УКРАЇНСЬКА
МОВА
Заняття
50, с. 2-3, 4-5
Тема. Опрацювання
сприйнятого матеріалу. Телебачення, радіо,
Інтернет як джерела усної інформації. Медіатекст (комікс, листівка,
СМС-повідомлення, записка, реклама, етикетка). Робота зі словами, вимову і
написання яких треба запам’ятати: червоний,
ознака.
Робота над завданнями в посібнику, з дидактичним
матеріалом
ІІ Основна частина заняття
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 2-3.
Що
таке ярмарок? Чим особливий осінній ярмарок? Чим корисна калина Тощо.
Дітям пропонується прочитати, як рекламують свій товар
продавці. Обвести зображення продавця, який використовує в рекламі неправдиву
інформацію. Пояснити свій вибір. (Банани не ростуть в Україні) Підкреслити
речення, яке відповідає моделі. Скласти за цією моделлю речення для реклами
одного з товарів.
2. Завдання на полі, с.2.
Дітям пропонується підписати
назви овочів ручкою зеленого кольору, а фруктів – синього.
Дітям пропонується відшукати й
обвести два однакових овоча.
3.
Завдання на, с. 4-5.
1. Розглянь комікс за казкою Павла Глазового «Перченя». Прочитай, доповнюючи
речення. Придумай кінцівку коміксу та розкажи її сусіду по парті. Вислухай його
варіант кінцівки. Об’єднайтесь з однокласниками у групи за кількістю персонажів
і озвучте комікс у ролях.
2. Прочитай. Відгадай
загадки. Склади за таблицею загадки про інші дарунки осені. Складання загадок
можна запропонувати у якості селфі-треку.
3. Запиши пропущені букви. Склади з них слово (урожай).
Запиши це слово. Побудуй його звукову модель. Скільки варіантів переносу цього
слова можна запропонувати? Роботу зі
словами, вимову і написання яких треба запам’ятати: червоний, ознака, учитель організовує за мультимедійною
презентацією.
4. Склади речення, щоб прорекламувати
вирощений в Україні урожай. Що допомогло дописати слова, яких не вистачає?
(ознака за кольором)
Запиши речення в зошит, коментуючи.
Добери й запиши назву.
5. Розглянь уважно малюнок і
запам’ятай. Закрий його аркушем паперу. Запиши відповіді на запитання. (За
наявності часу можна організувати роботу над звуковим моделюванням, поділом на
склади, складанням словосполучень чи речень із записаними словами тощо) Учитель
пропонує учням обмінятись зошитами. Відкрити запис і перевірити роботу один
одного.
6. Прочитай, замінюючи
малюнки словами. Запиши відповідь на запитання. Спиши в зошит, замінюючи
малюнки словами. (Яся йшла в село Літнє.) Завдання зі списування тексту із
заміною малюнків словами можна запропонувати у якості селфі-треку.
Заняття 51, с. 6, 7
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу.
Телебачення, радіо, Інтернет як джерела усної інформації. Медіатекст
(комікс, листівка, СМС-повідомлення, записка, реклама, етикетка)
1. Прочитай буквосполучення
за нумерацією. Яким за порядку місяцем осені є листопад? Як називається жанр цього
твору усної народної творчості? Поясни його значення.
2. Прочитай тексти. Який з них міг бути
озвучений диктором програми «Прогноз погоди»? Підготуйся і прочитай цей текст,
як диктор радіо чи телебачення. В іншому тексті відшукай і підкресли за зразком
сім назв дарунків осені.
От і осінь. Швидко спливає час. Никаюсь,
сумно. Ще хочеться тепла. Сонечко-соня ховається за горизонтом все швидше. За вікном темна гора.
На горі хмара, наче
шапка. Вирішив прогулятись.
Я блукаю по лісу. Он білка.
Пуста її комірчина. Я поклав біля дерева грибок. Білка буде щаслива. Мені теж зробилося веселіше.
3. Кого зображено на світлинах?
Учасниками якої програми є діти? Прочитай текст. Як називається такий текст? Пронумеруй
послідовність роботи. Разом з дорослими прикрась вдома страви за цією
послідовністю. У якості селфі-треку можна запропонувати скласти подібну
інструкцію з вироблення прикраси для страв.
4. Розфарбуй олівцем одного кольору
зображення речей, назва яких починається однаковим звуком. Запиши, коментуючи, назви
речей для осінньої погоди. Побудуй звукову модель одного зі слів за власним
вибором.
5. Що зображено? У чому оригінальність
зображених букетів? (з овочів і фруктів) Підпиши етикетку до одного з букетів за
власним вибором. Зазнач, який букет, з чого зроблений і для чого може бути
призначений.
6. Що зображено? Підпиши записку до
букету або корзинки за власним вибором. Зазнач у ній, кому та від кого дарунок.
7. Що зображено? Заштрихуй кошики, щоб
вони стали однаковими. «Збери» в них овочі за зразком. Запиши назви овочів із
наголосом на другому/третьому складі. Познач наголос. Це завдання можна
запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
52, с.12-13, 14, 15
Тема. Презентація результатів проектної діяльності за темою «Книжка-саморобка про
осінь». Селфі-аудит (вихідний) з
теми №3. Самодіагностика.
ІІ Основна частина заняття
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 12-13.
Дітям
пропонується розказати про збір урожаю за малюнком. Дати відповіді на запитання
коротко (одним словом), потім розгорнуто. Скласти речення за малюнком і
початком запитань. За поданим початком сформулювати запитання і поставити їх
сусід(у/ці) по парті. Дати відповіді на запитання сусід(а/ки) по парті.
Побудувати речення за малюнком, за моделлю (Родина збирає щедрий урожай!).
Прочитати це речення так, щоб у кінці треба було поставити знак питання,
міняючи слово з логічним наголосом: Родина
збирає щедрий урожай? Родина збирає щедрий урожай? Родина збирає щедрий урожай? Родина збирає щедрий урожай?
Прочитай вірш.
Чому автор називає урожай золотим? Якого кольору багряне листя? Як інакше
назвати жовте листя?
2. Завдання на полі, с.12.
1.Наведи букви,
якими відрізняються яблука. Охарактеризуй ці букви. Наведи приклади слів з цими
буквами на початку, в середині й у кінці слова.
2. З яких дерев
зображені листя і плоди? Запиши назви
дерев. З’єднай зображення плодів і листя з одного дерева.
3.Дітям пропонується прочитати загадку та записати
слова-відгадки. (гриби – риби). Можна запропонувати зробити звуковий аналіз
одного зі слів.
4.
Завдання на с.14, 15.
Вихідний селфі-аудит
1.
(с.4) Послухай текст.
Познач назву типу тексту. (Текст читає
учитель. У дітей журнали закрити. Закладка на цій сторінці. Після
прослуховування тексту діти відкривають журнал і виконують завдання –
позначають назву типу тексту.)
2. Прочитай текст і підкресли речення, у якому висловлено основну думку
тексту. Познач назву частини тексту, в якій знаходиться підкреслене речення.
3. (с.5) Прочитай запис. Запиши
пропущені букви у словах.
4. Пронумеруй речення в тексті завдання №3 так,
щоб скласти текст.
Завдання на с.14.
1. Прочитай назви книжок-саморобок, які
підготували лаксики до теми «Осінь». Про що може розповідатись у кожній них? Які твори літератури можуть міститись в
цих книжках? Які книжки-саморобки
підготували ви? Розкажіть про них однокласникам.
2. Прочитай, називаючи замість
кольорових слів назву кольору, яким його надруковано.
Журилась під осінь
Малесенька жабка:
Уже потемніла
У соняха шапка
І жовтими
стали
Листочки у клена,
А я іще й досі
Зелена-зелена!..
Чи змінює жабка колір
шкіри восени? Чому? Яка
форма твору – прозова чи віршова? Поясніть свій вибір. Хто автор твору? Завдання можна запропонувати в якості
селфі-треку.
Завдання
на с. 15.
3. Що зображено на світлині? Прочитай
текст. Підкресли зачин і кінцівку. До кожного речення постав запитання за
зразком. Наведи запис запитання. Запиши запитання в зошит. Перекажи текст за
запитаннями.
4. З’єднай лініями рядки вірша. Що
допомогло тобі це зробити? (Рима) Що таке рима?
Що таке баштани?
Запиши, коментуючи, речення про
капусту.
5. Прочитай текст. Яка його тема? Основна думка? Прочитай питальне речення;
речення, що спонукає до дії. Допиши речення, скориставшись словами з довідки. Завдання
можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
53, с.16, 17
Тема. Рефлексія. Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу.
ІІ Основна частина заняття
Перевірка селфі-аудиту, виконаного
лаксиком.
1.
Послухай текст і
познач назву типу тексту.
2. Прочитай текст і підкресли речення, яке відображає основну думку тексту.
Познач назву частини тексту, в якій знаходиться підкреслене речення.
3. Прочитай запис. Запиши пропущені
букви у словах.
4. Пронумеруй речення в тексті завдання
№3 так, щоб вийшов текст.
1.
Завдання на с.16, 17
1. Блок-карта.
Розфарбуй листочки з частинами одного
речення олівцем одного кольору. Допиши
слово. Розкажи за блок-картою про текст, його типи і будову. Наведи приклади.
2. Селфі-трек. Якщо за результатами
селфі-аудиту тобі ще треба підготуватись до виконання вказаних у кружечках
завдань, то ще раз виконай зазначені
завдання.
3. Доповни речення й запиши їх в зошит.
Які плашки ти б накреслив над словами 1, 2 груп; 3, 4 груп? Що допомагало тобі
добрати слово-кінцівку речення? 4. Розфарбуй
листя із словами, з яких можна скласти
словосполучення, олівцями одного кольору. Запиши ці словосполучення в зошит.
5. Спиши, дописуючи пропущені букви.
Склади та запиши слово з пропущених букв. (Осінь) Побудуй його звукову модель. Познач
наголос. Скільки в слові голосних звуків/складів? Чи можна це слово перенести з
рядка в рядок? Чому?
6. Селфі-трек. Якщо за результатами
селфі-аудиту тобі ще треба підготуватись до вказаних у кружечках завдань, то ще раз виконай зазначені завдання.
Заняття 54, с.20-21, 22, 23
Тема. Діагностична
робота №2. Диктант.
Увага! Спочатку
вчитель проводить диктант. Потім, за наявності часу, - організовує роботу за іншими, пропонованими в
посібнику-журналі завданнями. ІІ Основна частина
заняття
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 20-21.
Педагог організовує бесіду за
репродукціями картин, порівнюючи зображення та співвідносячи з уривками віршів.
·
Яку пору року
зображено? Яка осінь – пізня чи рання? Чим схожі й чим відрізняються? Допишіть слова до назв кожної картини. Поясніть
свій вибір.
·
Прочитайте уривки віршів. Поясніть, що означають вислови «ліс горить»,
«золота година». Якими з поданих рядків віршів яку картину можна
підписати? Поясни свій вибір.
2. Завдання на полі, с.20.
Дітям
пропонується записати букви, слово, які могли «заховатись» за листочками.
Дітям пропонується підписати назви осінніх квітів. Зображення якої квітки
«зайве». Чому воно «зайве»?
3.
Диктант. Учитель Обирає серед
пропонованих текстів один, або добирає свій чи проводить роботу за текстом,
пропонованим заступником директора.
Текст диктанту
Червоний кленовий листочок упав на землю. Йому було самотньо й сумно. Не
було кого радувати своєю красою. Аж тут почув тупотіння. Це був їжачок. Йому
сподобався яскравий листочок! Він поніс його в кубельце. Зрадів листочок і цілу
зиму зігрівав їжачка.
Тренувальні
диктанти, які можна пропонувати перед діагностичною роботою
Надійшла осінь. Деньок стає коротшим. Майорить, наче полум’я, червоний
клен. Відлетіли зозулі. Їжак облаштовує кубельце, а ведмідь барліг. Білка
збирає та сушить опеньки. Носить насіння, жолуді та горіхи. Багато різної їжі
запасає на зиму ховрах. Тварини готуються до зими.
У розпалі осіння посадка плодових дерев. Цю справу діти виконують разом із
дорослими. Вони викопують і переносять поснулі деревця на нові місця. Навесні
посаджені яблуньки почнуть квітнути. Радісно загудуть над ними бджоли. Через
три роки вони віддячать щедрим урожаєм.
4. Завдання на с. 22, 23
1.
Аудіювання. Прослухай текст. Обведи той
варіант відповіді, яку вважаєш правильною. Запиши відповідь на запитання одним
словом або числом.
Текст для аудіювання
На
одному зі схилів яру влаштували своє житло борсуки. Біля одного з численних виходів
нагорнуто чималу купу опалого листя. Це борсуки, готуючись до зими, принесли
вночі підстилку і не встигли всю її занести до нори.
Влітку
борсук не пропустить на своєму шляху ні миші, ні слимака, ні черв’яка, ні
пташиного гнізда. Плигне перед носом жаба — з’їсть, натрапить на осине гніздо —
поласує і мешканцями, і всією будівлею.
Восени
борсуки їдять плоди диких яблунь, груш, різні ягоди. На ситих осінніх харчах кожен
звір нагулює близько 6 кілограмів жиру. Це запас на зиму. Потім борсуки чистять
нори, вистилають спальню листям і мохом. А коли настають морози, залазять у
нори, засипають ходи землею і сплять до весни.
Проте
сон борсуків не такий міцний, як, наприклад, у ховрахів. Під час тривалої
відлиги вони іноді виходять на поверхню.
Серед
усіх наших звірів, що живуть по норах, борсуки найзавзятіші землериї. Норами
цих звірів часто користуються лисиці.
За Володимиром Пархоменком
2. Наведи зображення листя, не відриваючи ручки від паперу. З яких дерев
листя? Розфарбуй листя в осінні кольори.
3. Прочитай. Відгадай. Запам’ятай і
запиши по пам’яті.
4. Дітям пропонується виконати тестові
завдання за темою "Текст".
5. Прочитай. Закресли речення, які не
стосуються осені. З речень, що залишились незакресленими, склади текст про
осінь. Запиши складений текст. Добери й запиши заголовок.
Заняття 55, с. 24, 25
Тема. ПЧ №4. Літературні твори про осінь
(скоромовки, прислів’я, загадки, дитячі пісеньки, вірші, казки, оповідання).
ІІ Основна частина заняття
1. Прочитай назви видань.
Познач зображення книжок. Як називається видання, яке залишилось без позначки?
(журнал) Про що ітиметься у зображених книжках? Які твори чи книжки, збірки про
осінь ти ще знаєш?
2. Познач запис, який, на твою
думку, можна надрукувати в зображеному в попередньому завданні виданні. Поясни
свій вибір. Розгадай кросворд і дізнайся назву дитячого журналу.
Прочитай подані твори усної
народної творчості та назви їх жанри.
Поєднай частини висловів.
Поясни свій вибір.
3. Прочитай вірш. Обведи зображення
грибів, які згадуються у вірші. Які бувають гриби? (Їстівні та отруйні) «Збери»
гриби в кошик: з’єднай лініями зображення грибів із кошиком відповідно до складової моделі їх назви. Розфарбуй
кошик, в якому грибів «зібрано» найбільше, олівцем жовтого кольору, а найменше
– олівцем коричневого.
4. Прочитай анотації книжок. Познач
анотацію книжки про осінь. Поясни свій вибір. З якою метою до книжки пишуть
анотації? Чи знаєш ти вірші про осінь? Який настрій цих віршів? Чому?
5. Обери одне із завдань. Об’єднайся з
однокласниками, які обрали це саме завдання, і виконайте його разом до
наступного заняття з позакласного читання.
Заняття 56, с.30-31, 32, 33
Тема. Навчальні досягнення з теми №3.
Корекція.
ІІ Основна частина заняття
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 30-31.
Розказати про
життя тварин восени.
Розфарбувати
зайця та білку в колір осінніх шубок. Пояснити, чому звірі змінюють колір та
якість свого хутра?
Дітям
пропонується відшукати та обвести "вирізані" фрагменти на малюнку.
Відшукати та закреслити помилку
художника.
2. Завдання на полі, с. 30.
Розгадай ребус і запиши слово. Побудуй його модель.
Відшукай і наведи в
зображенні листочка букви. Склади з них слова.
Запиши назву тварини, яка
восени готується до сну.
3. Завдання на с. 32, 33
1. На
зображенні кожного листочка відшукай і закресли «зайву» букву. Поясни свій
вибір. Охарактеризуй «зайві» на кожному листочку букви.
2. Що/кого зображено на
світлині? Прочитай слова. Збери речення за зразком. Підкресли речення до
світлини. Як зміни у житті тварин пов’язані зі змінами неживої природи восени?
3. Прочитай текст. Визнач його тип.
Назви частини тексту за будовою. Скільки абзаців у кожній частині? Підкресли в
тексті образні вислови, якими автор замінив слова заліз, злетять, квакають. Усне складання коміксу про
осінні приготування тварин до зими можна запропонувати в якості селфі-треку.
4. Наведи, не відриваючи руки,
тільки зображення тварин, про яких ішлося в тексті завдання №3. Розфарбуй
зображення тварин, які восени змінюють колір хутра. Як готуються до зими інші
зображені тварини?
5. Прочитай назви тварин. Де
знайшла собі зимовий притулок кожна тваринка? Ці середовища є штучними чи
природними? З’єднай лініями відповідно до інформації в тексті завдання №3. Запиши
словосполучення. Побудуй модель одного з них за власним вибором. Зроби
звуко-буквений аналіз одного з поданих слів.
6. Допиши назви тварин, які восени
готуються до сплячки, ручкою іншого кольору. Запиши речення, виправляючи
помилки.
7. Прочитай запис. Запиши речення,
виправивши помилки. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий