Українська
мова
Заняття
106, с.2-3, 4-5
Тема. Застосування опрацьованого
матеріалу Зв’язок слів, які є різними частинами мови у словосполученнях,
реченнях.
1.
Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Дітям
пропонується прочитати текст і розглянути світлини традицій святкування Нового
року в різних країнах. Визначити, яка світлина відповідає тексту і записати в
клітинку відповідний номер. Потім у процесі роботи над текстами на сторінках з української
мови, розфарбовувати клітинки з номерами світлин, що відповідають змісту цих
текстів. Наприкінці тижня визначити, які світлини «зайві» – залишились без
тексту. Розказати за світлинами, у тому числі й «зайвими», про традиції
святкування Нового року.
2. Завдання на полі на
с. 2.
Дітям пропонується позначити той варіант продовження
речень, який вважають правильним. (Перевірка відбувається за словом свято, що складається з букв обраного
дітьми варіанту відповіді)
Дітям пропонується відшукати і обвести ялинку, що не має
пари.
3. Завдання на с.4.
1.
Прочитай
буквосполучення в жовтих/зелених/червоних ланках. Прочитай слова.
2.
Прочитай текст. Підкресли
в тексті слово-помилку. (Останнє слово – Васька,
а має бути Вітька) Що зображено на світлинах?
Прочитай текст мовчки і познач світлину, яка відповідає змісту тексту.
Поясни свій вибір.
Який тип тексту? Хто його персонажі?. Що можеш сказати про вчинок Вітька?
Прочитай зачин/основну частину/кінцівку. Познач плашками по одному слову різних
частин мови.
Усно
склади план переказу тексту. Перекажи його.
3. Прочитай вірш. Познач зображення того, що наснилось
дитині.
4. Завдання на с. 5.
4. Що зображено на малюнку? Наведи в
словах буквосполучення, зображене в кульці.
5. Прочитай слова. Розфарбуй
кульки над словами з подібними значенням олівцями однакових кольорів. Познач плашками
частини мови, до яких відносяться слова. Запиши словосполучення з одним зі слів
за моделлю.
6.
Прочитай речення. Яке з речень непоширене?
Добери до іменників прикметники за змістом речень. Підкресли
головні члени речень. Познач плашками частини мови, до яких відносяться слова.
Побудуй моделі словосполучень з цими словами. З якою частиною мови у реченні
пов’язані прикметники?
7. Прочитай.
Продиктуй сусід(у/ці) по парті кілька речень. Запиши кулька речень під його/її
диктовку.
Перевір роботу, звіряючи запис в зошиті з текстом.
Заняття 107, с.6-7
Тема. Застосування опрацьованого
матеріалу. Зв’язок слів, які є різними частинами мови у словосполученнях,
реченнях. Дітям пропонується підкреслити назву тварини, яку не зображено і
закреслити зображення «прикраси», про яку не йдеться в тексті вірша в №1.
1. Завдання на с.6.
1.
Прочитай вірш.
Підкресли у вірші назви зображених об’єктів. Прочитай вірш мовчки й підкресли
числівник.
2.
Прочитай вірш.
Підкресли звертання. Порівняй зміст віршів.
2. Завдання на с.7.
3. Прочитай запис. Назви слова-звертання. В якій розліновці записаний вірш?
Учитель ознайомлює з новою розліновкою. Звертає вагу дітей на висоту букв. Якщо
мовно розділити відстань між лінійками на три частини, то висота великої
складатиме 2 такі частини, а висота
маленької – одну. Учитель пропонує дітям навести запис.
4. Прочитайте іменники, надруковані між розліновками. Прочитай слова,
дібрані до першого слова. Розкажи за стрілками про зв’язок між словами. Які з
двох слів утворюють непоширене речення а які словосполучення? Добери
до кожного з поданих іменників по одному прикметнику і дієслову. Запиши за зразком слова до слова свято. Склади зі слів в одному ряді
речення й запиши його. Охарактеризуй записане речення.
5.
Запиши пропущені слова. До яких частин мови вони
відносяться? Продиктуй сусід(у/ці) по парті два речень. Запиши два
речень під його/її диктовку. Перевір роботу, звіряючи запис в зошиті з текстом.
Заняття
108, с.12-13, 14-15
Тема. Презентація результатів проектної діяльності за темами «Новорічний випуск
саморобного дитячого журналу», «Казки/ прислів’я/ скоромовки/ вірші/ оповідання/дитячі пісеньки/загадки
про рослини». Селфі-аудит (вихідний)
з першої частини теми №5.
Самодіагностика.
1.Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Прочитай інформацію про Діда Мороза. Доповни її
іншою відомою тобі інформацією. Прочитай, як називають Діда Мороза в різних
країнах. Запиши номер у клітинку.
|
Санта-Клаус (США, Канада, Великобританія)
|
2. Завдання на полі на с. 12.
Дітям пропонується знайти й навести подану комбінацію букв.
Дітям пропонується записати назви тварин, маски яких зображено. Обвести
маску тварини, назва якої відповідає моделі.
3.
Завдання вихідного селфі-аудиту на с. 14-15.
1.
Читай за сигналом
учителя. Допиши слово в останньому реченні.
2.
Познач те продовження
речення, яке вважаєш правильним.
3. Спиши в зошит, виправивши помилки й замінивши малюнок словом.
4. Познач прикметник олівцем жовтого кольору, а числівник – олівцем фіолетового
кольору.
Після виконання селфі-аудиту можна запропонувати дітям розфарбувати на с.
2-3 кружечки з номером світлин, які ілюструють подану інформацію про
святкування Нового року.
4. Завдання на с.14.
1. Розкажи за ілюстраціями, як лаксики виготовили саморобний дитячий журнал,
про його зміст. Прочитай назви дібраних лаксиками рубрик журналу. Як ти
розумієш слово рубрика? (розділ,
частина за певною темою) Прочитай дібраний лаксиками твір. Який жанр цього
твору? Хто його автор? До якої рубрики журналу лаксиків можна віднести поданий
твір? Наведи приклади творів до кожної рубрики журналу лаксиків. Презентація
результатів проектної діяльності учнів.
5. Завдання на с.15.
2.
Що зображено? Наведи слова
на ялинках. Склади з них словосполучення. Запиши їх.
3.
Прочитай запис.
Підкресли головні члени речень. Якими частинами мови вони виражені? Випиши
словосполучення зі словами-назвами зображених ялинкових прикрас.
4.
Прочитай інформацію. Запиши по пам’яті. Підкресли головні
члени речень. Якими частинами мови вони виражені? Випиши словосполучення, яким відповідають моделі.
Заняття 109, с.16-17
Тема. Рефлексія.
Узагальнення та систематизація опанованого матеріалу.
1.
Завдання на с.16-17.
Учням пропонується перевірити роботу лаксика і виправити помилки.
1. Читай за сигналом
учителя. Допиши слово в останньому реченні.
2. Познач те продовження речення, яке вважаєш
правильними.
3. Спиши в зошит, виправивши помилки й замінивши малюнок словом.
4. Познач службові слова олівцем сірого кольору, а числівник – олівцем фіолетового
кольору. Зверніть увагу дітей, що лаксик це завдання не виконав. Підкажіть
лаксику, як не забувати і не пропускати виконання завдань?
Після перевірки роботи лаксика можна запропонувати дітям розфарбувати на с.
2-3 кружечки з номером світлин, які ілюструють подану інформацію про
святкування Нового року.
2. Завдання на с. 16.
1. Прочитай текст, рухаючи очима за стрілочками. Про які традиції святкування
Нового року ви дізнались з тексту? Розфарбуй на с. 2-3 кружечок з номером
світлини, яка ілюструє цей текст. Наведи стрілочки між головними членами речень
олівцем фіолетового кольору. Наведи одну стрілку між словосполученнями олівцем
коричневого кольору. Поясни свій вибір.
3. Завдання на с.17.
1.
Розкажи за
блок-картою про слово за зразком. Наведи приклади. Охарактеризуй за блок-картою
одне слово за власним вибором. Учитель може запропонувати по одному слову або
кожному учню індивідуально або для роботи у парі чи групі (3-4 учня).
4. Завдання на с.16-17.
2. 4.
Залежно від результатів селфі-аудиту діти індивідуально
обирають завдання для селфі-треку.
Заняття
110, с.20-21, 22-23
Тема. Діагностична
робота №4. Диктант.
Увага! Тексти для
диктанту учитель може обрати серед пропонованих або дібрати свій текст чи текст
дібраний заступником директора.
Один з поданих текстів учитель обирає для диктанту
діагностичної роботи, а інший може використовувати для заняття 112 з корекції
чи тренувальних вправ.
Зима січе снігом. Виють хуртовини. У льодовому полоні річки й озера. А на
подвір’ях лунає веселий сміх. Це щедрувальники вітають зі святом сусідів. Малеча
співає щедрівки, виразно читає вірші. Радо зустрічають їх люди. Щедро частують
духмяними пирогами. Діти щиро дякують господарям.
На дошці вчитель виписує слово
ЩЕДРУВАЛЬНИКИ і
опрацьовує з дітьми його правопис перед диктантом.
Чудовий зимовий деньок. У школі карнавал. На ялинці іграшки, зроблені
руками дітей. Це їжак, заєць і ведмідь з шишок та насіння. У хороводі майорить,
наче полум’я, червоний капелюшок Катрусі. Її подруга Наталка в костюмі бджілки.
Загадує дітям загадки Олесь. Всім весело!
Учитель під час диктанту зазначає
місце запису ком.
1. Завдання на с.22.
Текст подано для самостійного читання дітьми.
1.
Прочитай спочатку
слово з зірочкою та його пояснення. Прочитай текст. Визнач жанр твору. Підкресли
головні члени виділених речень. Визнач частини мови, якими виражені головні й
другорядні члени цих речень. Підкресліть речення, з яких можна скласти план
тексту. Перекажіть його за складеним планом.
Завдання до тексту «Чого в діда Мороза борода з кудельки»
Завдання 1. Який жанр твору?
а) оповідання; б) легенда; в) казка.
Завдання 2. Що трапилось в
будинку Діда Мороза під самісінький Новий рік?
а) поламався годинник; б) з’явилися миші; в) зник мішок з подарунками.
Завдання 3. Підкреслити речення
в тексті.
1) з порівняннями
2) де сказано, чому аптекар не зміг допомогти Діду Морозу
3) у якому сказано, де Дід Мороз узяв бороду
4) де говориться про те, яку шкоду
зробили миші
Завдання 4. Скласти план твору.
Відповіді на завдання
Завдання 1. Який жанр твору?
а) оповідання б) легенда в) казка
Завдання 2. Що трапилось в
будинку Діда Мороза під самісінький Новий рік?
а) поламався годинник б) з’явилися миші в) зник
мішок з подарунками
Завдання 3. Підкреслити речення
в тексті.
1) з порівняннями
Аж замість неї — колюча, як голки в
їжака, щетина.
2) де сказано, чому аптекар не зміг допомогти Діду Морозу
Аптекар захворів.
3) у якому сказано, де Дід Мороз узяв бороду
Довелося Дідові Морозові брати бороду
напрокат у гримерній майстерні дитячого театру.
4) де говориться про те, яку шкоду
зробили миші
Відгризли від Дідової шапки пухнасту
китичку, проточили на п’яті лівого валянка дірку, до останньої волосини
обчухрали бороду.
Завдання 4. Скласти план твору.
1. Під Новий рік з’явилися
миші.
2. Миші роблять капості.
3. Дід Мороз викликає поліцію.
4. Пошук бороди не дав результату.
5. Порада поліцейських.
6. Кравець і щвець надають допомогу.
7. Дід Мороз взяв бороду напрокат.
8. Борода зі справжнісінької кудельки.
2. Завдання на с.23.
2.
Установи зв’язок слів
в реченнях за зразком. Познач головні члени речення й частини мови за зразком.
3.
З чого зображено
ялинку? Прочитай слова. Випиши слова за зразком. Випиши в зошит 3 слова,
розділяючи їх для переносу. Склади зі слів речення відповідно до моделі.
1.
Запиши назви іграшок, які повісила на ялинку
кожна дитина. Зроби звуковий аналіз назви «зайвої» іграшки. Склади й запиши з
цим словом непоширене речення і словосполучення. Обведи зображення іграшки, в
назві якої букв більше, ніж звуків. Склади
2 речення, в одному з яких це слово буде головним членом речення, а в іншому –
другорядним.
Увага! За бажанням на
кількох останніх в першому семестрі занять з української мови учитель може
здійснювати перевірку
навички читання вголос (по 3-4 учня на одному заняття у той час, коли інші діти
працюють самостійно над завданнями в посібнику-журналі). Нагадуємо, що
її проводять в усній формі індивідуально
у комплексі з усіма показниками: правильність,
спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі
пропонують незнайомий художній текст обсягом (у І семестрі 2 класу) 120 слів. Після
читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на
розуміння прочитаного.
Перевірка
навички читання вголос, у тому числі розуміння прочитаного, може здійснюватись
після першого і наступних перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після
першого перечитування, то виразність не враховується, а запитання мають
стосуватись фактичного змісту твору: хто?,
що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?, що
вони робили?, до якого жанру належить твір?.
Якщо перевірка
здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а
завдання мають стосуватись визначення
теми, основної думки; відтворення послідовності подій.
Текст для перевірки навички читання учитель
роздруковує двічі. Одну для себе з кількістю слів на рядку, а іншу для учнів,
відрізавши за пунктирною лінією частину з кількістю слів. Учню пропонується
вголос прочитати текст до кінця.
Учитель непомітно для учня засікає 2 хвилини і запам’ятовує слово, яке
учень прочитав по закінченню 2 хвилин. Учитель ставить учню запитання до
тексту.
Після перевірки навички читання цього учня учитель визначає кількість
прочитаних учнем слів (діліть цю кількість на 2, оскільки засікали 2 хвилини і
робить висновок щодо техніки читання дитини).
Заняття 111, с. 24-25
Тема. ПЧ №8. Збірники колядок, щедрівок,
різдвяних віршів, пісень.
1. Орієнтовні завдання і запитання за малюнком
на с. 20-21.
Дітям пропонується розказати за репродукцією, як в родинах святкували Новий
року раніше. Чим зображення відрізняються від сучасних традицій? Працюючи в
парі підготувати за поданим початком запитання за змістом репродукції.
Вислухати відповіді іншої пари. Відповісти на запитання іншої пари. Підготувати
і прочитати вірш виразно.
2. Завдання на полі на с. 20.
Дітям пропонується відшукати та навести букви, «зображені морозом» на
вікні.
Дітям пропонується розшифрувати слова і записати їх номери.
Дітям пропонується записати букви, які могли «заховатись» за кульками.
3. Завдання
на с.24.
1. Прочитай назви зображених книжок. Познач зображення книжки з творами усної
народної творчості. Поясни свій вибір.
2. Прочитай речення, рухаючи очима за напрямом годинникової стрілки. (Коляд,
колядниця, з медом паляниця. А без меду не така. Затанцюю гопака.)
Підкресли назву видання, в якому можна прочитати це речення. Обґрунтуй свій
вибір.
3. Прочитай опис інтонації, яку позначає кожна сніжинка. Читай речення тексту
з інтонацією відповідно до зображення сніжинки. Який уривок ти прочитав тихіше
і повільніше за інші? Чому?
4. Запиши номер сніжинки з №3, із назвою інтонації, з якою
читатимеш тексти. Поясни свій вибір.
4. Завдання на с. 25.
5. Прочитай вірш. Зафарбуй слова, що записані з великої
букви. Поясни їх правопис. Підкресли побажання. Склади власні побажання з Новим
роком. Роботу можна запропонувати в парі.
6. Прочитай. Усно заверши речення. Чому дід Панас дав дівчинці найбільший
пиріжок?
7.
Обери
одне із завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме завдання і
виконайте його разом до наступного заняття з позакласного читання.
Заняття
112, с.30-31, 32-33
Тема. Навчальні
досягнення з теми №5. Корекція.
1. Орієнтовні завдання і запитання за малюнком
на с. 30-31.
Прочитай і відгадай загадку. Дітям пропонується скласти з
перших звуків назв зображених іграшок слова і скласти з них речення (Зі святом!).
Яке з цих слів службове? До якої частини мови належить інше слово? Якою лінією-плашкою
ми його позначатимемо? Проведи Сніговика лабіринтом до дому.
2.
Завдання на полі на с. 30.
Дітям пропонується записати слово з букв, які написав на
снігу сніговик (льодяник). Скільки в цьому слові букв/звуків/складів7 який
склад/звук наголошений?
Дітям пропонується записати і зашифрувати слова з букв слова сніговик за зразком. (ніс, сніг, вовк,
коні, сіно)
1. Завдання на с.32.
1.
Прочитай текст. Усно
визнач жанр твору. Обведи числівники. Поясни значення виразу підкресленого
словосполучення. Підкресли головні члени виділеного речення. Визнач частини
мови, якими виражені головні й другорядні члени цих речень. Підкресліть
речення, з яких можна скласти план тексту.
2. Завдання на с.33.
2.
Назви букви в кожному
ряді. Наведи букви, які не повторюються. Якими за порядком є ці букви у рядах? Склади
з них слово. (рік) Виконай звуко-буквений аналіз цього слова.
3.
Прочитай
слова в кожній колонці. Добери й запиши до слів у першій колонці по два протилежні
за значенням прикметника. Добери й запиши до слів в другій колонці по два
подібні за значенням слова. Усно склади з кількома словосполученнями речення.
4.
Кого
зображено на репродукції? Яким новорічним казковим персонажем може бути
зображена дитина? (Новим роком) Склади речення за репродукцією. Прочитай слова
в кожному ряді. До якої частини мови вони належать? Які слова записані з
великої букви? Чому вони так записані? Добери слова з кількох рядків і склади
речення за зразком. Запиши їх у зошит.
5.
Прочитай запис.
Встанови межі слів в реченні. (Можна запропонувати зробити це вертикальними рисочками) Спиши, виправляючи
помилки. Дітям можна запропонувати розфарбувати кружечок біля світлини на
с.2-3, яка відповідає змісту речень.
6.
Назви зображені
ялинкові прикраси. Запиши назви зображених ялинкових прикрас. Порівняй запис із
записом сусіда/сусідки по парті.
Комментариев нет:
Отправить комментарий