Українська мова
Заняття
113, с.2-3, 4-5
Тема №5. Слово. Аналіз тексту: мова твору. (продовження) Селфі-аудит (з
другої частини теми 6). Сприймання нового
матеріалу. Слово в усному мовленні. Наголос у слові. Звукова модель
слова. Звуко-буквений аналіз слів. Поділ
слів на склади. Складова модель слова. Мова твору.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Дітям пропонується прочитати опис
тварини, впізнати тварину за описом; придумати клички тваринам і описати одну з
них за власним вибором.
2. Завдання на полі на
с. 2.
1.Учням пропонується скласти кличку собаки з перших звуків
назв зображених об’єктів (Бім). Побудувати звукову модель цього слова. Окремим
учням можна запропонувати зробити звуко-буквений аналіз цього слова.
2.Учням пропонується
прочитати і пояснити прислів’я. (Ми з тобою як риба з водою.)
3. Вхідний селфі-аудит на с.4-5.
Зелений горішок. Селфі-аудит.
1. Послухай текст. Познач ту відповідь на перше запитання, яку вважаєш
правильною. Запиши відповідь на друге запитання одним словом.
2. Прочитай текст. Підкресли словосполучення, які називають один і той самий
персонаж твору по-різному.
3.
Побудуй звукову
модель слова. в’юн
4.
Познач частини слова
за будовою. тварина
4. Завдання на с.4.
1. Прочитай, називаючи малюнки словом. Визнач жанр і форму тексту. Прочитай
порівняння. Які ще порівняння з назвами тварин вам відомі? Які особливості
тварин в них ураховані? (повільний, як черепаха; злий, як оса; працьовитий як
бджола/мураха; вайлуватий, як ведмідь; співає, як соловей тощо)
2. Прочитай. Про яку
тварину ці вірші Катерини Бабкіної? Які особливості цієї тварини згадує автор? Розкажіть,
кого зобразив на картині художник Владислав Леонович? Що зобразив художник? Які
емоції дітей зображено? Про що вони свідчать?
Які твори усної
народної творчості про цю тварину вам відомі? Порівняйте зміст цих віршів з
творами усної народної творчості про цю тварину.
5. Завдання на с.5.
3. Які тварини зображені? Наведи й
допиши букви у зображені їх слідів. Учитель пояснює роботу в новій розліновці:
лінія, на який пишуть – робоча й водночас допоміжна для письма на наступній
лінії.
Увага! Протягом усієї третьої чверті в
посібниках-журналах будуть каліграфічні вправи з підготовки до переходу на нову
розліновку. В цей час діти пишуть в робочих зошитах в косу лінію. З четвертої
чверті всі розліновки в посібниках-журналах будуть нові і в них всі діти будуть
писати в нових розліновках. Натомість перехід до письма в робочих зошитах з
новою розліновкою кожною дитиною в четвертій чверті буде вирішуватись окремо вчителем, зважаючи на
те, як у кожної дитини це получається. Цей поступовий перехід можна завершити в
кінці четвертої чверті, а можна в першій чверті третього класу. Головне, щоб
занадто швидкий і різкий перехід не зіпсував дитині почерк.
4. Прочитайте слова з пропущеними буквами. Запишіть в словах букви, яких не
вистачає. Позначте наголос і склади за зразком. Запиши в зошит слова, частини
яких можна переносити з рядка в рядок. Поясни свій вибір.
Яке слово
«зайве»? (дзьоб) До якої частини мови належать інші слова? На яке питання
відповідають? Якою плашкою їх позначаємо? Називають істот чи не істот? Слова
записані у однині чи множині? Мають одне
чи багато значень? Назви ці слова у пестливо-зменшувальній формі. Як визначити
кількість складів? (за кількістю голосних звуків, ручка під підборіддя або
оплесками) Скільки у слові складів? (скільки голосних звуків)
6. Які тварини зображені? Які звуки вони видають? (соловей – тьохкає, змія –
шипить, кіть нявчить) Запиши біля зображення
солов’я букви, що позначають голосні звуки, біля зображення кота – букви, що позначають дзвінкі
приголосні звуки, біля зображення змії – букви, що позначають глухі приголосні
звуки. Пригадайте «чарівні» речення, у яких всі приголосні звуки дзвінки/глухі.
Підкресли олівцями
різних кольорів серед записаних букв, що позначають голосні звуки, ті, що
завжди позначають один звук/два звуки, вказують на м’якість попереднього
приголосного.
7.
Запиши
в зошит назви зображених тварин. Виконай звуко-буквений аналіз одного зі слів.
Заняття 114, с.6-7
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Слово в усному мовленні. Наголос
у слові. Практична робота: визначення
серед 2-4 пропонованих прикладів слів прикладу з правильним наголошенням.
Звукова модель слова. Звуко-буквений
аналіз слів. Поділ слів на склади. Складова модель слова. Перенос частини слів
з рядка в рядок під час письма. Мова твору. Старт навчального проекту «Листок
здоров’я» (літературні твори про лікарські рослини».
1. Завдання на с.6.
1.
Читай, називаючи
пропущені дієслова за зразком. До якої частини мови відносяться перші слова у
кожній парі? Обґрунтуй свою відповідь.
кіт – нявчить, собака – гавкає, корова – мукає, змія – шипить,
вовк – виє, ворона – каркає (або крякає), жаба – квакає,
горобець – цвірінькає, зозуля – кує, порося – кувікає (свиня – рохкає),
гусак – ґелґотить (або ґерґотить
чи ґеґає або джеркотить), качка – кахкає,
кінь – ірже (або форкає), півень – кукурікає,
коза – мекає, вівця – бекає, сова – ухає.
2.
Читай, називаючи замість виділених слів
протилежні за значенням і доповнюючи речення словами, яких не вистачає. Прочитай
текст пошепки і поясни підкреслені вислови.
У якості
селфі-треку можна запропонувати прочитати текст мовчки і позначити зображення
Босі. Пояснити свій вибір.
2. Завдання на с.7.
3. Які тварини зображені? Наведи й допиши
букви в зображенні їхніх слідів.
4. Яка тварина
зображена? Чому сову у казках зображують мудрою? Ознайомся з поданою у таблиці
інформацією і познач нові для тебе правила. Перевір виконання завдання, порівнявши інформацію
в цій таблиці з інформацією у таблиці на с. 13 в №1-2 у 2 кл. Добери із сусід(ом/кою) по парті по 2 слова-приклади до кожного правила.
Запиши їх в зошит, поділяючи для переносу.
5. Прочитай слова. Скориставшись таблицею в №4, підкресли
слова, які поділені для переносу правильно. Закресли інші слова. Запиши їх у
зошит, поділяючи для переносу правильно. Познач у словах наголос.
6.
Прочитай і відгадай загадку. Запиши в зошит, поділяючи
для переносу, 3 назви тварин з буквою-відгадкою у слові. (букви «бе» у назві)
Познач в словах наголос. Підкресли двоскладові слова.
Заняття
115, с.12-13, 14-15
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Слово в усному мовленні. Наголос у слові. Звукова модель слова. Звуко-буквений аналіз слів. Поділ слів на
склади. Складова модель слова. Перенос частини слів з рядка в рядок під час
письма. Мова твору.
1.Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 12-13.
Кого/що зображено на малюнку? Дітям пропонується навести олівцями різних
кольорів поводки і визначити у кого який собака. Потім учитель пропонує знайти
і порахувати всіх кішок на малюнку. Також дітям пропонується прочитати на полі
назви порід собак і записати на малюнку біля зображення кожної собаки
відповідні номери.
Учитель запрошує прочитати рядки вірша і визначити його тему/основну думку.
2. Завдання на полі на с. 12.
Дітям
пропонується прочитати назви порід собак і побудувати звукові моделі слів.
Робота диференціюється. Частину якого з цих слів не можна переносити з рядка в
рядок? Чому?
Дітям
пропонується прочитати слова, з яких зображено кішку. Потім
учитель запрошує учнів записати ці
слова, поділяючи їх для переносу.
3. Завдання на с.14.
1. Читай, називаючи пропущені іменники
за зразком. До якої частини мови відносяться перші слова у кожній парі?
Обґрунтуй свою відповідь.
каркає – ворона, цвірінькає – горобець, кує – зозуля, рохкає – свиня, ґелґоче – гусак, гавкає – собака,
кукурікає – півень, дзижчить – бджола,
пищить – миша …
3.
Прочитай назву тексту
і пояснення слова з зірочкою під текстом та розглянь малюнок. Вислови
припущення: про що може йтися в тексті? Прочитай текст.
Чи дійсно ворона була гарною ґаздинею? Чому тоді автор так назвав текст?
(іронія). Прочитай текст мовчи і скажи, чи можна назвати текст гумористичним та
чому. Чим незвичний цей текст?
У якості селфі-треку можна запропонувати скласти разом з
однокласни(ком/цею) речення, у якому всі слова починаються однією й тією ж
буквою.
4. Завдання на с.15.
4. Кого зображено на рядках розліновки? Елементи
яких букв уписано в малюнки? Наведи й допиши елементи
букв.
5. Яких тварин зображено? Запиши над зображенням
дітей номери їхніх свійських тварин, якщо в назві свійських тварини Надії
перший звук – дзвінкий приголосний, а в
назві домашніх улюбленців Марка – глухий приголосний. Запиши в зошит назви
тварин в алфавітному порядку. Познач наголос, склади.
Назви зображених тварин у назві яких перший/останній звук
твердий/м’який. Виконай звуко-буквений аналіз назви однієї з тварин.
6.
Прочитай слова в довідці. Заповни таблицю, скориставшись
словами з довідки. Виконай звуко-буквений аналіз односкладових слів.
Заняття 116, с.16-17
Тема. Сприймання нового матеріалу. Письмо слів.
Письмо дефіса, лапок. Слова, які пишуться з великої букви (власні назви).
Слова, які пишуться в лапках. Скорочений запис слів. Анаграма слова. Мова
твору.
1.
Завдання на с.16.
1.
Прочитай слова: в
рядках, в колонках. Підкресли в кожній колонці «зайве» слово. Поясни свій вибір.
2.
Кого зображено на
світлинах? Прочитай і розшифруй анаграми назв зображених птахів. Прочитай
текст. Кого автор назвав балакунами? Чи дотримали пташки слова? Прочитай текст
мовчи і поясни значення підкреслених словосполучень. Можна запропонувати дітям
читати текст, називаючи замість назв птахів-балакунів анаграми слів, поданих
біля світлин. Скільки частин в тексті? Про що розповідається з зачині/основній
частині/кінцівці? Яка тема й основна думка твору? Заголовок/назва відображає
тему чи основну думку твору?
У якості
селфі-треку можна запропонувати прочитати текст пошепки й обвести слова з
переставленими буквами.
2. Завдання на с.17.
3.
Кого зображено на
рядках розліновки? Які букви вписано в малюнки? Наведи й допиши ці букви.
4.
Прочитай запис і познач
рисками межі слів в реченні. Як пишуться
слова в реченні? З’єднай лініями букви так, щоб скласти подане речення. Зображення
якої тварини одержали?
5. Розшифруй і запиши кличку тваринки. З якої букви пишуться клички тварин?
Які ще слова пишуться з великої букви? (імена, прізвища, клички тварин,
назви країн, міст, сіл, річок, морів, озер, гір, вулиць, майданів, парків; назву
(заголовок) тексту, назви книжок, газет, журналів, кіно і мультиплікаційних
фільмів).
6. Прочитай запис. Випиши в зошит спочатку назви
казок із словами з апострофом, потім з дефісом у словах. Як пишуться назви книжок, газет,
журналів, кіно і мультиплікаційних фільмів?
7.
Запиши
авторів і назви літературних творів зі
с. 4 та с. 16. Ім’я автора записуй скорочено за зразком.
Заняття
117, с.20-21, 22-23
Тема. Опрацювання
сприйнятого матеріалу. Письмо слів. Письмо апострофа, дефіса, лапок. Слова, які
пишуться з великої букви (власні назви). Слова, які пишуться в лапках.
Скорочений запис слів. Анаграма слова. Мова твору.
1.Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 20-21.
Що зображено? Кому встановлено пам’ятники? Дітям
пропонується прочитати інформацію про пам’ятники тваринам і пронумерувати
світлини відповідно. Розказати, за що люди могли встановити пам’ятник свійським
тваринам, доповнивши інформацію під №4. Також дітям пропонується згадати
отриману в 1 класі інформацію про пам’ятник собаці Хатіко й розказати її.
2.
Завдання на полі на с. 20.
Дітям пропонується розгадати ребуси і записати слова-відгадки (осад,
зоосад, роса). Одне зі слів можна запропонувати для звуко-буквеного аналізу.
Учням
пропонується навести в малюнках слова. Сказати, як назвати зображені частини
тіла тварин одним словом? (кінцівки) Як називають тварин, у яких є крила?
(птахи). Як називають тварин, у яких 2/4/6/8 лапи/лап?
Учням
пропонується записати в клітинках слово так, щоб в кожній колонці і рядку кожне
слово вирізнялось від попереднього тільки однією буквою. (рак, сім)
3.
Завдання на с. 22.
1.
Учитель пропонує
дітям слухаючи запис, слідкувати очима по тексту і закреслювати «зайві» слова
за зразком. Після цього учитель або вмикає запис https://www.youtube.com/watch?v=kvtaXVjF9x8, або читає текст, не називаючи виділені слова. Потім учитель пропонує дітям
назвати усі «зайві» слова, які помітили під час слухання тексту.
Після цього педагог запрошує учнів прочитай і визначити жанр твору. Чому у
звірятка виростали голки? Як людині захиститись від образ? Потім прочитати
текст мовчки й підкреслити слова з дефісом. Можна запропонувати, працюючи в
парі, добери запитання до тексту для іншої пари учнів та відповісти на
підготовлені ними запитання до тексту.
У якості селфі-треку можна запропонувати підготувати й
переказати текст.
В одному прадавньому лісі жило маленьке звірятко —
Невідомо-Хто.
Воно мало таку ніжну й тонку шкіру, що на сонці
крізь неї просвічувалося тремтливе маленьке серденько. Крапля дощу чи листок, що
зривався з дерева й падав на Невідомо-Кого, завдавали йому неабияких прикрощів.
І тому Невідомо-Хто весь час ховалося у своїй нірці під жму́тком* торішнього листя, трави.
Одного разу Невідомо-Хто вирішило: «Не можу так
більше жити!» — і вийшло на прогулянку. На межі лісу й поля воно побачило зграю
мишей і зраділо: миші були дуже схожі на нього. Тільки мали хутряні шубки й
були страшенно прудкі. Невідомо-Хто втішилося, що зустріло друзів. Але миші
хором сказали:
— Ти не з нашого пле́мені*.
Ми не хочемо тебе знати!
Невідомо-Хто повернулося до своєї нірки й
запорпалося носом у листя. Тієї ночі воно дуже погано спало, увесь час крутилося уві
сні, чухало спинку й попискувало. А коли настав ранок, Невідомо-Хто зі
здивуванням помітило, що на ньому виросла велика ... голка.
— Ось хто я тепер — єдиноріг! — зраділо
Невідомо-Хто й пішло до єдинорогів.
Єдинороги були великі й суворі. Вони кресали
копитами:
— Геть! Ти — не з нашого племені! Краще не
потрапляй нам під ноги — розтопчемо!
І Невідомо-Хто знову заховалося у нірку. І знову дуже погано спало...
А під ранок біля тої голки з’явилася ще одна ...
— Тепер я — справжній олень! — подумало Невідомо-Хто
і вирушило до оленів.
Але красені-олені навіть не почули, що до них
хтось гукає!
Наступної ночі біля тих двох голок виросла третя.
Це було дуже схоже на корону.
— Я, мабуть, принц! — вирішило Невідомо-Хто й
пішло шукати своє королівство.
Але його гнали звідусіль. У звірів був свій цар —
лев, у птахів — орел, у риб — кит. І всі тварини сміялися із незграбного шукача трону.
А після кожної ночі, впродовж якої Невідомо-Хто ображено сопіло і зітхало,
з’являлися все
нові, нові голки. Зрештою їх стало так
багато, що Невідомо-Хто стало більшим за самого себе вдвічі. Йому було важко
носити своє колюче й гостре вбрання, але тепер уже ніхто не наважувався
образити його. Дуже вже грізно стирчали ці голки!
... І тепер, коли у Дикобраза питають, чому він
так одягнений, він сумно хитає головою і каже:
— О, це все — від диких образ ...
4. Завдання на с.23.
2. Кого зображено на рядках розліновки? Елементи яких букв вписано в
малюнки? Наведи й допиши ці елементи букви.
3. Яку тварину зображено? З чого зображено тварину? Прочитай слова, з яких
зображено півника. Випиши спочатку слова з апострофом, потім – слова з дефісом,
після цього – слова в лапках. Підкресли великі букви в словах. Поясни правопис
виписаних слів.
Запиши скорочено імена (О. Зайцева, Д. Волков) Прочитай назву казкової
тварини. Поділити на склади слова-клички тварин. Побудуй звуко-буквену модель
слова- назви міста.
4.
Маски яких тварин
зображено на обличчях дітей? Слово-назву якої тварини не можна переносити? Чому?
Прочитай речення. Визнач тип речень за метою висловлювання/інтонацією. Спиши
речення. Склади за світлинами інші речення. Запиши їх в зошит.
5.
Прочитай
текст. Визнач форму твору (віршова). З ким порівнює автор лиса? Чому він
використав це порівняння. Що робить лис на малюнку? Чи говориться у тексті, що
лис поливає посаджену пір’їну. Підготуйся і запиши текст по пам’яті. Зроби
звуко-буквений аналіз виділеного слова. Обведи слово, яке не можна переносити.
Поясни свій вибір.
Заняття
118, с.24-25
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Письмо слів. Письмо апострофа,
дефіса, лапок. Слова, які пишуться з великої букви (власні назви). Слова, які пишуться
в лапках. Скорочений запис слів. Анаграма слова. Мова твору.
1. Завдання на с. 24.
1. Прочитай
буквосполучення у рядках. Прочитай буквосполучення у порядку зростання номерів.
Поясни значення висловів. (Слово не горобець – вилетить не спіймаєш. Кінь о
чотирьох ногах і той спотикається.) Визнач жанр творів.
2.
Прочитай текст. Чи
могли описані події відбутись насправді? Про що хотів сказати автор цим твором?
Яка основна думка твору? Прочитай текст мовчки і підкресли в першому реченні
подібні за значенням слова. Прочитай текст пошепки і познач світлину до тексту.
Поясни свій вибір.
У якості селфі-треку можна запропонувати прочитати текст мовчки
й підкреслити речення, яким можна підписати світлину.
3.
Яких тварин
зображено? Назви їх. Прочитай вірш. Познач зображення тварин, про які йдеться в
тексті. Про що хотів сказати автор цим твором? Чим схожі і чим різняться твори
в завданнях №2 і №3?
2.Завдання на с. 25.
4.
Яких тварин зображено
в розліновці? Яка буква «сховалась» у зображенні черв’ячка на першому рядку?
Наведи й допиши цю букву. Елемент якої
букви «сховався» у зображенні черв’ячка на другому рядку? Наведи й допиши
елементи букви.
5.
Яких тварин
сфотографував хлопчик? Які слова-назви зображених на світлинах тварин мають
кілька значень? (коник) Прочитай текст і доповни друге речення. Підкресли
головні члени першого речення. Обведи двоскладові слова. Познач наголос у дієсловах.
Спиши, виправивши помилки.
6.
Які тварини зображені? Назви зображених
тварин одним словом? Наведи зображення тварин, не відриваючи ручку від паперу. Розшифруй
анаграми й запиши відповідне число. Запиши розшифровані слова в зошит,
поділяючи для переносу. Зроби звуко-буквений аналіз одного зі слів.
7.
Кого
зображено на малюнку? Запиши з букв на равлику кілька слів з апострофом.
Заняття
119, с.30-31, 32-33
Тема.
РМ №9. Усний докладний переказ тексту з опорою на малюнковий
план, ключові слова. На початку заняття учитель об’єднує дітей у групи, кожна з
яких виконує по одному завданню (№1, 2, 4, 5, 6) Який тип тексту. Яка форма –
прозова чи віршова? Про що хотіли розповісти автори цими творами? Можна
запропонувати як диктанти з самоперевіркою за друкованим текстом.
1.Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Дітям
пропонується прочитати назви сузір’їв (велика ведмедиця, мала ведмедиця, великий пес, вовк,
голуб, дельфін, жирафа, журавель, заяць, змея, кит, муха, орел, павлин, рак,
риби, рись, скорпион, тукан, хамелеон) і закреслити
назву сузір’я, яке не зображено. Дітям пропонується порахувати: скільки
сузір’їв птахів/звірів/комах?
2.Завдання на полі на с. 30.
Обведи за зразком назви видів тварин (птахи, звіри, комахи, павуки,
плазуни, земноводні)
к з в і р
і е
о м
м н
п а в у к и о
х в
и о
п т а х и д
н
і
Дітям пропонується прочитати
анаграми назв тварин. Розшифрувати й записати слова.
Учням
пропонується скласти назви тварин з букв, які несе равлик. Одну з них записати.
3. Завдання на с. 32.
1.
Прочитай тексти. Чи
могли відбутись описані авторами події насправді? Чим тексти схожі й чим
відрізняються. Усно добери одну назву до двох текстів. Прочитай тексти ще раз і
визнач, у чому помилився художник. Перекажи один з текстів за ключовими
словами.
2. Прочитай текст. Познач
світлину до тексту. Поясни свій вибір. Прочитай текст пошепки й визнач тип
тексту/форму тексту – прозова чи віршова. Прочитай текст мовчки й підкресли в
тексті ключові слова. Перекажи текст за ключовими словами і світлиною.
3.Кого
зображено на світлинах? Читай, називаючи слова, яких не вистачає. Користуйся
світлинами. Поясни свій вибір. Поясни
значення порівнянь.
4. Завдання на с. 32.
4. Прочитай текст. Про
яку тварину ідеться в тексті? Що нового про цю тварину ти дізнався/дізналась з
цього тексту? Розкажи сусід(у/ці) по парті про якусь тварину, не називаючи її.
Попроси відгадати. Відгадай, про яку тварину була розповідь сусід(а/ки) по
парті.
5. Які тварини
зображені на світлині? Які звуки вони видають? Прочитай слова з пропущеними
буквосполученнями, що імітують звуки цих тварин. Склади за світлиною текст про
те, як жабка врятувала мишку під час зливи. Розкажи текст сусід(у/ці) по парті.
6. Кого зображено на
малюнках? Пронумеруй малюнки відповідно до послідовності подій. Що хотів
розказати художник серією малюнків? Прочитай запитання і сформулюй відповіді на
них за малюнками. Усно склади за малюнками та запитаннями текст-розповідь.
7.
Об’єднайся в пару з однокласни(ком/цею). Оберіть одну з
пропонованих ситуацій. Усно складіть запитання про здоров’я, самопочуття.
Сформулюйте відповіді на запитання. Розподіліть ролі. Підготуйте до наступного
заняття з розвитку зв’язного мовлення діалог-інсценізацію.
Комментариев нет:
Отправить комментарий