понедельник, 16 декабря 2019 г.

Заняття з української мови для 2 класу за освітнім проектом"На крилах успіху" 7 тиждень


УКРАЇНСЬКА МОВА

Заняття  43, с. 2-3, 4-5
Тема. Опрацювання. Текст-інструкція в усному мовленні. Слова, вимову і написання яких треба запам’ятати: ведмідь, заєць, їжак.  День тварин.
ІІ Основна частина заняття
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Які дати ми відзначаємо в жовтні?
Яке свято відзначаємо в перший день найдовшого осіннього місяця? (День музики). Що ми називаємо музикою? Опишіть, якою буває музика, словами, які відповідають на запитання яка?
Можна організувати роботу із позначення на календарі дат, які дітям треба запам’ятати, щоб привітати зі святами у жовтні (іменини, дні народження членів родини тощо).
Завдання на полі, с.2
Дітям пропонується розгадати ребуси й записати слова-відгадки (помідор, дерево, пляма, зозуля, місто). Побудувати звукову модель слова, яке називає тварину.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5
1.     Прочитай тільки назви: птахів, свійських птахів, перелітних птахів. Яких
птахів ми називаємо свійськими й чому?
Прочитай перші/останні три букви в кожному слові; назви:  птахів, які не
літають,  птахів-співаків, птахів-хижаків, птахів-персонажів казок, назву найбільшої/найменшої  пташки на Землі. Яке слово утворилося із блакитних букв? Коли ми так називаємо птаха?
2.     Прочитай  тексти.  Чим   вони  відрізняються.  Підкресли  назву   тексту-
інструкції. Усно склади інструкцію до іншої гри.
Прочитай текст пошепки і підкресли в першому тексті речення, до якого подано ілюстрацію.  Як наш народ ставиться до лелек? Як він цю повагу й любов проявляє?                   
Прочитай текст мовчки і назви  зачин,  основну  частину  й  кінцівку. Визначити  основну  думку  й тему твору. Що відображає заголовок – тему чи основну думку? Хто автор твору? Який він за жанром?
3. Прочитай слова. Скільки пташок «ховається» за цими назвами? (одна, це все назви лелекі) Доповни перелік ще однією назвою (лелека). Склади речення з цим словом. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
4. Прочитай слова. Підкресли «зайве» слово. Наведи слова, в яких букв більше, ніж звуків. Познач наголос в словах з двома складами. Розфарбуй олівцем синього кольору в першому слові першу букву, в третьому слові другу букву, в п’ятому слові першу букву, в останньому слові – другу букву. Побудуй звукову модель слова, яке складається з синіх букв. (риба)
5. Відшукай і наведи олівцями різного кольору зображення тварин. Запиши їх назви. Ці тварини дикі чи свійські? Доведи.
6. З’єднай лініями зображення тварин із записом так, щоб скласти вислови. Поясни значення складених висловів, користуючись довідкою. Запиши їх в зошит коментуючи.
7. Запиши назви зображених із букв тварин. Познач наголос у двоскладовому слові. Підкресли слово, яке можна переносити. Скільки є варіантів переносу цього слова? Побудуй звукову модель одного зі слів. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття  44, с. 6-7
Тема. Застосування. Стилі тексту. Текст в усному мовленні. Практичні роботи: виконання завдань за прослуханим текстом; виконання навчальних та ігрових дій  відповідно до прослуханої інструкції.   День музики.
ІІ Основна частина заняття
1.     Робота над завданнями в посібнику, с. 6-7.
1. Які музичні інструменти зображено? Прочитай слова і підкресли назви зображених музичних інструментів. Прочитай слова пошепки і обведи зображення інструмента, назви якого немає в переліку. Прочитай слова мовчки і закресли назву інструменту, записану двічі. Склади слово з кольорових букв. Зроби його звуковий аналіз.
Прочитай назви: тільки духових/ударних/струнних музичних інструментів; народних музичних інструментів.
2. Прочитай і виправ помилки. Скільки речень у тексті? Чи можна назвати цей текст легендою? (так) Поясни свою думку. Який тип/стиль тексту? Скільки в ньому частин? Скільки речень у кожній частині? Скільки питальних речень?
(Лексична робота: слова, подібні за значенням (сильний, могутній), доповнити цю групу слів; орфографічна робота: щосили – пишемо разом)
3. Прочитай і виконай інструкцію. Усно склади  за цим зразком іншу інструкцію. Озвуч інструкцію сусіду по парті. Перевір її виконання. Виконай інструкцію сусіда по парті. Можна запропонувати ще раз виконати це завдання в якості селфі-треку.
4. Наведи тільки назви нот.  Як називаються зображені прилади? (грамофон, аудіоплеєр). Яке з цих слів застаріле? Яке нове?
         5. Допиши слова. Що таке серенада? (музичний твір) Який звук наголошений у слові фартух?
         6. Визнач кордони слів в реченні і прочитай його. Як ти розумієш цей вислів? Спиши, виправляючи помилки.
7. Запиши речення, замінюючи малюнки словами. Поясни, чому так назвали групи музичних інструментів.
8. Прочитай, передаючи інтонацією зміст речення. Випиши речення, яким відповідають моделі. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття  45, с. 12-13, 14, 15
Тема. Сприймання нового матеріалу. Мова тексту і почуття читача. Письмо текстів. День людей похилого віку.
ІІ Основна частина заняття
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
           Коли відзначають день людей похилого віку? Як молодше покоління ставиться до людей похилого віку? Чому це важливо?
         Завдання на полі, с.12.
        Дітям пропонується навести з’єднання, записані правильно, а інші закреслити.
         Дітям пропонується прочитати назви поданих репродукцій і дібрати назви до кожної з них. Записати в клітинках відповідні номери. Пояснити свій вибір.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 14, 15.
1.     Назви букви в рядках/колонках. Читай за стрілками. 
Прочитай колонку слів. З’єднай лініями в пари слова, з частин яких можна скласти одне слово. (працелюбний, добродушний) Опиши за допомогою цих слів  свою бабусю чи дідуся.                                             
2. Читай слова, пропускаючи слово вовк. З якого твору ці слова? Який він за жанром? (перевір свою відповідь, склавши слово з кольорових букв) Хто його автор? Хто персонажі цієї казки? Як дівчинка виявляла турботу про бабусю?
3. Прочитай текст. Розфарбуй в тексті слово, яке описує почуття Сергійка. Які почуття викликає зміст тексту? Прочитай колонку слів і підкресли серед них ті, якими можна описати твої почуття. Підкресли в тексті слова, які викликають ці почуття.
Чи доводилось вам поступатись місцем у транспорті літнім людям? Чи відомо вам почуття Сергійка? Перечитати текст від свого імені – таке завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.       
4. Кого зображено на малюнку? Що робить бабуся? Відшукай і наведи букви  и, ш, у.  Який спільний елемент у  цих літерах?
5. Збери і прочитай прислів’я. Поясни його значення. Запиши прислів’я, коментуючи.
6. Наведи слова. Закрий їх аркушем паперу. Запиши відповіді на запитання.
7. Прочитай слова, дібравши їм пару зі слів у дужках за  зразком.  Поясни свій вибір. Запиши в зошит пари слів. (Снігуронька – онука, Яга – баба; син – батько, онук – дід).
8. Спиши в зошит слова, дописуючи пропущені букви. Склади й запиши слово з пропущених букв. (дідусь)  Побудуй його звукову модель. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття  46, с. 16-17
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Мова тексту і почуття читача. Письмо текстів. Робота зі словами, вимову і написання яких треба запам’ятати: герой, медаль.  День Українського козацтва. День захисників України.
1.   Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Коли відзначають день українського козацтва? Кого називають козаком? Які риси притаманні козакам? Які з них ви б хотіли в собі виховувати? Кого називають захисником Вітчизни/Батьківщини?        
ІІ Основна частина заняття
1.     Робота над завданнями в посібнику, с. 16, 17
1.                 Козаки розвивали уважність. Перевір свою уважність. Прочитай слова справа наліво та зліва направо. Які з них читаються однаково в обох напрямках? (паліндроми) Чи знаєш ти ще такі слова?
         2. Прочитай слова/словосполучення в колонках. З’єднай лініями слова/словосполучення в кожної колонки за зразком. Поясни свій вибір. З’єднай лініями світлини із зображенням об’єктів, які називаються однаковими словами. Як називають ці слова? (подібні за значенням)
3. Прочитай текст. Яка тема тексту? Яка основна думка тексту?  Визнач тип тексту. Скільки в ньому частин? Добери назву Дібрана назва відображає основну думку чи тему тексту? Добери для сусіда/сусідки по парті запитання до тексту за поданим початком. Вислухай його/її відповіді. Дай відповіді на запитання сусіда/сусідки по парті.
4. Що можна сказати про зображеного на світлині козака? Рочитай слова і словосполучення на «палітрі слів». Добери з «палітри слів» ті, якими можна описати захисника Вітчизни. Поясни свій вибір. Які почуття ти би хотів викликати у тих, хто читатиме цей опис? Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку – прочитати і переказати текст батькам..
5. Прочитай скоромовку щоразу швидше, але з тією ж гучністю. Наведи букви з поданими елементами. Завдання можна пропонувати для роботи з калькою/копіювальним папером.
6. Визнач кордони слів в реченнях і прочитай їх. Поясни їх значення. Запиши в зошит прислів'я й приказки, виправляючи помилки. Які ще прислів’я про захисників Вітчизни ти знаєш?
7. Розшифруй і запиши слова. Познач в них склади й наголос. (медаль, герой)
Робота за мультимедійною презентацією зі словами медаль.
8. Прочитай девізи козаків. Поясни, як ти їх розумієш. Спиши в зошит девізи козаків. Чи тільки могутністю тіла сильна людина? Що таке сила духу? А чим себе може звеличити, утвердитись дитина? Якою працею вона може прикрасити життя?
9. Прочитай рядки вірша. Запиши в зошит по пам’яті. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття  47, с. 20-21, 22, 23
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Мова тексту і почуття читача. Письмо текстів. День усмішки.
ІІ Основна частина заняття
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Коли відзначають день усмішки? Чому, на вашу думку, започаткували це свято? Які емоції та почуття передає усмішка? Чому говорять, що сміх подовжує життя?
Завдання на полі, с. 20.
Дітям пропонується записати букви, які «заховались» за кульками.
Учням пропонується скласти з з букв у кожній кульці імена тих, хто святкує імении в жовтні. Записати ці імена (Дмитро, Юлія). Побудувати звукову модель слова Юлія. Чи можна це слово перенести з рядка в рядок?
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 22-23.
1. Назви букви, яких не вистачає. Склади з цих букв слово за вказаною послідовністю. Домалюй на зображенні обличчя дитини те, що позначає це слово. 
2. Закресли в кожному ряді «зайве» слово. У яких рядках всі слова подібні за значенням? Які зі слів у третьому ряді мають негативний відтінок значення? Чому вважають, що ці слова засмічують мову?
         3. Прочитай спочатку слова, позначеі зірочками і поясни їх значення. Прочитай текст і визнач: він прозовий чи віршовий; авторський чи народний? До збірки з якою темою ти би відніс цей твір – музика, родина, гумористичні твори, твори про дітей. Визнач основну думку твору. Які почуття викликав цей твір? Підкресли слова, за допомогою яких, на твою думку, автору вдалось викликати  у тебе ці почуття. Розфарбуй в тексті записи висловів з повчальним змістом. Які вони за жанром? З якою метою вони використовуються автором?
Прочитай текст і усно добери назву/заголовок. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
4. Прочитай імена дітей Запиши імена дітей, про яких можна сказати: «світиться, як сонечко». Кого так називають? (усміхнених, веселих) Чому їх так називають?
5. Прочитай запис. Склади два діалоги, читаючі окремо репліки певного кольору. Озвуч діалоги разом із сусідом по парті. Запиши один зі складених діалогів у зошит.
6. Прочитай слова. Впиши пропущені букви. Склади з цих букв слова за поданою послідовністю. Виконай звуко-буквений аналіз одного з цих слів за зразком. Запиши кількість зазначених пропущених букв за зразком. Завдання диференціюються. Окремі завдання цього номеру, можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття  48, с. 24, 25
Тема. Сприймання нового матеріалу. Телебачення, радіо, Інтернет як джерела усної інформації. Медіатекст (комікс, листівка, СМС-повідомлення, записка, реклама, етикетка). Вивчення вірша напам’ять. День народження.
         Хто в нашому класі святкує у жовтні іменини чи дні народження? Що їм побажаєм?
ІІ Основна частина заняття
1.     Робота над завданнями в посібнику, с. 24, 25.
1.                 Кого зображено на малюнках? Що можуть говорити зображені на малюнку персонажі коміксу? Склади за малюнками початок коміксу. Розкажи, яким може бути його продовження.
2. Прочитай текст листівки. Обведи кульку, яка відповідає емоціям, що їх викликає вірш. З чим автор порівнює День народження? Які традиції святкування Дня народження відображені у вірші? Прочитай вірш з емоціями, зображеними на кульках. Обведи кульку, на якій зображено емоцію, що відповідає змісту вірша. Поясни свій вибір.
3. Прочитайй пам’ятку. Поясни, чому важливо дотримуватись зазначеної послідовності дій для вивчення вірша. Вивчи вірш з №2 або інший, за власним бажанням, напам’ять за поданою пам’яткою. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
         4. Запиши букви з поданих на кульках елементів.
5. Прочитай текст смс-повідомлення. Хто, кому і що пропонує? Порадься із сусідом/сусідкою по парті і усно продовжіть повідомлення. Спиши текст смс-повідомлення. Доповни його.
6. Прочитай текст реклами. Запиши в зошит відповіді на запитання.
7. Прочитай текст записки. У яких випадках пишуть записку? Що обов’язково має бути вказано у записці? (кому і від кого записка) Як пишуть звертання в записці? Спиши текст записки. Доповни текст записки.
8. Прочитай інформацію на етикетках і запиши назву морозива, яке ти купив/ла б до святкового столу. Поясни свій вибір. (штучні барвники у складі; вийшов термін придатності, оскільки не може зберігатись більше року, тому зазначено дату цього року)  Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.


Заняття  49, с. 30-31, 32, 33
Тема. РМ №4. Складання текстів за малюнками. День художника України.
ІІ Основна частина заняття
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Педагог організовує роботу на власний розсуд.
Завдання на полі, с. 30
1.Дітям пропонується зробити зображення однаковим. Записати букву, яку
«вишили» в розліновці і в косу лінію і в клітинку. Охарактеризувати її – які звуки й коли позначає.
2.Дітям пропонується розфарбувати зображення фарб за заданою умовою. Скласти з цих слів речення й побудувати його модель за допомогою роздаткового матеріалу. (Незнайко швидко їздив на великій машині.)
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 32, 33
1.                 Яку гру зобразив художник? «Допоможи» відшукати дітей, які заховались: відшукай і розфарбуй на малюнку їхні обличчя.  Скільки дітей «заховалось»? Дай кожному з них ім’я. Усно склади про них за малюнком і планом невеличкий текст-розповідь.
2. З’єднай лініями зображення репродукцій картин з їх назвами. Поясни свій вибір. Усно склади текст-міркування про те, чому кожен художник саме так назвав свою картину. Розфарбуй рами: репродукції натюрморту – олівцем зеленого кольору, пейзажу – синього, портрету – жовтого.
3. Прочитай опис картини. Відшукай і виправ помилки, користуючись довідкою. Чому це треба зробити? (Щоб уникнути повторів) Поясни свій  вибір.
4. «Допоможи»  лаксикові змішати й дібрати фарби. (Повторити поняття «основних» і «похідних» кольорів) На яке питання відповідають дібрані й використані слова? Яку плашку ти б над ними зобразив?
5. Прочитай слова. Закресли в кожному ряді «зайве слово». Поясни свій вибір.
6. Прочитай вислови. Поясни значення відомих тобі виразів. Запиши їх у зошит. Дізнайся у дорослих, що означають інші вислови.
7. Обери одне із завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали те саме завдання, і виконайте його разом до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий