понедельник, 16 декабря 2019 г.

Заняття з української мови для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 14 тиждень


Заняття 92, с.2-3, 4, 5

Тема. Сприймання нового матеріалу. Слова – частини мови: іменник, прикметник, дієслово, числівник, службові слова. Мова твору.
1.                 Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Педагог пропонує учням прочитати слова. Поставити до них питання і розфарбувати частини малюнка з цим словом кольоровими олівцями відповідно до кольору плашки (хто? що? – червоний; як(-ий/-а/-е/-і)? – жовтий; що робити/робив? – синій. Решта слів – числівники та службові. Назвіть серед записних слів слова, що вказують на настрій, колір, розмір; слова протилежні/подібні за значенням; слова, якими можна описати квітку.
Склади із записаних слів словосполучення. Наприклад: букет з квітів.  До кожного слова, що означає дію доберіть назву предмета, який може її виконати, та складіть речення. Наприклад: Хлопчик поливає квіти у класі.
Завдання на полі, с. 2
Дітям пропонується відшукати в назві зображених рослин інші слова й записати їх.
Дітям пропонується розкодувати і записати слово за зразком (ірис, алое).
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5
1.                 Прочитай/розшифруй анаграми. Прочитай текст і обведи зображення квітки, про яку не йдеться в тексті. Прочитай текст мовчки й запиши час, коли розкриваються і закриваються зображені квіти. Чому квітковий годинник працюватиме тільки у сонячний день?
Можна запропонувати визначити жанр/тип тексту, основну думку, його частини, персонажів. Що можете сказати про дідуся (мудрий, любить природу тощо), хлопчика (допитливий)
Після опрацювання завдання №2, учитель запрошує учнів прочитати текст і підкреслити в ньому числівники.
 У якості селфі-треку можна запропонувати читати текст і на окремому аркуші малюй квітковий годинник за змістом тексту.
2. Прочитай інформацію. Підкресли в реченні нову для тебе інформацію. Наведи приклади слів до кожної частини мови. Користуйся довідкою. Які з поданих у довідці слів можна назвати «родичами», оскільки мають спільну за значенням частину? (Це запитання має пропедевтичний характер до вивчення кореня слова).
3.  Що зображено на світлині? (годинник) Який годинник зображено? (квітковий) Що робить квітковий годинник (іде) Котру годину він показує? (одинадцяту) Запиши відповідь на кожне запитання одним словом. З’єднай лініями слова з їх моделями. Назви частини мови, до яких відносяться ці слова. Поясни свій вибір. Склади і запиши речення з цими словами.   Після розбору завдання можна запропонувати у якості селфі-треку.
4. Випиши букви, які можуть бути окремими словами. Серед поданих ліворуч моделей обведи ту, яка відповідають цим словам.
З букв на пелюстках склади слова. Запиши ці слова в зошит. Склади й запиши з цими словами словосполучення за поданими праворуч моделями. (незабудка з клумби; у горішку ядро) Яка з цих рослин трав’яниста? Що називають  горіхом? (дерево і плід)
Заняття 93, с. 6, 7
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Іменник. Слова назви істот і неістот. Іменники у множині й однині; що співвідносяться зі словами він, вона, воно; подібні та протилежні за значенням; що мають кілька значень; власні назви. Мова твору. Старт навчального проекта «Казки/ прислів’я/ скоромовки/ вірші/ оповідання/ дитячі пісеньки/ загадки про рослини».
1.     Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5.
1. Прочитай слова навколо квітки, рухаючи очима по колу за годинниковою стрілкою. До якої частини мови належать ці слова? Прочитай слова в пелюстках. Чим відрізняються слова в кожній пелюстці? (один-багато; звичайна форма – пестливо-зменшувальна форма; імена та клички/власні; власні назви/географічні; співвідносяться зі словами він, вона, воно; відповідає на питання що? (неістота) і на запитання хто? (істота), одне і кілька значень; протилежні/подібні за значенням)
      2. Прочитай пояснення слова ромен. Прочитай вірші Катерини Перелісної. До якої теми їх можна віднести? Прочитай вірші мовчки і обведи зображення квітів, про які йдеться в віршах. Які ознаки допомогли тобі впізнати квіти?
Підкресли в назвах квітів слова, які «заховались» (сто, рот, дзвін, віночки, ліс, лісок, ролі, будки, крок, баби, куль, рок). Які іменники в назвах віршів вжито в однині/ множині/ пестливо-зменшувальній формі? Читай всі слова голосно, а назви квітів –  пошепки.
 У якості селфі-треку можна запропонувати вивчити кілька віршів за власним вибором.
3. Прочитай інформацію. Підкресли речення з новою для тебе інформацією. Наведи приклади слів, користуючись словами, поданими в завданні №1.
4. Познач іменники за зразком. Підкресли іменники-назви істот. Випиши в колонку іменники в однині й запиши поруч слова в множині.
За якою темою дібрано слова? Які слова багатозначні? Чим відрізняється від інших останнє слово в кожному ряді кожної колонки?
5. Що зображено на світлинах? Запиши в зошит іменники-назви створених з квітів об’єктів, що позначають істот, ручкою зеленого кольору, а неістот – ручкою фіолетового кольору. Запиши ці іменники в множині.
З яким словом співвідноситься кожен іменник: він, вона чи воно? Скільки значень у кожного слова? Чи можна дібрати до них подібні і протилежні за значенням?
6. Прочитай текст. Спиши, виправляючи помилки. Після розбору завдання частково виконується в класі, а завершити виконання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Будинок Маргаритки Осики на березі озера Луки. Він розташований на вулиці Садовій. За будинком розкинулися луки. У дворі дівчинка посадила маргаритки, барвінок й осики. Маргаритка любила читати журнал «Барвінок». У дівчинки було козеня Дзвіночок. На шию Маргаритка повісила йому маленький дзвіночок. Тепер вона не загубить козеня на лузі.

Заняття 94, с.12-13, 14, 15
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Прикметник. Прикметники у множині й однині; що співвідносяться зі словами він, вона, воно; подібні й протилежні за значенням; що мають кілька значень, власні  назви. Мова твору.
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Кого зображено на малюнку? Що зображено на малюнку? Прочитайте загадку. Відгадайте її (борщ).  До якої частини мови належить це слово? Дітям пропонується записати назву рослини, якої не вистачає для приготування борщу (капуста). До якої частини мови належить це слово? Як буде називатись салат, приготовлений з цієї рослини?  (капустяний) До якої частини мови належить це слово? Як називатиметься салат з морви/буряка? Як називатиметься суп з цибулі/овочів? З якої зображеної рослини роблять крохмаль? Можна запропонувати дітям сформулювати за поданими початками запитання (Хто …? Що …?  Які …? Яка …?  Що робить …?  Який …?) й відповісти на них одним словом. Визначити частину мови, до якої належить слово-відповідь. Можна запросити дітей скласти за запитаннями й малюнком невеличкий текст про те, як дівчинка і хлопчик варили борщ (дати дівчинці і хлопчику імена). Скласти за малюнком речення за моделлю.  Записати його. Підкреслити головні члени. Зобразити плашки над словами, визначивши частини мови, якими вони виражені. Записати рецепт борщу, який готують в родині.  Чи відомо вам, яку рослину зображено на екрані телевізору? Прочитай текст на с. 16 і дізнайся назву цієї рослини.
Завдання на полі, с. 12.
Дітям пропонується прочитати слова. Навести назви місяців, які утворились від назви дерев. Утворити від назв місяців слова, які відповідають на запитання які? (липневі, березневі тощо).
Дітям пропонується навести слова й позначити клітинки з буквами для кодування цих слів олівцями різного кольору.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 14-15.
1. Що зображено? Який розпис використано для зображення квітів? (петриківський) Склади з буквосполучень на зображенні квітів слова відповідно до запитань. До якої частини мови належать ці слова? Які з них подібні/протилежні за значенням? Які співвідносяться зі словами він/вона/воно/вони? Чи має якесь з цих слів кілька значень? (небесний – колір; той, що в небі)
2. Прочитай запис. Чи цей запис текстом? З’єднай зображення квітів з назвою країни відповідно до поданої в тексті інформації. Постав сусід(ові/ці) по парті запитання до тексту зі словом які. Відповідай на його/її запитання.
В якій з назв країн звуків на 2 більше, ніж букв? (Японія); звуків менше, ніж букв? (Туреччина)
3.                 Прочитай спочатку пояснення слова. Прочитай запис. Чи цей запис текстом?  Підкресли слова, які відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?.
     У якості селфі-треку можна запропонувати підготувати переказ одного з текстів за вибором учнів.       
4. Прочитай інформацію. Підкресли речення з новою для тебе інформацією. Наведи приклади слів, користуючись словами, поданими в завданні №1.
5. Прочитай запис. Допиши слова, які називають такі ознаки: колір квітів і смак плодів. Підкресли слова, протилежні за значенням.
6. Прочитай слова. До якої частини мови вони належать? Склади словосполучення, дописавши слова відповідно до запитань. До якої частини мови належать дібрані слова.     Після розбору завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
7. Прочитай текст. Підкресли прикметники. Визнач жанр (загадка). Відгадай загадку. Обведи зображення рослини, з якої виготовляють цей продукт. (Цукровий буряк). З яких ще рослин виготовляють цукор? Яким ще буває буряк? Для чого використовується?
8. Прочитай слова. Зміни слова за зразком і запиши словосполучення. До якої частини мови належать записані слова?

Заняття 95, с. 16, 17
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Прикметник. Прикметники у множині й однині; що співвідносяться зі словами він, вона, воно; подібні й протилежні за значенням; що мають кілька значень. Мова твору.
1.   Робота над завданнями в посібнику, с. 16-17.
1. Прочитай слова. До якої частини мови вони належать? Читай, доповнюючи іменником. З яким словом співвідноситься кожен з цих іменників: він, вона воно чи вони? Читай, називаючи кожне слово у множині: зелені …
         2. Прочитай текст.
         Педагог організовує роботу над текстом. Який цей текст за жанром? Тип тексту? Тема? Головна думка? Висловіть її словами тексту. Персонажі? Тощо.
 У якості селфі-треку можна запропонувати прочитати текст і підкресли протилежні за  значенням прикметники, обведи числівники.
         3. Наведи слова ручками різного кольору. Підкресли нижні з’єднання. Розфарбуй назву рослини, в якій звуків більше, ніж букв.
4. Прочитай текст. Запиши назву квітки, про яку йдеться в тексті. Випиши з тексту слова, що відповідають на питання яка?. Опиши квітку цими словами. Підкресли головні члени першого речення. Якими частинами мови вони виражені? Познач ці слова лініями/плашками відповідного кольору.
За наявності часу можна запропонувати роботу в парі. Дітям пропонується описати свою улюблену квітку не називаючи її, щоб сусід/сусідка по парті впізнав/впізнала за описом. Впізнати улюблену квітку за описом сусіда/сусідки по парті.
         5. Прочитай текст. Запиши назву квітки, про яку йдеться в тексті. Якій частині мови відповідає кожна модель? На яке питання відповідає слово, що позначає кожна модель? Випиши  з тексту по 2 слова до кожної моделі. Підкресли головні члени першого речення. Якими частинами мови вони виражені? Познач лініями/плашками відповідного кольору.
                6. Запиши по пам’яті. До якої частини мови належить кожне слово? Познач лініями/плашками кожне слово.  Завдання можна запропонувати в я кості селфі-треку.

Заняття 96, с.20-21, 22, 23
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Дієслово. Дієслова у множині й однині; що співвідносяться зі словами він, вона, воно; подібні й протилежні за значенням; що мають кілька значень. Мова твору.
1.     Орієнтовні завдання й запитання за малюнком на с. 20-21.
Що зображено? Яка квіткова композиція подобається? Чим подобається? Опиши цю композицію. Опиши сусіду/сусідці по парті одну з квіткових композицій не називаючи її. Запропонуй показати на малюнку описану тобою композицію. Покажи зображення описаної сусідом/сусідкою по парті. Прочитай запитання дітей. Поясни, дітям кого так називають?
Завдання на полі, с. 20.
Розглянь створені з рослин композиції. Кого  створили з квітів флористи? (кіт, сова) Дітям пропонується записати слово, яке вказує на те, що робить створена з рослин тварина? (п’є, літає) Побудувати звукові моделі цих слів.
Розшифрувати слова, якщо однакові квіти закривають однакові букви. (сад, поле, город, дерево)
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5.
         1. Що зображено? Обведи колоски, з буквами, з яких можна скласти слова. Склади і запиши ці слова. Якою частиною мови вони є? Розфарбуй зернятка з буквами, що завжди позначають два звуки.
Познач лініями/плашками відповідного кольору частини мови: жито, живі, жити. Зроби звуко-буквений аналіз одного зі слів.
         2. Прочитай слова в колонках. Підкресли в кожній колонці слово, з яким можна скласти словосполучення з виділеним словом. Поясни свій вибір.
         3. Прочитай спочатку пояснення слова. Читай за сигналом учителя. Поясни прислів’я. Яким з цих прислів’їв можна назвати текст. Поясни свій вибір.
 У якості селфі-треку можна запропонувати прочитати текст і позначити 3 дієслова.
         4. Прочитай текст. Який він за жанром/формою? (колоскова/віршова) Якою частиною мови є кожне слово в назві? Підкресли в назві букву, якою відрізняються слова. Підкресли головні члени виділеного речення. Підкресли речення з одного слова. Обведи слово-звертання.
         5. Прочитай інформацію. Підкресли речення з новою для тебе інформацією. Наведи приклади слів, користуючись словами з довідки. Які з поданих у довідці слів можна назвати «родичами», оскільки мають спільну за значенням частину? (Це запитання має пропедевтичний характер до вивчення кореня слова).
6. Прочитай частини прислів’їв. З’єднай лініями частини прислів’їв. Поясни їх значення. Познач лініями/плашками дієслова.
7. Прочитай запис. Наведи запис, дописуючи пропущені букви. Хто автор вірша? Обведи дієслово (віта). Обведи слово, якому відповідає модель (ячмінь). У якому значенні використано слово золота?
8. Розшифруй ребуси. Запиши слова. Підкресли дієслова. Розфарбуй іменники в однині. З яким словом співвідноситься дієслово заколосилось – він, вона, воно чи вони?  Після розбору завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття 97, с.24, 25
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Дієслово. Дієслова у множині й однині; що співвідносяться зі словами він, вона, воно; подібні й протилежні за значенням; що мають кілька значень. Мова твору.
1.   Робота над завданнями в посібнику, с. 24-25.
1.                 Прочитай назви: трав’янистих рослин, дерев, кущів; першоцвітів;  хвойних рослин; рослин-символів України; ягід, овочів, фруктів. Читай слова: одно/двох/трискладові; що закінчуються приголосним/голосним звуком; буквою а. Прочитай назви зернових, баштанних, бобових, технічних рослин, рослин саду, поля, лісу; що квітнуть восени, навесні, влітку.
Наведи зображення квітки, якої немає в переліку. Обведи багатозначні слова. (Лілія, ірис) Познач дієслово. (Порається) що воно означає?
2. Прочитай текст. Де він може бути надрукований у художній книжці ці дитячий енциклопедії? Поясни свій вибір. Перевір, чи правильно ти підкресли(в/ла) назви ягід в завданні №1. Познач дієслова.  Підготуйся і перекажи текст.
3. Розгадай кросворд і прочитай слово у виділених клітинках. Підкресли в загадках дієслова.  Разом з батьками склади кросворд зі словом ягоди.
4. Прочитай запис. Чи є цей запис текстом? Поясни свою думку. Познач дієслова. До якого жанру відносяться подані речення? (Прикмета) Це авторські чи народні вислови? (Фольклор)
5. Назви зображених казкових персонажів. Познач зображення казкового персонажа, зробленого з рослини. Допиши слово, якого не вистачає в кожному реченні. Хто з лаксиків має рацію? Поясни свою думку. (Обидва лаксики мають рацію. Це два різних слова, які звучать і пишуться однаково)
         6. Прочитай слова в дужках. Які вони за значенням? Склади й запиши по два речення, добираючи слова з дужок. Встанови за допомогою запитань зв’язок слів в одному з цих речень. Підкресли головні члени речення. Якими частинами мови вони виражені? Познач лініями/плашками.
7. Що зображено на світлинах? Наведи запис і допиши слово. Поясни виконання завдання. З яким словом співідносяться перші слова в реченні – він/вона/воно/вони?
8. Познач дієслово, яке дало назву дереву. Запиши речення по пам’яті.

Заняття 98, с. 30-31, 32, 33
Тема. ПЧ № 7. Книжки, дитячі твори про рослини.
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Де відбуваються зображені на малюнку події? Які картини розглядають діти? (Картина Катерина Білокур. «Кавун, морква, квіти».) Які квіти зображено на всіх репродукціях? Прочитайте інформацію екскурсовода.
Які вірші про ці квіти вам відомі? З ким порівнює півонії ЛінаКостенко?
Засяють ночі зорями жасминно.
А срібний дощ підніме жалюзі –
Півонії, рожеві, як фламінго,
Стоять в городі на одній нозі.
Ліна Костенко
Завдання на полі, с. 30.
Яку рослину зображено? Дітям пропонується відшукати й обвести на зображенні гілочки мімози таку саме частину, як подано знизу.
Дітям пропонується відшукати на зображенні кульбабки букви й записати їх. Охарактеризувати одну з букв. Назвати рослини, в назві яких є ці букви.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с.32, 33
1. З’єднай лінією назву літературного твору, з яким ти знайомився на заняттях з української мови, з прізвищем його автора. Підкресли прізвища українських авторів.
2. Прочитай текст. Про яку рослину в ньому йдеться? Розгадай кросворд і прочитай назву тексту в виділених клітинках. Познач зображення цієї рослини. Твори якого жанру допомогли розгадати кросворд?
3. Прочитай. Познач зображення рослини, про яку йдеться у тексті. Підкресли назву видання, в якому можна прочитати цей вірш.
Заспівай куплет пісні разом з однокласниками. Яка пісня про зображену на другій світлині  рослину тобі відома? Заспівай її. Організуйте з однокласниками конкурс пісень про рослини.
         4. Прочитай речення, рухаючи очима за напрямом годинникової стрілки.
Підкресли назву видання, в якому можна прочитати це речення. Обґрунтуй свій вибір.
         5. Прочитай уривок казки. Розглянь світлину з міні-садом у діжці. Запиши назву казки до якої подано уривок і створено міні-сад. Хто автор казки? («Снігова королева» Г. Х. Андерсен)
6.  Обери одне із завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме завдання, і виконайте його разом до наступного заняття з позакласного читання.


Комментариев нет:

Отправить комментарий