УКРАЇНСЬКА
МОВА
Заняття
71, с. 2-3, 4-5
Тема. Сприймання
нового матеріалу. Зв’язок слів у
реченні. Словосполучення в реченні. Письмо пунктуаційних знаків в реченні
(двокрапка, кома, тире, дужки). Усний переказ прочитаного твору.
День української писемності
та мови.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Завдання на полі, с.2.
Дітям пропонується навести буквосполучення з правильним
записом з’єднань, а решту – закреслити.
Дітям пропонується розгадати ребуси й записати
слова-відгадки. Побудувати звукові моделі цих слів.
Дітям пропонується відшукати й обвести тільки запис
українською мовою. Інші записи цього ж слова виконані іншими мовами:
Γλώσσα (грецька)
2. Робота над завданнями в
посібнику, с. 4-5
1. Читай слова щоразу швидше. Обведи слова, які називають споріднені мови.
Підкресли нові слова олівцем зеленого кольору, застарілі слова – олівцем
червоного кольору. Розфарбуй слова з подібним значенням.
Прочитай слова, якими можна описати українську мову. З яких двох слів
утворилось слово милозвучна? Прочитай
слова з кольорових букв (слово, мова). Зроби звуковий аналіз одного зі слів,
які складені з кольорових букв. Роботу зі звукового аналізу цих двох слів можна
диференціювати.
2. Прочитай текст
пошепки й визнач жанр твору й тип тексту, його тему та основну думку. Прочитай
мовчки й пронумеруй малюнки відповідно до послідовності подій у тексті. Перекажи
спочатку кожну частину окремо, а потім – увесь текст за складеним з малюнків
планом. Переказ усього тексту за планом з малюнків можна запропонувати в якості
селфі-треку.
Прочитай із
сусідом по парті по одному реченню по черзі й усно доберіть заголовок. Дібраний
заголовок відображає тему чи основну думку твору? Обведи в тексті по одному
знаку: двокрапці, комі, тире. Для чого
використовують ці знаки пунктуації?
3. Наведи слова, що відповідають на те саме запитання, що й слово мова. Який зв'язок між словами алфавіт і мова? Яка мова не може існувати без алфавіту – усна чи писемна? Ким, на вашу думку, була бабуся – персонаж
твору на с. 4?
4. Прочитай речення. Ці речення поширені чи непоширені?
Поясні свій вибір. Відшукай і підкресли ці речення у тексті на с. 4. Розкажи
про зв’язок слів в першому реченні за поданими запитаннями, стрілками на
зразку. Допиши слова, щоб показати зв’язок між головними членами цього
речення. За цим зразком установи зв’язок
між головними членами другого речення, допиши слова та запитання.
5. Знайди в тексті речення про бабусю. Яке з цих речень
подано в моделі? Яке відрізняється від того, що є в тексті? Яким словом воно
відрізняється? Ці речення поширені чи непоширені? Поясні свій вибір.
З’єднай лініями слова з їх моделями за зразком. Пошир речення за запитаннями й поданими
словами. Запиши речення в зошит. Підкресли головні члени речень.
6. Знайди в тексті речення про те, що приготувала мама.
Чим відрізняються речення в тексті від поданого?
Підкресли головні члени поданого в завданні речення. Випиши
з речення пари пов’язаних слів,
користуючись запитаннями з довідки за зразком. Познач зображення страви, яку
готувала матуся. Виконай звуко-буквений аналіз її назви.
Чим є борщ з пампушками для українського народу?
(Національною стравою.) Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття 72, с. 6, 7
Тема. Сприймання
нового матеріалу. Зв’язок слів у
реченні. Словосполучення в реченні. Письмо пунктуаційних знаків у реченні
(двокрапка, кома, тире, дужки). Усний переказ прочитаного твору. День української писемності та мови.
1. Робота над завданнями в посібнику, с. 6, 7.
1. Читай в колонках: виділені буквосполучення; словосполучення. З’єднай
лініями частини прислів’їв і приказок.
Поясни, як ти їх розумієш.
Запиши перший/останній вислів (можна диференційовано по варіантах: Гостре
словечко коле сердечко./М’які слова камінь крушать.) і підкресли головні
члени речення. Усно установи за
допомогою запитань зв’язок між головними членами речення; між головними та
другорядними членами речення. В яких висловах є тире? Чому воно застосовується?
2. Прочитай текст і допиши в клітинках алфавітну назву букви. Прочитай
текст ще раз і поясни, чому автор так назвав текст.
Можна запропонувати учням: підкреслити в тексті олівцями різного кольору пунктуаційні
знаки – двокрапка, кома, тире, дужки; підкреслити в першому абзаці слова, які
починаються однією буквою або одну якусь букву в усіх словах; розфарбувати
речення, яке містить основну думку твору; склади разом з однокласником речення,
в якому всі слова починаються однією й тією ж буквою. Одне або кілька з цих
завдань можна диференційовано запропонувати в якості селфі-треку.
3. Запиши знаки за зразком на
полі. Поясни їх використання за текстом на ст. 6. Запиши в реченнях знаки, яких
не вистачає. Поясни свій вибір.
4. Запиши пропущені букви (Петро, театр, Україна ,папір, радісний). Склади з цих букв ім’я автора тексту.
(Панас)
5. Установи зв’язок слів у
реченні за допомогою питань. Склади й запиши речення. Усно за малюнками склади
речення зі словами, що починаються однією буквою. (Вікторія вранці варила
вишневе варення, вдень випікала ватрушки, ввечері варила вареники.)
Ці речення поширені чи непоширені? Поясні свій вибір. Які
ці речення за інтонацією, метою висловлювання?
6. Прочитай слова. Склади речення зі слів у колонках, з’єднавши їх лініями Запиши
речення в зошит. Установи за допомогою стрілок зв’язок слів у реченнях. Це
завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
73, с. 12-13, 14, 15
Тема. Застосування
опрацьованого матеріалу. Зв’язок слів у реченні. Словосполучення в реченні. Письмо пунктуаційних знаків в реченні
(двокрапка, кома, тире, дужки). Усний переказ прочитаного твору. День сина.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Завдання на полі, с.12.
Дітям пропонується
навести буквосполучення, з яких можна скласти ім'я сина з відомої казки Карла
Коллоді. (Піноккіо. Зайве буквосполучення ру.)
Дітям пропонується записати слова за зразком.
Дітям пропонується
виконати зоровий диктант.
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 14-15
1. Прочитай.
Відшукай серед словосполучень речення, що складається тільки з головних членів
(непоширене). Підкресли його. Скільки батьків і скільки синів на світлині
родини?
2. Проводиться
робота зі словом спадщина. Прочитай текст
пошепки і визнач жанр твору та тип тексту, його тему та основну думку. Прочитай
із сусідом по парті по одному реченню по черзі й усно доберіть заголовок.
Дібраний заголовок відображає тему чи основну думку твору? Прочитай мовчки і
познач зображення сучасної гривні. Познач лініями межі частин тексту. Перекажи
спочатку кожну частину окремо, а потім увесь текст. Обведи в тексті по одній двокрапці, комі, тире. Для чого використовують ці знаки пунктуації?
Завдання з переказу усього тексту можна запропонувати в якості селфі-треку.
3. Прочитай речення, записані шрифтом блакитного кольору. Відшукай ці
речення у тексті на с. 14 і підкресли. Ці речення поширені чи непоширені?
Поясні свій вибір. Які вони за інтонацією, за метою висловлювання? Розкажи за
поданим зразком із запитаннями і стрілочками про зв’язок слів в цьому реченні. Установи
зв’язок між головними членами другого речення за зразком.
4. Підкресли головні члени кожного речення. Випиши з другого речення пари
зв'язаних між собою слів за зразком.
5. Прочитай пари речень. Розфарбуй у кожній парі речення з другорядними
членами (поширене). Поясни за стрілками в першій парі речень зв’язок головних
членів з другорядними. Познач стрілками зв’язок слів у другому реченні.
6. Пошир речення за поданими запитаннями. Запиши речення в зошит. Підкресли
головні члени речень. Речення характеризуємо: за метою висловлювання, за
інтонацією, кількістю слів, визначенням головних членів, встановленням зв’язків
між головними та другорядними членами (утворення словосполучень). Завдання
можна диференціювати, оскільки до першого малюнка це легше, оскільки діти вже в
попередньому завданні виконали розбір речень. До другого малюнка складніше –
речення в тексті. (Кинувся син до вогню! Він швидко витягнув свої гроші з
полум’я.)
7. Познач
малюнок, який не відповідає тексту. Підкресли в тексті речення, до яких
зображено непозначені тобою малюнки. Охарактеризуй ці речення. Завдання можна
запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
74, с. 16, 17
Тема. Сприймання
нового матеріалу. Модель
речення. Деформоване речення. Усний переказ прочитаного твору. Робота зі словом, вимову й написання якого треба
запам’ятати: ноутбук.
День працівників радіо,
телебачення, зв’язку.
1. Робота над завданнями в посібнику, с. 16, 17
1. Що зображено? Прочитай буквосполучення: в колонках, рядках; в рядках
через одне. Розфарбуй частини одного слова олівцем одного кольору. Обведи
частини слів, які є його складами.
Склади з цим словом 2 речення так,
щоб в одному воно було головним членом, а в другому – другорядним.
2. Прочитай і скажи, чи була описана автором розмова діловою? Якою має бути
ділова розмова? Прочитай речення, що лунає з зображеного телефону. Відшукай і
підкресли це речення в тексті. Прочитай ще раз і скажи, чому, на твою думку, автор
так назвав твір? Підготуйте із сусідом по парті читання вірша у ролях, ніби
розмовляєте один з одним по телефону. Відшукай і підкресли в тексті вірша
речення, яке «лунає» із зображеного телефону.
3. Який мультфільм демонструється на зображеному телевізорі? Прочитай текст
цієї казки. Підкресли речення до кадру мультфільму. Підготуйся й перекажи
текст. Завдання з переказу тексту можна запропонувати в якості селфі-треку.
4. Що зображено? Які, висловлені у казках, мрії людей про засоби зв’язку
втілились у життя? Запиши назви зображених об’єктів. За допомогою кольорових олівців «розплутай» лінії. Установи за допомогою стрілок відповідність між
словами речення та їх моделями. Побудуй модель речення.
Слова ноутбук і смартфон – застарілі чи нові? Склади з одним зі слів 2 речення
так, щоб в одному воно було головним членом, а в другому – другорядним.
5. Який мультфільм демонструється на зображеному
телевізорі? Склади речення за кадром мультфільму й поданими словами зображених
персонажів. Запиши їх у зошит. З’єднай лініями назву типу речення з іменем
казкового персонажа, який його озвучив. Поясни свій вибір.
6. Склади й запиши речення правильно. Підкресли
головні члени речень.
Побудуй модель
одного з речень за власним вибором. Це завдання може бути запропоноване в
якості селфі-треку.
Заняття
75, с. 20-21, 22, 23
Тема. Сприймання нового
матеріалу. Модель речення. Деформоване речення. Усний переказ
прочитаного твору. День завоювання
друзів.
1.
Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Завдання на полі, с.20.
Дітям пропонується спільно з сусідом/сусідкою по парті, другом-однокласником
зобразити таки візерунки за зразком, коли у кожного по два олівці. Вправа вчить
домовлятись.
Дітям пропонується розфарбувати зображення вагончиків за заданою умовою. Скласти
з цих слів речення й побудувати його модель за допомогою карток в
індивідуальних боксах учнів. (Сьогодні тато купив Сергійкові дитячу залізницю.)
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 22, 23.
1. Читай слова, доповнюючи буквами з дужок. Які слова подібні за значенням?
Які – протилежні? Постав запитання до слів першої колонки та зобрази над ними лінії-плашки
відповідного кольору. Підкресли однакову для всіх слів в першій колонці
частину.
2. Прочитай
текст. Пронумеруй послідовність подій, про які йдеться у тексті. Підготуйся й перекажи
текст за складеною послідовністю.
Можна провести міні-диспут за запитаннями: Чи можна назвати Павлика відповідальним
учнем, якщо він знайшов спосіб виконати завдання? Чи можна назвати Павлика
справжнім другом, якщо він не хотів засмучувати Зіну і не вказав їй на помилку?
Який тип тексту? Хто автор? Персонажі? Хто головний персонаж? У якості
селфі-треку можна запропонувати придумати інший текст за зачином цього тексту.
3. Наведи з’єднання букв для запису слова друг. Виконай або звуко-буквений, або звуковий аналіз цього слова
(роботу можна диференціювати). Склади з цим словом 2 речення так, щоб в одному воно було
головним членом, а в другому – другорядним.
4. Усно віднови діалог, який міг відбутись між персонажами твору. Підкресли
речення, до якого зображено малюнок. Спиши одне окличне речення. Складіть разом
із сусід(ом/кою) по парті інший діалог на цю тему. Озвучте його однокласникам.
5. З’єднай лініями слова з їх моделями за зразком. Склади і запиши речення
відповідно до моделі.
Це речення поширені чи непоширені? Поясні свій вибір. Яке воно за
інтонацією і метою висловлювання?
6. Учням пропонується прочитати запис і виправити помилки – позначити межі
слів вертикальними рисками. Ці речення поширені чи непоширені? Поясні свій
вибір. Які вони за інтонацією, за метою висловлювання? Спиши речення,
виправляючи помилки. Підкресли головні члени того речення, якому відповідає
модель. Побудуй модель іншого речення. Запис речень, підкреслення головних
членів і побудову моделі можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
76, с. 24, 25
Тема. Опрацювання
сприйнятого матеріалу. Модель речення.
Деформоване речення. Мова твору. Усний
переказ прочитаного твору. День залізничника України.
1. Робота над завданнями в посібнику, с. 24-25.
1. Прочитай трійки слів, записані шрифтом певного кольору. Закресли в
кожній трійці «зайве» слово. Поясни свій вибір. Яку групу слів можливо утворити
із викреслених слів? (каюта, капітан, пароплав, танкер.).
2. Спочатку учитель пропонує дітям прочитати тільки виділені розміром
шрифту буквосполучення: зі зміною гучності й темпу читання. Потім учитель
запрошує учнів прочитати текст і визначити жанр твору, дібрати до нього назву. Потім
педагог запрошує учнів прочитати текст, змінюючи швидкість, щоб проілюструвати пришвидшення
руху потягу. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
3. Що зображено на малюнку? (План руху потягу на дитячій залізниці) Робота
з читання й пояснення слова віадук.
Учням пропонується прочитати опис маршруту потяга й навести його маршрут на
плані.
Педагог може провести за змістом тексту опитування на уважність:
По яких днях НЕ працює потяг? Чи можна покататися з 9-00 ранку? Скільки
рейсів за день робить потяг? На скільки дешевший квиток для дитини, ніж для
дорослого? Тощо.
4. Що зображено? Чому не можна ходити по залізничних коліях? Чому треба
уважно переходити залізничні колії?
Учням пропонується дописати подані елементи букв так, щоб всі дописані букви
були різні. Дописати ще кілька букв з цим елементом (і, ї, у, и, а, й, л, м, н,
ш, я)
5. Кого зображено на малюнках? Допоможи артистам вирушити на гастролі.
Пояснення слова гастролі (виступи
приїжджих артистів/артиста). «Розсади» їх по вагонах, з’єднавши лініями вагон і
зображення мультиплікаційного персонажа з відповідною кількістю складів в імені.
Запиши ті імена, які можна розділити на частини для переносу слова. Запиши
речення за запитаннями.
6. Склади з поданих слів речення за моделлю зв’язків слів у реченні. Запиши
речення. Підкресли головні члени речення. Які вони за метою висловлювання та
інтонацією? Учитель звертає увагу учнів на стрілочки, які вказують на:
непоширене речення (що складається тільки з головних членів речення) і
словосполучення – де одне зі слів є головним членом речення, а інше –
другорядним або обидва слова є другорядними членами речення. Після виконання
завдання зі складання одного-двох речень, можна запропонувати продовжити
виконання в якості селфі-треку.
Заняття
77, с. 30-31, 32, 33
Тема. РМ №6. Складання тексту реклами,
етикетки. День науки: мовознавство.
1.
Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31
Завдання на полі, с.30.
Дітям пропонується записати по три пропущені букви так,
щоб вони були останніми в першому слові й першими в другому. (листок/токар,
каштан/танці, люстра/трава, крапля/пляма, лопата/атака, наука/указка,
уклін/лінза).
Дітям пропонується прочитати й підкреслити «зайве» слово. Пояснити свій
вибір. (Слово учасник має інше
значення, не споріднене). Завдання є пропедевтичним до вивчення споріднених
слів.
Дітям пропонується
навести слова із зазначеним в рамочці з’єднанням.
2. Робота над завданнями в посібнику, с. 32, 33.
1. Склади й запиши слова з букв поданого слова. З одним
зі слів склади речення за моделлю.
2. Спиши, замінюючи слова, які повторюються. Який з двох текстів тобі подобається
– той, що подано у журналі, чи записаний тобою в зошиті? Чому саме?
3. Що таке етикетка? Для чого її використовують? Створи етикетку до посібника-журналу,
користуючись довідкою.
4. Прочитай речення. Усно
виправ помилки. Поясни, у чому вони полягали.
Запиши в зошит, виправляючи помилки. (Роботу можна пропонувати
виконувати коментуванням)
Ці речення поширені чи непоширені? Поясні свій вибір. Які вони за
інтонацією, за метою висловлювання? Чи утворюють речення текст? Поясніть, чому
– ні, якщо вони всі на одну тематику. (Не пов'язані між собою за змістом.)
5. Встанови межі слів і речень. Запиши речення в зошит. (Роботу можна
пропонувати виконувати коментуванням)
Ці речення поширені чи непоширені? Поясні свій вибір. Які вони за
інтонацією, за метою висловлювання?
6. Прочитай. Підготуйся і перекажи текст (дослівно/коротко). Чи можна
назвати цей текст рекламою? Усно перетвори цей текст на рекламу, яка
закликатиме до вивчення мови. (Наприклад, додати останнє спонукальне речення,
із закликом вивчати рідну мову.)
Яку інформацію має містити рекламний текст? (Що? Де? Коли? Який
рекламований продукт? Які послуги можна отримати?) Яким має бути рекламний
текст? (коротким, цікавим). Як, на вашу думку, треба змінити поданий текст, щоб
він став рекламою, яка закликатиме до вивчення мови.
7. Обери одне із завдань. Об’єднайся в групу з однокласниками, які
теж обрали це завдання. Виконайте
його до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення. Це завдання
селфі-треку до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий