Журнал №5 Я і
моя сім’я
УКРАЇНСЬКА
МОВА
Заняття 29, с. 2-3, 4-5
Тема 3. Текст. Селфі-аудит (вхідний). Сприймання нового матеріалу.
Текст. Автор тексту. Зміст тексту. Основна думка (ідея) і тема тексту. Назва
(заголовок) тексту. Запис назви (заголовку) тексту.
ІІ Основна частина заняття
1.
Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на
с. 2-3.
Дітям пропонується розглянути світлини і розфарбувати
олівцем зеленого кольору кружечки біля тих, на яких зображені ситуації, що
свідчать про гарні стосунки в родині (сім’ї), і олівцем червоного кольору –
кружечки біля світлин, що свідчать про протилежне. Учитель організовує
обговорення світлин, за їх змістом можливе
усне створення «Кодексу стосунків у родині».
Учитель запрошує учнів скласти з букв у
кружечках речення. Пояснити, як його розумієте. Прочитайте речення на фініші?
Який це жанр? Як розумієте прислів’я? Можна запропонувати побудувати моделі
речень.
Педагог пропонує учням
на перерві зіграти з однокласниками у цю настільну гру, пропускаючи хід
на місці червоних кружечків і пересуваючись на наступний кружечок на місті
зелених.
2.
Завдання на
полі с. 2.
1. Дітям
пропонується з’єднати лінією прямокутник, якого не вистачає у записі із самим
записом. Пояснити свій вибір.
2. Дітям
пропонується навести букви з поданим у зображенні будинку елементом.
3. Дітям
пропонується відшукати серед ліній і навести слова. Пояснити значення цих слів.
Побудувати звукову модель одного зі слів за власним вибором.
3.
Завдання на с. 4, 5
1. Селфі-аудит (вхідний)
1. Послухай
текст і познач назву типу тексту. (учитель читає дітям поданий в наступному
завданні селфі-аудиту речення. Під час читання учителем текст у дітей має бути
закритий аркушем паперу.).
2. Прочитай текст і підкресли речення, яке відображає основну думку тексту.
Познач назву частини тексту, в якій знаходиться підкреслене речення. (діти
мають прочитати текст, який слухали перед виконанням першого завдання
селфі-аудиту).
3. Прочитай запис. Запиши пропущені букви у словах. (Діти записують букви у
клітинках з двома крапочками).
4. Пронумеруй речення в тексті
завдання №3 так, щоб вийшов текст. (Діти нумерують в клітинках, де немає
крапочок).
2. Завдання на с. 4, 5.
1. Прочитай і
поясни, що спільного між в’язанням бабусі й текстом. З виділених слів склади й
запиши речення.
2. Прочитай і
порівняй записи. Скажи одним реченням, про що розповідається в кожному записі.
Добери і запиши до кожного запису заголовок. До якого запису ці завдання
виконати неможливо? Зроби висновок і познач запис, який є текстом. Поясни свій
вибір. Читання тексту та його переказ батькам і добір заголовку до нього можна
запропонувати в якості селфі-треку.
Педагог
організовує роботу за текстами: лексичну (донині – до наших часів, дбати –
опікуватися, піклуватися, турбуватися, захищати, оберігати), за змістом (Чому лад
порівнюють з медом?) тощо.
3. Відшукай серед ниток і наведи букви. Склади з них слово (текст). Побудуй
звукову модель цього слова. Чому в родині особливу повагу виявляють до бабусь і
дідусів? Чи є це важливим?
4. Кого зображено? (лелеку) Що
символізує цей птах? (символ сімейного затишку й щастя) Наведи зображення, не
відриваючи ручки від паперу.
5. Допиши слова, яких не
вистачає. Поясни значення висловів. Назви жанр творів. Які ще прислів’я і
приказки про родину вам відомі?
6. Прочитай
запис. Які помилки ти помітив у ньому? Добери й запиши заголовок. Спиши,
виправляючи помилки. Попроси батьків перевірити, як ти виконав/ла завдання. А
які обов’язки в родині є у тебе? Чому важливо їх виконувати? Списування і
перевірку батьками виконання завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття 30, с. 6, 7
Тема. Опрацювання
сприйнятого матеріалу. Текст. Автор
тексту. Зміст тексту. Основна думка (ідея) і тема тексту. Назва (заголовок)
тексту. Запис назви (заголовку) тексту. Старт навчального проекту
«Книжка-саморобка про осінь».
ІІ Основна частина заняття
1.
Завдання на с. 6, 7
1. Читай слова
за напрямом стрілок. Поясни їх значення. Закресли «зайве» слово в кожній
колонці слів (поет, юнак). Поясни свій вибір (не є назвою членів родини).
Розфарбуй слова з подібним значенням (мати, неня). Побудуй звукову модель
одного зі слів за власним вибором (або можна диференціювати цю роботу: зять (3
зв.), юнак (5 зв.), теща (5 зв.)).
2. Прочитай
текст. Познач світлину до тексту. Прочитай текст пошепки. Яка тема та основна
думка тексту? Підкресли заголовок до тексту. Поясни свій вибір. Прочитай
запитання. Підкресли в тексті речення, які є відповідями на запитання, олівцями
відповідного кольору. Чому слово Землі написано з великої літери? Хто автор
тексту?
3. Перед
читанням тексту можна запропонувати дітям знайти слово за «адресою»: останній
рядок трете слово з початку рядка (збагну) і пояснити його значення слова (збагнути – зрозуміти). Прочитай текст. Обери
та підкресли заголовок до тексту. Прочитай текст мовчки і обведи світлину із
зображенням дитинчат тварин, про яких у тексті не згадується. Яка тема та основна думка тексту? Поясни свій вибір. Частину завдань можна
запропонувати дітям в якості селфі-треку.
4. Назви
зображених діточок тварин та їхніх матусь (їжачиха – їжачок, змія –
змієня). «Проведи» матусь до діточок: наведи лінії та
продовж запис.
5. Прочитай запис. Скільки в ньому речень? Скільки слів в кожному з речень? Наведи речення, які записані правильно. Виправ помилки в
інших. Побудуй модель другого речення. Про які стосунки в родині свідчать ці
речення? Також цей запис можна використовувати для роботи з
калькою/копіювальним папером.
6. Прочитай запис. Скільки в ньому речень? Скільки слів в кожному з речень? Наведи слова ввічливості. Яке їх призначення? Які ще слова ввічливості ти знаєш? Яке
із записаних слів зазвичай вимовляють голосно? Чому? Також цей запис можна
використовувати для роботи з калькою/копіювальним папером.
7. Прочитай початок речень. Продовж їх усно. Запиши речення в зошит, дописуючи,
як тебе ласкаво називають члени родини та як ласкаво називаєш їх ти. Чому
важливі лагідні звертання в родині? Це завдання можна повністю або частково
запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття 31, с. 12-13, 14, 15
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Практична робота: добір заголовків до текстів; встановлення відповідності між текстами й
заголовками. Робота зі словами,
вимову й написання яких треба запам’ятати: килим,
черевики, диван, духмяний, дитина.
ІІ Основна частина заняття
1.
Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на
с. 12-13.
Що зображено? Кого зображено? Який може бути
діалог/полілог за малюнком. Озвучте його. Складіть речення за малюнком. Як
можуть розвиватися зображені на малюнку події далі? Педагог може організовувати
бесіду/дискусію за малюнком. Учитель запрошує дітей прочитати текст на с. 13.
Перед читанням проводиться робота з тлумачення слів авторалі, джунглі, НЛО.
Цей текст прозовий чи віршовий? Він авторський чи народний? Підготуйтесь і
прочитайте його у ролях.
Завдання на полі с.12.
1. Дітям пропонується навести тільки ті назви
об’єктів, які зображені на малюнку.
2.
Дітям пропонується позначити тільки ті об’єкти, які є на
малюнку.
2.
Завдання на с. 14,
15.
1. Прочитай
частини речень. З’єднай лініями частини речень. Поясни їх значення. Назви жанр
цих творів. Хто їх автор? У якому з
висловів є звертання? Як воно позначене на письмі?
2. Прочитай текст і дай відповідь на
запитання: Яка тема та основна думка тексту? Чому дівчинка віддала яблуко? Чи
правильно вчинила дівчинка? Як би ви вчинили на її місті?
Постав
запитання до тексту і запропонуй відповісти на нього сусіду по парті. Дай
відповідь на його запитання до тексту.
Підкресли
прислів’я із завдання №1, яке може бути заголовком цього тексту. Поясни свій
вибір.
Підготовка і
читання тексту у ролях. Які почуття ви будете передавати під час читання слів
тата? А бабусі?
Підкресли в
тексті слово-звертання олівцем червоного кольору, а слова ввічливості – олівцем
зеленого кольору.
3. Назви
зображені об’єкти. Прочитай запис, називаючи замість пропущених слів назви
відповідних зображених об’єктів (дівчата читають слова, із закінченням в дужках
від жіночої статі, хлопці – від чоловічої). Дай відповіді на запитання. Впиши
пропущені букви. Чи є цей запис текстом? Поясни свою думку. Яка тема/основна
думка тексту?
Учитель
організовує словникову роботу за мультимедійною презентацією зі словами килим, черевики, диван, духмяний, дитино.
4. Прочитай. Визнач жанр твору. Цей твір віршовий чи прозовий? Хто його автор?
(народ) Хто співав тобі колисанки у дитинстві? З яким темпом і гучністю треба читати
колисанку? Чому саме так? Прочитай відповідно. Це завдання можна пропонувати у
якості селфі-треку. Можна також запропонувати дітям вдома записати кілька
рядків колисанки, яку співала матуся або бабуся і прочитати чи заспівати
наступного дня під час толоки.
5. Прочитай вислів і поясни, як ти його розумієш. Що таке гостинність? Чому,
на вашу думку, рідний дім називають ба´тьківською хатою? Наведи букви з
поданими елементами. Це завдання можна пропонувати для роботи з
калькою/копіювальним папером.
6. Прочитай. Про кого йдеться в тексті? Про що йдеться в тексті? Добери та
запиши заголовок. Заголовок відповідає темі чи основній думці твору? Познач
наголос у словах другого речення. Поділи на склади слова шостого речення.
Випиши речення, якому відповідає модель.
7. Допиши букви, яких не
вистачає. Допиши слово, якого не вистачає. Домалюй об’єкт, якого не вистачає. Учитель
організовує роботу зв словами, вимову і написання яких треба запам’ятати диван, килим, черевики.
Усно склади
текст «Моя кімната», використовуючи ці слова. Як треба ставитися до своєї
кімнати?
У якому зі
слів звуків менше, ніж букв? Можна запропонувати побудувати звукову модель
слова дідусь або іншого, за вибором учнів (роботу можна організувати в парах,
групах до 4 осіб).
8. Прочитай
запис. Визнач жанр твору. Цей твір віршовий чи прозовий? Хто його автор? Спиши
в зошит речення про дідуся. Звертай увагу на розділові знаки. Завдання можна
запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття 32 с. 16, 17
Тема. Сприймання нового матеріалу. Смислові зв’язки між частинами тексту.
Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Абзаци в
тексті. Відступ для позначення абзацу тексту.
ІІ Основна частина заняття
1.
Завдання на с.16, 17.
1. Назви букви в кожному ряді (за алфавітними
назвами). Прочитай за стрілками. Який жанр цього твору? Хто його автор?
2. Прочитай слова: в рядках, колонках. Підкресли в кожній колонці «пару» до
виділеного слова. Поясни свій вибір.
3. Прочитай. Чи можна назвати запис текстом? Чи можна скласти текст?
Пронумеруй частини відповідно. Визнач кількість абзаців у складеному
тексті. Яка тема твору? Яка основна думка твору? Добери й запиши заголовок до
тексту. Текст авторський чи народний? Текст прозовий чи віршовий? Про кого/про
що розповідається в тексті? Скільки персонажів у тексті? Вчинки яких персонажів
тобі подобаються/не подобаються і чому? Яку пораду і яким персонажам ти би
дав(ла)?
4. Прочитай поради батькам від дітей
своїм батькам. Чи є цей запис текстом? Поясни свою думку. Обведи олівцями
різного кольору номери порад, з якими погоджуєтесь ти та батьки. Обговоріть
поради, які не співпали. Разом доповніть перелік своєю порадою. Це завдання
пропонується дітям в якості селфі-треку.
5. Прочитай
буквосполучення. Наведи ручками різного кольору верхні й нижні з’єднання. З
перших букв кожного буквосполучення склади і запиши слово. Кого так називають?
(Батька діда або бабусі) Побудуй звукову модель цього слова.
6. Прочитай текст.
Позначте на малюнку зображення одягу, який шукає хлопчик. Прочитай текст
мовчки. Яка його тема й основна думка? Текст прозовий чи віршовий, народний чи
авторський? Знайди й обведи на малюнку
речі, які шукає хлопчик. Випиши в зошит ручкою зеленого кольору речення, в
якому йдеться про светр, а ручкою синього кольору – речення про шкарпетку.
Чому сталася з
героєм твору подібна ситуація? (Діти висувають припущення: сам хлопчик не
складає речі на місця, молодший братик або сестричка розкидали його одяг тощо).
Учитель може запропонувати порівняти за змістом цей текст із текстом на с. 13.
Чим схожі і чим відрізняються ці тексти?
6.
Прочитай слова. Наведи
слова, записані правильно. Інші випиши в зошит, виправляючи помилки. Які з цих
слів називають членів родини? Познач наголос у словах. Підкресли слова з трьома
складами. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття
33, с.20-21. 22, 23
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Смислові зв’язки між частинами
тексту. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Абзаци в тексті.
Відступ для позначення абзацу тексту.
ІІ Основна частина заняття
1.
Орієнтовні
завдання й запитання за малюнком на с.20-21.
Що зображено на малюнку? Кого зображено? Дітям
пропонується позмагатись із сусідом по парті, хто більше знайде назв об'єктів на букву «де» та запише їх у зошит. Побудувати модель одного з них у блокнотах. Скласти з одним з них речення.
Розфарбувати малюнок. Прочитати загадку і записати відгадку. Виконати
звуко-буквений аналіз цього слова.
Завдання на полі с. 20.
1.
Дітям пропонується
записати поруч з великою маленьку букву, а поруч з маленькою – велику.
2.
Дітям пропонується
розгадати ребуси й записати слова-відгадки. До якогої теми можна віднести ці
слова? Поясніть свій вибір.
3.
Дітям пропонується
обвести зображення того отвору в замку, до якого підійде ключ.
2.
Завдання на с.22, 23.
1. Прочитай слова. Поясни їх значення. Що спільного у цих словах? Чим вони
відрізняються?
2. Прочитай частини тексту. Пронумеруй їх так, щоб скласти текст. Як
називається кожна частина тексту? Текст прозовий чи віршовий? Текст авторський
чи народний? Прочитай текст ще раз і добери та запиши назву.
Під час читання дітей педагог звертає увагу на наголоси у словах до´нька та ні´коли. Прочитайте в тесті, як мама називала дочку? Чому, на вашу
думку, вона називає її саме так? Чи буде задоволення дочка рішенням матусі,
виконати її прохання і прибирати у кімнаті під час вихідного дня? Поясніть свою
думку.
3.
Прочитай. Підпиши
назви частин тексту. Підкресли слово, яким можна назвати текст. Познач світлину
до тексту. Поясни свій вибір. Чому цей текст про пташок,
розміщенно на сторінках посібника-журнлу за темою «Я і моя родина»? Це завдання
або його частину можна запропонувати в якості селфі-треку.
4. Прочитай вислів. Поясни, як ти його розумієш. Наведи
буквосполучення з середнім з’єднанням ручкою іншого кольору. Також цей запис
можна використовувати для роботи з калькою/копіювальним папером.
5. Перед роботою з текстом учитель пропонує пояснити слово брід (мілке місце у водоймі по якому можна перейти на
інший берег). Прочитай запис. Поясни значення висловів. Спиши тільки той, що
стосується родини. Поясни свій вибір.
6. Прочитай слова. Обери одне зі слів і виконай
звуко-буквений аналіз за зразком. (роботу можна організувати в парі, групі до 4
осіб)
7. Прочитай і склади з частин вірш. Що допомогло тобі це зробити? Добери та
запиши заголовок. Запиши вірш у зошит. Як записуються вірші? (У колонку) До
кожного малюнка добери рядки вірша, якими його можна підписати. Це завдання
повністю або частково можна запропонувати в якості селфі-треку.
Заняття 34, с. 24, 25
Тема. Опрацювання
сприйнятого матеріалу. Смислові зв’язки між
частинами тексту. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Абзаци в
тексті. Відступ для позначення абзацу тексту.
ІІ Основна частина заняття
1. Читай слова
за стрілкою кожен раз починаючи з іншого; кожен раз швидше, гучніше; із
збільшенням/зменшенням гучності голосу тощо. Закресли «зайве» слово. Поясни
свій вибір. Побудувати звукову модель
слова жити. Якого кольору плашка має
бути на моделі цього слова? Чому?
2. Прочитай слова: в рядках, у
колонках. З’ясуй значення слів в першій колонці за словником або запитай у
вчителя. Пронумеруй слова відповідно до малюнків. На яке питання відповідають слова в кожній колонці?
3. Прочитай текст. Підкресли зачин олівцем червоного кольору, а кінцівку –
олівцем зеленого. Про що розповідається у тексті? Яка основна думка твору? Добери
та запиши назву. Твір народний чи авторський? Твір прозовий чи віршовий? Як
називаються подані під малюнками слова? (застарілі). У якості селфі-треку можна
запропонувати читати цей текст від свого імені.
4. Прочитай словосполучення,
доповнюючи словом, якого не вистачає. Спиши словосполучення, доповнюючи
словом, якого не вистачає. Чи відповідають дібрані тобою слова на певне питання? Як
називаються такі слова? (службові) Якою моделлю ми позначаємо такі слова? (з
петелькою). Учитель може запропонувати дітям описати малюнок, використовуючи
сладені словосполучення.
5. Учитель пропонує дітям закрити
аркушем паперу частину тексту під
лінією. Потім прочитати текст до лінії. Висловити припущення, яким може бути
пояснення чоловіка другові. Потім зняти аркуш і прочитати два останні речення. Чи
виправдалось ваше припущення? Познач малюнок до тексту. Підкресли заголовок до
тексту. Поясни свій вибір. Випиши в зошит останнє речення. Воно відповідає темі
чи основній думці твору?
7.
Запиши по пам’яті. Що
спільного у сімї та держави? Які ще стосунки, крім сімейних, повинні триматися на
любові?
8.
Прочитай діалоги. Які
вони за змістом? (жартівливі) Озвуч один із них разом із сусідом/сусідкою по
парті. Спиши діалог, який сподобався. Підкресли слова-звертання. Списування і
підкреслення можна запропонувати дітям у якості селфі-треку.
Заняття 35, с. 30-31, 32, 33
Тема. РМ №3. Логічні
вправи.
ІІ Основна частина заняття
1.
Орієнтовні
завдання й запитання за малюнком на с. 30-31.
Педагог
пропонує учням, працюючи в парі, порівняти малюнки (у одного журнал відкрито на с.12-13, а в
іншого – на с. 30-31). Один називає об’єкт, другий знаходить його і розповідає,
де той був на попередньому малюнку і куди його прибрали діти на наступному.
Педагог організовує роботу над віршом А.Костецького. Чи
можна назвати батьків – персонажів вірша на с. 13 чомучками? Вони запитують
справді тому, що не знають відповіді?
Завдання на полі с.30.
Дітям
пропонується записати поруч з друкованою рукописну букву, а поруч з рукописною
– друковану.
1.
Дітям пропонується записати з букв, з яких зображено
об’єкти слово- назву зображеного об’єкта (праска, чайник). Педагог організовує бесіду про правила безпеки
користування побутовими приладами.
2.
Завдання на с. 32,
33.
Що зображено на малюнках? Запиши слово, яким можна
назвати всі ці об’єкти? Можна запропонувати побудувати звукову модель одного
слова за допомогою блокнотів.
2.
Прочитай початок речень і продовж перелік. Педагог організовує бесіду про
правила безпеки користування побутовими приладами.
3.
Прочитай слова. Добери й запиши подібні за значенням слова.
4.
Прочитай слова. Добери й запиши протилежні за значенням слова. Для чого
потрібні подібні за значенням слова?
5.
Прочитай речення. Чи
подобається тобі те, як їх сформулювали?
Чим не подобається? У кожному реченні закресли «зайві» слова. Поясни
свій вибір.
6. Прочитай запис. Чого не вистачає у записі? Визнач межі речень. Постав
необхідні розділові знаки. Поясни розстановку знаків. Як назвати всі подані
вислови? (Прислів'я та приказки). Поясни, як ти розумієш їх значення.
7. Прочитай. Чи вважаєш ти цю розповідь вдалою? Поясни чому. Запиши у зошит,
замінюючи слова, які повторюються, подібними за значенням словами.
8. Прочитай перше й третє речення. Допиши друге речення, щоб встановити
зв’язок між першим і третім. Як діти можуть піклуватися про батьків? Чи
потрібно це робити і чому?
9. Прочитай речення, які склав лаксик. У чому він помилився? Що він хотів
сказати, використовуючи слова, удобрілась,
насупився, намакаронився. Усно виправ помилки.
10.
Прочитай текст. Усно дай відповідь на
запитання. Поясни, як ти міркува (в/ла).
Запиши відповідь на запитання.
11.
Обери одне з завдань. Об’єднайся з
однокласниками, які обрали те саме завдання і виконайте його разом до
наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення. Це завдання пропонується в
якості селфі-треку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий