Українська
мова
Заняття
120, с.2-3, 4-5
Тема. Сприймання нового матеріалу. Будова слова: закінчення, основа
(корінь, суфікс, префікс). Однокореневі (споріднені слова). Робота зі словами,
вимову й написання яких треба запам’ятати: понеділок, середа, четвер, п’ятниця, неділя.
Мова твору. Різдво.
1.
Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Яке свято
відзначаємо 7 січня? (Різдво). Що вам відомо про традиції святкування Різдва?
2. Завдання на полі на
с. 2.
Дітям пропонується назвати зображені подарунки та
записати назви подарунків, якщо у Марійки в назві подарунка перший звук –
м’який приголосний, а у Марка – твердий.
Дітям пропонується назвати зображені подарунки та визначити, який подарунок отримає хлопчик, якщо
його назві відповідає модель. Позначити зображення цього подарунка.
3. Завдання на с. 4.
1.
Прочитай слова з
пропущеними буквами. Підкресли в кожній
трійці слів «зайве» слово. Поясни свій вибір.
2.
Що/кого зображено на
малюнку? Що робить дівчинка? Прочитай назви днів тижня на листках календаря.
Запиши букви, яких не вистачає. Пронумеруй назви днів у порядку слідування в
тижні. Вислови припущення щодо того, чому дні тижня мають такі назви. Назви 5
днів підряд, не називаючи днів тижня і числа (позавчора, вчора, сьогодні,
завтра, післязавтра).
Роботу зі словами, вимову й написання яких треба запам’ятати (понеділок,
середа, четвер, п’ятниця, неділя) учитель організовує за мільтимедійною
презентацією.
3.
Прочитай текст. Познач світлину
із зображенням різдвяного календаря, про який ідеться в тексті. Який з пропонованих варіантів різдвяного
календаря ти б обрав для започаткування цієї традиції у своїй родині?
У якості
селфі-треку можна запропонувати прочитати текст батькам та разом з ними
виготовити різдвяний календар й започаткуй таку традицію в родині.
Різдвя́ний
календа́р —
спеціальний календар, який показує
час, що залишається до Різдва.
Календарі бувають у
вигляді мішечків, пакетиків, сумочок або згортків, розвішаних на стрічці,
картонного будиночка з віконцями, що відчиняються. Там у спеціальних коробочках лежать або записки з побажаннями, або цукерки
чи інші маленькі подаруночки.
Різдвяний календар починається за чотири тижні до Різдва і закінчується у Святвечір.
Зародилась ця традиція в Німеччині. Незабаром
звичай розповсюдився по всьому світу. Тепер у багатьох країнах незадовго до
головного свята року діти й дорослі щодня відчиняються віконця улюбленого Різдвяного
календаря.
4. Завдання на с. 5.
4.
Наведи букви. Запиши
букви за зразком. У назві яких місяців/днів тижня є ці букви? Які звуки вони
позначають в цих словах?
5.
Прочитай інформацію, подану
в таблиці. Розкажи про частини слова за будовою, їх умовне позначення та
послідовність аналізу. Проаналізуй будову слова прекрасна за зразком.
Увага! Учитель звертає
увагу учнів на нульове закінчення (закінчення, що з’являється, якщо змінити
слово з однини на множину або при узгоджені зі словами воно/вона чи зміні слова
за запитаннями) та його умовне позначення (
) в моделях.
Інформація для вчителя.
Закінчення мають лише змінні слова.
Незмінні слова закінченя не
мають. Це:
а) невідмінювані іменники: таксі,
леді, Капрі, шосе, Онтаріо, бюро;
б) невідмінювані прикметники: міні,
максі;
в) числівники: мало;
г) неозначена форма дієслова: ходити,
робити, працювать;
ґ) дієслівна форма –
дієприслівник: ідучи, сидячи, виконавши, перекладаючи;
д) дієслівна форма нa -но, -то: видано,
прожито;
е) прислівники: взимку,
посередині, виразно, вперше, тричі, можна, треба;
є) сполучники: аби, якщо,
нібито;
ж) прийменники: при, до, за,
з-поза, близько, навколо;
з) частки: тільки, лише,
невже, таки;
и) вигуки: еге! ого! гайда!
алло! спасибі!
Зі словами, які не
мають закінчення, не плутати слова:
1) що мають нульове
закінчення: ліс, хлопець, зустріч, хат, передрук; немає закінчення у
словах: праворуч, вниз, вліво, вбік;
2) коли кінцевий
голосний невідмінюваного слова однаковий з кінцевим голосним відмінюваного: Делі,
Сочі, Капрі - невідмінювані слова (закінчення немає), Чернівці,
двері -
відмінювані слова (закінчення -і), депо, шосе -невідмінювані слова,
вікно, поле
-відмінювані слова, у яких є закінчення -о, -е.
6.
Розкажи за зразком про аналіз слова за будовою. У якій послідовності
здійснюють аналіз слова за будовою? Поясни, чому аналізувати слова за будовою
зручно в зазначеній послідовності. Познач за цією послідовністю частини будови одного зі слів: крило, ангели, календарі, місяць,
світив, освітлена.
У якості
селфі-треку можна запропонувати розбір кількох з цих слів.
7.
Прочитай слова. Розкажи за зразком
аналізу першого слова про його будову за поданою послідовністю. Запиши номери
частин будови другого і третього слів за цим зразком. Познач за нумерацією частини
будови четвертого і п’ятого слів. Які частини будови можна визначити в кожному
поданому слові? Які частини слова за будовою є в будь-якому слові? (корінь,
основа)
За наявності часу можна запропонувати диктант:
Усі слова складаються з частин:
Є у всіх у них закінчення й основа.
Ця основа – без ніяких змін,
А закінчення – частина змінна в слові.
Є у всіх у них закінчення й основа.
Ця основа – без ніяких змін,
А закінчення – частина змінна в слові.
В. Зівако,
С. Непийвода
Заняття 121, с.2-3, 6-7
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Будова слова: закінчення,
основа (корінь, суфікс, префікс). Однокореневі (споріднені слова). Мова твору. День народження.
1. Орієнтовні
завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
У які дні січня
наші однокласники відзначають Дні народження? Хто з членів вашої родини святкує
День народження в січні? Якими словами ви їх вітатимете?
Можна організувати
роботу із позначення на календарі дат, які дітям треба запам’ятати, щоб
привітати в січні однокласників, членів родини
з Днем народження.
1. Завдання на с.6.
1. Прочитай назви квітів. Які букви пропущені? Які звуки вони позначають? Які
квіти ти б хотів, щоб тобі дарували на День народження? Чому краще дарувати квіти,
вирощені в горщику?
Прочитай тлумачення слів. Підкресли в тексті олівцями відповідних кольорів слова
із зірочками, значення яких пояснюється. Прочитай текст мовчки. Познач ті відповіді
на запитання, які вважаєш правильними.
Добери і запиши заголовок тексту. Знайди в тексті: числівники, слова з
дефісом, слова, записані з великої букви, з апострофом, речення зі знаком
оклику.
2. Завдання на с.7.
2.
Наведи букви. Запиши
букви за зразком. Чи є в класі діти, які святкують День народження в цьому
місяці, чиї імена/прізвища починаються записаними у першому рядку буквами (в
іменах і прізвищах яких є букви, записані в другому рядку)?
3.
Прочитай слова. Закресли
в кожному ряді «зайве» слово. Поясни свій вибір. В інших словах познач корінь.
4.
Моделі яких слів
подано? Добери і запиши за зразком однокореневі/споріднені слова до поданих
коренів за моделями. Чи можуть бути однокореневими/спорідненими слова, що
відносяться до різних частин мови?
віт вітання, … (вітальня, привітний, привітати)
квіт квітка,
… (квіточка, квітуча, квітне)
5.
Прочитай вірш. Якими є усі речення за інтонацією/за метою
висловлювання? Допиши в словах закінчення. Познач основу в цих словах. Вивчи
вірш і привітай ним членів своєї родини в день їхнього народження.
Заняття
122, с.12-13, 14-15
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Будова слова: закінчення, основа
(корінь, суфікс, префікс). Однокореневі (споріднені слова). Мова твору. Іменини
1.Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 12-13.
У які дні лютого
наші однокласники відзначають іменини? Хто з членів вашої родини святкує
іменини в лютому? Якими словами ви їх вітатимете?
Можна
організувати роботу із позначення на календарі дат, які дітям треба
запам’ятати, щоб привітати у січні однокласників, членів родини з іменинами.
2. Завдання на полі на с. 12.
Дітям пропонується прочитати імена, якщо за
однаковими квітами «заховались» одні й
ті само букви. (
а
н
і – Тетяна, Алла, Василь,
Ангеліна)
Дітям
пропонується з перших звуків назв зображених об’єктів скласти імена хлопчика і
дівчинки (Петро, Яна). Записати їх. Як пишуться імена? Які ще слова пишуть з
великої букви?
3. Завдання на с. 14.
1. Читай буквосполучення на одному подиху зліва направо і справа наліво щоразу
швидше, але не змінюючи гучність голосу. З’єднай лініями буквосполучення так,
щоб скласти імена.
Дітям пропонується порівняти результати
роботи, працюючи в групі, оскільки можна скласти різні імена (Василь, Наум,
Наталя, Варвара, Денис, Ніна, Тетяна)
2.
Прочитай і запиши під світлинами імена (чайка
– Лариса, вінок – Степан, камінь –
Петрик, Знайко, Незнайко). Познач корінь в іменах казкових персонажів. Чи є їхні
імена однокореневими/спорідненими словами? Поясни свою думку. Запиши до їхніх
імен споріднені слова (знання, пізнаю, знати).
Можна
організувати роботу в парах: запитай у сусід(а/ки) по парті що означає те чи
інше ім’я. Відповідай на запитання сусід(а/ки) по парті. Назви імена, що не
згадуються у вірші з коренем слав.(В’ячеслав,
Ярослав)
4. Завдання на с. 15.
3.
Наведи букви. Запиши
букви за зразком. Чи є в класі діти, які святкують іменини в цьому місяці, чиї
імена/прізвища починаються записаними у першому рядку буквами (в іменах і
прізвищах яких є букви, записані в другому рядку)? Які імена/прізвища з цими буквами вам відомі. Звертається увага на те, що
маленькі букви пишемо в середині імені, а великі – на початку.
4.
Що зображено на
світлині? Чим пригощають гостей на іменинах? Склади з поданих частин слово до кожної моделі. Запиши
складені слова. (сири, сирник, сирний, медовик, медовий, обіди, пообідали,
пообідала, обідній) Добери і запиши
спільнокореневі/споріднені слова.
5.
Прочитай слова. Склади
зі слів речення і пронумеруй їх відповідно. Поясни, як ти розумієш складене
речення. До якого жанру воно відноситься? Познач основу й закінчення в
словах-іменниках.
6.
Прочитай імена. Зміни
(за зразком) закінчення імен так, щоб слово відповідало на питання. Запиши імена. Познач закінчення й
основу. Познач в основі корінь.
7.
Визнач межі речень і познач їх розділовими знаками.
Порадься з найстаршими членами родини і поясни значення прислів’їв і приказок.
Пригадай пісні й вірші з іменами. Випиши три іменники. Добери до кожного з них
спільнокореневе/споріднене слово. Запиши дібрані слова.
1 січня – Григорій, Ілля, Тимофій
2 січня – Даниїл, Іван, Ігнатій
3 січня – Михайло, Микита, Петро
4 січня – Анастасія, Дмитро,
Федір
5 січня – Василь, Іван, Наум,
Павло
6 січня – Артем, Євгенія,
Інокентій, Клавдія, Микола, Сергій
8 січня – Олександр, Анфіса, Григорій,
Давид, Дмитро, Єфим, Йосип, Костянтин, Марія, Михайло
9 січня – Антонина, Степан, Федір
10 січня – Аркадій, Олександр,
Єфим, Ігнатій, Петро
11 січня – Ганна, Варвара,
Георгій, Іван, Марк, Наталя
12 січня – Ірина, Лев, Макар,
Марія
13 січня – Михайло, Петро
14 січня – Олександр, Богдан,
Василь, В’ячеслав, Григорій, Іван, Михайло, Микола, Петро, Платон, Трохим,
Федот
15 січня – Кузьма, Марк, Петро,
Сергій
16 січня – Гордій, Ірина
17 січня – Олександр, Арістарх,
Опанас, Денис, Єфим, Йосип, Климентій, Марк, Микола, Павло, Прохір, Степан,
Тимофій
18 січня – Григорій, Євгенія,
Йосип, Нонна, Поліна, Роман, Тетяна
20 січня – Опанас, Василь, Іван
21 січня – Віктор, Володимир,
Георгій, Григорій, Дмитро, Євген, Омелян, Ілля, Михайло, Юліан
22 січня – Антоніна, Захар, Петро
23 січня – Анатолій, Григорій,
Макар, Павло
24 січня – Віталій, Володимир,
Йосип, Михайло, Микола, Степан, Терентій, Федір
25 січня – Ілля, Макар, Петро,
Тетяна
26 січня – Опанас, Максим, Петро,
Яків
27 січня – Агнія, Адам, Андрій,
Арістарх, Давид, Іван, Ілля, Йосип, Макар, Марк, Ніна, Павло, Сергій, Степан
28 січня – Гавриїл, Олена, Іван,
Максим, Павло, Прохір
29 січня – Максим, Неоніла, Петро
30 січня – Антоніна, Віктор,
Георгій, Іван, Павло
31 січня – Опанас, Володимир,
Дмитро, Омелян, Іларіон, Кирило, Ксенія, Максим, Марія, Михайло, Микола, Оксана
Заняття
123, с.12-13, 16-17
Тема. Опрацювання
сприйнятого матеріалу. Будова слова: закінчення, основа (корінь, суфікс, префікс).
Однокореневі (споріднені слова). Мова твору. День снігу.
1.Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 12-13.
Яку дату
відзначаємо 21 січня? Що означає слово сніг? Охарактеризуй це слово (На яке
питання відповідає? До якої частини мови відноситься7 Називає істоту чи
неістоту? Скільки значень має, з яким словом співвідноситься – він, вона чи
воно? Чи можна дібрати подібні/протилежні за значенням слова?) Добери однокореневі/споріднені
слова. Склади з цим словом словосполучення/речення.
1. Завдання на с.16.
1.
Читай буквосполучення
по колу, щоразу починаючи з іншого промінця. Чим схожі і чим різняться
буквосполучення, надруковані шрифтом різного кольору?
2.
Пронумеруй рядки так,
щоб скласти вірш. Як автор передає красу снігу?
Вийдеш, станеш на поріг:
Тихо, урочисто.
Жаль топтати білий сніг,
Так навколо чисто.
3.
Прочитай.
Підкресли слова, вжиті автором замість слова сніг. З якою метою він замінював це слово? Прочитай текст мовчки й
пронумеруй світлини відповідно до тексту. Прочитай текст пошепки й сформулюй за
світлинами відповідь на запитання у заголовку.
4. Прочитай вислови. Поясни їх значення.
2.Завдання на с. 17.
5.Наведи запис «засніжених» букв ручкою іншого кольору.
6. Прочитай записи на снігу. Побудуй моделі будови цих слів. Усно добери
однокореневі/споріднені слова.
7. Закресли моделі, яких не існує. Поясни свій вибір.
8. З’єднай лініями слова з моделями їх будови. Поясни свій вибір.
Диференціація
– кожному учню пропонується по одному слову або одній моделі. Також можна
запропонувати по два слова чи дві моделі для роботи в парі, групі (до 4 учнів).
На цьому
завданні учитель ознайомлює з явищем чергування приголосних в корні слова. (Увага! Це пропедевтика, а не програмовий
матеріал.)
9.
які частини слів пропущені? Спиши слова, дописавши префікси.
Познач будову 2 слів. Склади з цими словами кілька речень про сніжинку.
Заняття
124, с.20-21, 22-23
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Будова слова: закінчення,
основа (корінь, суфікс, префікс). Однокореневі/споріднені слова. Мова твору. День українського прапора 28 січня 1992
року Постановою № 2067-ХХ1 Верховна Рада України офіційно затвердила
синьо-жовтий стяг Державним прапором України.
1.Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 20-21.
У який день
січня відзначаємо День українського прапора? Чи відомо вам, чому саме в цей
день ми його відзначаємо? (У цей день 1992
року Верховна Рада України офіційно затвердила синьо-жовтий стяг Державним
прапором України.)
2.
Завдання на полі на с. 20.
Склади слова,
розташувавши букви у кульках в алфавітному порядку. (вірш вість)
Запиши ці слова. Можна запропонувати побудувати моделі слова вірш:
звукову, за будовою. Робота диференціюється.
Дітям
пропонується записати слово за нумерацією букв (прапор).
Дітям
пропонується записати слова, записавши кожну букву з елементів в кружечках
(метро, рік)
3. Завдання на с. 22.
1.
Прочитай
буквосполучення у рядках, у колонках. Склади і прочитай слова.
2.
Прочитай тексти. Чим
вони схожі і чим різняться? Як автори передають любов до прапору своєї країни? Познач
зображення державного прапора України. Поясни свій вибір.
4. Завдання на с. 23.
3.
Наведи букви. Запиши
букви за зразком.
4.
Прочитай слова. Випиши тільки
однокореневі/споріднені слова. Підкресли серед виписаних слів те, будові якого
відповідає модель (полетіли).
Поясни свій вибір. Підкресли слова, якими можна описати світлину. Склади
речення з цим словом за світлиною.
5.
Прочитай слова в
довідці. Поясни, чому слово прапори
записано в першій колонці. Наведи це слово. Заповни таблицю іншими словами з
довідки. Поясни свій вибір.
6. Прочитай текст. З чого зробили
живий прапор України? Познач виділені частини слів. Запиши текст по пам’яті.
7.
Познач закінчення, основу і корінь тільки в
однокореневих/споріднених словах.
Можна запропонувати диференційовану роботу з позначення
закінчення і основи в словах за вибором учнів. Поясни свій вибір. Познач
частини мови, до яких відносяться ці слова. До якої частини мови можуть
відноситись однокореневі слова?
Заняття
125, с. с.20-21, 24-25
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Будова слова: закінчення, основа
(корінь, суфікс, префікс). Однокореневі (споріднені слова). Мова твору. День метро
1.Орієнтовні завдання і запитання
за малюнком на с. 20-21.
Коли відзначають день метро? Чому, на вашу думку, відзначають цей день? Чим
незвичний цей вид транспорту?
1. Завдання на с. 24.
1.
Читай щоразу швидше.
Супроводжуй читання зазначеними рухами.
2.
Прочитай текст.
Ознайомся з інформацією в таблиці й доповни текст. Цю роботу можна
запропонувати в парі. Діти мають визначити місце в тексті тієї інформації, якою
вони його доповнюють. Потім читати текст, усно доповнюючи його у визначеному
місці складеною інформацією.
3.
Прочитай текст і познач маршрут на плані. Порівняй
позначений маршрут із тим, що позначив сусід по парті. Складіть разом інший маршрут.
2. Завдання на с. 25.
4. Допиши на «колії» подані елементи так, щоб усі букви були різними. (І Ї Г Ґ Р К У Ю В Б Н)
5. Прочитай загадку. Відгадай її. Запиши відгадку. Виконай
аналіз виділених слів за будовою.
6. Прочитай загадку. Відгадай її. Познач частину слова з
пропущеною буквою.
7. Прочитай слово. Запиши
з букв поданого слова інші слова. Виконай аналіз слів за зразком.
8.
Прочитай
імена дітей. Познач в словах склади, наголос. «Розсади» дітей по вагонах за
зразком. Поясни свій вибір.
9.
Прочитай слова. Запиши по одному слову з таким
само префіксом, як в поданих словах. Склади з одним зі слів речення про метро.
Визнач тип речення за інтонацією і метою висловлювання.
10.
Прочитай текст. Усно виправ помилки. Спиши, виправляючи помилки.
Заняття
126, с.30-31, 32-33
Тема. ПЧ №9. Робота з
тлумачними словниками. Бібліотечне заняття. День спасибі
1.Орієнтовні завдання
і запитання за малюнком на с. 30-31.
Коли відзначають день спасибі? Чи відноситься це слово до «чарівних» слів?
Чому саме? Коли його говоримо? Яке є подібне за значенням слово? (дякую!
Прошу!)
2.Завдання на полі на с. 30.
Дітям пропонується розшифрувати й записати слова (червоні
хрестики – дякую; сині хрестики – прошу).
Дітям пропонується навести записані слова й зашифрувати
їх хрестиками різного кольору.
Дітям пропонується відшукати і навести слова.
3. Завдання на с. 32.
1.
Які книжки зображені?
Прочитай вірш. Познач зображення словника, про який йдеться у вірші. Прочитай вірш
мовчки й підкресли в тексті слово вдячності.
4. Завдання на с. 33.
2.
Прочитай вірш. Що радить автор
вірша? Знайди й прочитай в тлумачному
словнику пояснення значень виділеного слова. Намалюй, яким ти уявляєш це слово.
Добери подібне за значенням слово.
3.
Прочитай перелік.
Підкресли у переліку словників ту назву словника, у якому може бути зображена сторінка.
Поясни свій вибір.
4. Прочитай слова.
З’єднай лініями слова з їх тлумаченнями. Перевір правильність виконання
завдання за словником.
5.
Обери одне із завдань. Об’єднайся з однокласниками, які обрали це саме
завдання і виконайте його разом до наступного заняття з позакласного читання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий