.
Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме завдання і виконайте його разом
до наступного заняття з позакласного читання.
Заняття
154, с.30-31, 32-33
Тема. Навчальні
досягнення з першої частини теми 6. Корекція.
1.Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Дітям
пропонується назвати професії зображених тварин (бобри-будівельники, їжачок і
рак – кравці, соловейко – співак, коник-стрибунець – скрипаль, жабка – садівник,
дятел – санітар, єнот – прачка, бабак – синоптик) Прочитайте вірш і підкресліть
назви професій зображених тварин. Складіть невеличку казочку про місто
тварин-майстрів. Розфарбуйте шланг, який
під’єднаний до водокачки. Розфарбуйте малюнок.
2. Завдання на полі на с. 30.
Дітям
пропонується установити закономірність і «пришити» ґудзики.
Дітям пропонується навести зображення чайного сервізу олівцем червоного
кольору, а столового олівцем синього кольору. Пояснити свій вибір.
Дітям пропонується «забити» тільки ті цвяхи, які не вийдуть з іншого боку
дошки. (ширина дошки 0, 5 см. гвіздочки
1,5 см; 1 см; 0,5 см; 0,3 см; 1,3 см; 1,1 см)
3. Завдання на с. 32.
1.
Учитель читає дітям текст. Після цього пропонує обвести той варіант продовження речення, який дитина вважає правильним.
Записати відповідь на запитання одним словом.
Іван і Василь
ще в третьому класі вирішили стати будівельниками. Хлопці мріяли будувати
великі, сучасні будинки зі скла й каменю – хмарочоси. Вони бачили такі подорожуючи
з батьками різними країнами. Але ще треба закінчити школу. Потім ще п’ять років
навчатись цій справі в інституті. А будувати хочеться зараз.
От і придумали
друзі з маленьких будинків починати. З пташиних будиночків.
Хоч і простий
будинок для шпаків, а будувати його не просто. Торік хлопці наробили багато
шпаківень, та тільки шпаки не стали в них жити. З щілинами виявилися будиночки.
І цвяхи всередині стирчали. А шпаки — пташки розбірливі: не в усякому будинку
живуть.
Іван і Василь
тепер знають це. Дошки стругають гладенько. Збивають їх щільно, щоб жодної
щілини не залишилося. І цвяхи акуратно вбивають. Не поспішають, бо зроблено
поспіх – це зроблено на сміх.
Одразу видно —
добрі будівельники виростуть з цих хлопців. І будинки, які побудують Іван і
Василь, будуть такими ж міцними і зручними, як і пташині будиночки.
Великих
майстрів видно і в дитячих справах.
За Євгеном Пермяком
4. Завдання на с. 33.
1.
Текст для списування.
Спиши, вписавши пропущені букви.
2.
Впиши пропущені
букви. Склади й запиши з цих букв назву сузір’я. (скульптор)
3.
Допиши дієслова/іменники
за зразком. Підкресли однокореневі/споріднені слова. Познач в них корінь.
5. Назви зображені
інструменти. Випиши назви інструментів з одним складом в перший рядок, з двома
складами – в другий рядок, з трьома складами – в третій рядок. Побудуй моделі односкладових
слів: звукові, за будовою слова.
6.
Склади й запиши слова з букв поданого слова.
Комментариев нет:
Отправить комментарий