понедельник, 16 декабря 2019 г.

Заняття з української мови для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 1-2 тиждень


УКРАЇНСЬКА МОВА
Заняття  1, с. 2-3, 4, 5
Тема. Актуалізація сформованих у 1 класі уявлень про звуки і букви, слово, словосполучення, речення, текст.
Посадка за партою під час читання і письма. Приладдя для письма. Усвідомленість читання. Звуки мовлення і букви.
Робота над завданнями в посібнику, з дидактичним матеріалом
І Вступна частина заняття
     Учитель повідомляє, що зараз відбудеться перше заняття з української мови в новому навчальному році, запрошує дати відповіді на запитання лаксиків:
·     Для чого людям потрібна мова?
·     Яку мову ми вивчаємо в школі?
·     Яка  них наша рідна, державна?
·     Що ми вивчали на заняттях з української мови в 1-му класі?
·     Яке шкільне приладдя для цього використовували?
·     У зошитах з якою розліновкою працюємо на заняттях з української мови?
·     Чому саме в таких? /лінії основні й допоміжні, для чого похила лінія тощо.
·     Як правильно сидіти під час письма? (робота за малюнком на обкладинці). Чому важливо дотримуватись такої посадки, як зображено на малюнку в посібнику?
ІІ Основна частина заняття
1. Завдання на с. 2-3.
Педагог пропонує дітям розглянути сюжетний  малюнок і дати відповіді на запитання /сюжетний малюнок один на тиждень, тож і питання можна розподілити на різні дні на розсуд педагога/:
Де відбуваються зображені події? Коли, на вашу думку, вони відбуваються? Поясніть свою думку.
Хто чекає учнів у школі? А ви чекаєте на зустріч із лаксиками? Чому?
Чому, на вашу думку, деякі діти з букетами квітів?  
Що роблять інші зображені на малюнку діти?
Чим, на вашу думку корисні ігри на свіжому повітрі? А чим корисні ігри на планшеті? Який це відпочинок – активний чи пасивний? Як правильно чергувати активний і пасивний відпочинок, щоб не втомлюватись? Чому це важливо?
Що робить хлопчик із лупою? Яким би ви його назвали?
Які звуки можуть чути діти?
Які з них є звуками мовлення?
Хто із зображених дітей користується мовленням? Для чого? Хто з них користується усним мовленням? А хто користується писемним?
Прочитайте буквосполучення записані в розліновці під малюнком. Які з них з верхнім з’єднанням? Які з нижнім? Які з середнім? (Учитель організовує роботу з калькою/копіркою або з наведення чи списування в зошит поданих буквосполучень – по кілька на кожному занятті.)
У яких словах зустрічаються записані під малюнком в розліновці буквосполучення? (можна запропонувати учням записати частину утворених слів, можливо – за шкільною тематикою або на розсуд педагога).
Учитель організовує роботу над віршем. Про що у ньому розповідається? Як автор називає школу? Прочитайте речення зі звертанням/зі знаком оклику. Підготуйтесь і прочитайте виразно.
2.  Завдання на с.4, 5
1.   Дітям пропонується назвати записані в кружечках букви. Потім розфарбувати букви, що  позначають голосні звуки, олівцем червоного кольору, що  позначають приголосні звуки –  олівцем синього кольору. Учитель пропонує дітям з’єднати букви з числами у порядку зростання та прочитати словосполучення /День знань/. Можна обговорити особливості цього свята.
2.   Прочитайте спочатку всі слова. Плашкою якого кольору можна їх позначити? Тепер прочитайте тільки ті слова, якими ви б описали свою школу. (Можна запропонувати: прочитати тільки слова з наголосом на першому/другому складі; двоскладові/трискладові слова; позначити над окремими словами наголос, склади).
3.   Учитель організовує роботу над віршем. Послухайте вірш. Про що у ньому розповідається? Хто його автор? Прочитайте вірш. З чим автор порівнює навчання? Прочитайте речення зі звертанням/зі знаком оклику. Підготуйтеся і прочитайте вірш виразно.
4.   Назвіть зображені об’єкти в верхньому ряді. Назвіть перші звуки зображених об’єктів. Складіть слова з перших звуків назв зображених об’єктів. Так само організовується робота із зображеними об’єктами в другому ряді.  Потім учитель пропонує сказати, яке з цих складених з перших звуків назв зображених об’єктів слів може бути заголовком вірша, який прочитали в завданні №3. Запишіть те слово, яке може бути заголовком вірша. Як пишуться заголовки?
5.   Прочитайте слова в рядках, у колонках. Підкресліть у кожній колонці слово, яке можна об’єднати в пару із виділеним словом. Поясніть свій вибір. Чи можна замінити одне зі слів у парі на інше? (креслити під лінійку, креслити олівцем, креслити на папері, взяти лінійку, купити лінійку; писати у зошиті, писати ручкою, писати красиво; м’яч для фізкультури, скакалка для фізкультури; слова «глобус» і «всесвіт» об’єднати в пару /словосполучення/ неможливо, хоча вони й пов’язані між собою).
6.   Дітям пропонується читати слова з цього в рядках, колонках, тільки виділені слова, тільки слова, які не виділені. в рядках, колонках.
Селфі-трек. Підкреслити в кожній колонці слово, яке можна об’єднати у пару із виділеним словом. Пояснити свій вибір.
7.   Назвіть зображені об’єкти. Як можна назвати всі зображені об’єкти? Для чого вони призначені? Які з них є приладдям для письма? /повторити правила посадки за партою, тримання ручки, розташування зошита на парті/ Наведіть олівцем червоного кольору зображення об’єктів, назва яких починається голосним звуком, олівцем синього кольору – назва яких починається приголосним звуком. Поясніть свій вибір. Дослідіть, як вимовляються голосні й приголосні звуки. Нагадайте лаксикам. Можна запропонувати розфарбувати зображення об’єктів, назва яких є трискладовим словом і заштрихувати зображення об’єктів із наголосом на першому складі назви.
Запишіть в зошит назви предметів-приладдя для письма.
8.                 Назвіть зображені об’єкти. Назвіть об’єкти з наголосом на першому/другому/третьому складі назви; назва яких є одно/дво/трискладовим словом; назва якого починається голосним/приголосним звуком. Що ми позначаємо зображеними умовними позначками? Які звуки ми позначаємо кожною з цих позначок? Користуючись блок-картою з інформацією про позначення звуків буквами (1 клас, № 26 с. 33), з’єднайте лініями умовні позначки звуків із зображенням об’єктів, назви яких починаються цим звуком. Поясніть свій вибір.
9.                 Запишіть  пропущені букви, що позначають голосний звук, так, щоб перший приголосний у словах першої колонки був твердим, другої колонки – м’яким (лото – літо, булка – білка, кит – кіт та ін.) За наявності часу можна запропонувати дітям змінювати одну букву слова білка так, щоб одержати інші слова: балка, палка, галка тощо.
10.            Прочитайте «чарівні» речення. Поясніть лаксикам, у чому їх «чарівність»? Розфарбуйте в першому реченні олівцем зеленого кольору букви, які позначають дзвінкі приголосні звуки, у другому реченні – олівцем синього кольору букви, які позначають глухі приголосні звуки.
Селфі-трек. Запам’ятайте «чарівні» речення й запишіть їх у зошит по пам’яті.
ІІІ. Підсумкова частина заняття
У кінці цього заняття з української мови та усіх інших, у тому числі занять з інших навчальних предметів, вчитель запитує дітей, чи готові вони розказати лаксикам про все, про що дізнались на цьому занятті /аналогічно, як у 1-му класі/ та пропонує розказати лаксикам про все, чого навчились на занятті.  
      
Заняття  2, с. 2-3,  6-7
Тема. Спосіб читання. Алфавіт.
Робота над завданнями в посібнику, з дидактичним матеріалом
ІІ Основна частина заняття
1.Читайте буквосполучення зліва направо, справа наліво щоразу швидше. З’єднайте буквосполучення лініями різного кольору так, щоб скласти назви шкільних предметів. Які ще шкільні предмети вивчають в початковій школі?
2. Прочитайте слова в кожному ряді: по складах, цілими словами, мовчки, пошепки. Запишіть у зошит в алфавітному порядку слова подані в кожному рядку (роботу можна диференціювати по рядках). Складіть слово з червоних букв (розклад). Що воно означає?
Розгляньте зображений розклад. На який день тижня він складений? Скільки занять в цей день в цьому розкладі? На якому із зазначених у розкладі занять навчальному предметі частіше використовуватиметься кожне слово? (Що цікавого ви можете розказати лаксикам про слово миша?). Учитель організовує роботу з розкладом занять дітей, пояснює як він допомагає в «роботі» учня.
3. Групова робота. Послухайте текст. На занятті з якого предмета відбувались події? Прочитайте текст. Домалюйте кроликам морквини, відповідно до змісту задачі, яка міститься в тексті. Потім вчитель запрошує учнів підготуватись і  читати текст у ролях. Для цього дітям пропонується об’єднатись у трійки, розподілити ролі, підкреслити олівцем певного кольору слова кожного персонажа.
4. Дітям пропонується навести запис. Записати букви, яких не вистачає.
Зафарбувати/підкреслити букви, що позначають голосні звуки олівцем червоного кольору, приголосні – синього.
5. Прочитайте вірш. Розкажіть його по пам’яті. Назвіть зображені об’єкти. Якою за порядком в алфавіті є перша буква назв зображених об’єктів? Запишіть у зошит назви зображених об’єктів в алфавітному порядку.
Можна запропонувати виокремити серед зображених об’єктів пари за різними ознаками (глобус  і олівець – шкільне приладдя, рукотворні об’єкти; глобус і яблуко – кулястої форми).
Що таке глобус? Яке його призначення?          
6. Запишіть слово, перша буква якого знаходиться в алфавіті після букви л, друга – перед буквою п, третя – між буквами б і г, а остання – є першою в алфавіті. (мова) Запишіть слово за нумерацією букв в алфавіті: 17 1 23 12 17 1 23 11 15 1  (математика).
Можна запропонувати дітям підготувати сусіду по парті, батькам подібні завдання.
7. Селфі-трек. Запиши 3 слова на тему «Школа». Зашифруй їх за порядком букв у алфавіті. Побудуй звукову модель одного з цих слів.

Заняття  3, с. 2-3, 8-9
Тема. Монолог. Діалог. Слово. Наголос. Велика буква в словах.
ІІ Основна частина заняття
1.       Учням пропонується назвати букви. Підкреслити ті, які можуть бути окремими словами. Записати в зошит букви, які можуть бути окремими словами. Можна запропонувати учням навести приклади речень з такими словами. Записати одне з речень у зошит коментуванням або під диктовку.
2.   Прочитай імена зображених персонажів твору. Як називається твір, персонажами якого є ці лісові мешканці? Хто автор твору? Прочитайте уривок твору, замінюючи зображення персонажів їхніми іменами. Підкресли/зафарбуй уривок із діалогом – розмовою двох персонажів – олівцем синього кольору. Підготуйся й прочитайте цей уривок в ролях.
Підкресли/зафарбуй уривок із монологом – промовою одного персонажа – олівцем зеленого кольору. Підготуйся і прочитай цей уривок, нібито ти директор школи і виступаєш перед учням.
Прочитайте текст ще раз мовчки. Чим описані події нагадують свято у твоїй школі? Чим вони відрізняються? З якої букви пишуться імена? Які ще слова пишуться з великої букви? Підкресли кілька великих букв і поясни їх використання. Випиши в зошит імена й прізвища учнів/учителів.
Селфі-трек. Прочитай текст ще раз. Підготуй його переказ.
3. Наведи запис, який можна назвати словом.  Поясни свій вибір. В інших записах наведи букви з зазначеними елементами.
Відшукай у слові другокласник два слова, які «заховались». Запиши в зошит спочатку те, яке відповідає на запитання хто? (друг), потім те, що відповідає на запитання що? (клас). Кого можна назвати другом? Зміни слово друг, щоб воно вказувало на дівчинку (подруга). Як назвати, коли їх багато? (друзі) Склади з букв слова другокласник інші слова і запиши кілька з них в зошит. Познач в них наголос. Покажи дужками склади в одному з цих слів.
4. Запиши букву там, де можна скласти слова. Закресли запис, з якого не можна скласти слова. Чим схожі записані букви? (позначають голосний звук [о]). Чим відрізняються записані букви? (позначають наголошений звук [о´] і ненаголошений звук [о]) 
Познач наголос в записаних словах. Познач дужками склади. Наведи слово з наголосом, який може бути на першому і на другому складі (по´милка/поми´лка). Можна запропонувати поміркувати, як утворилося слово зошит?
6. Прочитай слова. Встанови закономірність зображення ліній над словами (слова, що відповідають на питання хто?, що? – з червоною плашкою; на питання який?, яка?, яке?, які? – з жовтою плашкою; на питання що робить?, що зробить? що буде робити?, що робили ? тощо – з синьою плашкою). Зобрази над іншими словами лінії відповідно. Випиши ручкою зеленого кольору пари слів з подібним значенням (буква – літера; учень – школяр), ручкою синього кольору – пари слів з протилежним значенням (працювати – відпочивати; білий – чорний), ручкою чорного кольору – слова, що мають кілька значень (ручка). Що можете сказати про слова, що залишились? (за´мок – замо´к)
7. Учням пропонується навести слова, які записані правильно. Пояснити свій вибір.
Селфі-трек. Виправити помилки в словах, що залишились ненаведеними. Записати в зошит текст правильно.

Заняття  4, с. 2-3,  10-11
Тема. Виразність читання. Слово. Склад.
ІІ Основна частина заняття
1.                 Кого зображено на малюнку? У ефірі радіо лісової школи! Послухай тексти новин лісової школи, які озвучує сорока (читає учитель). Перед читанням кожного вірша зі словами із зірочками проводиться лексична робота, а також робота щодо правильного інтонування окремих слів під час читання (проводиться вчителем на власний розсуд).
Прочитай вірші. Обери один із віршів, підготуйся і прочитай його як диктор.
Випиши з віршів по два слова з наголосом на першому, другому й третьому складі.
2.     Учням пропонується прочитати твердження учнів лісової школи. Що таке твердження?
Закресли твердження учня лісової школи, з яким ти не погоджуєшся? Поясни свій вибір.
До кожного твердження, з яким погоджуєшся, наведи приклади слів з віршів на с.14.
3.   Прочитай слова. Наведи ручкою зеленого кольору слова з двома складами, ручкою синього – слова з трьома складами.
Яке слово не можна перенести з рядка в рядок? Чому?
Яке слово має два способи переносу?
4. Прочитай слова. За поданим зразком у кожній парі слів обери й підкресли по одному складу, з яких можна скласти інше слово. Запиши ці слова. Познач у цих словах наголос. До якої теми можна віднести ці слова? («Школа»)
5. Селфі-трек. Допиши слова так, щоб дописане в кожному слові буквосполучення було його складом.  

Заняття  5, с. 2-3,  12-13
Тема. Правильність читання. Перенос слів.
ІІ Основна частина заняття
1.       Учитель пропонує дітям прочитати чистомовку, доповнюючи словом. Читай щоразу швидше, дотримуйся наголосу в буквосполученнях. Прочитай зі зміною наголосу. Що помітили?
2.   Прочитай запис. Розшифруй анаграму. Прочитай прислів’я і підкресли/зафарбуй  те, яке було подано в анаграмі. Поясни, як ти його розумієш.
Поясни, як ти розумієш інші прислів’я. Запиши одне з прислів’їв за власним вибором в зошит.
4.  Послухай вірш. Де могли відбуватись описані у вірші події? Прочитай вірш. Хто є автором вірша? Підкресли частину вірша, яка тобі подобається. Поясни свій вибір. Читай, інтонуючи пунктуаційні знаки.  
Можна запропонувати учням прочитати вірш у ролях. Тоді треба об’єднати дітей по троє, підкреслити слова кожного персонажа олівцем певного кольору.       
5. Прочитай. У яких ситуаціях цей вірш стане тобі в пригоді? (звертаємо увагу, що правильне використання слова у даному випадку в пригоді, не в нагоді. См. експрес-урок Олександра Авраменка https://1plus1.ua/snidanok-z-1-1/video/stati-v-nagodi-ci-prigodi-ekspres-urok)
Вивчи вірш. Користуйся ним для того, щоб налагоджувати гарні стосунки з оточуючими.
Що означає слово «голубить»? Лаксики думають, що воно пов’язане зі словом «голубий». Чи згодні ви з ними?
Селфі-трек. Спиши (колонкою, як вірш) кілька рядків (кількість рядків можна пропонувати за вибором учнів або вчитель диференціює самостійно), поділяючи для переносу останні слова кожного рядка.
6. Учитель пропонує дітям пригадати як в першому класі вони переносили з рядка в рядок частини одного слова. Потім пропонує порівняти свої відповіді з інформацією в таблиці.  Він пропонує дітям дібрати з довідки до кожного правила слова-приклади. Пронумеруйте їх відповідно. Запишіть в зошит ці слова, коментуючи.
7. Прочитайте слова. Скориставшись таблицею Знайка, наведіть слова, які правильно поділені для переносу. Інші слова закресліть. Запишіть ці слова в зошит, поділяючи їх для переносу правильно.
8. Закресліть у кожному слові по одному складу так, щоб отримати інше слово. Запишіть ці слова, поділяючи для переносу.
9. Селфі-трек. Відшукай на малюнку на с. 28-29 об’єкти на букву п. Запиши їх назви в зошит, поділяючи для переносу.
Повідомити учнів, що на заняття з позакласного читання треба принести 1-2 прочитаних влітку твори/книжки (уподобані). А також підготувати виразне читання уривку, який подобається в цьому творі/книжці.

Заняття  6 с. 2-3, 4-13
Тема. Правильність читання. Перенос слів.
Учитель проводить заняття за матеріалом на с. 2-13, який не встигли опрацювати на попередніх заняттях. Також можна запропонувати списування, диктант опрацьованих в першому класі словникових слів або речень/текстів із завдань, поданих на с. 4-13.

Заняття  7, с. 2-3, 14
Тема. Позакласне читання (далі ПЧ) №1. Книжки, які я читав/ла влітку. Дитячі літературні твори про школу й навчання. Старт навчального проекту «Класна бібліотечка».
ІІ Основна частина заняття
1.         Які твори про школу, навчання (або за іншою темою) ти прочитав/прочитала влітку? Прочитай план, за яким можна розказати про прочитану книжку. Розкажи за планом про той твір, що тобі сподобався найбільше (спершу в парі, а потім ті, хто бажає – з усім класом).  
Запропонувати дітям прочитати з прочитаних творів уривки, що найбільше сподобалися. Педагог залежно від ситуації проводить обговорення прослуханих уривків.                        
2.         Прочитай записи й поясни їх значення. З’єднай лініями записи із зображенням книжок, де їх можна прочитати. Поясни свій вибір. Наведи приклади іних прислів’їв, загадок про знання, школу, шкільне приладдя.
3.         Прочитай. Чо подано в цьому записі? Підкресли в рекомендаційному списку дитячої літератури назви  книжок про школу й навчання. Поясни свій вибір.
У якому порядку подані книжи? Хто автори, а хто упорядники цих книжок? Уривки яких з цих книжок ти читав на сторінках посібниа-журналу?
4.         Прочитай завдання. Обери одне із завдань. Об’єднайся в групу з однокласниками, які обрали те саме завдання й виконай його разом до наступного заняття з позакласного читання.

Заняття  8, с. 28-29, 30, 31
Тема. Вид читання: мовчки, пошепки, голосно. Словникові слова. Словосполучення.
ІІ Основна частина заняття
1. Робота за сюжетним малюнком, с.28-29.
Що зображено на малюнку? Хто з дітей, зображених у ряді під вікном, сидить правильно? Чому важливо саме так сидіти?
В який день зображено дітей в школі? Що допомогло вам відповісти на це запитання? (запис на дошці). Чи правильно виконано запис на дошці?
Запишіть в зошити дату сьогоднішнього дня (число записуємо цифрами)
Прочитайте загадку, яку загадує зображений учень. Запишіть слово-відгадку. Побудуйте звукову модель цього слова. Складіть з цим словом речення. Побудуйте модель цього речення.
Прочитайте запис початку висловлювань дітей (Вимовляємо та чуємо … Бачимо та пишемо … ) та завершіть їх усно.
Прочитайте буквосполучення записані в розліновці під малюнком. Які з них з верхнім з’єднанням? Які з нижнім? Які з середнім? (Учитель організовує роботу з калькою/копіювальним папером або з наведення чи списування в зошит поданих буквосполучень – по кілька на кожному занятті.)
У яких словах зустрічаються записані під малюнком в розліновці буквосполучення? (можна запропонувати учням записати частину утворених слів, можливо – за шкільною тематикою або на розсуд педагога).
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 30, 31.
1. Читай, дивлячись на кружечок. Чому сприяє виконання таких вправ? (розвитку навички читання) Що можна сказати про всі ці слова? (мають спільну частину і спільне значення).
2. Читай «пошкоджені» слова. Які плашки ви б зобразили над кожним словом? Прочитай тільки ті слова із блакитною плашкою, які називають твої дії в школі. Поясни свій вибір.
3. Послухай вірш. Як звуть персонажа твору. Хто автор вірша?
Прочитай мовчки.  Підкресли слова-назви зображених об’єктів. Які із зображених об’єктів не названо у вірші? Обведи їх.
Прочитай пошепки. Які названі у вірші об’єкти не зображені на малюнку?
Прочитай голосно. Випиши з вірша в зошит назви тих об’єктів, які ти береш до школи щодня. Закресли «зайві» зображення.
Можна запропонувати учням позначити склади в слові олівець. Як ви його перенесете частини цього слова з рядка в рядок?

  4. Читай, доповнюючи запис словами. Чи відповідають ці слова на певне питання? Якими моделями ми позначаємо ці слова? (без плашки але з петелькою)
  Селфі-трек. Склади усно 3-5 речень з поданими словосполученнями.
  Хто з дітей бажає, може скласти невеличкий текст.
5. Запиши букви, які «заховались». Вони вели чи маленькі? Які з них позначають голосні/приголосні звуки? Яка з них позначає два звуки?
6. Прочитай слова за сигналом учителя. Підкресли слова з двома складами олівцем синього кольору, а з наголосом на другому складі – олівцем зеленого кольору. Прочитай слова, які підкреслено двічі? Спиши слова. Познач наголос.
Це слова, вимову і написання яких ми вивчили в 1 класі.
7. Прочитай словосполучення. Пронумеруй їх відповідно до номеру моделі. Випиши словосполучення, до яких не подано моделі. Побудуй ці моделі.                      
8. Селфі-трек. Склади слова. Запиши їх у зошит. Підкресли слово, звуковій структурі якого відповідає модель. Склади з цим словом словосполучення й запиши його.

Заняття  9, с. 28-29,  32-33
Тема. Робота з текстом. Речення.
ІІ Основна частина заняття
1. Прочитай слова в колонках, рядках, тільки імена, тільки слова, які відповідають на запитання який?/яка?/яке?/які?; хто?/що?; що робить?
Склади речення за зразком. Які знаки пишемо в кінці речень.
2. Послухай текст. Чому він має такий заголовок? Прочитай. «Розстав» кольорові слова правильно: розфарбуй слово, яке ти замінюєш, у колір слова, на яке його замінюєш, за зразком. Прочитай відновлені речення, називаючи замість розфарбованих слів ті, які надруковані відповідним кольором. Можна запропонувати читання тексту в ролях.                                                           
3. Селфі-трек. Прочитай загадку. Можна запропонувати намалювати відгадку. Склади речення зі словом-відгадкою за моделями.                                                           
4. Прочитай записи. Чи всі записи можна назвати реченнями? Поясни виправ помилки в реченнях. Поясни.
5. Прочитай запис. Спиши в зошит речення, доповнивши їх слова і знаками з довідки.      
6. Прочитай загадку. Запам’ятай запис. Закрий його аркушем і запиши в зошит по пам’яті. Обведи зображення відгадки. Наведи знаки, які ставлять у кінці речення, ручкою іншого кольору. Запиши знаки за поданим зразком у зошит.
7. Селфі-трек. Наведи слова, які є правильним доповненням речення. Поясни свій вибір.

Заняття  10, с. 28-29,  34-35
Тема. Робота з текстом. Текст.
1.                 Перед читанням текстів вчитель проводить лексичну роботу за значенням слів, позначених зірочками.
Прочитай тексти мочки й підкресли заголовок до кожного з них. Поясни свій вибір.
Прочитай тексти вголос і поясни, як виникли назви закладів освіти. 
Підкресли в текстах речення, яке відповідає світлині/малюнку.
Роботу з читання дітьми текстів учитель організовує в парах: читання по черзі по одному реченню/по одному абзацу; читання із закриванням аркушем паперу верхньої/нижньої частини речень тощо.
Селфі-трек. Один із текстів (за вибором учня) учитель пропонує переказати.
2.  Читай тільки буквосполучення, які не повторюються. Поясни значення вислову.  Запиши вислів у зошит. Чи погоджуєтесь ви з цим висловлюванням?
3. Прочитай текст.  Скільки в ньому речень? Як пишеться перше речення в тексті? Як пишеться перше слово в реченні? Який знак стоїть в кінці кожного речення? Скільки слів в кожному реченні? Чи відповідають подані моделі реченням тексту? Чим відрізняються моделі? Закінчи побудову моделей.
Запиши текст у зошит під диктовку/коментуванням.
4. Прочитай. Наведи загадку. Відгадай загадку і допиши слово-відгадку. Полічи і запиши кількість зазначених букв, слів. Скільки речень у тексті?  
                                 
Заняття  11, с. 28-29,  36-37
Тема. Повторення. Робота з текстом. Текст.
ІІ Основна частина заняття
1. Робота в парі. Прочитай слова. Називай якесь з цих слів однокласнику й попроси його показати, де це слово записане. Покажи, де записане слово, яке назве тобі однокласник.
2. Робота в парі. Прочитай текст. Постав однокласнику запитання до тексту. Дай відповідь на його запитання. Можна запропонувати дітям підготувати читання діалогу. Учням можна запропонувати заспівати будь-яку знайому пісню, називаючи замість слів тільки слова, які співала дівчинка (козел-баран).
3. Прочитай слова, називаючи на місті малюнків відповідне слово. Підкресли слово, яке називає те, що завжди має бути в кишені учня. Для чого потрібний носовичок? Яким він має бути? Чому це важливо?
4. Читай слова, доповнюючи буквами з дужок. Запиши слова в зошит.
5. Розшифруй речення. Запиши його в зошит. Побудуй модель цього речення. (Вік живі, вік учись).
6. Прочитай загадку. Запиши відгадку. Обведи звукову модель, яка відповідає
слову-відгадці. Поясни свій вибір. Розкажи, як і чому треба правильно сидіти під час письма. Як сидить зображений на малюнку хлопчик?
7. Зміни послідовність букв і склади інші слова. Запиши їх у зошит.
Познач наголос. Підкресли слова з наголосом на другому голосному звуці.
8. Селфі-трек. Розгадай ребуси й запиши слова-відгадки (учень, учитель). Побудуй їх звукові моделі за зразком.

Заняття  12, с. 28-29, 15
Тема. Розвиток зв’язного мовлення №1 (далі РМ №1). Розповідь за темою «Літні канікули».
ІІ Основна частина заняття
1.   Що зображено на кожному малюнку? Добери ім’я дівчинці. Розкажи за малюнками про події, які відбулись з нею під час літніх канікул. Добирай для цього 1-2 речення до кожного малюнка.
2.   Прочитай і підкресли речення, якому відповідає світлина. Прочитай і перекажи сусіду по парті розповідь хлопчика. Послухай розповідь сусіда по парті.
3.   Прочитай плани. Обери один із них. Розкажи за обраним планом про свої літні канікули сусіду по парті. Послухай розповідь сусіда по парті.
4.   Обери одне із завдань. Об’єднайся в групу з однокласниками, які теж обрали це завдання.  Виконайте його до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.

Заняття  13, с. 28-29, 38-39
Тема. Селфі-аудит (вихідний) з теми №1. Самодіагностика. Корекція.
ІІ Основна частина заняття
Селфі-аудит (завдання з коричневим горішком) на с.38, 39
1. Випиши букви, які завжди позначають 2 звуки.
2. Познач наголос в словах. Випиши слова з наголосом на другому складі.
3. Пронумеруй слова в алфавітному порядку.
4. Підпиши світлини, поділяючи слова для переносу там, де це можливо.
Завдання за сторінкою посібника
1. Прочитай текст. Закрий його аркушем. Обведи букву того варіанту відповіді на запитання, який вважаєш правильним.
Про яке правило учня йдеться у тексті? Чому важливо його дотримуватись? Склади слово з букв обраного варіанту відповіді. Якщо вдалось скласти слово урок, то завдання виконано правильно.
2. Наведи букви, які записані правильно. Інші закресли.
3. Наведи в першому рядку слова, в яких букв більше, ніж звуків, а в другому – слова, в яких звуків більше, ніж букв. Випиши з першого рядка слова з наголосом на першому складі, з другого – з наголосом на другому складі.
4. Селфі-трек. Запиши пропущену букву. Поясни свій вибір. Наведи запис.

Заняття  14, с. 28-29,  40-41
Тема. Навчальні досягнення з теми №1. Рефлексія. (порівняння результатів цього селфі-аудиту із результатами вихідного селфі-аудиту в кінці 1 класу, проведеного на с.18-19 в посібнику журналі №31-32, 1 клас). Узагальнення повтореного матеріалу.
ІІ Основна частина заняття
Перевірка аудиту, «виконаного лаксиком».
1. Випиши букви, які завжди позначають 1 звук.
2. Познач наголос в словах. Випиши слова з наголосом на останньому складі.
3. Пронумеруй слова в алфавітному порядку.
4. Підпиши світлини, поділяючи слова для переносу там, де це можливо.
1. Робота за завданнями посібника.
1. Доповни блок-карту. Розкажіть із сусідом по парті один одному за блок-картою про звуки, букви, слова, речення й текст, наводячи приклади.
2. Якщо за результатами селфі-аудиту тобі ще треба підготуватись до виконання завдань:
№1, то  попрацюй із блок-картою з інформацією про позначення звуків буквами (1 клас, № 26, с.33);
№2, то ще раз виконай завдання № 2 на с 11;
№3, то ще раз виконай завдання № 5 на с.7;
№ 4, то ще раз виконай завдання № 6 і № 8 на с.13.   
3. Обведи олівцем зеленого кольору зображення об’єкта, назва якого закінчується дзвінким приголосним звуком, олівцем синього кольору – назва якого закінчується глухим приголосним звуком. Розфарбуй зображення «зайвого» об’єкта.
4. Селфі-трек. Запиши в зошит ланцюжок слів, дописуючи по одній букві (сон, сом, сім, сік, рік, вік, бік, бик).
5. Наведи через кальку верхні з’єднання ручкою зеленого кольору, середні з’єднання – ручкою синього, нижні з’єднання – ручкою чорного кольору.




Комментариев нет:

Отправить комментарий