суббота, 11 января 2020 г.

Розробки занять з математики для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 16 тиждень.


 Математика 16 тиждень

76 заняття  С.2-3, 8-9
 Тема. Рефлексія. Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу.
1.Завдання за малюнком на с. 2-3
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: До яких фігур подібні за формою феєрверки, що злетіли над Ейфелевою вежею? Чи можемо ми стверджувати, що це кулі? Обґрунтуйте думку. Скільки таких фігур? До якої групи фігур належить куля? (3D фігури) До якої групи фігур належать сніжинки? (2D фігури) Обґрунтуйте думку. Скільки зображено світлин? Який номер світлини найбільший? Охарактеризуйте це число. Знайдіть суму/різницю найбільшого числа і найбільшого двозначного/найбільшого однозначного/найменшого числа серед поданих номерів.
2. Завдання на полі на с.3.
         1. Дітям пропонується визначити і записати пропущені в таблиці числа. Спочатку вчитель запрошує учнів встановити закономірність, за якою записували числа у таблицю. Для цього аналізують розміщення фігур (частина – коло та ще одна частина – чотирикутник і буде ціле – у колі чотирикутник) і визначають, що у першій колонці – перший доданок, у другій – другий доданок, у третій – сума. Повторюється правило знаходження частини (доданка) за відомою сумою (цілим).
         2. Дітям пропонується розв’язати рівняння. Роботу можна організувати у групах (кожній групі по рівнянню), або завдання використати для індивідуальної роботи учнів, які без помилок виконали селфі-аудит. Розв’язання рівнянь пропонуємо записувати у зошиті.
         3. Дітям пропонується визначити пари рівних за значенням іменованих чисел. Перед виконанням завдання пропонуємо повторити співвідношення між одиницями вимірювання довжини.
          4. Лабіринт. Завдання полягає у тому, щоб «прокласти» шлях, який «пройшла» іграшка, щоб потрапити на верхівку ялинки.
3. Завдання на  с.8-9.
Перевірка роботи лаксика. Пропонується організувати виконання завдання як самостійну роботу, а потім обговорити колективно результати перевірки.
Завдання № 1 виконано правильно. Доцільно запитати у дітей, які уміння допомогли лаксику правильно виконати завдання (точно обчислювати; орієнтуватися на числовій прямій; уміння записувати координату точку).
Завдання № 2. Дітям пропонується пояснити лаксику, чим радіус відрізняється від діаметра, назвати число, яке треба було позначити.
Завдання № 3. Для пояснення лаксику його помилок необхідно повторити розуміння сутності зазначених у завданні понять (перша фігура – тіло, друга – поверхня, третя – сітка).
Завдання № 4. Лаксик правильно виконав вимірювання, натомість правило знаходження периметра прямокутника не зумів застосувати. Можна запропонувати дітям визначити, як лаксик отримав число 5; на що йому треба звернути увагу під час виконання подібних завдань.
Робота за блок-картою.
Дітям можна запропонувати угрупувати (з’єднати/обвести) 2D фігури і 3D  фігури олівцем кольору запису назви фігури; назвати ознаки, за якими угруповували фігури; назвати відмінні ознаки у кожній групі.
Для повторення послідовності побудови фігур радимо виконати практичне завдання на побудову у зошиті. Роботу можна диференціювати (будувати прямокутники/квадрати різного розміру; різними способами (тільки за допомогою лінійки на клітинках; за допомогою косинця на нелінованому аркуші). Обговорення зазначеної позиції можна поєднати з виконанням завдання № 1 на ст. 8, в якому пропонується побудувати у зошиті прямокутник, довжина однієї сторони якого на 3 см більша, ніж довжина сторони квадрата, а довжина другої сторони дорівнює довжині діаметра кола; знайти периметр побудованого прямокутника. Тих учнів, яким ще важко самостійно/з пам’яті використовувати формулу знаходження периметра прямокутника/квадрата, радимо зорієнтувати на пам’ятку у блок-карті про периметр.
За допомогою зображення лінійки повторюється співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Практично визначити об’єкти, розміри яких доцільно вимірювати в дециметрах/сантиметрах/міліметрах. Пропонується виміряти радіус/діаметр з точністю до міліметрів.
Далі організовується індивідуальна робота за орієнтирами, поданими у завданні № 2 на ст. 8. Можна об’єднати дітей у групи так, щоб у кожній групі був учень-координатор, який би спрямовував дії дітей на відпрацювання певних умінь. Учитель класу координує усю роботу.
Завдання 4 на ст. 9 передбачає узагальнення опрацьованого з теми «Геометричні фігури» матеріалу шляхом складання опису певних геометричних фігур за орієнтовним текстом. Дітям пропонується: позначити фігуру, за формою подібну до ялинкових прикрас; обрати з дужок слова та прочитати розповідь про цю фігуру.
Для селфі-треку можна запропонувати скласти подібний опис фігури за власним вибором.

77 заняття  С.12-13, 18-19
Тема. Діагностична робота № 4.
1.Завдання за малюнком на с. 12-13.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком лише у випадку наявності вільного часу після виконання діагностичної роботи. Назви числа, якими пронумеровані зображення діда Мороза. Склади з цих цифр усі можливі двозначні числа. Яке найбільше/найменше число можна скласти? (66, 11) Яке найбільше/найменше число можна скласти, щоб цифри в них не повторювались? (65, 12) Знайди суму/різницю складених найбільшого і найменшого числа.
2. Завдання на полі на с.13.
Завдання на полі використовуються для організації індивідуальної роботи, якщо діти раніше впорались з діагностичною роботою.
1. Дітям пропонується визначити кількість сніжинок за заданою умовою. З метою пропедевтики розв’язування задач даного типу можна запропонувати дітям запитання: Чому кількість усіх сніжинок менша за суму сніжинок, що містяться окремо в колі і окремо в квадраті? (тому що дві сніжинки містяться і в колі, і в квадраті).
2. Дітям пропонується розв’язати рівняння.
3. Дітям пропонується визначити кількість зображених квадратів. Потім побудувати фігури за вказаними числами і стрілками: під час з’єднання точок лініями треба поступово пересуватися на одну точку вперед проти годинникової стрілки.
3. Завдання на  с.18-19.
Учитель обирає діагностичну роботу в залежності від підготовленості класу серед таких комбінацій: І варіант – с. 18, ІІ варіант – ст. 26 або І варіант – ст. 19, ІІ варіант – ст. 27. Тексти однієї комбінації робіт використовуються для діагностичної роботи, іншої – для корекції навчальних досягнень на наступному занятті.
Водночас учитель може організувати діагностичну роботу або за складеною ним самим, або за запропонованою заступником директора.

Педагог інструктує щодо виконання діагностичної роботи, потім протягом 30-35 хв діти самостійно працюють.
Якщо лишився час після виконання діагностичної роботи можна запропонувати дітям виконати завдання № 1 (ст. 18), № 2 (ст. 19).
Радимо скористатися рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів за результатами виконання діагностичної роботи.
Нагадуємо що відповідно до нормативних документів МОН України у 2 класі для оцінювання навчальних досягнень учнів рекомендовано за рішенням педагогічної ради використовувати вербальну оцінку (наказ МОН України від 19.08.2016 № 1009). І всі експериментальні класи оцінюються вербально до кінця 2 класу.

78 заняття  С.20-21, 26-27
Тема. Навчальні досягнення з теми №5.  Корекція.
1.Завдання за малюнком на с. 20-21.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: Скільки тварин на малюнку? Скільки членів родини/дітей/дорослих зображено на малюнку? Скільки гостей заходить? Скільки подарунків під ялинкою? Скільки подарунків ще готує дівчинка? (За названими ситуаціями можна скласти і розв’язати задачі) Тощо.
     2.Завдання на полі на с.21.
1. Учитель пропонує обрати на сніжинках трійки чисел, які можна використати для складання рівностей за поданою моделлю взаємозв’язку дій додавання і віднімання (87, 50, 37; 50, 37, 13; 37, 24, 13).
         2. Дітям пропонується виконати обчислення поданих виразів, записати результат.
     3. Дітям пропонується визначити розміщення точок відносно кола (у колі; на колі; поза колом).
3. Завдання на  с. 26.
Урок учитель будує на власний розсуд з урахуванням результатів виконання діагностичної роботи. Доцільно організувати корекційну роботу з опорою на блок-карту. Діти за потреби виконують корекційну роботу (її зміст – інший варіант діагностичних робіт на ст. 18/26 і 19/27). Готуючись до заняття, учитель має передбачити завдання для різних за навчальними можливостями дітей. На занятті має домінувати індивідуальна робота; робота в парах, під час якої організовується взаємодопомога.
Після виконання корекційної роботи учитель пропонує виконати завдання № 1 (ст. 26) і № 2 (ст. 27).  Завдання № 1 передбачає складання задач за зображеними цінниками. Виконання цього завдання можна організувати в трійках/групах. Завдання № 2 на розвиток уваги, просторової уяви може виконуватись індивідуально кожною дитиною. Також ці завдання можна запропонувати для селфі-треку.

79 заняття  С.30-31, 34-35
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого у І семестрі
Завдання за малюнком на с.30-31.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: Скільки зображено ялинок/зірочок в небі? Яких ялинок більше/менше засніжених чи зелених? На скільки більше/менше? Скільки іграшок загубив Сніговик? Тощо.
 2. Завдання на полі на с.31.
     1. Дітям пропонується визначити, до яких груп фігур належать ялинки (2D фігури; 3D фігури), а потім відповідно «розвісити» ялинкові прикраси: ті, що є 2D фігурами, на 2D ялинку; ті, що є 3D фігурами, на 3D ялинку (діти олівцем відповідного кольору позначають іграшки).
     2. Дітям пропонується навести прямокутник, зробити необхідні вимірювання і знайти периметр. Додатково можна запропонувати дітям визначити на рисунку кількість трикутників/чотирикутників/п’ятикутників; навести задану кількість фігур олівцем певного кольору тощо.
         3. Завдання на  с.34.
         1. Дітям пропонується визначити і розфарбувати на малюнку геометричні 2-D фігури олівцем зеленого кольору, геометричні 3-D фігури — олівцем синього кольору. Потім визначити кількість таких фігур 2-D і 3-D та усно скласти й розв’язати задачу на різницеве порівняння.
          2. Дітям пропонується з’єднати лініями моделі обчислень з відповідними виразами за зразком. Після повторення способів обчислення знайти значення виразів Сніговичка. Пояснити, яким способом обчислено кожний вираз. У зошиті діти фіксують спосіб обчислення зображенням відповідної фігури біля обчисленого виразу.
3. Дітям пропонується обчисли вирази та з’єднати їх лініями з відповідними значеннями. Назвати, які зимові розваги обрав кожен лаксик. Залежно від підготовленості учнів рекомендуємо, або запропонувати виконати роботу повністю самостійно, або спочатку колективно/у групах обговорити порядок дій у виразах, а потім самостійно обчислювати.
4. Дітям пропонується записати пропущені в таблиці числа. Рекомендуємо у процесі роботи повторити взаємозв’язок між компонентами і результатами арифметичних дій.
                4. Завдання на  с.35.
         5. Дітям пропонується за малюнком і моделлю скласти і розв’язати задачу про висоту ялинок. Учитель звертає увагу дітей на те, що за моделлю пропонується різницеве порівняння висоти таких пар ялинок (І і ІІ; ІІ і ІІІ).
         6. Дітям пропонується розв’язати задачу. Радимо практично (за допомогою геометричних фігур тощо) побудувати таку конструкцію, щоб діти наочно бачили, як дотичні висоти.
З побудованою моделлю видно, що задачу можна розв’язувати двома способами (25 – 11 – 12; 25 – (11 + 12)). Тому залежно від обраного способу розв’язання діти доповнюють модель знаком ? і розв’язують задачу. Звертаємо увагу на те, що на дошці модель задачі можна розміщувати вертикально (щоб унаочнити ситуацію).
         7. Дітям пропонується записати усі можливі нерівності з числами. Завдання може бути пропонованим для селфі-треку.
          8. Дітям пропонується порівняти значення виразів. Перед виконанням завдання повторюється співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Завдання може бути пропонованим для селфі-треку.
         9.  Дітям пропонується розв’язати задачу за допомогою практичної роботи з лічильним матеріалом. Важливо розглянути різні можливі варіанти відповіді на запитання задачі (починаємо з того, що можна відразу вийняти 1 зелену кульку; можна спочатку вийняти синю, а потім зелену, отже вийняли 2 кульки і т. д. Варіанти можна замальовувати у зошиті). Завдання є пропедевтичним до роботи над задачами на знаходження одного найгіршого варіанта, коли цей варіант визначається шляхом обчислення.
          10. Дітям пропонується скласти за інформацією в таблиці задачі та розв’язати їх за допомогою рівняння.
          11. Дітям пропонується скласти число 100 з п’яти чисел, серед яких чотири дані. Повторюється правило знаходження невідомого доданка.
         Завдання № 11 і друга частина завдання № 10 можуть бути запропонованими для селфі-треку.

80 заняття   С.36 -37, 38-39
Тема. Підсумкове заняття.
Завдання за малюнком на с.36-37.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Запитання стосуються кількості членів родин на різних світлинах тощо. Завдання на порівняння чисел/ складання задач на відношення різницевого порівняння/взаємозв’язок між частинами і цілим. Тощо.
2. Завдання на полі на с.37.
1. Дітям пропонується визначити, яке зображення бачить кожна дитина, і за кольором кофтинки розфарбувати кружечки під зображеннями. За наявності геометричних фігур ситуацію можна відтворити у реальності, що сприятиме усвідомленому виконанню завдання.
2. Дітям пропонується співвіднести модель і рівняння, до якого ця модель складена. Відповідно до обраної моделі розфарбувати ялинкові кульки.  Рекомендуємо розпочати роботу з визначення частин і цілого у самих рівняннях. Потім обвести числа і букву у рівняннях відповідно. Після цього співставляти рівняння і моделі.
3. Дітям пропонується знайти і записати суми за даним зразком. Пропонуємо обговорити, за якою ознакою визначили, що необхідно знайти суму (числа в кільцях, які об’єднані).
3. Завдання на  с.38.
1.     Дітям пропонується виконати обчислення за поданим алгоритмом і «допомогти» Діду Морозу знайти дорогу до дітей на свято.
2.     Дітям пропонується обчислити за зразком та розфарбувати кульки біля виразів відповідно до обраного способу обчислення.
3.     Дітям пропонується розв’язати і порівняти задачі. Залежно від підготовленості класу учитель обирає форму роботи (самостійно/в групах/ у парах). Повторюється взаємозв’язок відношень між числами: якщо одне число більше за друге, то друге число менше за перше.
4.     Дітям пропонується розв’язати і порівняти задачі, зафіксувати результат порівняння (розфарбувати частини розв’язання задач, якими вони відрізняються) і пояснити, чим викликана така відмінність.
     4.Завдання на  с.39.
5. Дітям пропонується розв’язати задачу двома способами. Рекомендуємо організувати роботу у групах (кожна група розв’язує задачу одним способом), при обговоренні роботи груп розглянути два варіанти розв’язання. Доцільно цю задачу аналізувати за допомогою моделі з відрізків.
6. Дітям пропонується уявити об’єкти у перерізі і визначити, у якої фігури такий переріз матиме форму трикутника. Звертається увага на те, що зображено коробки, отже зображені фігури є поверхнями геометричних тіл, тому перерізи усіх фігур будуть лінійними фігурами.
7. Дітям пропонується знайти периметри зображених фігур і визначити фігури з однаковим периметром. Оскільки у завданні запропоновано 4 фігури, то доцільно організувати роботу у групах/парах, а під час обговорення результатів визначити фігури з однаковим периметром.
8. Дітям пропонується обчислити вирази і розфарбувати іграшки на ялинці за поданою умовою. Учитель також пропонує дітям угрупувати вирази за певною ознакою. Завданням окреслюється перспектива на опрацювання виразів на додавання однакових чисел (введення нової арифметичної дії).


Комментариев нет:

Отправить комментарий