УКРАЇНСЬКА
МОВА
Заняття
85, с. 2-3, 4-5
Тема. Тема 5. Слово. Аналіз тексту: мова твору. Селфі-аудит (вхідний) з першої частини теми. Сприймання нового матеріалу.
Слово. Значення слова. Слова подібні і протилежні за значенням. Слова, які
мають кілька значень. Складання варіантів кінцівок до відомих казок.
Твори-мініатюри про казкових персонажів.
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 2-3.
Дітям пропонується прочитати вірш. Назвати персонажів казок, які «випали» із
загубленої ведмедиками торбинки. Назвати казки та авторів цих казок. У які
дві групи можна об’єднати зображених героїв/персонажів казок за автором?
(авторські та народні). Які з цих казок українські народні? Які з цих казок
чарівні? Поясніть свій вибір. Які ці казки – прозові чи віршові? Дітям пропонується розфарбувати персонажів однієї казки.
Завдання на полі, с. 2.
1.
Дітям пропонується
назвати персонажів, які зображені на полі, але не зображені на сюжетному
малюнку (Незнайко, Мальвина, Русалонька, Попелюшка). Після цього учитель
запрошує пронумерувати зображення казкових персонажів в алфавітному порядку.
2. Дітям пропонується визначити які букви можуть бути недописані та дописати
букви.
2. Селфі-аудит (вхідний)
с. 4-5.
1. Читай за сигналом учителя. Допиши слово в останньому реченні.
2. Познач ті відповіді на запитання, які вважаєш правильними.
3. Спиши в зошит, виправляючи помилки й замінюючи малюнок словом.
4. Познач дієслова олівцем синього кольору, числівники – олівцем фіолетового
кольору.
3.
Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5.
1. Прочитай опис персонажів і познач зображення олівцем відповідного
кольору. Підкресли подібні і протилежні за значенням слова. Поясни свій вибір. Для
чого, на вашу думку, потрібні в мові такі слова? (уникнути повторів, для
контрасту чи протиставлення, яскравої характеристики персонажу тощо)
2. Разом із сусід(ом/кою) по парті складіть коротку казку за малюнками. Хто
буде головними персонажами вашої казки? Якою буде її основна думка?
3. Прочитай запис і наведи тільки слова. Поясни свій вибір. Що можна
назвати словом? Чи завжди слова відповідають на певне питання?
4. Що зображено? Яким словом можна підписати першу пару малюнків? Яким
словом можна підписати другу пару малюнків? Підпиши. Які ще значення цих слів вам
відомі? (журавлиний ключ, ручка дитини тощо)
5. Прочитай надруковані
слова. Які за значенням слова, записані рукописними буквами, з’єднані з першим
словом? Якого кольору лінія з’єднує надруковане слово з протилежним/подібним за
значенням словом, записаним рукописними буквами? З’єднай за цим зразком лініями
фіолетового кольору подібні за значенням слова, а лінією зеленого кольору –
протилежні за значенням слова. Наведи слова, подібні за значенням зі з’єднаним,
ручкою фіолетового кольору, а протилежне за значенням – ручкою зеленого
кольору.
Проаналізувавши в класі перше
слово, завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
6. Охарактеризуй за зразком слова добро,
букви, мама, тато. За
пропонованою блок-картою учитель пояснює аналіз слова добро. Потім пропонує фронтальну роботу з аналізу слова букви. Після цього педагог пропонує
здійснити за зразком і блок-картою аналіз слова мама учням першого варіанту, а аналіз слова тато – учням другого варіанту.
Заняття
86, с. 6, 7
Тема. Опрацювання сприйнятого
матеріалу. Слово. Значення слова. Слова подібні і протилежні за
значенням. Слова, які мають кілька значень Складання варіантів кінцівок до
відомих казок. Твори-мініатюри про казкових персонажів.
1. Робота над
завданнями в посібнику, с. 6-7.
1. Читай слова, пропускаючи слово заєць.
З якого твору ці слова? Який він за жанром? Хто його автор? (казка «Троє
поросят» Сергія Михалкова)
2. Прочитай запис,
читаючи всі слова. Читай тільки слова певного кольору. Скільки творів ти
прочитав? Які вони за жанром? Які це казки? (про
тварин) Яка тема кожної
казки? Основна думка/ідея?
Познач зображення персонажів
творів. Які персонажі першого/другого твору ви позначили? Яке зображення не
позначили? Чому не позначили? У Чому комп'ютерну мишу саме так назвали?
Робота з виділеними словами: добір подібних і протилежних за значенням слів.
Визначення значення слова хвіст (у миші, літака, пташки,
зачіска, той, хто ходить позаду)
За наявності часу учитель може запропонувати дітям охарактеризувати (за
моделлю на с. 5 в №5) окремі слова з тексту. Робота диференціюється.
2.
Що зображено? В яких
казках клубочок допомагає персонажам відшукати шлях? Як втілилась у життя,
висловлена у казках мрія людей? (навігатор)
Прочитай запис. Наведи слова ручками різного кольору. Як пишуться слова?
(окремо) Чи можна назвати цей запис реченням? Чому – ні? (Велика літера,
зв'язок слів за змістом, розділовий знак) Складіть з цих слів речення. Запишіть
його, коментуючи.
4. Прочитайте тлумачення зі словника. Назвіть слова, які вони тлумачать
(книжка, казка) Спиши в зошит
тлумачення. Запиши слова, яких не вистачає. Педагог звертає увагу дітей на
вимову та правопис слів книЖка й каЗка.
5.
Персонажів якої казки
зображено? («Чарівник країни Оз») Що вам відомо про персонажів цієї казки? Що
хотів попросити у чарівника кожен із персонажів? З’єднай лініями слова другої
колонки з протилежними за значеннями словами з першої колонки. Потім з’єднай
лініями слова другої колонки з подібними
за значенням словами з третьої колонки.
З однією парою слів склади й запиши речення. Побудуй його модель.
Опиши одного із зображених персонажів,
використовуючи ці слова.
6.
Прочитай. Випиши парами через тире протилежні за значенням
слова. Назви жанр творів (прислів'я та приказки, фольклор).
Заняття
87, с.12-13, 14, 15
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу.
Слово. Значення слова. Слова подібні і протилежні за значенням. Слова, які
мають кілька значень. Мова твору.
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 12-13.
Дітям пропонується зіграти у гру за такими правилами: гравці рухаються по
кружечкам за кількістю крапок на кубику, який кидають; якщо зупинились на
жовтому кружечку, то назвати казку, до якої подано ілюстрацію біля цього
кружечка; якщо зупинились на блакитному кружечку – назвати автора казки, до
якої подано ілюстрацію біля цього кружечка. Якщо називають правильно – пересувається на кружечок уперед, якщо – ні,
то – на кружечок назад.
Які із зображених казкових персонажів вам подобаються? Чим подобаються?
Завдання на полі,
с.12.
1.Дітям пропонується прочитати буквосполучення. Скласти з буквосполучень
назви казок і записати їх. Як записують назви казок? (у лапках) Що ще записують
у лапках?
2. Що зображено? Дітям пропонується підписати малюнки. Яка різниця в записі
назв об'єктів і назв казок?
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 14-15.
1. Прочитай та усно доповни перелік. Читай тільки назви казок про тварин,
імена казкових персонажів-хлопців/дівчат.
2. Прочитай виділені слова
справа наліво. Вислови припущення щодо того, чому автор саме так назвав своїх
персонажів/героїв? Прочитай анотацію до казки Віталія Губарєва «Королівство
кривих дзеркал» і перевір, чи виправдались твої припущення. Чи з'явилося у тебе
бажання прочитати цей твір? Що тебе спонукає до цього? Прочитай анотацію мовчки
і підкресли пари протилежних і подібних за значенням слів олівцями певного
кольору.
В якості селфі-треку можна запропонувати
прочитати анотацію, використовуючи дзеркальце.
(у ньому слова треба буде читати навпаки)
3. Прочитай «викривлені» у кривому дзеркалі слова. Назви протилежні за
значенням слова.
4. Прочитай виділені слова (без слів у дужках) і придумай кінцівку тексту. Прочитай
текст спочатку з першим словом у дужках, а потім з другим. Чи змінився зміст
тексту? Запиши той варіант
тексту, який сподобався. Як використовуємо в мові слова з подібним значенням? (щоб
уникнути повторів, вибрати те, що найточніше відображає думку тощо.)
5. Прочитай. Чи подобається текст? Чи мне подобається? Прочитай текст,
замінюючи слова, що повторюються, подібними за значенням словами. Спиши,
замінюючи слова, що повторюються, подібними за значенням словами.
6.
(за вибором учнів) Випиши пари слів з подібним
значенням ручкою фіолетового кольору, з протилежним значенням – ручкою зеленого
кольору.
7. Спиши текст, замінивши виділені слова протилежними за значеннями словами.
За потреби користуйся довідкою.
8.
(за вибором учнів) Прочитай, додавши слово,
якого не вистачає. На яке питання воно відповідає? Скільки в ньому складів,
звуків? Який склад наголошений? Чому на письмі це слово виділено комами? Добери
подібне за значенням слово (люстерко, свічадо). З якої казки уривок? Запиши
рядки по пам’яті.
Заняття
88, с. 16, 17
Тема. Сприймання
нового матеріалу. Слова у множині й однині. Слова, що співвідносяться зі
словами він, вона, воно. Мова твору.
1. Робота над
завданнями в посібнику, с. 16, 17.
1. Прочитай. Закресли в кожній колонці «зайве» слово. Поясни свій вибір. За
якою темою дібрано слова у завданні? Поясніть свою думку.
2. Прочитай текст. Познач і запиши одним словом відповіді на запитання. Чому
казка так називається? Яким реченням твору можна підписати малюнок? Поясни свій
вибір. Разом із сусід(ом/кою) по парті складіть кінцівку до казки: як вовк теж
вирішив спекти хліб і пригостити чоловіка.
В якості
селфі-треку можна запропонувати прочитати казку і дібрати до неї
запитання.
Підкресли виділені слова, які співідносяться зі словом він, олівцем оранжевого кольору, зі словом воно – фіолетового кольору.
3. Прочитай запис. З’єднай слова з їх тлумаченнями. Поясни свій вибір. Скільки
значень слова хліб проілюстровано? Які
ще значення слова хліб вам відомі? (заробіток, засоби до існування – «піти на
свої хліба», «заробити собі на хліб»; поле/нива – «колосяться хліба»)
Запиши одне з речень, коментуючи. Яке це речення за метою висловлювання та
за інтонацією?
4.Які чарівні речі в казках годували своїх власників? (чарівний горщик,
скатертина-самобранка) Прочитай слова на зображенні скатертини-самобранки. Наведи
слова, що співвідносяться зі словами він, вона, воно ручкою відповідного
кольору. Поясни свій вибір.
5. Прочитай слова на зображенні скатертини-самобранки. Наведи слова, що позначають
один і кілька об’єктів ручкою відповідного кольору. Поясни свій вибір.
6.
Прочитай загадку. Спиши у зошит по пам’яті. Перевір
запис, звіряючи кожне слово з надрукованим у тексті. Запиши відгадку. Перевір
склавши слово з перших букв перших в кожному ряді слів (хліб) Обведи звукову
модель слова-відгадки. Який казковий персонаж є хлібо-булочним виробом? (Колобок)
Заняття
89, с. 20-21, 22, 23
Тема. Опрацювання
сприйнятого матеріалу. Слова у множині й
однині. Слова, що співвідносяться зі словами він, вона, воно. Мова твору.
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 20-30.
Кого/що зображено? До якої казки може бути ілюстрація? Відгадайте загадку,
яку читає Король. Що допомогло вам це зробити? Дітям пропонується знайти
зображення об’єктів на букву «ка». Робота організовується у парах у вигляді гри
– діти по черзі називають зображені об’єкти, написання назви яких починається
буквою «ка». Виграє той, хто назвав об’єкт останнім.
Завдання на полі,
с.20.
1. Що/кого зображено в колі? (Стійкого олов’яного солдатика
на кораблику) Дітям пропонується позначити ту з 4 частин малюнка, на якій
зображено всі частини кораблика.
2. Учням пропонується закреслити букви, які повторюються,
і записати слово з букв, які залишились (Мауглі). Як пишеться це слово? Чому з
великої букви? З якої казки цей персонаж? Хто автор казки?
4. З якої казки зображені персонажі? Як вони називаються? Дітям
пропонується позначити двох однакових гномиків. Доберіть слово, яке описує
одного гномика і слово, яке описує кількох гномиків.
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 22-23.
1. Читай, називаючи слова, яких не вистачає, за зразком.
2. Прочитай. Завдяки чому
вовчиці вдалось обманути вовка? Разом із сусідом/сусідкою по парті усно складіть
подібну казку про інших тварин (наприклад, лев і левиця).
В якості селфі-треку
можна запропонувати кожному учню підготувати читання казки, виконуючи всі
ролі.
3. Прочитай. Що це за запис? (назви казок) як пишуться назви казок? (в
лапках) Які ще назви пишуться в лапках? Прочитай назви казок про
тварин/побутові; з числівником у назві. Закресли «зайву» назву. (Зайва «Котик і
півник», оскільки вовк не є персонажем цієї казки, а всіх інших є.) Поясни свій
вибір. Назви казку, персонажем якої є вовк, і якої немає в переліку. Підкресли
назву казки, до якої подано ілюстрацію.
4. З яких казок зображені персонажі? З’єднай лініями зображення казкових
персонажів із словами, якими їх описано. Що допомогло виконати завдання?
Опиши за допомогою цих слів кількома реченнями одного з персонажів. Запиши ці
речення. Разом із сусідом/сусідкою по парті усно складіть казку про півника і
мишенят, де мишенята – працьовиті, а півник – лінивий.
5. Прочитай запис. Наведи запис. Впиши пропущені букви. Поясни свій вибір.
Підкресли назви казкових персонажів відомих тобі казок. Як називаються ці
казки? Вони чарівні, побутові чи про тварин? Хто автор цих казок?
6.
Прочитай слова. Підкресли
слова, якими можна описати сонечко. Склади й запиши два такі речення про сонечко,
щоб показати різні значення цього слова.
Заняття
90, с. 24, 25
Тема. Застосування
опрацьованого матеріалу. Слова у множині й
однині. Слова, що співвідносяться зі словами він, вона, воно. Мова твору.
1. Читай, виправляючи помилки. Які знання допомогли виправити помилки? (про
зв'язок слів у словосполученнях)
2. Прочитай. Визнач жанр/форму твору. (казка/віршова) Хто автор твору?
Прочитай текст мовчки і познач ілюстрацію до казки. Підкресли в тексті слова,
якими можна підписати позначений малюнок. Скільки в казці
персонажів/героїв/осіб? Разом із сусід(ом/кою) по парті підготуйтесь і прочитайте
казку в ролях. Як читати слова кожного персонажа, щоб передати його характер?
В якості
селфі-треку можна запропонувати кожному учню підготувати читання казки,
виконуючи всі ролі.
3. Прочитай назви зображених на
полиці книжок. Запиши тільки назви казок. Як пишуться назви казок? (з великої
букви і в лапках) які ще назви пишуться з великої букви і в лапках?
4. До якої казки зображено
ілюстрацію? Що роблять відра? Прочитай слова. На яке питання вони відповідають? Закресли
«зайві» слова. Як назвати слова, що залишились не закресленими? (подібні за
значенням)
Усно продовж перелік,
змінюючи подані слова. Поясни свій вибір.
Зроби звуко-буквений аналіз виділеного слова.
5. Кого зображено на малюнках? З якої казки цей персонаж/герой? Хто автор
казки? Запиши питання до слів, якими підписано малюнки. Закресли «зайве» слово
(перше слово ніс, оскільки воно
відповідає на питання що робив?, а решт два а на питання що? ніс на обличчі і
ніс корабля). Поясни свій вибір. В якому випадку слово ніс має різні значення?
(коли відповідає на одне й те саме питання)
6.
Перетвори ляпки казкового
персонажа на малюнки за зразком. Усно склади про одного із зображених з ляпок
персонажів коротку казку.
Заняття
91, с. 30-31, 32, 33
Тема. РМ №7. Складання й записування
речень за ілюстраціями, життєвою ситуацією. Підписування малюнків.
1. Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 30-31.
Прочитай, що зображено на малюнку? (Крамниця
від «крам» – товар, предмет торгівлі, тканина) Які чарівні предмети продаються?
Прочитай зачин казки, який промовляє лисичка. Про яку чарівну річ у ньому
ідеться? У яких сучасних приладах втілено мрію бачити те, що відбувається
далеко? (телевізор, планшет, смартфон) Дітям пропонується навести плашки над
виділеними словами за зразком.
Завдання на полі, с.30.
1.Що зображено? Дітям пропонується позначити
зображення об’єкта, який не має пари.
2.Дітям пропонується скласти й записати ім’я казкового персонажа (Незнайко).
Як пишемо імена? З якої казки цей персонаж? Казка прозова чи віршова? Хто автор
казки?
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 32-33.
1. Кого зображено? Де знаходяться діти? Як можуть звати дітей? Яку казку
читає кожна дитина? Склади й запиши речення за малюнком і поданими моделями.
2. Що зображено? Які казкові персонажі
загубили ці речі? Як називають місце, де такі речі зберігають? (Бюро знахідок) Прочитай
висловлювання чарівних речей. Які типи цих речень за метою висловлювання і
інтонацією? Заверши висловлювання парасольки. Який тип цього речення за метою
висловлювання і інтонацією? Склади речення-висловлювання чарівної лампи і
чарівного дзеркальця різних типів за зразком. Одне з речень запиши, коментуючи.
3.
Прочитай повідомлення. Від якого казкового персонажа надішло кожне
повідомлення? Яке речення не завершене? Заверши речення. Чому в цьому реченні
стоїть кома? (Звертання) Назви типи кожного речення за метою висловлювання і за
інтонацією.
Склади
речення за зразком. Запиши одне з речень.
4. Що зображено? (репродукції
картин) Які казки можна проілюструвати поданими репродукціями? Склади про це
речення. Роботу можна диференціювати.
5. Прочитай частини висловів.
З’єднай лініями вислови зі словосполученнями з подібним значенням. Поясни свій вибір.
6.
Обери одне із завдань.
Об’єднайся в групу з однокласниками, які теж
обрали це завдання.
Виконайте його до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.
Дізнайся офіційну адресу Діда Мороза: разом з дорослими знайди
в Інтернеті.
Дізнайся, як правильно записувати на конверті адреси відправника
й адресата.
Підготуй привітання Діду Морозу з прийдешнім святом Нового року.
Комментариев нет:
Отправить комментарий