понедельник, 16 декабря 2019 г.

Заняття з української мови для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 10 тиждень



УКРАЇНСЬКА МОВА
Заняття 64, с. 2-3, 4-5
Тема. Сприймання нового матеріалу. Речення за інтонацією (окличні, неокличні). Письмо пунктуаційних знаків в реченні (крапка, знак оклику). Аналіз тексту. Послідовність подій у тексті. Старт навчального проекту «Стіннівка «О спорт! Ти – мир!». Італія                    
1.        Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Дітям пропонується розказати за малюнком про рослини і тварин світу, умови в середовищах їхнього існування.
Завдання на полі, с.2.
1.                 Кого зображено? Яка країна славиться заклинателями (дресирувальниками) змій? Дітям пропонується розфарбувати зображення кожної змії олівцями різного кольору та визначити, з якого вона кошика. Відшукати букву, яку утворили змії та записати її стільки разів, скільки зображено змій (букви и). Охарактеризувати цю букву.
2.                 Кого зображено? У яких країнах світу мешкають павичі? Дітям пропонується відшукати на хвості павича букви та навести їх. Охарактеризуйте ці букви.
3.                 Дітям пропонується навести тільки ті букви, які є в поданих назвах країн.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 4-5
1. Назви букви в: рядках, стовпчиках. Розшифруй і запиши назву міста. Що тобі відомо про це місто? (столиця Італії) 
2. Читай слова повільно й правильно. З’єднай лініями кожну колонку слів з одним зі слів з останнього рядка. Поясніть свій вибір.
3. Щоб дізнатися, як виглядають кордони  Італії, розфарбуй частини зі словами, що відповідають на питання що? Яке зображення отримали?
Прочитай текст. Скільки частин у тексті? Про що говориться у кожній? Чи зміниться основна думка тексту, якщо поміняти місцями абзаци основної частини тексту? Поясни свою думку. Відшукай питальне/спонукальне речення. Яке воно за інтонацією?
Що зображено на малюнках. Яким реченням відповідає кожен малюнок? Склади план основної частини тексту з малюнків, пронумерувавши їх. Підготуй дослівний переказ тексту – нібито ти розповідаєш друзям про свою поїздку до Італії. (Підготовку переказу можна запропонувати в якості селфі-треку.)
4. Прочитай запис. Впиши пропущені букви. Склади з цих букв слово. Запиши його в зошит. Що воно означає? Усно склади з цим словом речення зі знаком оклику і крапкою. У чому полягає відмінність у вимові складених речень?
5. Прочитай інформацію в таблиці. Допиши знаки в останній колонці таблиці. Поясни свій вибір. Наведи приклади речень різних типів.
         6. Відгадай загадку й дізнайся, яка тварина є символом Індії. Наведи зображення цієї тварини, не відриваючи ручку від паперу.
Запиши загадку по пам’яті. Підкресли окличне речення. Якими є окличне/неокличні речення за метою висловлювання? Склади зі словом-відгадкою речення відповідно до моделі.
7. Прочитай запис. Чи можна його назвати текстом? Який тип цього тексту? Яка його тема/ основна думка. Скільки речень в тексті? Які вони за інтонацією? Випиши неокличні речення. Поясни свій вибір. Якими є речення тексту за метою висловлювання? Підкресли назву типу всіх речень тексту за метою висловлювання.
8. Розгадай ребуси й запиши назви кольорів (помаранчевий, шоколадний, персиковий, каштановий, абрикосовий, лимонний). Розфарбуй квіти у відповідний колір. Склади з цими словами окличні речення. Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття 65, с. 6, 7
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Речення за інтонацією (окличні, неокличні). Письмо пунктуаційних знаків в реченні (крапка, знак оклику). Аналіз тексту. Робота зі словом, вимову і написання якого треба запам’ятати: рюкзак.  Індія
1.     Робота над завданнями в посібнику, с.6, 7
1. Прочитай: відбиваючи ритм долонею по парті; кожне слово справа наліво. Підкресли «зайве» слово. Скільки є варіантів виконання завдання? За якими ознаками ви обирали «зайві» слова? (буква, з якої пишеться слово; кількість складів у слові; питання, на яке відповідає слово)
2. Робота розпочинається з читання та пояснення значення слів із зірочкою. Потім учитель пропонує дітям: прочитай текст та познач варіант відповіді, який, на твою думку, є правильним. Порівняй результати своєї роботи з результатами роботи сусіда по парті. Перевірка відбувається за буквами обраних варіантів: з них має скластись слово птах.
Учитель пропонує прочитати текст пошепки й відповісти на запитання. Скільки частин у тексті? Про що розповідається у зачині? Про що – в основній частині? Чим закінчується текст? Чи збережеться смисл тексту, якщо переставити місцями його частини?
Прочитай текст мовчки і відшукай окличні речення. Які вони за метою висловлювання? Які ще легенди про тварин, які врятували міста від загарбників, ви читали на сторінках посібників-журналів?
Педагог запрошує учнів підготуватись і перекажи текст стисло. Це завдання можна виконати в якості селфі-треку.
         3. Що/кого зображено? У яких країнах побував мандрівник? Що допомогло дізнатись? У яких країнах мандрівник побував двічі? Чим відрізняється модель слова Японія від моделі слова Італія?
До яких з зазначених на валізах країн ми мандрували на сторінках журналів минулого навчального року?
Запиши в зошит назви країн, в яких побував мандрівник. Як пишуться назви країн? Які ще слова пишуться з великої букви?
Як називається зображений за плечима мандрівника мішок для речей? (рюкзак) Робота зі словом рюкзак за мультимедійною презентацією. Запис слова в зошит.
Робота зі словниковим словом рюкзак за мультимедійною презентацією.
4. Прочитай речення. Підкресли розповідні речення олівцем зеленого кольору, питальні – олівцем синього кольору. Випиши лише неокличні речення.
Якими словами автор замінює слово тюрбан? (елемент одягу, головний убор) З якою метою це зроблено? (уникнення повторів). Чи можна ці речення назвати текстом? Поясни свою думку. Який тип цього тексту? Прочитай зачин/основну частину/кінцівку тексту.
5. Прочитай запис. Підкресли речення, якому відповідає модель. Поясни свій вибір. Спиши, виправляючи помилки.
         6. Прочитай слова. З’ясуй за словником або у дорослих значення слів, які тобі не відомі. Пронумеруй слова в алфавітному порядку. Якою темою можна об’єднати ці слова? З одним зі слів склади речення. Запиши це речення. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття 66, с. 12-13, 14, 15
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Речення за інтонацією (окличні, неокличні). Письмо пунктуаційних знаків в реченні (крапка, знак оклику). Аналіз тексту. Америка
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Що/кого зображено на малюнку. Назвіть зображені споруди. В яких країнах світу вони знаходяться? Як називають людей-митців, які проектують споруди? (архітектори).
Дітям пропонується пронумерувати найвідоміші споруди світу відповідно до маршрутного листа мандрівників. Прокласти лінією маршрут. Побудувати речення за малюнком і маршрутним листом. Повторити вимову й написання словникового слова рюкзак.
Завдання на полі, с.12.
1.   Що зображено? Дітям пропонується записати  в зошит назви зображених дерев (ялина, верба, клен, сосна). Символом якої країни є клен/верба? Обвести зображення дерева, якому належить тінь. Записати в розліновці назву цього дерева.
2.   З якого дерева листя? Дітям пропонується записати букви, які могли «заховатись» за листям клена. На прапорі якої держави ми можемо побачити листок клена?
3.     Робота за завданнями в посібнику, с. 14, 15
         1. Кого зображено? У якій країні фермерів називають ковбоями? «Допоможи» ковбою  розплутати ласо (аркан – довга мотузка з петлею, за допомогою якої ловлять коней): «збери» з букв і прочитай слово. Що воно означає? Як воно пишеться? Усно склади з цим словом різні за метою висловлювання та інтонацією речення.
2. Прочитай пари слів, у яких остання буква в першому слові є першою у другому. Впиши ці букви та склади з них слово. (хмарочос) Що воно означає? З яких двох слів воно складається? Чи відомо вам, який хмарочос зображено на світлині? (Емпайр-Стейт-Білдінг – хмарочос, який став першою будівлею у світі, з понад 100 поверхами).

3. Чи відомо вам, яка гра є найпопулярнішою в Америці? (бейсбол) М’ячі для цієї гри закривають окремі слова. Прочитай, додаючи слова, які «заховались» за м’ячем для бейсболу. Разом із сусідом по парті складіть з частин текст. Пронумеруй частини відповідно. Поясни свій вибір.
            Канада
         4. З якого дерева листя? Які букви заховались за листям? Запиши їх. Охарактеризуй ці букви. Склади з них слово. Запиши це слово в зошит. Що воно означає? Де знаходиться ця країна? Який вид спорту є національним у Канаді? Чому, на вашу думку?
         5. Кого зображено? Назви зображених тварин. Які з них живуть на території Канади? Розфарбуй зображення тварин, у назві яких букв більше, ніж звуків. Запиши ці слова.  Скільки складів в кожній назві тварин. Який склад наголошений?
         6. Прочитай речення. Запиши назви типів речень. Склади різні за метою висловлювання та інтонацією речення за зразком. Запиши їх у зошит.
7. Прочитай речення. Допиши перше речення, щоб встановити зв’язок між другим і третім реченнями. Охарактеризуй речення за метою висловлювання та інтонацією. Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття 67, с. 16, 17
Тема. Сприймання нового матеріалу. Члени речення (головні та другорядні). Аналіз тексту.  Америка
1. Робота над завданнями в посібнику, с.16, 17.
1. Прочитай словосполучення. Закресли «зайве» словосполучення. Поясни свій вибір. Склади з виділених певним кольором букв слова (вігвам, тотем). Відшукай на малюнку й познач олівцем відповідного кольору об’єкти, які називають цими словами. Склади за малюнком речення (роботу вчитель може диференціювати – підготувавши різні завдання: окличне розповідне; неокличне питальне тощо).
2. Прочитай, доки сусід/сусідка по парті рахує до 60. Порахуй до 60 для читання сусіда/сусідки по парті. Чим відрізняються і чим схожі тексти?
3. Прочитай. Усно доповни речення, використовуючи кадри з мультфільмів.
Які речення можна поміняти місцями, не змінюючи композицію твору?
Завдання прочитати уривок однієї з казок, за мотивами якої створено зображені мультфільми, можна запропонувати в якості селфі-треку.
Можна запропонувати завдання на уважність за фото: закрити фото й назвати мультфільми послідовно, скільки гномів на фото, якого кольору пташка на малюнку з левами тощо.
Канада
4. Що/кого зображено на малюнку? У чому помилився художник? Разом із сусідом/сусідкою по парті складіть за малюнком діалог-небувальщину.
5. Прочитай речення. Про кого йдеться в реченні? Підкресли це слово однією лінією за зразком. Постав питання до цього слова. Що говориться про цю дитину? Підкресли це слово двома лініями за зразком. Постав питання до цього слова. Побудуй модель речення за зразком. Розкажи про головні й другорядні члени речення за моделлю.
6. Прочитай речення. Випиши речення про хокей. Підкресли у ньому головні члени речення. Побудуй модель цього речення.
7. Прочитай речення. Закресли «зайві» слова. Поясни свій вибір. Спиши. Підкресли головні члени першого речення. Зроби звуко-буквений аналіз виділеного слова. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття 68, с. 20-21, 22, 23
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Члени речення. (головні і другорядні). Аналіз тексту. Великобританія
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Увага! Поняття карта в 2 класі не вивчається. Тому зображення на малюнках зроблено на глобусі. Учитель використовує у процесі роботи з малюнком слово глобус.
Дітям пропонується скласти речення за записаною на занятті з всесвіту інформацією про корисні копалини, які видобувають в зазначених країнах. Визначити тип речень за інтонацією і метою висловлювання.
Завдання на полі, с.20.
1.   Дітям пропонується навести олівцями різного кольору зображення волосіні на вудках й визначити, хто з ескімосів що зловив. Відшукати букву, яку утворили волосіні, та записати її в зошит стільки разів, скільки рибин упіймали рибалки.
2.   Дітям пропонується навести назви країн, прапори яких зображено на малюнку. Назви яких країн, прапори яких зображено на малюнку, не записані?
3.   Дітям пропонується навести тільки ті букви, які є в поданих назвах країн.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 22, 23.
         1. Прочитай буквосполучення. Назви букви. Підкресли букви, які можуть позначати в слові окремий склад. Склади слово з буквосполучень і букв одного кольору. Що воно означає?
2. Прочитай. Чим незвичний цей запис? Перекажіть його із сусідом по парті один одному.
3. Прочитай і обведи слова, в яких переставлені букви (у тексті нижце вони позначені жовтим кольором). Підкресли питальні речення олівцем зеленого кольору. Підкресли у виділеному реченні головні члени. Розфарбуй речення, яким можна підписати малюнок. Перекажи текст. (Завдання з переказу тексту можна запропонувати в якості селфі-треку)
У одному місті розвелася сила-силенна щурів. Їх було стільки, що людям хоч кидай домівку та тікай світ за очі. Щури прогризали двері, стіни, підлогу, залазили в усі комори та скрині, з’їдали дочиста все, що траплялося, – борошно й сир, крупу й цукор.
Ви спитаєте: невже у тому місті не було котів (cats)? Були. Але щурів було стільки, що коти, врешті-решт, повтікали. Навіть щуролови не могли нічого вдіяти проти такої напасті.
От якось мер міста й радники сиділи, мізкуючи, що ж робити, коли приходить до них хлопець і  каже:
– Я – Сопілкар. Чутка йде, шо у вас розвелися щури. Хочете, я вам їх виведу, жодного не залишиться.
Приклав хлопець до губ сопілку – як заграє! Попливла над містом нечувана музика – сумна, аж за душу бере. Пішов Сопілкар вулицями. А з дворів, з підвалів, з усіх нір і дірок почали щури вискакувати. Вибігають – і вслід за Сопілкарем. На березі хлопець скочив у човен і поплив на глибину, та грає-грає! Щури, ніби зачаровані, кинулись у воду (water) й пропали.
Повернув Сопілкар човна, вийшов на берег. Люди вибігли на вулиці (streets), кричать: «Слава!». І на радощах шапки вгору. Ще б пак: жодного щура в місті не зосталось!
Країни Сходу
4. Наведи тільки головні члени поданих речень. Чому ці слова називають саме головними членами речень? (Вони утворюють непоширене речення, а не словосполучення)
5. Прочитай. Початком чого є цей уривок? Які слова підказують, що ця казка східна? Яка основна думка цього твору?
Скільки речень у цьому уривку? Підкресли головні члени в реченнях першого абзацу. Об’єднайся в групу з однокласниками і складіть кінцівку казки.
6. Прочитай. Про кого йдеться в тексті? Скільки речень в тексті? З кожного речення випиши лише головні члени. Підкресли їх відповідно однією та двома лініями. Побудуй модель останнього речення. Це завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.

Заняття 69, с.24, 25
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Члени речення (головні і другорядні). Аналіз тексту. Гренландія
1. Робота над завданнями в посібнику, с. 24, 25
1. Визнач межі слів у реченнях. Підкресли головні члени в останньому реченні другого абзацу. Відшукай Гренландію на глобусі.
Визнач основну думку й тему тексту. Усно добери заголовок. Скільки абзаців у тексті? Скільки з  них складають основну частину тексту?
Чому в Гренландії сонце взимку не встає, а влітку не заходить?
2. Визнач межі речень. Підкресли головні члени кожного речення. Прочитай діалог. Що ти помітив? Усно виправ помилки.
3. Прочитай. Про якого мешканця Гренландії йдеться в тексті? Виправ помилки. Чому він має біле забарвлення хутра?  Завдання можна запропонувати в якості селфі-треку.
4. Що/кого зображено на малюнку? Наведи буквосполучення з верхнім з’єднанням. Впиши букви. Склади з цих букв слово й дізнайся, як називається човен гренландських мисливців. Запиши це слово в зошит. Побудуй його звукову модель. Склади  з ним речення.
5. Прочитай. Запиши, коментуючи, спочатку головні члени того речення, у якому одне з цих слів відповідає на питання: хто?, а потім – на питання: що? Постав питання до другого головного члена речення. Підкресли головні члени речення відповідно однією та двома лініями.
Як утворилося слово снігохід?
6. Прочитай слова. Склади й запиши з ними речення. Скільки речень можна з них скласти?
7. Розташуй сторінку горизонтально на рівні очей і прочитай словосполучення. Запиши його в зошит. Склади з ними речення до світлини. Запиши це речення. У якості селфі-треку можна запропонувати або це завдання, або завдання №6.

Заняття 70, с. 30-31, 32, 33
Тема. ПЧ №5. Дитячі твори зарубіжних письменників. Європа
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Дітям пропонується прочитати назви країн і назвати казкових персонажів, які там «мешкають», зважаючи на країну, в якій жив їхній автор. Хто автор казок, персонажі яких зображені на частині глобуса? Учням пропонується записати на зображенні країни номер зображених з боків казкових персонажів, зважаючи на те, в якій країні персонаж «мешкає».
Завдання на полі, с.30.
Дітям пропонується навести ті слова, які є продовженням речення, яке дитина вважає правильним.
2.     Робота над завданнями в посібнику, с. 32, 33.
1. Які твори французького письменника Шарля Перо тобі відомі? Обведи його зображення. Розкажи сусіду/сусідці по парті про нього за планом. Послухай розповідь сусіда/сусідки по парті.
2. Прочитай тексти про датського письменника. Який з текстів можна вважати краткою біографічною довідкою? Обґрунтуй свій вибір. Про життя й творчість яких письменників ти читав? Що цікавого ти дізнався? Розкажи сусіду/сусідці по парті.
3. Познач зображення казкових персонажів-іноземців. Мешканцями якої країни вони є, зважаючи на те, в якій країні жив їхній автор? Якою мовою вони розмовляють?
Учитель пропонує перевірити за сюжетним малюнком, чи правильно діти визначили країну.
4. Обведи в коло олівцем зеленого кольору зображення головного персонажа казки «Пригоди Цибулино» італійського письменника Джанні Радарі, а червоного – інших персонажів цієї казки. Назви їхні імена. Продовж речення. Як ще називають персонажів літературних творів? (героями)
5. Прочитай назви книжок на корінцях. Розфарбуй зображення корінців книг швецької письменниці Астрід Ліндгрен. Що допомогло тобі швидко виконати завдання? Назви головних героїв її літературних творів.
6. Прочитай текст. Як називають такі тексти в книжках? (анотація) Познач зображення книжки, до якої подано анотацію. Поясни свій вибір.
7. Селфі-трек. Обери одне із завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме завдання, і виконайте його разом до наступного заняття з позакласного читання.








Комментариев нет:

Отправить комментарий