Журнал
№6
УКРАЇНСЬКА
МОВА
Заняття 36, с. 2-3, 4-5
Тема. Сприймання нового матеріалу. Тип тексту: розповідь, опис, міркування.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Що зображено
на малюнку? Дітям пропонується назвати зображені об’єкти, назва яких
починається буквою «ем». (Можна
організувати гру в парі, коли діти називають по одному слову по черзі. Виграє
той, хто назве слово останнім.)
Прочитайте
вірш. Чи подобається він вам? Хто його автор? За що автор любить свій край? А
що любите свій краї ви?
Завдання на полі.
Дітям
пропонується прочитати слова. Потім навести тільки назви об’єктів, які
зображені на малюнку (не зображено метро). Дописати назву об’єкта на букву
«ем», якого немає в переліку, але він зображений на малюнку (машина).
Побудувати модель одного слова за власним вибором/за вибором учителя.
2. Робота над
завданнями в посібнику, с.4-5
1. Кого
зображено на малюнку? Назвіть зображених пташок. (шпак, ластівка, лелека) Як
назвати цих пташок одним словом? (перелітні) Розшифруй і прочитай запис. Поясни,
як ти його розумієш. Якому жанру усної народної творчості належить цей вислів? Розфарбуй
зображення пташок, назва яких починається однаковим звуком.
2. Які знаки
динаміки зображено?
Прочитай слова
в рядках відповідно до знаків динаміки: одну колонку слів – голосно, наступну –
пошепки; колонки під якими знаки посилення і послаблення звуку відповідно
збільшуючи і зменшуючи гучність голосу;
Можна також запропонувати прочитати пришвидшуючи/уповільнюючи темп;
мовчки.
Педагог може організувати
роботу над значенням слів у колонках: у другій – слова з пестливим значенням, у
четвертому – слова, що відповідають на запитання (яка?). Яка має бути плашка
над цими словами? (жовта) У яких колонках записані слова, що відповідають на
запитання що? Якою Яка має бути плашка
над цими словами? (червона) Чим цікаві слова у шостій і сьомій колонці?
3. Прочитай назви типів текстів. Яким має бути текст кожного типу, зважаючи
на те, як називається кожен тип? Прочитай тексти. Що в них спільного? Чим вони
відрізняються? У якому тексті місто описується,
а в якому тексті розповідається про те, що відбувалось
у місті? У якому тексті розмірковується
про виникнення назви міста? Пронумеруй назви типів текстів відповідно. У якості
селфі-треку можна запропонувати прочитати тексти і обрати один за зразком якого
усно скласти текст про своє місто/село.
4. Прочитай речення. Якому жанру усної народної творчості належить цей
вислів? Поясни, як ти його розумієш. Наведи буквосполучення з нижнім з’єднанням
ручкою іншого кольору.
5. Прочитай запис кілька разів. Скільки
у ньому речень? Скільки слів у кожному реченні? Як пишеться кожне слово? Ще раз
прочитай речення і закрий їх аркушем паперу. Запиши в зошит по пам’яті. Відкрий
речення і перевір свій запис. (Роботу можна диференціювати – одним учням
запропонувати записати по пам’яті одне речення, іншим учням – друге, а третій
групі учнів – обидва речення). Можна запропонувати дітям скласти та дописати
своє речення.
6.
Прочитай частини
прислів’їв. З’єднай лініями частини прислів’їв. Поясни, як ти розумієш складені
прислів’я. Запиши в зошит тільки подібні за змістом прислів’я.
7.
Учням пропонується прочитати чистомовку,
доповнюючи словами за смислом (край, земля, сторона, дорожу). Для чого
призначениій такий жанр, як чистомовка? У якості селфі-треку пропонується списати
чистомовку, доповнюючи словами та проілюструвати її малюнком.
Заняття 37, с. 6-7
Тема. Опрацювання матеріалу. Тип тексту:
розповідь, опис, міркування.
1.
Робота над завданнями в посібнику , с.6-7
1. Прочитай
слова і буквосполучення. Збери прислів’я. Розкажи сусіду/сусідці по парті про
відомі тобі звичаї твого рідного краю.
2. Що
зображено? Як художники могли назвати свої полотна? (Богдан Кузів «Карпатське
село», «Сучасне місто») Прочитай вислови. Підкресли ті, які ти використаєш для
розповіді про одну з репродукцій. Використовуючи ці вислови, розкажи сусіду/сусідці по парті про свої
враження від однієї з репродукцій.
3. Прочитай
тексти. Що в них спільного й чим вони відрізняються? Постав запитання до кожного
тексту. Запиши, яким є кожен текст за
типом. Добери й запиши в зошит заголовки до текстів. Кожен заголовок
відображає тему чи основну думку тексту? (Роботу за змістом текстів учитель
може проводити на свій розсуд.) У якості селфі-треку пропонується прочитати
тексти і позначити текст, до якого подано світлини. Пояснити свій вибір.
4. Прочитай
речення. До якого жанру усної народної творчості належить цей вислів? Поясни,
як ти його розумієш. Наведи буквосполучення з середнім з’єднанням ручкою іншого
кольору.
5. Прочитай
слова. Учитель організовує роботу зі словами, вимову й написання яких треба
запам’ятати: метро, вулиця, театр за
мультимедійною презентацією. Після цього педагог пропонує учням навести запис
слів і вписати пропущені букви. Побудуй модель одного зі слів. Запиши в зошит
слова, якими можна описати своє місто/село (чи є в ньому метро, театр, як
називаються вулиці тощо). Усно склади з цими словами невеличкий текст-опис і
розкажи сусіду/сусідці по парті.
6. Робота за репродукцією картини українського художника Володимира Костецького
«Повернення». Хто персонажі? Хто з персонажів повернувся? Куди повернувся? Де
він міг бути? Що він захищав? Як можна його назвати? (захисником/патріотом). Як
цей персонаж виявляв любов до своєї рідної землі? (захищав від нападників/загарбників).
Як його зустрічає родина? (тепло).
Прочитай слова
в колонках. Назви протилежні за значенням слова. Запиши протилежні за значенням
слова. (До слова чужина можна добрати кілька протилежних за значенням: батьківщи´на,
(не плутати зі словом ба´тьківщина – це спадщина) Вітчизна, рідна сторона,
рідний край, рідна земля; нагадати, що ці слова є подібними за значенням)
7. Прочитай
слова. Прочитай вислів, рухаючи очима за лінією. Поясни, як ти його розумієш. У
якості селфі-треку пропонується навести слова і записати вислів у зошит.
Заняття 38, с. 12-13, 14, 15
Тема. Опрацювання матеріалу. Тип тексту: розповідь, опис,
міркування.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Що зображено?
Скільки зображень? Яке зображення вирізняється від інших? Чим воно
вирізняється? (зображено сіло) Що зображено на інших? (місто) Це одне і те саме
місто чи різні міста? Поясніть свою думку.
Педагог
пропонує учням пронумерувати, в якій послідовності виконували зображення цього
міста і з якими проміжками часу це могло відбуватись. Пояснити свою думку.
Учитель пропонує прочитати вірш і підкреслити слова-звертання. До кого звертається у вірші автор? Можна запропонувати заспівати ці слова, оскільки це приспів пісні «Вулиця дитинства». https://www.youtube.com/watch?v=loksa4v0mOI
Завдання на полі с.12
1.
Учням
пропонується розгадати ребуси й записати слова (вулиця, метро, столиця). Побудувати
їх звукові моделі (робота диференціюється) Можна запропонувати записати назву
вулиці, де розташовано школу.
2. Дітям пропонується знайти та
обвести однакові будинки.
2. Робота
над завданнями в посібнику, с.14-15
1. Прочитай
буквосполучення справа наліво й зліва направо щоразу швидше. З’єднай лініями
буквосполучення записані однаковим шрифтом так, щоб скласти слова. Закресли
«зайві» буквосполучення.
2. Прочитай
анаграми прислів’їв. (З метою розвитку навички читання пропонується читати так,
як записано) Розшифруй їх. Що було переставлено у словах? (клади) Поясни, як ти
розумієш зміст кожного прислів’я? Які ще прислів’я про рідний край тобі відомі?
3. Прочитай
записи. Закресли запис, який не є текстом. Поясни свій вибір. Визнач тип
кожного тексту й запиши відповідну букву. Яким текстам відповідають світлини? Запиши відповідну букву. Підкресли в кожному тексті зачин олівцем червоного кольору, кінцівку –
олівцем синього кольору.
Для роботи над текстами пропонуються такі завдання.
Скільки речень у кожній частині? Познач наголос у виділених словах (березі).
Що означає вислів «читати землю»? Якими
словами замінено в останньому тексті слово місто?
З якою метою це зроблено? З якою інтонацією ти будеш читати останнє речення?
Чому саме з такою? Яка тема/основна думка кожного твору? Усно дібрати назву.
Авторськими чи народними є твори?
У якості селфі-треку можна запропонувати прочитати тексти і до кожного усно
додати речення або перший текст читати від свого імені.
4. Прочитай
слова. Що/кого вони називають? З’єднай слова лініями за зразком. Познач у
словах наголос. Перевір виконання роботи, звіривши з результатами роботи
сусіда/сусідки по парті.
Можна запропонувати
виконати усно чи письмово звуковий аналіз слів Львів, Суми, Київ.
5. Прочитай
слова. Кого вони називають? Допиши слова за зразком. Як пишуться назви міст? Підкресли
слова з трьох складів. Як можна переносити частини цих слів з рядка в рядок?
6. Прочитай зачин
і кінцівку тексту. Основну частину склади разом із сусідом/сусідкою по парті за
малюнком. Який текст ви склали: розповідь, опис, чи роздум?
7. Познач
зображення квіткового міста. Що допомогло тобі здогадатися? Яким би ти хотів бачити
силуети свого рідного міста? Чому?
Відшукай і наведи
на кожному силуеті міст такі самі лінії, які подано під зображеннями.
8. Прочитай
запис. Наведи запис. У якості селфі-треку можна запропонувати записати в зошит свою
адресу за зразком. За потреби попросити допомоги в дорослих.
Заняття 39, с. 16, 17
Тема. Застосування. Тип тексту і будова тексту.
1.
Робота над завданнями в посібнику, с.16, 17
1. Прочитай
буквосполучення: голосно; пошепки щоразу швидше; тільки буквосполучення,
записані шрифтом одного кольору. Поясни значення цих слів. Чи подібні вони за
значенням? Поясни свою думку.
2. Прочитай.
Пронумеруй частини так, щоб скласти
текст. Підкресли в тексті слова, які можуть бути його заголовком. Поясни свій
вибір. Розфарбуй протилежні за значенням словосполучення. Поясни свій вибір. Познач
світлину до тексту. Поясни свій вибір. Познач і запиши відповіді на запитання.
3. Прочитай твори дітей про своє
місто/село. Підкресли рядки, в яких висловлено основну думку твору. За бажанням
усно склади віршові або прозові рядки про свій край. Це завдання можна
запропонувати у якості селфі-треку.
4. Прочитай речення. Якому жанру
усної народної творчості належить цей вислів? Поясни, як ти його розумієш. Наведи буквосполучення з верхнім з’єднанням
ручкою іншого кольору.
5. Прочитай слова. Впиши пропущені
букви. Склади з цих букв слово та запиши
його. Заверши побудову його звукової моделі. Усно добери до цього слова подібні
за значенням слова.
6. Що/кого
зображено на світлинах? Як виявляють зображені люди любов до свого міста/села. Візьми
інтерв’ю у однокласника й дізнайся, якими вчинками він виявляє свою любов до
рідного міста/села. Дай повні відповіді на його запитання. Використовуй для
формулювання відповідей ситуації на світлинах.
7. Прочитай
текст, додаючи інформацію про своє місто/село. Запиши текст про своє рідне
місто/село, обираючи потрібні слова та вписуючи слова, яких не вистачає. Завдання: пиши зачин ручкою зеленого кольору,
кінцівку – ручкою червоного кольору, а іншу частину – синього, можна
запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття 40, с. 20-21, 22, 23
Тема. Сприймання нового матеріалу. Стилі тексту: художній текст. Медіа текст. План тексту.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Кого зображено
на малюнку? Дітям пропонується провести дітей з дорослими лабіринтом на
екскурсію: «Історичні будівлі мого краю на купюрах» і обвести зображення тих,
хто прийде до Львова.
Завдання на полі, с.20
Дітям
пропонується розгадати ребуси й записати назви українських міст (Ужгород,
Коломия, Житомир, Мелітополь, Болград).
2. Робота над завданнями в посібнику, с.22, 23
1. Прочитай тексти. Чим створено образ квітів у кожному тексті? (кольорами
і словами) З’єднай лініями відповідно.
Поясни свій вибір.
Якими ще засобами можна створити образ квітів? (Музикою й рухами.
Наприклад, "Вальс квітів" з балету "Лускунчик" П.Чайковського
https://www.youtube.com/watch?v=xADA47sToIQ)
Скільки
частин у другому тексті? Як вони називаються? Текст прозовий чи віршовий? Текст
авторський чи народний? Прочитай текст мовчки. Усно добери заголовок. Дібраний
заголовок відображає тему чи основну думку твору? Чим цей текст відрізняється
від попереднього? Який з цих текстів, на твою думку, є художнім? Поясни свій
вибір.
2. Прочитай
вірш. Які почуття він викликає? Підкресли серед поданих під ілюстраціями слів ті,
які відповідають твоїм враженням. Поділись враженнями від змісту вірша із
сусідом/сусідкою по парті. Якими засобами досягає цього автор? Підкресли слова,
вжиті в пестливо-зменшувальній формі. З якою метою автор їх використовує? Розфарбуй
рядки, в яких міститься основна думка твору. Добери назву. Порівняй репродукцію
і світлину – чим схожі і чим відрізняються. Чи відповідають твору? Доведи.
3. Прочитай.
Чи є цей текст художнім? Поясни свою думку.
4. Прочитай
текст. Познач план, що відповідає будові тексту. Познач світлину до тексту. З
яких речень складено плани? Як можна виправити план, щоб відповідав тексту? Визнач
тип і стиль тексту.
Запиши під
диктовку сусіда по парті 1-2 речення. Продиктуй йому інші 1-2 речення.
Перевірте записи один одного.
5. Прочитай
запис. Чи можна назвати його текстом? Пронумеруй частини відповідно до плану.
Спиши, коментуючи.
Заняття 41, с. 24, 25
Тема. Опрацювання.
Стилі тексту: художній текст. Медіа текст. Персонаж тексту.
1. Робота над завданнями в посібнику, с. 24-25.
1. Прочитай тексти. Познач той, що є художнім. Поясни свій вибір. До якого
типу належать тексти? Дай відповідь на запитання в текстах. Розфарбуй запис
імен персонажів тексту. Як вони пишуться? Підкресли речення, якому відповідає
світлина.
Хто з
хлопчиків поступив розумно? Поясни свій вибір. (Робота за змістом тексту на
розсуд учителя)
2. Підготуйся читати
перший текст виразно за поданою пам’яткою (педагог аналізує з учнями кожен пункт
пам'ятки, спонукає їх до розуміння доцільності кожного кроку). Підготовку до
виразного читання після аналізу пам’ятки можна запропонувати в якості
селфі-треку.
3. Прочитай
вірш. Запиши пропущені букви. Які звуки позначають вставлені літери? Чому
літери різні, а звук – однаковий? Спиши в зошит перше речення. Попередньо
визнач його межі. Що допоможе тобі це зробити? (Завершеність думки, пауза,
зниження голосу)
Якщо записати
тільки друге речення, чи можливо здогадатися, бо кого/чого звертається автор у
вірші? (Повторюються особливості створення текстів: уникнення повторів)
4.
Прочитай. Познач
абзаци за зразком. Підкресли речення, якому відповідає світлина. Спиши в зошит речення,
якому відповідає модель. Що допомогло знайти це речення? (Кількість слів,
наявність службового слова, плашки до слів)
Добери й запиши заголовок. Заголовок відображає головну думку чи тему
тексту?
Чому діти повернулись додому радісні й щасливі? До якого типу тексту можна
віднести твою відповідь на запитання?
5. Обери один із зачинів.
(Які ще частини є у текстах?) Склади невеличкий текст-міркування. Які особливості
тексту-міркування? Запиши його в зошит. Це завдання після усного виконання,
можна запропонувати у якості селфі-треку.
Заняття 42, с. 30-31. 32, 33
Тема. ПЧ №3. Письменники мого краю. Дитячі твори про мій край,
місто/село. (заняття може проводитись біля пам’ятника письменнику,
літературному персонажу, в музеї письменника тощо)
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с.30-31.
Дітям
пропонується розфарбувати зображення квіточки-області, в якій мешкають.
Порівняти поданий під картою перелік з назвами на квіточках і дописати назви
областей, яких не вистачає. Чому художник зобразив області саме у формі квітів?
Якою квіткою ти б хотів зобразити свій рідний край? Якими засобами, крім
кольорів і форми, можна зображати об'єкти? (Слово, танець, музика)
Люди яких
професій користуються для цього словом? (Письменники, журналісти.) Які місцеві
газети, журнали тобі відомі?
Завдання
на полі, с.30
Дітям пропонується записати поруч
з друкованою рукописну букву, а поруч з рукописною – друковану.
Дітям пропонується записати за
нумерацією букв назви міст, герби яких зображено. Пояснити, чому саме ці
об’єкти зображено на гербах міст.
2. Робота над завданнями в посібнику, с.32, 33
1. Прочитай
уривки текстів. З’єднай лініями уривки текстів із зображенням видань, де вони
могли бути надруковані. Поясни свій
вибір.
2. Прочитай. Підкресли
в рекомендаційному списку дитячої літератури назви книжок про рідний край. Поясни свій вибір.
Яка книжка є
збіркою творів усної народної творчості? Яке видавництво видало перші три
книжки у списку?
3. Прочитай
назви книжок. Познач зображення книжок, які, на твою думку, є збірками творів.
Поясни свій вибір.
4. За
допомогою кольорових олівців визнач авторів висловів. Поясни, як ти розумієш ці
вислови.
Прізвище кого
з авторів ітиме раніше в списку за алфавітом?
5.
Познач зображення
лаксика, який правильно відповів на запитання. Поясни свій вибір.
6.
Прочитай анотації до
книжок. Познач серед них анотацію книги про природу рідного краю.
7. Прочитай уривок
твору Фелікса Кривіна. Закресли «зайві» речення. Поясни свій вибір.
Визнач тему,
основну думку й тип тексту. Підкресли основну частину тексту. Які ще частини
тексту тобі відомі? Прочитай ці частини в тексті.
8. Селфі-трек.
Обери одне із завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме завдання і виконайте його разом до наступного
заняття з позакласного читання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий