понедельник, 16 декабря 2019 г.

Заняття з української мови для учнів 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 3 тиждень


УКРАЇНСЬКА МОВА

Заняття  15, с. 2-3, 4-5
Тема 2. Мова і мовлення. Усна народна творчість. Прозові і віршові твори.
Селфі-аудит (вхідний). Мова – засіб людського спілкування. Жанри творів усної народної творчості: прислів’я і приказки. Старт проекту «Як спілкувались раніше».
1. Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Які ситуації зображено на малюнку? На яких малюнках зображено ситуації, що сприяють покращенню здоров’я і збереженню життя? На яких зображені ситуації, які не сприяють збереженню здоров’я? Поясніть свій вибір. Розкажіть, що ви робите для збереження здоров’я.
2. Завдання на полі на с.2.
1. Дітям пропонується «розплутати» дроти за допомогою кольорових олівців і обвести прилад, який увімкнуто. Чому важливо не забувати вимикати прилади? Як правильно це робити?
Учитель пропонує дітям записати розділові знаки за зразком. Які розділові знаки пишемо в кінці речень? Які в середині? На вільному рядочку можна запропонувати диктант букв, які можуть бути окремими словами.
3. Селфі-аудит (вхідний)
1. Послухай уривок твору Віри Оберемок «Ведмедик – чорне очко». Познач відповідь на перше запитання, яку вважаєш правильною. Запиши відповідь на друге запитання одним словом.
2. Прочитай твори. Визнач жанр творів. Запиши номер назви жанру відповідно.
3. Прочитай твори. Підкресли застаріле слово олівцем коричневого кольору, а нове – олівцем зеленого.
4. Спиши, доповнивши слова буквами.
3. Завдання на с.4, 5.
1. Назви букви. Відшукай і прочитай 5 слів про здоров’я. (здоровий, сильний, квітучий, дужий, міцний)                   
2. Прочитай буквосполучення підряд; через одне; через рядок; вголос/пошепки. Яке слово спонукає вас до дії (багатій)? Чи про гроші й багатство йде мова?
Складіть речення з одним з цих слів.                                                                   
3. Прочитай: всі слова мовчки й пошепки; слова, до теми «Здоров’я»; слова, які не відносяться до теми здоров’я. До якої теми можна віднести ці слова? Прочитай слова в рядках збільшуючи/зменшуючи гучність голосу; читай щоразу швидше. Прочитай слова, які можна скласти з букв певного кольору. Склади з цих слів словосполучення. Поясни значення словосполучення. Що означає це словосполучення? (усна народна творчість – це скоромовки, лічилки, казки, загадки, забавляннки тощо, автором яких є народ).
4. Прочитай словосполучення в кожному ряді. З’єднай їх лініями, щоб скласти речення. Поясни значення висловів. Як називаються ці вислови? (прислів’я) Які ще  прислів’я про здоров’я ви знаєте?
5. Прочитай. Поясни значення вислову. Як він називається? Наведи запис через кальку. Наведи букви з зазначеними елементами.
6. Що зображено? Яке повідомлення бачимо, а яке чуємо? Обведи зображення символу, яким можна коротко передати гарне самопочуття. Прочитай речення. Закресли «зайве» слово. Поясни свій вибір. Спиши речення (можна доповнити). Якою мовою скористались для запису повідомлення на смартфоні, а якою – для прослуховування/говоріння?
7. Що зображено? Познач «зайвий об’єкт». Поясни свій вибір. Які з поданих знаків ти розумієш? Як вони допомагають у житті?    
8. Прочитай слова. Коли ми говоримо ці слова? Що вони означають? Чому в кінці стоїть знак оклику? Спиши, коментуючи.

Заняття  16, с. 6-7
Тема. Мова – засіб людського спілкування. Жанри творів усної народної творчості: загадки, скоромовки.
ІІ Основна частина заняття
1. Прочитай запитання лаксика. Прочитай визначення і закресли «зайве» - те, що не є визначенням жанру (мова). Поясни свій вибір. Наведи приклади творів зазначених жанрів. Підкресли запис кожного твору на сторінці олівцем того кольору, яким надруковано назву жанру.
2. Спочатку учитель просить прочитати кілька разів слово з зірочкою і пояснити його значення, користуючись виноскою в кінці сторінки. Прочитай: повільно мовчки; повільно пошепки; повільно голосно. Читай голосно щоразу швидше, але з однаковою гучністю голосу.  Який за жанром є кожен твір? Поясніть, чому так думаєте? Олівцем якого кольору підкреслюватимемо його запис? (зеленим) Для чого призначені твори цього жанру? Можна запропонувати дітям вивчити одну із скоромовок у позаурочний час.                                         
3. Що зображено? Прочитай речення. Про що йдеться у реченнях? Твором якого жанру є кожне речення? Олівцем якого кольору підкреслюватимемо його запис? (синім) Відгадай загадки і з’єднай кожне речення з відповідним малюнком (рушник, окуляри, віник, свічка). Обведи «зайвий» малюнок (цибуля). Разом з однокласником складіть про цю річ загадку.
4. Прочитай записи ліворуч. Як ти розумієш кожен з них? Твором якого жанру є кожен вислів? Олівцем якого кольору підкреслюватимемо його запис? (червоним) Прочитай запис пояснення висловів праворуч. З’єднай лінією кожен вислів із поясненнями його значення. Поясни свій вибір.
5. З’єднай точки за алфавітним порядком букв. Хто це? (морж) Запиши це слово за допомогою знаків. Які це знаки? Побудуй модель цього слова. Скільки в ньому складів? Чи можна його перенести частину цього слова на інший рядок? Чому – ні? Яких людей називають цим словом? Чому їх так називають?
6. Назви зображені об’єкти. Обведи олівцем зеленого кольору зображення об’єктів, які допомагають підтримувати чистоту в оселі. Запиши їх назви. Склади з одним зі слів речення так, щоб воно відповідало моделі.
Обведи олівцем синього кольору зображення об’єктів, які допомагають мати охайний вигляд. Запиши назви зображених об’єктів, поділяючи слова для переносу. Познач наголос. Склади з одним зі слів речення. Побудуй його модель.
Чому для здоров’я важливо підтримувати в оселі чистоту й порядок, мати охайний вигляд?
7. Прочитай твердження. Якщо ти з ним погоджуєшся, то малюй  веселий смайлик, якщо – ні, то сумний. Як впливає настрій на здоров’я, самопочуття?
8. Прочитай, замінюючи малюнки словами. Спиши, замінюючи малюнки словами. Зобрази, як ти зберігаєш зубну щітку у склянці. Чому її важливо зберігати щетинкою догори?

Заняття  17, с. 12-13, 14, 15
Тема. Рідна мова і споріднені мови. Жанри творів усної народної творчості: забавлянки, нісенітниці, лічилки, обрядові пісні .
ІІ Основна частина заняття
1.                 Орієнтовні запитання і завдання до малюнка на с. 12-13.
Кого зображено? Чим схожі всі зображені на сторінці праворуч казкові персонажі? (носять окуляри) Про кого із зображених на малюнку тварин говорять, що у нього гострий зір? З якою твариною порівнюють людину, у якої гарний зір? (зір/око, як у орла) Що, на вашу думку зображено? (семінар «Гострий зір»). Хто головує на семінарі? Чому? Разом із сусідом по парті складіть невеличку казочку за малюнком.
Дітям пропонується назвати букви в таблиці («ве», «о», …). Потім викреслити ті, які повторюються (в, г, м, п, т, ґ). Скласти з букв, які залишились не закресленими слово. (окуляри) Побудувати звукову модель цього слова. Що треба робити, щоб зберегти гарний зір?
2.   Завдання на полі на с. 2.
1. Дітям пропонується перевірити свій зір: розгледити, які геометричні фігури й число зображено скупченням кольорових крапок певного кольору, і навести такі саме фігури й число під малюнками.
 2. Дітям пропонується скласти з букв слова, записати їх (око, зір) і побудувати їх звукові моделі.
3.                 Завдання на с.14-15.
1.                 Прочитай запитання лаксика. Прочитай визначення і закресли «зайве» - те, що не є визначенням жанру (букви). Поясни свій вибір. Наведи приклади творів зазначених жанрів. Учитель організовує роботу дітей в парах, групах і просить прочитати кожен твір, потім позначити (V) запис кожного твору на сторінці олівцем того кольору, яким надруковано назву жанру. Пояснити свій вибір. Після цього ще раз прочитати твори і обвести той, до якого подано світлину. Пояснити свій вибір.
Прочитайте твір про бджіл. Як бджоли допомагають людям зберігати здоров’я? Коли вони небезпечні?
Прочитайте твір про овочі. Чим корисні перелічені овочі?
Прочитайте твір, призначений для виконання пальчикової гімнастики. Чим корисні такі гімнастики. Вивчи один з творів усної народної творчості напам’ять.
2.   Прочитай вислів з букв, пропускаючи останню букву алфавіту (Дивись під ноги, грошей не знайдеш, але ніс не розіб’єш.). Як ти розумієш цей вислів? Які звуки позначає на письмі буква Я? В яких випадках вона позначає один/два звуки?
3.   Відшукай і наведи лише назву корисної їжі. Підкресли слова, які можна записати, не відриваючи ручки від паперу. Які із записаних слів прийшли до нас з інших країн?
4.   Продовж запис слів, які позначають багату на вітаміни їжу. Чи відомо тобі, які з цих назв прийшли з інших мов? Як називають ці фрукти в інших мовах? Підкресли записані частини, які є складом.
5.   Назви зображені овочі. Запиши українською мовою назви зображених овочів. Прочитай як вони називаються в інших мовах. У яких мовах ці слова схожі? Поясни чому такі мови називають спорідненими.
6. Прочитай текст мовчки та відшукай у ньому й підкресли чотири слова з інших мов, які «заховались». Запиши текст у зошит, замінюючи слова зі споріднених мов словами української мови.

Заняття  18, с. 12-13, 16-17
Тема. Нові і застарілі слова у мові. Жанри творів усної народної творчості: казки.
ІІ Основна частина заняття
1.   До яких казок ілюстрації? Хто їх автор? Назви зображених казкових персонажів? Чи дбають вони про своє здоров’я? Поясни свою думку.
2.   Твердження лаксика. Чи погоджуєшся ти з ним? Прочитай запитання лаксика. Прочитай Визначення і закресли «зайве» - те, що не стосується казки. Поясни свій вибір. Наведи приклади чарівних, побутових казок, казок про тварин. До яких казок належать казки, проілюстровані в №1?
3.   Прочитай назви казок. Як вони записані? (в лапках). Якою є кожна з цих казок – чарівною, побутовою чи про тварин? Підкресли назви казок олівцем відповідного кольору.
4.    Прочитай українську народну казку. Добери з двох пропонованих назву. Підкресли обрану назву. Поясни свій вибір. Ця казка чарівна, побутова чи про тварин? Обґрунтуй свій вибір. Підготуйтесь із сусідом по парті і прочитайте казку в ролях. Для цього спочатку учням пропонується закреслити слова автора і читати тільки слова персонажів.
5. Учням пропонується назвати серед зображених об’єктів відомі. Навести слова, які тобі відомі ручкою того кольору, що й крапки під зображенням об’єктів. Вислови припущення – чому тобі інші слова невідомі? (не користуємось цими речами, тому слова, які їх називають застарілими) Для чого людині ці речі?
6.                 Зображення окулярів, які збільшують обведи олівцем червоного кольору, які зменшують – олівцем зеленого кольору. Прочитай і поясни запис. Запиши в зошит коментуючи. Обведи модель, яка відповідає реченню.
7. Перевір, наскільки у тебе «гостре око»: уважно розглянь малюнки. Закрий їх аркушем паперу. Запиши назви відомих тобі зображених об’єктів. Відкрий зображення і перевір запис. Які із записаних слів, на твою думку, застарілі, а які нові? Поясни свій вибір.
 8. Прочитай текст. Яка його мета? Які ще правила збереження зору ти знаєш? Наведи запис через кальку ручками різного кольору: буквосполучення з верхнім з’єднанням, з нижнім з’єднанням, з середнім з’єднанням; слова з двома складами, з наголосом на останньому складі.

Заняття  19, с. 20-21, 22, 23
Тема. Виразність говоріння. Жанри творів усної народної творчості: легенди.
ІІ Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання і завдання до малюнка на с.20-21.
Де знаходиться зображена родина? Прочитай пораду, яку дає дочці батько. Чому важливо перевіряти термін придатності продуктів перед тим, як їх купити? Прочитайте, що пропонує хлопчику мати? Чому вона вважає, що краще купити яблука, ніж ананас? Назвіть назву зображених продуктів, що прийшли до нас з іншої мови (чипси, кока-кола). Назвіть зображений об’єкт, назва якого є новим словом (плазма). Разом із сусідом по парті придумай імена членам роди і складіть невеличку розповідь за малюнком.
Можна організувати бесіду про корисні й шкідливі продути, про рекламу – корисну й небезпечну.
2.                 Завдання на полі на с.20.
1.   Дітям пропонується знайти і позначити два однакових гриба.
2.   Учитель запрошує дітей записати букви за зразками, дотримуючись ширини її запису.
3.   Педагог пропонує учням навести верхні, нижні й середні з’єднання ручками різних кольорів.
3. Завдання на с. 22, 23.
1. Прочитай спочатку всі слова: мовчки, пошепки, голосно; через одне, через два. Потім тільки ті слова, якими можна описати воду в горщику ліворуч. Поясни свій вибір. Знайдіть подібні за значенням слова (швидка, бурхлива). Доберіть подібне за значенням слово до останнього перевернутого слова (кринична – колодязна)
Підкресли назви мінеральних (лікувальних) вод України.
2. Прочитай пояснення слова легенда. Прочитай українську легенду. Про що у ній розповідається? (Педагог проводить лексичну роботу, роботу за змістом та на розуміння. Можна запропонувати вибіркове читання, пошук речення за названим словом, формулювання питань за текстом тощо)
3. Прочитай казку. Чим казка відрізняється від легенди? Познач світлину до казки. Поясни свій вибір.
Чому баба не стала молодицею, а стала немовлям? (Не знала міри)
За наявності часу можна провести роботу за змістом казки.               
4. Кого зображено на малюнках? Що роблять діти? Прочитай вислови зображених дітей. Під кожним зображенням наведи слова, якими можна описати мовлення дитини. Познач зображення дитини, про яку можна сказати: «Говорить, мов річка тече». Поясни свій вибір.
5. Прочитай слово. З яких двох слів воно утворене? Що воно означає?
Склади й запиши  з букв цього слова інші слова.

Заняття  20, с. 20-21, 24-25
Тема. Швидкість говоріння. Жанри творів усної народної творчості.
ІІ Основна частина заняття
1. Завдання на с. 24, 25.
1. Послухай текст (читає учитель, текст закритий аркушем паперу). Виконай завдання (дітям пропонується, прочитати запитання і позначити серед трьох пропонованих до кожного запитання ту відповідь, яку вважає правильною; потім прочиати наступні 4 запитання і записати відповідь на кожне з них одним словом).
Після цього педагог запрошує учнів відкрити закритий аркушем паперу текст і прочитай його. Перевірити позначені й записані відповіді на запитання. Прочитай текст ще раз і познач світлини до тексту. Поясни свій вибір.
2. Що зображено? Прочитай слова. Яке з них «зайве»? (заголовок) Поясни свій вибір (не є назвою жанру усної народної творчості) Розфарбуй гриби, які «покладеш» у кошик. «Зайвий» гриб закресли. Поясни свій вибір. Як захиститись від отруєння грибами?
3. Кого зображено на малюнках? Що роблять діти? Прочитай вислови зображеної дівчинки (Хворому і мед гіркий.). Поясни як ти його розумієш. До якого жанру усної народної творчості належить вислів? Доведи. Запиши прислів’я в зошит.
Чому його важко зрозуміти зображеним дітям? (дівчинка говорить дуже повільно) Чи можна прочитати, про що говорить дівчинка на другому малюнку? Чому? (говорить дуже швидко) Під кожним зображенням наведи слова, якими можна описати мовлення дівчинки. Поясни свій вибір.
4. Прочитай слово. Що воно означає? Запиши букви слова під умовними позначками звуків, які ці букви позначають.
5. Прочитай запис. Наведи його і впиши букви. Де треба поставити знак переносу? Чому? Спиши вислів у зошит. Поясни, як ти його розумієш.


Заняття  21, с. 30-31, 32-33
Тема. РМ №2. Поширення речень. Логічні вправи зі словами, реченнями.
ІІ Основна частина заняття
1.                 Орієнтовні запитання і завдання до малюнка на с. 30, 31
Дітям пропонується пронумерувати зображення дітей, зважаючи на те, на якому спортивному тренажері вони займаються.
Для чого існують тренажерні зали? Чи обов’язково відвідувати тренажерну залу для занять фізичною культурою. Які вправи можна виконувати вдома, в школі?
Прочитайте висловлювання інструктора. Як ви його розумієте? Які ще прислів’я про фізичну культуру, спорт і здоров’я вам відомі? Разом із сусідом по парті придумайте імена зображеним дітям і складіть невеличку розповідь про заняття спортивному комплексі.
2. Завдання на с.32, 33
1. Що зображено на малюнках? Познач зображення дітей, які на твою думку, будуть хворіти рідше. Поясни свою думку.
2. Прочитай кожне речення і скажи те саме, але по-іншому за поданим зразком.
3. Прочитай, завершуючи речення 1-2 словами. Запиши складені речення в зошит, коментуючи. Склади ще речення за темою «Збереження здоров’я».
4. Кого зображено на малюнку? Незнайко прийшов на прийом до лікаря Пілюлькіна й розповів про свої хвороби. Яких помилок він припустився? Як їх виправити? 
5. До кожного слова добери протилежне за значенням. Пари слів запиши в зошит. Якими з цих слів можна описати здорову людину? Опиши здорову людину.
6.                 Склади обіцянку самому/самій собі за початком і словами з довідки. (Це завдання учитель може запропонувати тільки окремим учням)
7.   Прочитай вірш. Що таке пілюлі? Хто персонажі вірша – батько і синок? (не повідомляється) Ким уявив собі персонажів художник? (котами) Чому застудилися персонажі вірша? Які ознаки хвороби описані у вірші? Розглянь малюнок. Чим лікуються коти? Які засоби лікування зображено? Чим вони кращі за пілюлі? Як лікуються у вашій родині?
Усно склади коротку казку про те, як лікувались тваринки. (Які імена ти дав би цим персонажам? Що вказуватиме на те, що це казка? (Казку можна складати колективно)
8.                 Селфі-трек. Обери одне з завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали те саме завдання, і виконайте його разом до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.



Комментариев нет:

Отправить комментарий