среда, 19 февраля 2020 г.

Квест "Я і моя сім*я"


Тема: «Я і моя сімя»

Форма уроку: квест

Мета: виховувати любов і повагу до найближчих людей – батька й матері, бажання допомагати їм, вчити учнів умінню співпрацювати, надавати допомогу один одному, учити бути уважними, чесними, завжди пам’ятати місце, де народився, рідну оселю; формувати почуття обов’язку перед батьками; поглибити знання учнів про історію, культурну спадщину України; формувати культуру взаємовідносин між людьми, повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; розвивати творчі здібності дітей, сприяти розвитку пізнавального інтересу.

Обладнання та оформлення: карта України, музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер; проектор; роздатковий матеріал, вислови про родину; конверти із завданнями.

Довідка.
Квест (від англійського «quest»пошук, пошуки пригод) – аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
У процесі гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, вибудовують оптимальні маршрути переміщення, виробляють оригінальні рішення.
На початку гри учням пояснюються правила квеста. На кожній зупинці дітей зустрічає родина з певного регіону України (Центральна частина України, Поділля, Слобожанщина, Українські Карпати, Полісся, Крим). Якщо команда правильно відповідає на питання, то отримує частину загальної карти України (того регіону, на території якого знаходиться станція).
Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Мета квеста – скласти карту України. Перемагає команда, що виконала всі завдання найшвидше і склала карту України.
Маршрутний лист

І станція «Хата – як віночок, господиня – як квіточка».
1 завдання. Облаштуй українську хату.
Учні отримують ілюстрації речей побуту (скриня, мисник, прядка, ночви, макітра, рубель, піч, кошик).
Необхідно швидко сказати,  як називається кожний предмет, і для чого він служив. Довести його призначення.

2 завдання. Святі обереги.
Вставити у прислів’я слова, використовуючи малюнки народних оберегів. Пояснити значення прислів’їв.
- Любуйтеся   ________________  коли цвіте, а дитиною - коли росте. (Калиною)

http://os1.i.ua/3/6/3179337_26f11321.jpg

- У ледачих руках і  _______________  лоза не гнеться. (Вербова)
http://os1.i.ua/3/7/10578181_75c7b988.jpg

- Яка  _________________, така і паляниця. (Пшениця). пшениця, синє небо, прапор України, патріотичні шпалери, Україна, пшеница, синее небо, флаг Украины, патриотические обои, Украина

- Щоб  ____________ мати, треба добре працювати. (Хліб)

Хліб


ІІ станція «Там господар – як виноград, а господиня –як калина».
1 завдання.

2 завдання.

ІІІ станція «Українська родина – спортивна родина».
1 завдання.

2 завдання.

ІV станція «Народ скаже, як зав’яже».
1 завдання. Зібрати розсипані прислів’я про родину.
Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько.
Людина без сім`ї, що дерево без плодів.
Яке дерево, такі його квіти; які батьки, такі й діти.

2 завдання. «Казка вчить, як на світі жить».
Послухайте уривок та пригадайте назву казки. Розгляньте уважно малюнки. Пригадайте як називається казка.  Розкажіть чого вона навчає?

Ріпка
Був собi дiд Андрушка, а в нього баба Марушка, а в баби дочечка Мiнка, а в дочки собачка Хвiнка, а в собачки товаришка - киця Варварка, а в кицi вихованка - мишка Сiроманка.
Раз весною взяв дiд мотику, скопав у городi грядку велику, гною трохи наносив, грабельками пiдпушив, зробив пальцем дiрку та й посадив рiпку




Картинки по запросу картинки до українських народних казок

Колобок

Жив собі дід та баба, та такі убогі, що нічого в них нема. От раз дожились вже до того, що не стало у них і хліба — і їсти нічого. Дід і каже: «Бабусю! Піди у хижку, назмітай у засіці борошенця та спечи мені …»
Похожее изображение

Івасик –Телесик
Жили собі дід та баба. Вже й старі стали, а дітей нема. Журяться дід та баба: «Хто нашої й смерті догляне, що в нас дітей нема?» От баба й просить діда:
— Поїдь, діду, в ліс, вирубай там мені деревинку, та зробимо колисочку, то я положу деревинку в колисочку та й буду колихати; от буде мені хоч забавка!
ivasyk-telesyk

Жив собі дід та баба. Дід служив на майдані майданником, а баба сиділа дома, мички пряла. І такі вони бідні — нічого не мають: що зароблять, то проїдять, та й нема. От баба й напалась на діда: зроби та й зроби їй солом’яного бичка і осмоли його смолою.

Був собі дід та баба, та не було в них дітей. От вони собі сумують; а далі дід і каже бабі:
- Ходім, бабо, в ліс по грибки!
От пішли, бере баба грибки, коли дивиться - у кущику гніздечко, а в гніздечку качечка сидить.
От вона дідові:
- Дивись, діду, яка гарна качечка! А дід каже:
- Візьмімо її додому, нехай вона у нас живе.



V станція «Розумники».
 «Не бажай сину багатства, бажай розуму»- так говорить українське прислів’я. Тож перевіремо як ви вмієте розв’язувати задачі та відгадувати загадки.
1 завдання. Відгадай загадки.
Це слово кожен знає,
Ні на що не проміняє!
До цифри «сім» додам «я» -
Що вийде? (Сім'я)

Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте: хто це? (Мама)

 
Хто усіх нас захищає,
 Матінці допомагає?
 З ним нічого не боюсь,
 Здогадались? Це… (татусь)

Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це … (сестричка)

З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик)

Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є … (бабуся)

Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)

2 завдання. Розв`яжи задачі.
Задача 1
Як звали тата Семенюка Петра Івановича?
(Іван.)
(У задачах даного типу потрібно дивитися не на прізвище та ім'я, а на — по батькові.)

Задача 2
У сім'ї кілька дітей. Одна дитина каже, що у неї є брат і сестра, а інша — що у неї немає сестри. Скільки в сім'ї братів і скільки сестер?
(2 брати та 1 сестра.)
(сестра ← Дитина → брат. Оскільки одна дитина сказала, що у неї є і брат, і сестра, це означає, що у сім'ї є троє дітей: дівчинка, хлопчик і та дитина, що каже. Коли б та дитина, що каже, була дівчинкою, тоді ніхто у цій сім'ї не міг би сказати, що у нього нема сестри, бо кожен з дітей би мав сестру. Отже, дитина, що так каже, є хлопчиком.)

Задача 3
У сім'ї Марії та Семена Пилипенків народилися син Сашко і дочка Поліна. Назви прізвище, ім'я, по батькові дітей.
(Пилипенко Поліна Семенівна та Пилипенко Олександр Семенович.)

Задача 4
У двох рідних братів — Антона та Павла — народилися сини. Кожен з братів назвав свого сина на честь брата. Назви повне ім'я сина Павла. (Антон Павлович.)
 13.09.2014-1-2

Задача 5
Чоловік каже: «Мого тата звали Михайло Григорович, мого сина звуть Олег Степанович». Як звати цього чоловіка? Назви повне ім'я. (Степан Михайлович)

13.09.2014-1-3





VІ станція «Українське най-най…».
1 завдання.
Знайти у кімнаті  портрети відомих сучасних українських спортсменів, співаків. Розказати, чим вони прославили Україну.
(Віталій Кличко, Василь Верастюк, Руслана Лижичко, Джамала, Андрій Шевченко, Яна Клочкова).

2        завдання.
Зєднай речення.
-         Найдовший духовий музичний інструмент у світі - український духовий інструмент трембіта.
-         Одна з найвідоміших у світі різдвяних пісень «Щедрик» - українська  народна пісня, записана українським композитором Миколою Леонтовичем. 
-         Країна, на території якої зосереджена чверть всіх запасів чорнозему на Землі - Україна. 
-         Розробили літак із найбільшою у світі вантажопідйомністю «Мрія» - українці, а саме конструкторське бюро Антонова.
-         Автор першої в світі Конституції – український політичний і громадський діяч Пилип Орлик.
-         Перша гасова лампа винайдена - у м. Львові.

Коли учні збирають усю карту, то отримають вираз «Україна – єдина родина!».
Квест пройдено!







Комментариев нет:

Отправить комментарий