УКРАЇНСЬКА
МОВА
Заняття
78, с. 2-3, 4-5
Тема. Сприймання нового матеріалу. Судження.
Істинні та хибні судження. Умовивід. Усний переказ прочитаного твору.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Прочитайте текст під малюнком. Дітям
пропонується згадати, що вони дізналися про Олімпійські ігри у 1 класі. Яка
інформація була новою?
Чи хотіли б ви бути
глядачами/вболівальниками на таких іграх? А хто хотів би бути учасником? Що
треба для цього робити? Які потрібно мати риси характеру? Які докладати
зусилля? Поясніть значення вислову увінчаний
лаврами.
Завдання на полі, с.2.
Дітям пропонується «пробігти дистанцію» доріжкою буквосполучень, щоб
прочитати їх у прямому й зворотному напрямі за той час, поки сиплеться пісок в
пісочному годиннику (1 хвилина – але дітям не озвучується час, за який вони
мають прочитати, а тільки повідомляється, що за період, поки не висиплеться
весь пісок). Потім пропонується прочитати
тільки слова з трьох/чотирьох букв/звуків. Після цього можна запропонувати
дітям, працюючи в парі, скласти слова з букв поданих слів, розфарбовуючи їх
олівцями певного кольору. Зробити звуко-буквений аналіз одного зі слів. Скласти
речення за певною умовою: розповідне/спонукальне/питальне; окличне/неокличне;
зі звертанням; тільки з двома членами речення – головними; з головними й
другорядними членами речення.
Дітям
пропонується підписати зображену пару об’єктів одним словом. Пояснити, за якою
ознакою названо спортивне знаряддя.
Дітям
пропонується знайти й розфарбувати позначку виду спорту, яка зображена двічі.
Можна розпитати дітей, яка позначка якому виду спорту відповідає.
2. Робота над
завданнями в посібнику, с. 4-5.
1. Читай пошепки
за сигналом учителя. Прочитай мовчки і підкресли в кожному ряді «зайве» слово. Усно склади з виділеним словом 2 речення так, щоб в одному
воно було головним членом, а в другому – другорядним.
Потім можна
запропонувати сформулювати за цим завданням судження – істинні й хибні.
Наприклад, усі подані слова на спортивну тему. Не всі подані слова на спортивну
тему. Деякі слова не на спортивну тему. Деякі слова на спортивну тему. Можна
запропонувати розфарбувати букви, якими можна записати слово, що у прислів’ї
пропонують господарям готувати влітку (сані). Зробити звуко-буквений аналіз
цього слова.
2. Прочитай інформацію. Познач
суждення. Підкресли умовивід. Розфарбуй запис умовиводу. Підкресли хибні
судження. Переформулюй хибні судження на істинні.
3. Прочитай і підкресли назву зображених скульптором змагань. Підкресли в тексті
словосполучення, за якими його можна переказати. Прочитай і перекажи текст. Учитель
пропонує сформулювати судження, умовиводи з поданих речень. Завдання переформулювати
речень так, щоб сказати те саме, але по-іншому можна запропонувати в якості
селфі-треку.
4. Наведи запис імені українського спортсмена. Розкажи, що тобі про нього
відомо. (Василь Ломаченко – дворазовий чемпіон Олімпійських ігор, дворазовий
чемпіон світу, чемпіон Європи, багаторазовий чемпіон України. Заслужений майстер спорту України. Найтитулованіший український боксер.)
5. Прочитай речення. Чи відомі тобі прізвища спортсменів, про яких ідеться
в реченнях? (Руслан Пономарьов – український шахист, з усіх чемпіонів світу з
шахів отримав цей титул наймолодшим – в 19 років, Оксана Баюл – перша
олімпійська чемпіонка незалежної України) Підкресли головні члени речення. Встанови
зв’язок між головними членами речення за запитаннями. Виконай завдання в зошиті.
6. Доповни речення словами з довідки. Запиши складені речення в зошит. Перевір
запис. Підкресли головні члени речення. Випиши словосполучення першого речення.
(Наталя відвідує спортивну школу. Дівчинка займається тенісом. Вчора юна
спортсменка перемогла у міських змаганнях. Друзі привітали Наталю з медаллю.)
Учитель звертає увагу дітей на вимову слів Наталю – медаллю.
7. Прочитай текст. Підкресли слова з помилками. Запиши в зошит, виправляючи
помилки. Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
79, с. 6, 7
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу та застосування опрацьованого матеріалу. Судження. Істинні та хибні судження. Умовивід. Усний переказ прочитаного
твору.
1. Робота над
завданнями в посібнику, с. 6, 7
1. «Збери»
назви видів спорту, читаючи із
сусід(ом/кою) по парті слова з правої і лівої колонок по черзі.
Читати слова у
лівій колонці не обов’язково послідовно. Потім учень, який читав першим і
обирав слова у лівій колонці, читає їх другим, добираючи з правої колонки слово
до того слова, яке прочитав перший учень.
2. Прочитай текст, називаючи замість кольорових слів назву
кольору. Прочитай текст правильно й зобрази кільця за описом. Підкресли
словосполучення, за якими можна переказати текст. Перекажи текст. Завдання на
зображення кілець можна запропонувати в якості селфі-треку.
3. Кого зображено?
(Міккі і Міні Маусів) Якими видами спорту займаються персонажі мультфільму? Прочитай.
Сформулюй
речення, що виражає ту саму думку, що і перше речення, але іншими словами.
Визнач істинні судження й переформулюй їх на хибні. Визнач хибні судження і
переформулюй їх на істинні. Заверши умовивід в останньому реченні.
4. Що зображено? (репродукції
картин) Які види спорту зображено на репродукціях? З’єднай лініями назви видів спорту й репродукції з їх зображенням. Чи
відомі вам спортсмени, зображені на перших двох репродукціях? (Володимир Клічко
і Девід Хей; Дід’є Дрогба) Наведи
слова. Склади речення за репродукціями. Запиши їх в зошит. Виконай
звуко-буквений аналіз одного зі слів: м’яч,
бокс.
5. Постав питання до слів у реченнях
за зразком. Випиши словосполучення одного з речень. Поясни значення виділеного
словосполучення.
6. Склади зі
слів речення. Запиши їх у зошит. Які ці речення за метою висловлювання та за
інтонацією? Випиши словосполучення одного з речень.
7. Прочитай речення, записані
шрифтом блакитного кольору. Вони
поширені чи непоширені? Поясни свій вибір. Поширюй речення за зразком. Які
речення утворились? (Поширені) Підкресли головні члени речення.
8. Назви одним словом зображених людей? (родина) Що робить родина? Допиши
слово-звертання в перше речення. Поширюй запитання за зразком. (Коли ти робиш
зарядку? Де ти робиш зарядку? З ким ти робиш зарядку?) Запиши відповіді за
запитаннями й світлиною. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
80, с. 12-13, 14-15
Тема. Презентація
результатів проектної діяльності за темою «Стіннівка «О спорт! Ти – мир!»». Селфі-аудит (вихідний) з теми №4. Самодіагностика.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Дітям пропонується прочитати опис талісману і знайти за
описом його зображення. Також за
малюнком кілець учитель пропонує дітям перевірити їх зображення за завданням з
мови на с. 6.
Олімпійська емблема являє собою п'ять переплетених кілець різного кольору, які символізують
п'ять різних частин світу:
·
Синій – Європа
·
чорний – Африка
·
червоний – Америка
·
жовтий – Азія
·
зелений – Австралія
Завдання на полі, с.12.
Дітям пропонується розшифрувати
й прочитати спортивний девіз. Можна запропонувати запам’ятати й записати його в
зошит (зоровий диктант). Також за наявності часу запропонувати роботу в групі
(3-4 дитини), придумати власний спортивний девіз.
Дітям пропонується записати слово, склавши його з букв на дротиках, що
відповідають кількості очок на колі.
2. Селфі-аудит
вихідний (с.14, 15)
1. Прочитай. Підкресли питальне речення. Запиши повну відповідь.
2. Підкресли
словосполучення, за якими можна переказати текст.
3. Наведи такі
слова, щоб судження стали істинними.
4. Наведи елементи
букв в
і з.
3. Робота над завданнями в посібнику,
с. 14-15
1. Робота з
проектами лаксиків. Прочитай інформацію на стіннівці, підготовлену лаксиками.
Розкажи про олімпійські талісмани. Чому у стіннівці «О, спорт! Ти – мир!»
лаксики вирішили розказати про олімпійські талісмани? У якості селфі-треку
можна запропонувати знайти зображені талісмани на сюжетному малюнку і
підготувати розповідь про них і таксу Вальді.
2. Що
зображено? Відшукай і наведи словосполучення. Склади з ними речення. Запиши
його в зошит.
3. Спиши в
зошит, уписавши букви. Охарактеризуй речення: за метою висловлювання; за
інтонацією і відповідними знаками в кінці; кількістю слів; головними й
другорядними членами речення; зв’язками між членами речення, словосполученнями.
Завдання зі списування тексту з дописуванням був можна запропонувати в якості
селфі-треку.
Заняття
81, с. 16, 17
Тема. Рефлексія.
Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу.
1. Рефлексія за результатами селфі-аудиту. Перевірка аудиту, виконаного
лаксиком.
1. Прочитай текст. Підкресли питальне
речення Запиши повну відповідь.
2. Підкресли
словосполучення, за якими можна переказати текст.
3. Наведи такі
слова, щоб судження стали істинними.
4. Наведи елементи букв в
і з.
Учитель організовує обговорення
можливих причин, через які лаксик припустився помилок, і як їх виправити.
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 16,
17
1. Прочитай. Поясни значення
виділених слів. Підкресли в тексті запис
імен зображених на світлинах
спортсменів. (Лариса Латиніна, Андрій Медведєв)
2. Якщо за
результатами селфі-аудиту тобі ще треба підготуватися до виконання вказаних у
кружечках завдань, то ще раз виконай зазначені завдання. Це завдання для
селфі-треку за результатами селфі-аудиту.
3. Розкажи за
блок-картою про подані речення. Наведи приклади. Учитель за блок-картою
організовує роботу з узагальнення вивченого матеріалу за темою «Речення».
4. Якщо за
результатами селфі-аудиту тобі ще треба підготуватися до виконання вказаних у
кружечках завдань, то ще раз виконай зазначені завдання. Це завдання для
селфі-треку за результатами селфі-аудиту.
Заняття
82, с. 20-21, 22, 23
Тема. Діагностична робота №3. Усний переказ прочитаного твору. Робота
з мовними одиницями.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Дітям пропонується розказати за малюнком про події на футбольному
матчі за запитаннями:
Коли могли відбуватись зображені на малюнку події?
Куди
прийшли вболівальники?
Яка ситуація виникла на полі?
Що робить суддя? Тощо.
Також поставити до малюнка запитання за початком: Де
…? Коли …? Що …? Кому …? Кого …? Хто
…? Куди …? Чому …?
Завдання на полі, с.20.
Дітям пропонується розшифрувати й
записати назви команд, зважаючи на послідовність пасів м’ячем. Порівняти
значення слів-назв команд. Чому так називали команди? Як би ви назвали свою
команду? Чому саме так?
Дітям пропонується відшукати й позначити зображення, які є на сюжетному
малюнку.
2.
Робота над завданнями в посібнику, с. 22, 23
Увага! Діагностичну роботу
з переказу прочитаного твору учитель організовує індивідуально протягом кількох
днів на матеріалі поданого тексту або іншого тексту за власним вибором чи за
текстом, пропонованим заступником директора. На цьому занятті організовується
робота мовними одиницями. Діти які раніше виконали роботу з мовними одиницями
можуть виконувати завдання на с. 22-23. А також учитель може перевіряти в них
усний переказ прочитаного, але так, щоб не заважати іншим дітям, які ще
виконують роботу з мовними одиницями.
Текст для перевірки усного переказу прочитаного. (Учитель роздруковує текст
для читання його учнями.)
Чиї ноги кращі?
Захотілося черепасі мати швидкі й спритні ноги, як у зайчика. І диво: так
воно й сталося. Прокинулась вона вранці – й побігла, землі під собою не чуючи,
поки не впала знеможена.
Відхекалась черепаха та й каже: «Мало не вмерла від утоми з такими ногами!
Мої ноги все-таки кращі. Вони ніколи не втомлюються».
За
Іваном Нікітченком
1. Прочитай
текст. Познач ілюстрацію до тексту. Прочитай текст
мочки і перекажи його. Разом із сусідом/сусідкою
по парті усно складіть казку про інше спортивне знаряддя.
2. Який вид
спорту зображено на світлині? (фристайл) Прочитай назви видів спорту. Заверши
нумерацію слів в алфавітному порядку, зважаючи на другу й третю букву у словах.
Обведи назву зображеного на світлині виду спорту.
3. Пропоновані роботи
на с. 23 і 33 учитель може використовувати для організації корекції.
Діагностичну роботу з
мовними одиницями учитель організовує за завданнями в зошити для діагностичних
робіт.
Завдання в посібнику-журналі можна використати для організації роботи з
корекції результатів діагностичної роботи на наступному занятті.
1. Склади зі слів речення. Запиши його в зошит.
2. Запиши назву цього типу речення за метою висловлювання.
3. Підкресли головні члени цього речення.
4. Випиши з цього речення словосполучення з таким зв’язком слів.
5. Випиши тільки речення.
6. Спиши запис. Запиши розділові знаки.
Завдання в посібнику на с. 23
1. Познач
назви типів речень за інтонацією.
2. Познач
назви членів речення.
3. Познач словосполучення
поданого речення.
4. Підкресли
головні члени речення.
5. Склади й
запиши питальне речення зі словом граєш.
Завдання в посібнику на с. 23
5.
Що зображено на світлині? Склади й запиши два речення зі словом скейт так, щоб в одному реченні воно
було головним членом речення, а в другому – другорядним. (Скейт котився швидко.
Наталя купила скейт.)
Заняття
83, с. 24, 25
Тема. ПЧ №6. Тема спорту, олімпійських ігор в дитячих енциклопедіях і довідниках.
1. Робота над
завданнями в посібнику, с. 22, 23
1. Прочитай
назви зображених книжок. Познач олівцем зеленого кольору зображення дитячих
енциклопедій і довідників. Поясни свій вибір. Познач олівцем червоного кольору
зображення книжки, написаної іноземною мовою. Якою мовою вона написана? Познач
олівцем синього кольору книжки про спорт. Скільки серед них енциклопедій? Які
книжки про спорт ти читав?
2. Прочитай інформацію й допиши слова.
Поясни свій вибір. Чи друкують цих виданнях літературні твори? В яких виданнях
їх друкують?
3. Прочитай. Познач текст, який
можна прочитати в дитячих енциклопедіях. Поясни свій вибір. Яка форма кожного тексту
– прозова чи віршова?
Педагог організовує
опитування за змістом текстів, визначення їх основних думок, цілей тощо.
Підкресли у вірші речення із
знаками запитання й оклику. Які вони за інтонацією?
4. Прочитай текст і підкресли назву довідника, де його можна прочитати.
Можна запропонувати дітям виготовити приладдя з цупкого паперу, яке зображено
на світлині, і пограти із самим собою або другом у цю гру.
5. Обери одне із завдань.
Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме завдання і виконайте його разом
до наступного заняття з позакласного читання. Це завдання селфі-треку.
Заняття
84, с. 30-31, 32, 33
Тема. Навчальні досягнення з теми №4.
Корекція.
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 30-31.
Дітям пропонується прочитати інформацію про українських спортсменів і
організувати роботу в парі: один учень читає інформацію про спортсмена, а інший
учень – знаходить і читає його прізвище та ім’я. Потім діти міняються ролями.
Завдання на полі, с.30.
Дітям пропонується порахувати і
записати в клітинці кількість дітей та записати в зошит імена дітей, які
утворили в небі фігуру, виправляючи помилки (запис імен з великої букви).
Дітям пропонується розшифрувати
за стрілками слова й записати їх.
Дітям пропонується прочитати слова з букв у незафарбованих клітинках, якщо уявно
накласти нижню таблицю на букви у верхній.
2. Робота над
завданнями в посібнику, с. 32, 33.
1. Прочитай текст. Перекажи його. Познач ілюстрацію
до тексту. Разом
із сусід(ом/кою) по парті
усно складіть казку про тварину-спортсмена.
2. Прочитай і доповни останнє речення. Перекажі текст
батькам.
Завдання можна використати для організації роботи з корекції результатів
діагностичної роботи.
1. Склади зі слів речення. Запиши його в зошит.
2. Запиши назву типу цього речення за інтонацією.
3. Підкресли головні члени цього речення.
4. Випиши з цього речення словосполучення з таким зв’язком слів.
5. Випиши тільки речення.
6. Спиши запис. Запиши розділові знаки.
1. Познач
назви типів речень за метою висловлювання.
2. Познач
назви членів речення.
3. Познач
словосполучення поданого речення.
4. Підкресли
головні члени речення.
5. Склади й запиши питальне речення зі словом займаєшся.
6. Склади й
запиши два речення зі словом обруч так,
щоб в одному реченні воно було головним членом речення, а в другому – другорядним.
Комментариев нет:
Отправить комментарий