суббота, 11 января 2020 г.

Розробки занять із всесвіту для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 15 тиждень


ТЕМА: КАЛЕНДАР ГРУДНЯ
ВСЕСВІТ
43 заняття С. 2-3, 10-11
Тема: Опрацювання сприйнятого матеріалу. Листяні та хвойні, хвойні та квіткові рослини.  Ранньоквітучі рослини. Рослини в природніх середовищах: рослини лісу і луків. Практична робота. Розпізнавання у рослин (за атласом, набором фотографій, малюнків чи за відеорядом, розглядом самих рослин у довкіллі). Всесвітній день ґрунтів.
ІІ. Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 2-3.
·                   Листки календаря якого місяця зображено? Це місяць якої пори року? Який цей місяць за рахунком у цій порі року? Який він за рахунком у році? Скільки днів у цьому місяці? Яку дату відзначають 5 грудня?
·                   Що таке ґрунт? Які ґрунти ви вивчали на заняттях зі всесвіту? На яких ґрунтах краще ростуть рослини? Чому ґрунти потребують охорони? Що вам відомо про ґрунти нашої країни? (багата на чорноземи – найродючіші ґрунти)
2. Завдання  на с. 10.
1. Як називаються частини зовнішньої будови рослин? Які частини зовнішньої будови рослин зображено в першому/другому ряді? Як називаються рослини, частини яких зображено, в першому/другому ряді?
Позначте в кожному ряді «зайве» зображення. Поясніть свій вибір. Чим хвойні рослини відрізняються від листяних? З’єднайте лініями частини листяних/квіткових рослин олівцем жовтого кольору, хвойної рослини – олівцем зеленого кольору.
Яка рослина ще може бути «зайвою», з огляду на особливості стебла? (бузок – це кущ) Назвіть кущі, які належать до листяних рослин, до хвойних рослин.
2. Що зображено на світлинах? Запишіть номер рослини відповідно до назви (3, 1, 2, 4). Якими словосполученнями можна назвати всі зображені рослини? Запишіть їх. (трав’янисті рослини; рослини першоцвіти) Чому їх так називають? Які ще рослини належать до першоцвітів? Які дерева називаються ранньоквітучими?
3. Прочитайте назви зображених рослин. Підкресліть назви хвойних рослин.  Позначте зображення дерев олівцем зеленого кольору, кущів – олівцем синього кольору, трав’янистих рослин – олівцем жовтого кольору.
За наявності часу можна організувати гру «Озвуч букву». Учитель пропонує учням по черзі витягнути з торбинки силует букви (додаток) і назвати рослину, назва якої починається цією буквою. Також зазначити до ця рослина листяна чи хвойна, дерево, кущ чи трав’яниста рослина.
3. Завдання  на с. 11.
4. Що зображено на малюнках праворуч? Назвіть умовні позначення середовищ існування рослин. Підкресліть позначку хвойного лісу олівцем зеленого кольору, позначку листяного лісу – олівцем жовтого кольору. Поясніть свій вибір.
Що зображено на світлинах? Назвіть зображені рослини. Запишіть номери зображених рослин відповідно до можливого середовища існування (за зразком).
5. Що зображено на малюнку? Який це ліс – хвойний, листяний чи мішаний? Поясніть свій вибір. Які рослини утворюють третій ярус лісу – дерева, кущі чи трав’янисті? Які рослини ростуть у першому/другому ярусах лісу? Допишіть слова, користуючись довідкою. Розкажіть за малюнком про яруси лісу.
6. Назвіть зображені рослини. Прочитайте інформацію. Розкажіть, яка ділянка земної поверхні називається луками. Позначте рослини луків. Поясніть свій вибір.
Селфі-трек
До 2 завдання –наведіть приклади першоцвітів вашої місцевості.
До 3 завдання – назвіть по 5 рослин вашої місцевості кожної групи – дерев, кущів, трав’янистих рослин.
До 5 завдання – розкажіть про яруси лісу, наведіть приклад рослин кожного ярусу.
До 6 завдання – розкажіть про луки, назвіть рослини луків.

44 заняття С. 20 – 21, 28 - 29
Тема: Сприймання нового матеріалу. Рослини гір. Практична робота. Розпізнавання рослин за різними ознаками. Міжнародний день гір.
ІІ. Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 20-21.
·                   Яку дату відзначають 11 грудня?
·                   Що таке гори? Що вам відомо про гори нашої країни? (слайд 2-3)
2. Завдання  на с. 28.
1. Що зображено на світлинах. Позначте «зайве» зображення. Поясніть свій вибір.
2. Що зображено на світлинах? Підпишіть назви дерев лісів Карпатських гір, користуючись довідкою. Позначте олівцем зеленого кольору хвойні дерева, олівцем жовтого кольору – листяні/квіткові дерева. Поясніть свій вибір.
3. Прочитайте слова. Запишіть слово, яким можна назвати всі подані назви рослин, які ростуть у горах України. (кущі) Чим кущі відрізняються від інших рослин? Підкресліть назву хвойної рослини.
Користуючись поданими словами, назвіть рослини на світлинах (слайд 5 – 11)
4. Прочитайте інформацію. Запишіть назви луків українських гір.
Що таке яйла?
Що таке полонини?
Підкресліть олівцем червоного кольору назви рослин Карпатських гір, а олівцем червоного кольору – назви рослин Кримських гір.
Які рослини ростуть на яйлах? (слайд 13 – 17)
Які рослини ростуть на полонинах? (слайд 18 -23)
 Яка особливість трав’янистих рослин, які ростуть на яйлах?
Як люди використовують гірські луки?
3. Завдання  на с. 29.
5. Назвіть зображені на світлинах рослини гір. Зображені рослини є деревами, кущами чи трав’янистими рослинами? Поясніть свій вибір. У яку пору року квітнуть ці рослини? Яка з цих рослин є першоцвітом?
Прочитайте текст. Позначте зображення рослини, про яку розповідається в тексті. Поясніть свій вибір.
За наявності часу можна запропонувати роботу групах.
1)    Запишіть запитання за поданим початком за змістом тексту. (Кожній групі вчитель видає картку з початком запитань).
2)    Усно сформулюйте відповіді на запитання. (Кожній групі вчитель видає картку з запитаннями).
Де … ?
На що … ?
Яка … ?
Що … ?
Коли … ?
Чому … ?

Де росте едельвейс?
На що схожа квітка едельвейса?
Яка висота квітки?
Що знаходиться знизу листя?
Коли едельвейс квітне?
Чому назву цієї квітки занесено до Червоної книги України?

6. Прочитайте запис. Підкресліть олівцем зеленого кольору інформацію про хвойні рослини, олівцем синього кольору – інформацію про листяні/квіткові рослини. Поясніть свій вибір.
7. Назвіть зображені на світлинах рослини. Прочитайте текст, закреслюючи в дужках зайві слова. Розкажіть про зображені рослини, користуючись виправленим текстом.
За наявності часу можна запропонувати дітям за цим зразком розказати про рослини, зображені на слайдах. (слайд 25-27)
Селфі-трек
До 2 і 3 завдання – розкажіть про рослини, середовищем існування яких є водойми/гори.
До 4 завдання – прочитайте та розкажіть про рослини гірських лук.
До 5 завдання – підготуйте інформацію про одну із зображених на світлинах рослин.
До 6 завдання – розкажіть за поданою інформацією про хвойні/листяні рослин (за власним вибором).
До 7 завдання – розкажіть про зображені рослини.

45 заняття С. 36-37, 40-41
Тема: Опрацювання сприйнятого матеріалу. Рослини гір. Практична робота. Розпізнавання рослин за різними ознаками. Міжнародний день кросворду.
ІІ. Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 36-37.
·                   Яку дату відзначають 26 грудня?
·                   Що таке кросворд?
·                   Чи подобається вам розгадувати кросворди?
2. Завдання  на с. 40.
1. Що зображено на репродукціях? Прочитай імена і прізвища художників та назву полотна. Чим схожі ці картини? Чим відрізняються? Які рослини зображено на полотнах? Упишіть їх назви в кросворд. (мак; ялина) Розкажіть, що тобі відомо про ці рослини.
2. Назвіть зображені рослини. Запишіть номери світлин за зразком. Розфарбуйте номер рослини, якої немає в кросворді. (в кросворді немає латаття) У якому середовищі існує ця рослина? (водойма) Назвіть номери рослин лісу/луків; листяні/хвойні; дерева/кущі/трав’янисті рослини.
За наявності часу можна запропонувати відгадати загадки. Якою є рослина, назва якої відгадали – листяною/хвойною; деревом/кущем/трав’янистою рослиною.
Зелена, а не луки.
Біла, а не сніг.
Кучерява, а без волосся.
(береза)
Дерево росте крислате,
листям різьбленим багате.
Примостились під листочки
в тюбетеєчках синочки.
 (дуб)
Не дівка,
а червоні стрічки носить.
(калина)
Мов зелений їжачок,
має безліч голочок.
Поспішає до оселі
в новорічні дні веселі.
(ялина)
Стережуть колючки їй
цвіт весняний запашний,
а осінньої години –
червонясті намистини.
(шипшина)
Стоїть в одежині
вогник на стеблині.
цвісти перестане –
м’ячиком він стане.
(мак)
3. Завдання  на с. 41.
3. Прочитайте опис рослин. Запишіть її назву у кросворд.
4. Які частини зовнішньої будови рослин зображено на світлинах? Запишіть назви зображених на світлинах рослин. Складіть кросворд із назвами цих рослин. (Роботу можна організувати в парах, групах. Вчитель пропонує кожній дитині/групі листочок в клітинку для запису кросворда)
5. Що зображено на світлині? Які дерева зображено на світлині? Кого зображено на світлині? Назвіть середовище, у якому знаходиться дитина. (мішаний ліс) Назвіть умовні позначення на плані. Обведіть на плані умовне позначення місцезнаходження дитини. Поясніть свій вибір.
Чи були ви коли-небудь в лісі? Які дерева там бачили? Чи бачили дерево такого розміру, як на світлині? Чи знаєте ви, де знаходиться найбільше дерево в світі?
Довідка для вчителя
Найбільше дерево у світі - дерево Генерала Шермана розташоване в Національному парку «Секвойя» в США, в горах Сьєрра-Невада.  Висота Генерала Шермана більше 83 метрів, окружність його стовбура більше 24 метрів, окружність крони-цілих 33 метрів.
6. Які рослини ростуть на подвір’ї школи/будинку.  Запишіть по одній назві рослин відповідно до завдання.  Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Селфі-трек
До 2 завдання – розказати про одну із зображених рослин (за власним вибором).
До 3 та 4 завдання – складіть кросворд за зразком.
Додаток
А
Б
В
Г
Д
К
Л
М
Н
О
П
Р
С
Т
Ч
Я
Ш
Щ
Ф
Е




Комментариев нет:

Отправить комментарий