суббота, 11 января 2020 г.

Розробки занять з математики для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 15 тиждень


 Математика 15 тиждень

71 заняття  С.2-3, 8-9
 Тема. Сприймання нового матеріалу. Простір. 3-D фігури: просторові геометричні фігури. Тіло. Геометричне тіло. Куля, куб, піраміда, циліндр як геометричні тіла. Поверхні куба, піраміди, циліндра. Сітка куба, піраміди. Сфера і куля. Старт навчального проекту «Геометричні фігури в довкіллі». День цивільної авіації
1.Завдання за малюнком на с. 2-3
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: В який день грудня відзначають День цивільної авіації? Обведіть цю дату на грудневому календарі. Який це за порядком тиждень місяця? Який це день тижня? Охарактеризуйте число 9. Складіть рівність, в якій це число буде доданком/сумою; зменшуваним/від’ємником/різницею. Як змінюється вигляд літака, коли він піднімається в небо? (Він зменшується і може зовсім зникнути з поля зору.) Чому так відбувається?
2. Завдання на полі на с.3.
         1. Дітям пропонується обчислити вирази і записати результати обчислень біля таких само фігур, як ті, що зображені перед виразами. Під час перевірки, повторюються назви фігур.
         2. Дітям пропонується усно розв’язати рівняння і записати лише розв’язок. Якщо дітям важко усно розв’язувати рівняння, то розв’язання пропонуємо записувати у зошиті.
         3. Дітям пропонується визначити кількість кубиків кожного кольору. Учитель звертає увагу на те, що на зображенні не всі кубики чітко видно, тому необхідно уявити зображені споруди.
3. Завдання на  с.8.
         1. Дітям пропонується пронумерувати послідовність виготовлення паперового літачка. Потім порівняти фігури на першому й останньому зображеннях та доповнити твердження. Доповнення твердження має викликати утруднення: виникає проблема назви останньої фігури. Пропонуємо залишити твердження наполовину доповненим (На першому зображенні 2D фігура…); зорієнтувати дітей на формулювання теми/завдань/очікувань заняття і розпочати сприймання через дослідження нового матеріалу
2. Що зображено на світлинах? Дітям пропонується позначити олівцем зеленого кольору світлину, якою можна проілюструвати утворення площини, а олівцем синього кольору – світлину, якою можна проілюструвати утворення простору. Пояснити свій вибір. Потім доповнити відповідь на запитання лаксика. Спочатку разом з дітьми фіксуємо поняття, сутність якого треба дослідити: простір. Можна запропонувати підкреслити поняття, яке є новим і потребує пояснення (простір). Використовуючи опрацьований матеріал про площинну і 2D фігури, діти можуть позначити олівцем зеленого кольору площину і прокоментувати (труба з розприскувачем води ніби пряма, літак, рухаючись тягне за собою цю пряму, залишаючи слід – площину. Що робить другий літак з водою? Він її не тягне за собою як площину і відразу потоком повітря обертає позаду себе, таким чином вода розлітається в різні боки. І ми бачимо краплини води в повітрі. Повторити рух води можна за допомогою аркуша паперу як показано на рисунку (обертається аркуш паперу навколо своєї сторони). Діти можуть продемонструвати це практично, окрім того, вчитель може запропонувати покласти аркуш на пальчик і тримаючи аркуш іншою рукою, спробувати пообертати його. Учитель повідомляє, що такий слід оберту площини навколо своєї прямої чи точки, в математиці називають простором. Пропонує перечитати твердження і доповнити його словом площини. Які ж властивості має простір?
3. Що зображено на малюнку? Прочитайте формулювання завдання. Яке нове слово містить формулювання? Чи можете розказати лаксикам як виконати завдання? Щоб розібратися, чому фігуру називають 3D, треба згадати, які фігури називають 2D. Серед зображень діти знаходять площинні 2D фігури, згадують, що вони мають 2 виміри (2 протяжності (для прикладу: стільниця парти простягається зліва направо – одна протяжність/вимір і від ближнього до людини краю вдаль – друга протяжність/вимір; 2D фігури лежать на площині. Розглядаючи 3D фігуру, наш погляд охоплює її не тільки зліва направо, від себе вдаль, а й знизу вгору – третя протяжність/вимір). Важливо не заглиблюватися в теорію, а на практичному рівні, на прикладі конкретних фігур (іграшок/лего/будівельного конструктора тощо) визначати їх ознаки, знаходити відмінності лише з метою формування у дітей уміння розрізняти 2D і 3D фігури. Отже, у результаті виконання завдання мають бути позначені два літачки. А деталі літачка – це 2D фігури.
4. Дітям пропонується записати порядок дій римськими цифрами та обчисли вирази. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.
         3. Завдання на  с.9.
         5.  У результаті виконання завдання діти навчаються вирізняти серед 3D фігур тіла. Прочитайте назви зображених фігур. Уявить, що міститься всередині кожної фігури. Як це можна побачити? Щоб зорієнтувати дітей на відповідь, запропонуйте їм відповісти на питання: яким всередині є яблуко. (Для цього його потрібно розрізати). Якою фігурою є зріз яблука? (2D площинна фігура). Таку фігуру в математиці називають перерізом (вона ніби перерізає на частини 3D фігуру. Учитель повідомляє, що ось так треба уявити переріз кожної фігури і пропонує спочатку прочитати назви фігур; пояснити, чому біля сфери написали число 4 (бо під цим номером зображено коло, отже перерізом сфери є коло; якщо у класі є набір просторових геометричних фігур, то доцільно роботу супроводжувати розглядом цих фігур; якщо немає, то розглядати фігури на презентації). Для подальшого співвіднесення фігур можна організувати роботу у групах/парах, а саме: запропонувати дітям пронумерувати зображення 3-D фігур відповідно до їх перерізів.  Після того, як діти визначаться з парами фігур, провести перевірку й обов’язково вголос прокоментувати вибір пар. Далі учитель пропонує об’єднати 2D фігури у дві групи і назвати ознаку об’єднання. (І група – площинні фігури, ІІ група – лінійні фігури). Діти доходять висновку, що перерізом 3D фігур може бути або лінійна, або площинна фігура. Після цього пропонується прочитати інформацію, назвати нове поняття, про яке прочитали, розтлумачити, як вони його зрозуміли. Коли діти змогли пояснити поняття тіло, їм пропонується  обвести тіла (куб, фігура льотчика, куля, піраміда).
         6. Що зображено? Дітям пропонується обвести зображення геометричних тіл (брусок, пластилін – тіла; барабан і літачок – не тіла, бо усередині них порожнеча); обґрунтувати свою думку. Щодо кубиків пропонуємо подискутувати і розглянути варіанти. Якщо дерев’яний куб, то це тіло, якщо пластмасовий полий – це не тіло. Дискутувати радимо з використанням у якості наочності кубиків-іграшок.
         7. Які фігури зображено? Дітям пропонується визначити «зайву» фігуру й угрупувати фігури за назвами. Серед назв діти визначають нові для них поняття. Роблять свої припущення, що можуть позначати дані поняття. На інтуїтивному рівні співвідносять 3D з їх назвами, учитель допомагає визначити правильність припущень. Очікувані результати виконання завдання: уміння дітей розрізняти серед 3 D фігур геометричні тіла, поверхні геометричних тіл, сітку геометричного тіла.
         Звертаємо увагу, що урок насичений новими поняттями, але всі вони опрацьовуються виключно на рівні формування уявлень та уміння розрізняти фігури. Усі коментарі діти роблять своїми словами, правила не заучують.
         8. Дітям пропонується за поданою у тексті задачі інформацією визначити слід руху квадрокоптера (трикутник). Вчитель зорієнтовує дітей до висновку, що для визначення відстані, яку пролетів квадрокоптер, треба знайти периметр фігури, що є слідом його руху, тобто трикутника. Задача може бути запропонована для селфі-треку.

72 заняття  С.12-13, 18-19
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Простір. 3-D фігури: просторові геометричні фігури. Тіло. Геометричне тіло. Куля, куб, піраміда, циліндр як геометричні тіла. Поверхні куба, піраміди, циліндра. Сітка куба, піраміди. Сфера і куля.  День Святого Миколая
1.Завдання за малюнком на с. 12-13.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: В який день грудня відзначають День Святого Миколая? Обведіть цю дату на грудневому календарі. Який це за порядком тиждень місяця? Який це день тижня? Охарактеризуйте число 19. Складіть рівність, в якій це число буде доданком/сумою; зменшуваним/від’ємником/різницею.
2. Завдання на полі на с.13.
1. Дітям пропонується визначити, за якою моделлю складено кожне рівняння і розфарбувати зірочку біля рівняння відповідно до кольору зірочки його моделі. Для здійснення вибору дітям пропонується визначити, частиною чи цілим є невідомий компонент (невідомий доданок – частина; невідоме зменшуване – ціле). Рівняння дітям пропонується розв’язати в зошиті. Рекомендуємо диференціювати роботу.
2. Дітям пропонується обчислити вирази і записати результати обчислень біля таких само фігур, як ті, що зображені перед виразами. Під час перевірки, повторюються назви фігур.
3. З яких фігур складено будинок? Дітям пропонується визначити кількість трикутників і квадратів у зображеній споруді і знайти їх суму.
3. Завдання на  с.18.
 1. Що зображено на світлині? Прочитайте твердження. Учитель пропонує дітям допомогти лаксику визначити «зайву» фігуру та позначити істинні твердження. «Зайвою» є фігура оленя, який стрибає (це 2D фігура, решта 3D фігури). Після того, як діти прокоментують вибір «зайвої» фігури, послідовно опрацьовуються твердження стосовно їх істинності. Істинним є четверте твердження (Усі фігури, крім однієї, – 3D фігури).
2. Що зображено на малюнку? (хлопчик дивиться фільм в 3D зображенні) Учням пропонується позначити малюнок, яким можна проілюструвати утворення простору (На першому малюнку Зима робить рух паличкою, слідом якої є площина; на другому – оберт зірочки на паличці (яка є площинною фігурою), слідом якої є простором).
3. Назви фігури, зображені в кожній колонці. Дітям пропонується встановити ознаку з’єднання фігур (усі фігури пов’язані з трикутником/квадратом/прямокутником/кругом); виокремити серед усіх фігур 3D фігури (другий, третій, четвертий стовпчики ); виокремити серед 3D фігур геометричні тіла. У процесі коментування вибору фігур дітьми, повторюється сутність усіх нових понять (наголошуємо – без теоретизації, лише на рівні аналізу конкретних фігур).
4.    Дітям пропонується знайти значення буквеного виразу. Після того, як діти знайдуть значення буквеного виразу з одним із числових значень змінної, для селфі-треку завдання може бути запропонованим з іншими числовими значеннями. Перевірка обчислень поєднується з аналізом числового ряду. Діти мають зробити висновок, що значення буквеного виразу зменшується на 10, оскільки числові значення букви, що є від’ємником, збільшуються на 10 (чим більше число ми віднімаємо, тим менший результат отримуємо).
4.   Завдання на  с.19.
5. Дітям пропонується «розкласти» іграшки на полиці: обвести кожну фігуру олівцем того самого кольору, що й колір полиці, на якій вона має стояти. Важливо, щоб у коментарях діти використовували нові поняття (назви фігур, назви груп фігур). Необхідно звернути увагу, що всі фігури є тілами, і запропонувати прокоментувати/довести це. Опрацьовуючи дане завдання, важливо побудувати алгоритм його виконання. За результатом виконання завдання доцільно запропонувати дітям скласти різні задачі про групи фігур (на різницеве порівняння, на знаходження суми/залишку).
6. Учитель пропонує розв’язати задачу і пояснити лаксику її розв’язування. Учитель пропонує поміркувати, чи можна спочатку знайти відповідь на друге запитання плану (для відповіді немає усіх числових даних).
7. Що зображено на малюнку? Дітям пропонується прочитати та розв’язати задачу двома способами. Роботу можна організувати у групах. Доцільно визначити, яке числове дане ілюструють зображені пряники (кількість пряників, якими Оленка пригостила Дмитрика). У кінці роботи радимо повторити: яким би способом не розв’язували задачу, результат має бути один і той самий.
8. Дітям пропонується підкреслити «зайвий» вираз. Аналіз числових даних у виразах свідчить про те, що усі вирази, крім третього, можна порівняти без обчислень. Результати порівняння без обчислень пропонуємо перевірити шляхом обчислення і підтвердити правильність своїх думок. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.

73 заняття  С.20-21,
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Простір. 3-D фігури: просторові геометричні фігури. Тіло. Геометричне тіло. Куля, куб, піраміда, циліндр як геометричні тіла. Поверхні куба, піраміди, циліндра. Сітка куба, піраміди. Сфера і куля. День сноуборду
1.Завдання за малюнком на с. 20-21.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: В який день грудня відзначають День сноуборду? Обведіть цю дату на грудневому календарі. Який це за порядком тиждень місяця? Який це день тижня? Охарактеризуйте число 23. Складіть рівність, в якій це число буде доданком/сумою; зменшуваним/від’ємником/різницею.
     2.Завдання на полі на с.21.
1. Учитель пропонує визначити кількість зелених і червоних кубиків і за моделлю скласти задачу. Важливо, щоб діти проговорили текст задачі, пояснили, на що вони орієнтувались, коли добирали запитання задачі.
         2. Дітям пропонується обчислити і записати суми і різниці даних пар чисел.
     3. Дітям пропонується визначити частини кожного з чотирьох кубів і з’єднати лініями частини з кубами. Доцільно, аналізуючи частини, визначити, чи є дані фігури тілом; обґрунтувати думку.
3. Завдання на  с. 26.
1.   Кого/що зображено на малюнку? Дітям пропонується розглянути снігові фігури й позначити ту, біля якої зупиниться сноубордист. Оскільки такого типу завдання пропонуються не вперше, доцільно, щоб діти самі визначили, як обрати таку фігуру (треба обчислити вирази і визначити той, значення якого є номером сноубордиста.
2.     Дітям пропонується обчислити вирази. Потім позначити назву фігури, про яку розповідає кожний лаксик, олівцем відповідного кольору. Дітей необхідно зорієнтувати на ознаку вибору фігур, про які розповідають лаксики: як може бути пов’язаним результат обчислень з назвами фігур (значення виразу показує кількість букв у слові). Потім учитель пропонує серед демонстраційного матеріалу обрати фігури, про які розповідають лаксики, і розповісти про ці фігури (назвати ознаки і до якої групи відносяться) (Куб - 3D фігура, геометрична фігура, якщо перерізом фігури є площинний квадрат, то це геометричне тіло; якщо – лінійний квадрат, то це поверхня геометричного тіла). Якщо діти ще не готові розказувати про фігуру, то радимо спочатку виконати завдання № 3, а потім повернутися до попереднього завдання.
3.   Учитель пропонує прочитати завдання і спланувати його виконання. Дітям пропонується проаналізувати й прокоментувати зразок з’єднання фігур з їх назвами, навести лінії з’єднання, а потім з’єднати лініями решту фігур.
4.   Дітям пропонується угрупувати фігури за самостійно обраними математичними ознаками. Учитель звертає увагу, що має бути математична ознака (2D фігури і 3D фігури). Потім обирається твердження про обрану ознаку.
5.   Дітям пропонується знайти довжину ламаної. Діти складають план виконання завдання і доходять висновку, що у завданні не зазначені довжини усіх ланок ламаної, тому спочатку треба виміряти довжини і записати за зразком результати вимірювання.
         4. Завдання на  с.27.
6. Дітям пропонується прочитати завдання. За малюнком і моделлю скласти задачу та розв’язати її.
7. Дітям пропонується прочитати задачу. Позначити формулу і розв’язати задачу. У процесі аналізу задачі учитель звертає увагу на величини, про які говориться у задачі (довжина, периметр). Повторюється поняття периметра, формула обчислення периметра. Після повного аналізу, доцільно пропонувати дітям самостійно записати розв’язання задачі.
8. Завдання зорієнтоване на повторення способів додавання і віднімання з переходом через розряд. Доцільно організувати його виконання у групах/парах. Подані вирази обчислено шляхом розкладання одного з компонентів на зручні доданки. Повторюється поняття «зручні» доданки.
9. Дітям пропонується розв’язати рівняння і позначити на числовій прямій розв’язки рівняння відповідними точками.
10. Дітям пропонується прочитати та розв’язати задачу. Скласти подібну задачу. Роботу радимо організувати у групах/парах. Для успішної роботи над задачею доцільно повторити: якщо дане число більше, то шукане – менше, і навпаки. 

74 заняття  С.30-31, 34-35
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. 2-D і 3-D фігури. Побудова многокутників. День подарунків
1.     Завдання за малюнком на с.30-31.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: В який день грудня відзначають День подарунків? Обведіть цю дату на грудневому календарі. Який це за порядком тиждень місяця? Який це день тижня? Охарактеризуйте число 23. Складіть рівність, в якій це число буде доданком/сумою; зменшуваним/від’ємником/різницею.
 2. Завдання на полі на с.31.
     1. Дітям пропонується визначити, хто з дітей, яке зображення фігур бачить, і розфарбувати кружечки під зображеннями відповідно до кольору кофточок дітей.
     2. Дітям пропонується записати іменовані числа в інших одиницях вимірювання.
     3. Дітям пропонується визначити кількість маленьких кубиків, з яких складається великий куб (Учитель звертає увагу дітей на те, що необхідно уявити куби, яких не видно).
         3. Завдання на  с.34.
         1. Дітям пропонується позначити світлину, на якій зображено геометричні тіла. Потім записати номер фігури відповідно до номера форми, у якій її зробили. Тіла зображено на першому фото. На другому фото форми, які мають отвори, тому їх тілом не можна назвати. Можна запропонувати дітям поміркувати, чи можна форми назвати поверхнею тіл. Поверхня тіла має покривати його з усіх сторін. Форми мають отвір нічим не закритий, тому їх не можна назвати поверхнею тіла.     
2. Назви зображені фігури. Дітям пропонується обвести 3-D фігуру, зрізом якої може бути круг. Потім позначити довжину діаметра круга. Якщо є можливість працювати з демонстраційними просторовими фігурами, то радимо розглянути піраміду, кулю, куб, описати їх. Якщо демонстраційні фігури поділяються на частини, то показати переріз фігур.  
3. Дітям пропонується підкреслити назву 3-D фігури, яка в кожній парі фігур за розміром більша. У першій парі – це сітка кулі, у другій – сітка куба. Повторюються поняття сітка геометричного тіла/поверхня геометричного тіла/геометричне тіло.
4. Дітям пропонується виміряти і порівняти довжини радіусів двох кіл. Діти складають задачу за моделлю і розв’язують її.
5. Дітям пропонується підкреслити назву форми упаковки для подарунка; прочитати інформацію та позначити розгортку фігури. Вводиться на практичному рівні поняття розгортка.
6. Дітям пропонується розв’язати задачу. Рекомендуємо моделювати короткий запис задачі за допомогою запису ключових слів, попередньо підкресливши їх в тексті задачі. Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
                4. Завдання на  с.35.
         7. Дітям пропонується пояснити спосіб обчислення виразів та обчислити вирази, запропоновані лаксиком. Усі моделі ілюструють обчислення способом округлення. Доцільно звернути увагу, чи в усіх моделях числа обведені відповідним до позначення частин і цілого кольором. (56 + 45; 56 округлюють до 60, тому перший овал під числом має бути не зелений, а синій, відповідно до умовного позначення частин і цілого). 
         8. Дітям пропонується обчислити вирази та встановити відповідність між значеннями виразів (числами, що на фігурах) і виразами. Можна запропонувати угрупувати фігури у групи, пояснити ознаку угрупування (2-D фігури і 3-D фігури; 2-D фігури – на площинні і лінійні).)
         9. Дітям пропонується побудувати фігури за заданою умовою (поділити відрізками фігуру на 2 трикутники й 1 чотирикутник).
         10.  Дітям пропонується визначити коробку для кожної іграшки і з’єднати ініями об’єкти відповідно. Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

75 заняття   С.36 -37, 38-39
Тема. Презентація результатів проектної діяльності («Геометричні фігури в довкіллі»). Селфі-аудит (вихідний) з теми № 5. Самодіагностика.
1.     Завдання за малюнком на с.36-37. День благодійності
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: В який день грудня відзначають День благодійності? Обведіть цю дату на грудневому календарі. Який це за порядком тиждень місяця? Який це день тижня? Охарактеризуйте число 23. Складіть рівність, в якій це число буде доданком/сумою; зменшуваним/від’ємником/різницею.
2. Завдання на полі на с.37.
1. Дітям пропонується зобразити фігури у клітинках так, щоб була дотримана закономірність розміщення (виходить візерунок у квадраті).
2. Дітям пропонується усно розв’язати рівняння, записати лише розв’язки. Важливо ще на цьому етапі рекомендувати дітям визначати ціле й частини у рівнянні, позначаючи числа й букву прямокутником відповідного кольору. Якщо дітям ще важко усно розв’язати рівняння, то радимо робити запис повного розв’язання у зошиті.
3. Дітям пропонується позначити частини, якими треба доповнити споруду з кубиків, щоб вийшов великий куб як на зразку (це сині й рожеві кубики).
3. Завдання на  с.38.
Дітям пропонується виконати завдання селфі-аудиту (завдання 1 – 4)        
1.     Дітям пропонується пояснити спосіб обчислення виразів та обчислити вирази, запропоновані лаксиком. Усі моделі ілюструють обчислення способом розкладання на розрядні доданки.
2.     Дітям пропонується з’єднати лініями зображення об’єктів з назвами фігур, до яких вони подібні за формою. Потім обвести  об’єкт, що є 2-D фігурою. Повторюються назви та ознаки 3D і 2D фігур.
     4.Завдання на  с.39.
3. Дітям пропонується виконати запропоновані у проекті лаксика завдання (записати номери 2-D фігур, які можуть бути перерізом геометричних фігур у зображених пам’ятниках. Прокоментувати результат) та презентувати цей проект. Потім організовується презентація підготовлених учнями до теми проектів.
4. Дітям пропонується визначити вираз, що є розв’язанням задачі.
5. Дітям пропонується розв’язати задачу за допомогою таблиці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий