понедельник, 16 декабря 2019 г.

Заняття з украінської мови для 2 класу за освітнім проектом"На крилах успіху" 9 тиждень



УКРАЇНСЬКА МОВА
Заняття 57, с. 2-3, 4-5
Тема 4. Речення. Аналіз твору. Селфі-аудит (вхідний). Сприймання нового матеріалу. Речення в усному і писемному мовленні. Письмо речень: роздільне написання слів у реченні; велика буква у першому слові речення. Аналіз твору.
        ІІ Основна частина заняття
1.   Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Дітям пропонується прочитати назви обласних центрів: своєї області, що починається/закінчується певною буквою, з певною кількістю складів, з наголосом на певному складі тощо.
 Які пам’ятники зображено?
Прочитайте вірш. Хто автор? Як вона називає країну? Чому саме так?
Завдання на полі, с.2.
1. Дітям пропонується розгадати ребуси, записати слова-відгадки. Побудувати модель слова-відгадки.
2. Дітям пропонується прочитати буквосполучення за той час, поки сусід по парті рахуватиме до 20. Потім порахувати до 20, поки читатиме сусід по парті. Потім можна запропонувати читати разом із сусідом по парті через буквосполучення. Скласти й прочитати слово з виділених букв (країна), побудувати його модель, скласти з ним речення.
3. Дітям пропонується відшукати й навести на зображенні силуетів будинків міста чи села пропоновані під ними фрагменти.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5.
Селфі-аудит вхідний
1.     Прочитай текст. Запиши в зошит повну відповідь на питальне речення.
2.     Підкресли словосполучення, за якими можна переказати текст.
3.     Наведи в дужках слова, щоб судження стали істинними.
4.     Наведи кожне слово в реченні ручкою іншого кольору.
3.     Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5.
1.     Прочитай слова у кожному стовпчику: на видиху; на вдиху.
2. Прочитай спочатку виділені слова та пояснення останнього слова, потім усю розповідь літописця Нестора. Про що дізнались з легенди? Підкресли олівцем синього кольору імена засновників Києва, олівцем червоного кольору – ім’я їхньої сестри. Обведи слова, якими автор описує давніх мешканців Києва.
         3. Наведи букви з поданими елементами.
4. Прочитай запис. Випиши в зошит тільки речення. Поясни свій вибір. Побудуй модель цього речення. Якими плашками ти  б позначив усі слова цього речення?
          5. Прочитай запис. Спиши в зошит, виправляючи помилки. Чи погоджуєшся ти з цією думкою? Чому ми пишаємося своєю державою?
      6. Прочитай запис. Пронумеруй слова так, щоб скласти речення. Запиши складене речення в зошит. 
   7. Запиши рядки вірша Миколи Сингаївського по пам’яті. Перевір. Це завдання можна пропонувати в якості селфі-треку.

Заняття 58, с. 6, 7
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Речення в усному й писемному мовленні.  Практична робота: визначення серед сприйнятих на слух та прочитаних речень речення за заданою умовою.  Письмо речень: роздільне написання слів у реченні; велика буква у першому слові речення. Робота зі словом, вимову і написання якого треба запам’ятати: Батьківщина. Аналіз тексту. Монолог.
        ІІ Основна частина заняття
1.          Робота над завданнями в посібнику, с. 6,7
1.   Прочитай всі слова: мовчки; пошепки; голосно; прискорюючи темп.
Закресли «зайве» слово (Лондон). Поясни свій вибір. Заверши нумерацію слів в алфавітному порядку. Для чого ми використовуємо запис слів за алфавітом? У яких випадках ми використовуємо записані за алфавітом слова? (словники, каталоги тощо)
        2. Прочитай. Підкресли імена зображених на світлині людей. Склади за малюнком і текстом монолог про пам’ятник засновникам Києва. Озвуч його сусіду по парті. Вислухай його монолог.
Прочитай текст мовчки. Яка тема твору? Яка його основна думка/ідея? Прочитай речення, в яких висловлено основну думку. Усно добери заголовок до тексту. Дібраний заголовок відображає тему чи основну думку тексту? Яке слово виникло завдяки слову обгородили? Прочитай речення зі звертанням/знаком оклику/ з тире.
Читання і порівняння цього тексту й тексту на с. 4 можна запропонувати в якості селфі-треку.
        3. Наведи й запиши речення за зразком. Побудуй його модель.
          Які слова записали з великої букви? Яке з них завжди пишеться з великої букви? Чому?
           4. За нумерацією букв в алфавіті розшифруй рядки вірша Миколи Сингаївського. Запиши речення. (Мати, мова, Батьківщина – от і вся моя родина.) Як ти записа(в/ла) перше слово/слова в реченні? Яке ще слово в цьому реченні пишеться з великої букви? Чому? Робота зі словом Батьківщина, вимову й написання якого треба запам’ятати за презентацією.
5. Розшифруй рядки вірша Миколи Сингаївського: склади й запиши речення з букв, що не повторюються (Батьківщина, мати, мова – три цілющих, вічних слова.). Чому ці слова названі «цілющими»? «вічними»?
Охарактеризуй букви, що повторюються (д, ш, у).
Прочитай усі рядки вірша Миколи Сингаївського, у тому числі на с. 5 в
№ 6. Що ти помітив? Чи впливає на смисл тексту перестановка слів? З якою метою автор переставляв ці слова?
6. Прочитай слова пісні (автор слів Юрій Рибчинський). Чи доводилося тобі чути пісню на ці слова? Можна запропонувати прослухати уривок пісні саме з поданим текстом. https://www.youtube.com/watch?v=NotqxsOFZkk Чи сподобалась пісня? Чим саме сподобалась/не сподобалась?
Підкресли речення, якому відповідає репродукція картини Тетяни Семко. Випиши третє й п’яте речення. Яке слово й чому написане з великої літери? Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
         7. Спиши в зошит речення, доповнивши їх словами з довідки. Це завдання обов’язково виконується в класі.

Заняття 59, с. 12-13, 14, 15
Тема.  Застосування опрацьованого матеріалу. Речення в усному і писемному мовленні. Письмо речень: роздільне написання слів у реченні; велика буква у першому слові речення.  Тема та основна думка твору.
        ІІ Основна частина заняття
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
         Дітям пропонується за заданою умовою розфарбувати частини малюнків Ліворуч: олівцем жовтого кольору –  двоскладові слова, а решту – блакитним. Праворуч: олівцем синього кольору – слова, що відповідають на запитання що? або хто? та олівцем жовтого кольору ті, що відповідають на запитання який?, яка?, яке?, які? Які зображення отримали? (Герба і прапора України)
У листки календаря дітям пропонується  вписати дати державних свят.
Учитель пропонує прочитати вірш і сказати про які народні символи України у ньому йдеться.
         Завдання на полі, с.12.
1.Дітям пропонується скласти з перших букв назв зображених об’єктів і букв на кубиках слово, записати його і побудувати його модель. На яке питання відповідає утворене слово? Чому пишеться з великої літери?
2.   Дітям пропонується зобразити малий Державний Герб України за поданою послідовністю.
3.     Робота над завданнями в посібнику, с. 14-15.
1. Назви букви, що позначають: голосні звуки, приголосні звуки. Пронумеруй букви в порядку зменшення розміру і прочитай слово.
Що означає це слово?
2. Прочитай рядки 20 статті Конституції України. Про що в них говориться? Яке подібне за значенням до слова прапор слово є в тексті? Які ще є слова на позначення цього об'єкта? (знамено – застаріле слово) Чи є цей текст художнім? Поясни, чому – ні.

         3. Об’єднайся з однокласниками в групу. Оберіть один із текстів. Підготуйте цікаву презентацію його виразного читання.  Чим схожі й чим відрізняються тексти? Які почуття ти передаватимеш під час читання текстів? Якими засобами ти будеш це робити? (Наприклад, у формі репа, або з оплесками в певному ритмі, чи з перешиковуванням тощо).
Читання інших текстів можна запропонувати в якості селфі-треку.
             4. Що зображено? Наведи назви зображених об’єктів. Запиши в зошит три слова, поділяючи їх для переносу. З одним зі слів склади речення. Запиши його в зошит, коментуючи.
Які з цих слів застарілі? Які з цих слів називають державні/народні символи України?
             5. Спиши речення, замінюючи малюнки словами. Перевір правопис цих слів за словником. Познач в цих словах наголос. Полічи й запиши кількість слів у кожному реченні. Побудуй модель одного з речень. З якої нагоди  бабуся могла пекти пироги?
              6. Склади й прочитай речення зі слів в кожному ряді. Запиши їх в зошит, коментуючи.  Виконай звуко-буквений аналіз слова сир.
            Яка риса характеру притаманна родинам, які пригощають гостей найкращими стравами? (гостинність)
             7. Читай, замінюючи точки назвами чисел. Полічи і запиши кількість речень в тексті. Підкресли  перші слова в реченнях. Спиши текст.
           Визнач тип тексту. Поясни свій вибір. Чи є цей текст інструкцією? Доведи.
         
Заняття 60, с. 16, 17
Тема. Сприймання нового матеріалу. Речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні). Письмо пунктуаційних знаків в реченні (крапка, знак питання). Аналіз твору.
  ІІ Основна частина заняття
         Робота над завданнями в посібнику, с. 16-17.
1. Прочитай кожне буквосполучення: справа наліво, зліва направо. З’єднай буквосполучення лініями через одне і прочитай словосполучення. Що воно називає?
2. Прочитай спочатку слово з зірочкою та його пояснення. Прочитай і порівняй зміст текстів. Який з текстів є художнім?  Поясни свій вибір.  Разом з однокласниками  підготуй за змістом текстів розповідь про гімн України для іноземних гостей.
3. Прочитай вірш. Чи відомі тобі ці слова? Вивчи слова Державного Гімну України напам’ять. Користуйся пам’яткою для вивчення тексту напам’ять у завданні №3 на с. 24 в журналі №7.
4. Прочитай загадку. Відгадай загадку. Чому піч вважається народним символом-оберегом? Наведи букви, з яких можна записати слово-відгадку. Запиши його. Можна запропонувати зробити звуко-буквений аналіз слова піч.
5. Прочитай інформацію. Допиши знаки, яких не вистачає в останній колонці таблиці. Розкажи за поданою у таблиці інформацією про типи речень за метою висловлювання.
6. Прочитай рядкі віршів. Про що в них йдеться? До якого типу відноситься кожне речення? Познач речення: р. – розповідне, сп. – спонукальне, п. – питальне. Обведи зображення квітки, про яку розповідається в реченні. Підготуйся і прочитай рядки виразно. Які ти обереш темп і силу голосу? Підкресли звертання. Знайди слова, які відрізняються одним звуком (рай – край). Виконай звуко-буквений аналіз одного з цих слів.
7. Прочитай. Спиши, виправляючи помилки. Поясни свій вибір. Підкресли розповідні речення олівцем зеленого кольору, спонукальне – олівцем синього кольору.
8. Прочитай. Випиши в зошит тільки спонукальне речення. Посни свій вибір. Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Увага! До наступних занять бажано підготувати орфографічні словники для початкової школи й роздати по одному на парту (за наявності їх у шкільній бібліотеці).

Заняття 61, с. 20-21, 22, 23
Тема.  Опрацювання сприйнятого матеріалу. Речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні). Письмо пунктуаційних знаків в реченні (крапка, знак питання). Практичні роботи: визначення у потоці мовлення речень у тексті за заданою умовою. Аналіз твору.
        ІІ Основна частина заняття
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Що зображено? (силует кордонів України) З чого його зображено? (з імен) Що це символізує? (що Україна – це кожен з нас) Прочитайте речення, яким діти відповідають на це запитання. (Україна – це ми!) Яке це речення за інтонацією і метою висловлювання? Які пунктуаційні знаки є в цьому реченні?
Дітям пропонується відшукати і обвести своє ім’я. Якщо його немає, то дописати в клітинках.
За цим зображенням можна пропонувати такі завдання: хто більше знайде записів певного імені (наприклад, Софія, Ольга, Володимир, Леся). Запитати, що дітям відомо про Софію Київську, княгиню Ольгу, чи князя Володимира тощо).  
         Завдання на полі, с.20.
1.                 Дітям пропонується прочитати слова, переставляючи склади місцями.     
2.                 Дітям пропонується читати пари слів, змінюючи наголос. Пояснити як змінюється значення слова від зміни місця наголосу.    
3.                 Дітям пропонується читати слова, називаючи протилежне за значенням слово щоразу швидше.
4.                 Дітям пропонується записати слова, «сховані» за гілочками верби. Які ще рослини є народними символами України? Що вони символізують? Добрати до слова Вітчизна подібні за значенням слова.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 22, 23
1. Прочитай всі буквосполучення збільшуючи/зменшуючи гучність без зміни темпу. Розшифруй вислів. Поясни, як ти його розумієш.  Прочитай буквосполучення щоразу починаючи з іншого. Якого жанру розшифрований вислів? Хто його автор? Які ще прислів’я про Батьківщину тобі відомі?
2. З’єднай лініями частини прислів’їв. Поясни, як ти їх розумієш. До якої теми можна віднести ці прислів’я? Підкресли ті, що схожі за смислом. Поясни свій вибір. (Прислів’я про захист країни відрізняється за смислом від двох інших, в яких говориться про те, чим є батьківщина для людини.)
3. Прочитай і підкресли в тексті прислів’я. Поясни його значення.
Який тип тексту? Прочитай зачин/основну частину/кінцівку. Які за типом  речення в тексті, під текстом? Доведи, що в прислів’ї відображено основну думку твору. Прочитай назву. Доведи, що в назві відображено тему твору.
Прочитай текст мовчки, відшукай в тексті й підкресли олівцем відповідного кольору речення, які відповідають на кожне питання.
Прочитай текст пошепки і усно перекажи текст за планом. Цю частину завдання можна пропонувати в якості селфі-треку.
4. Наведи з’єднання, які потрібні для запису слова Україна.
5. Прочитай. Підкресли назву типу, до якого відносяться всі речення тексту. Поясни свій вибір. Чи можна назвати стиль тексту художнім? Чому?
Добери й запиши в зошит заголовок. Дібраний заголовок відображає тему чи основну думку твору?  Скільки абзаців у тексті (3)? Прочитай кожен абзац. Як має писатись кожен абзац (з відступу)? Скільки частин у тексті? Як вони називаються? Скільки речень у тексті? Як пишеться кожне речення?
Спиши, виправляючи помилки.
6. Прочитай. Визнач тип тексту. Прочитай мовчки і добери заголовок. Поясни свій вибір. Випиши питальне речення ручкою синього кольору, спонукальне – ручкою зеленого кольору. Підкресли речення, яке ілюструє світлина. Побудуй моделі двох останніх речень.
7. Прочитай слова мовчки. Закресли слова, які на твою думку, засмічують мову. Поясни свій вибір. Зі словами, які залишились незакресленими, склади розповідне й спонукальне речення. Запиши їх у зошит. Це завдання можна пропонувати в якості селфі-треку.
Заняття 62, с. 24, 25
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Формулювання речень. Запитання і відповідь. Прохання, погодження і відмова. Аналіз твору.
        ІІ Основна частина заняття
         Робота над завданнями в посібнику, с. 24-25
1.   Читай слова в колонках повільно й правильно. Поясни значення слів, користуючись етимологічним словником для учнів початкової школи (за наявності його у бібліотеках, учитель роздає дітям по одному словнику на парту).
Слова якого стовпчика відрізняються від інших? (Останнього, є подібними за значенням)
2. Учитель пропонує дітям послухати текст і читає його (діти не слідкують очима за текстом, він закритий аркушем паперу). Потім педагог пропонує дітям позначити букву біля тієї відповіді на запитання, яку вважають правильною. Перевернути сторінку й перевірити відповіді, працюючи з текстом.
Після цього організовується перевірка відповідей за словом рідна, яке складається з правильно обведених варіантів відповідей на запитання.
Можна запропонувати учням в якості селфі-треку читати окремі абзаци або весь текст в перевернутому вигляді.
3. Прочитай. Познач зображення птаха, про якого йдеться в тексті. Чим схожі й чим відрізняються птахи? Що кожен з них символізує для українців? Прочитай мовчки і визнач жанр, тему й основну думку твору. Підготуйся і прочитай вірш так, щоб передати його основну думку. Як ти це будеш робити?
4. Прочитай слова, записані блакитним шрифтом. Що ти можеш сказати про значення цих слів? (подібні за значенням) Підкресли в нижньому ряду слово, яке подібне за значенням до цих слів. Перевір його написання за словником. Наведи його, дописуючи букву, якої не вистачає. Познач наголос. Від якого слова воно утворилось? Поясни свою думку.
5. Прочитай і скажи, що у верші переплутано. Скільки в ньому речень? Яким є кожне з них за метою висловлювання? Випиши в зошит: у перший рядок розповідне речення з 5 слів, в другий – спонукальне, в третій – питальне, в четвертий – речення з тире.  Підкресли речення зі звертанням. Зафарбуй звертання олівцем кольору нижньої частини українського прапора.
Який дарунок щедрої країни зображено? Наведи гроно, не відриваючи ручку від паперу.
6. Що зображено на світлині? Що символізують хліб і сіль на рушнику? Прочитай речення. Досліди, як змінювали розповідне на питальне, а потім на спонукальне. Обведи знак чи слово, що змінювалось. Одне з речень запишіть, прокоментувавши. Які ще питальні речення можна утворити?
7. Прочитай рядки вірш Петра Голубничого. Про що у ньому йдеться? Одну колонку вірша спиши, іншу – запиши по пам’яті. Можна запропонувати дітям послухати уривок пісні «Рідний край» на ці слова.
8. Прочитай рядки вірша. Хто його автор? Випиши в зошит тільки спонукальні речення.

Заняття 63, с. 30-31, 32, 33
Тема. РМ №5. Розповідь за ілюстрацією.
        ІІ Основна частина заняття
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Дітям пропонується прочитати всі слова на доріжках. Потім провести лінію тільки по тих доріжках, на яких зі слів складеться речення. Прочитати це речення. Побудувати модель цього речення. Сказати, куди привела доріжка мандрівників? За якими ознаками ви впізнали місто-столицю України? Як називаються моря й гори України?
         Завдання на полі, с.30.
1.                 Завдання на увагу. Дітям пропонується навести букви ц ручкою синього кольору, к – зеленого і е – чорного. Потім обвести всі букви н та закреслити букви г .
2.                 Учням пропонується записати в клітинках букви так, щоб скласти три слова, які читатимуться зверху вниз і зліва направо (наприклад, рот, оса,там).
3.                 Дітям пропонується обрати фігуру і розфарбувати відповідно до кольорів Українського прапору. Що символізують кольори українського прапора?
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 32, 33.
1. Прочитай прислів’я. Наведи прислів’я про Батьківщину. Поясни свій вибір. (обидва про батьківщину але перше може ще бути і про маму, і про правду)
2. Що зображено на малюнку? Як він може називатися? Яке з прислівїв у завданні №1 може бути назвою малюнка? Поясни свій вибір.
3. Прочитай текст. Визнач тип тексту, його основну думку, тему тощо. Які образні слова використані для того, щоб передати красу рідної землі? Прочитай текст мовчки. Сформулюй відповіді на запитання. Обери запитання й пронумеруй їх, склавши план тексту. (запитання про те, що достигло у садах і чому перелітні птахи повертаються додому навесні – зайві) Перекажи текст за цим планом.
4. Прочитай словосполучення. Поясни їх значення. Уяви, що ти підня(вся/лась) у небо на повітрянній кулі і побачи(в/ла) свою Батьківщину з висоти пташиного польоту. Склади невеличку розповідь за малюнком в завданні №2, використовуючи подані слова.
5. Прочитай текст. Підкресли речення, яким можна описати малюнок в завданні №2. Склади з цими реченнями невеличку розповідь за малюнком. Розкажи сусіду/сусідці по парті. Вислухай його/її розповідь.
Обведи питальне речення. Підкресли окличні речення.
6. Прочитай вірш. Обведи питальне речення. Підкресли рядки, якими можна описати малюнок в завданні №2. Поясни свій вибір. Склади невеличку розповідь за малюнком в завданні №2, використовуючи підкреслені рядки.
7. Селфі-трек. Обери одне з завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме завдання і виконайте його разом до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.

   

Комментариев нет:

Отправить комментарий