понедельник, 24 февраля 2020 г.

Розробки занять з математики для 2 класу. Тиждень 20.


 Математика 20 тиждень

96 заняття  С.2-3, 8-9
Тема. Рефлексія.  Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу.                                                                                                                                                         
     1.Завдання за малюнком на с. 2-3.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: визначити кількість снігових фігур; дітей/дівчат/хлопчиків; зірок на небі тощо. На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу про дітей на відношення різницевого порівняння/взаємозв’язку між частинами і цілим (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 
2. Завдання на полі на с.3.
1. Дітям пропонується вибрати «трійку» чисел, з яких можна скласти рівність на множення і за поданою моделлю рівностей, що ілюструють взаємозв’язок між множенням і діленням, скласти і записати відповідні рівності.
2. Дітям пропонується виконати обчислення і повторити порядок виконання дій у виразах.
3. Дітям пропонується за зразком і поданим початком побудувати із квадратів «сніжинку». Дітям, які швидше впораються із завданням, можна запропонувати порахувати кількість квадратів, з яких складається «сніжинка».
3. Завдання на  с.8.
Дітям пропонується перевірити роботу лаксика (селфі-аудит). Радимо спочатку зорієнтувати дітей на самостійну перевірку роботи лаксика, а потім організувати роботу у групах: обговорити результати перевірки; назвати аргументи для правильно виконаних завдань і припустити причини виявлених помилок (3. До різних виразів на множення не можна скласти один і той самий вираз на ділення, тому у даному завданні до одного виразу на ділення не може бути два вирази на множення, в яких множники різні. 4. Розміщуючи кулі на баштах, їх угруповують по 2, отже виконують дію ділення. Дія в розв’язанні обрана правильно, а от найменування результату – ні. Дією ділення знайшли кількість башт (8), тому у дужках б (б.)
1.                 Дітям пропонується позначити назву операції, яку необхідно виконати для розв’язування задачі; розв’язати задачу. Формується уміння розрізняти види ділення (на рівні частини/на вміщення) без уживання термінів для того, щоб діти правильно й усвідомлено визначали найменування розв’язку задачі (розподіляємо на рівні частини – у результаті кількість об’єктів в 1 частині, тому 8 ш.)
2.                 Дітям пропонується виконати завдання селфі-треку за потреби. Залежно від помилок у селфі-аудиті діти за поданими орієнтирами обирають для тренувань завдання, з якими вони раніше працювали (повторюють) для того, щоб підготуватись до контрольної роботи.
         4. Завдання на с. 9.
3.                 На сторінці подано блок-карту з теми «Множення і ділення». Час її опрацювання на занятті вчитель обирає на власний розсуд, з урахуванням того, наскільки діти готові самостійно перевіряти роботу лаксика.
Опрацьовуючи інформацію про взаємозв’язок дій множення і ділення радимо запропонувати дітям вписати у висловлюваннях у клітинки букви відповідно до їх значень у короткому записі (По а об’єдную b разів і т. д.). Також необхідно звернути увагу на те, що у моделях кількість, яку об’єднали (добуток) позначаємо синім кольором, кількість об’єктів в 1 групі – зеленим, кількість рівних груп – фіолетовим; запропонувати навести в моделі по пунктирах її частини олівцями відповідних кольорів і прокоментувати. Пояснення можна супроводжувати прикладами простих задач на сутність дій множення і ділення.
Опрацьовуючи порядок дій у виразах, радимо запропонувати дітям продовжити нумерувати порядок виконання дій (обчислити вирази у зошиті, за наявності часу).
Опрацювання сутності відношення кратного порівняння передбачає співвіднесення моделей з виразом, що є розв’язанням для задач даного виду. Звертаємо увагу на те, що задачі на відношення кратного порівняння розглядаємо групою, як взаємопов’язані задачі: задача на кратне порівняння, задача на збільшення числа у кілька разів; задача на зменшення числа у кілька разів; ще раз спрямовуємо дітей до висновку, що якщо перше число більше, ніж друге у певну кількість разів, то друге число менше, ніж перше у таку само кількість разів; більше число знаходимо дією множення, менше – дією ділення; щоб порівняти два числа, треба більше число поділити на менше. На блок-карті діти мають розфарбувати трикутники біля моделей відповідно до кольору трикутників біля виразів.
З метою повторення особливих випадків множення і ділення радимо запропонувати дітям придумати свої вирази на обчислення, що відповідають поданим буквеним виразам.

97 заняття  С.12-13, 18-19
Тема. Контрольна робота № 5.   
1.Завдання за малюнком на с. 12-13.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним за малюнками на ст. 12-13. Орієнтовні запитання/завдання: визначити кількість дівчат/хлопчиків/дорослих; годівниць; пташок/синиць/снігурів; будівель тощо. На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу на відношення різницевого порівняння/взаємозв’язку між частинами і цілим (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). Оскільки на занятті має бути проведена контрольна робота, то опрацювання сюжетного малюнка і завдань поля вчитель організовує за наявності часу як індивідуальну/групову роботу для тих дітей, які раніше виконали завдання контрольної роботи.  
2. Завдання на полі на с.13.
1. Дітям пропонується з’єднати об’ємні фігури з їх перерізами (геометричні тіла мають у перерізі площинну 2d фігуру, поверхні геометричних тіл – лінійну 2d фігуру).
2. Дітям пропонується визначити і записати пропущені числа, використовуючи таблицю множення. Повторюється взаємозв’язок між діями множення і ділення.
3. Дітям пропонується домалювати половину сніговита. Повторюється поняття симетрична фігура, половина.
3. Завдання на  с.18-19.
Контрольна робота організовується за поданими до попередніх занять контролю рекомендаціями (для вибору текстів контрольних робіт використовуються с.с. 18-19, або 26-27)
Дітям пропонується виконати завдання контрольної роботи у зошиті (№ 1 с. 18 і с. 26, або № 5 с. 19 і  № 4 с. 27).
Завдання № 2, № 3, № 4, № 6 забезпечують індивідуальною роботою дітей, які швидше виконали завдання контрольної роботи.

98 заняття  С.20-21, 26-27
Тема. Навчальні досягнення з теми №6.  Корекція. Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу.
1.Завдання за малюнком на с. 20-21.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 20-21. Скільки картин на малюнку? Хто їх автори? Скільки букв в імені/прізвищі кожного художника? Скільки однакових букв в імені/прізвищі кожного художника? Порівняйте їх кількість. Які букви є в кожному імені/прізвищі кожного художника? Які букви не повторюються в імені/прізвищі кожного художника?
         2.Завдання на полі на с.21.
1. Дітям пропонується визначити, яке зображення споруди з кубиків бачить кожна дитина, і розфарбувати відповідно до кольору кофтинок дітей круги під цими зображеннями.
2. Дітям пропонується порівняти вирази без обчислень. Радимо повторити сутність дії множення, взаємозв’язок дії множення з дією додавання.
3. Дітям пропонується розфарбувати частини квадрата, дотримуючись осі симетрії.
3. Завдання на  с. 26-27.
На занятті організовується обговорення результатів контрольної роботи і робота над помилками (повторне виконання завдання, виконання аналогічного завдання з іншого варіанта).
Узагальнення і систематизація опрацьованого матеріалу організовується на завданнях № 1 і № 4 (с. 18 і с. 26 або с. 19 і с. 27, залежно від того, які були обрані для контрольної роботи).
Завдання № 2, № 3, № 5 забезпечують індивідуальною роботою дітей, які швидше виконали завдання роботи над помилками/забезпечують організацію селфі-треку.
99               
100          заняття  С.30-31, 34-35
Тема. Тема 7. Величини. Складені задачі, що складаються з простих задач на множення/ділення, додавання/віднімання. Селфі-аудит (вхідний). Сприймання нового матеріалу. Час. Одиниці вимірювання часу – місяць, квартал, рік. Календар (початок, кінець, певний момент події, явища; тривалість явищ, подій). Співвідношення між одиницями часу (доба, місяць; місяць, квартал; квартал, рік; місяць, рік). Задачі на знаходження часу.
1.                 Завдання за малюнком на с.30-31.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 30-31. Орієнтовні запитання/завдання: визначити кількість тварин/звірів/пташок тощо. На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу/-і на відношення різницевого порівняння/взаємозв’язку між частинами і цілим (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 
2. Завдання на полі на с.31.
1. Дітям пропонується визначити числа, що закриті шишками, встановити закономірність і продовжити її (формується уміння лічити шістками; проводиться робота по засвоєнню таблиці множення числа 6)
2. Дітям пропонується знайти розв’язки рівнянь (з використанням таблиці множення): одним дітям запропонувати знайти розв’язки способом добору числа; іншим – способом встановлення взаємозв’язку між компонентами і результатом дій множення і ділення.
3. Дітям пропонується записати букви, які розміщені лише у квадраті; назвати ті, які розміщені лише у ромбі; і у квадраті, і у ромбі.
3. Завдання на  с.34.
Дітям пропонується виконати завдання вхідного селфі-аудиту. Результатом роботи має бути висновок про те, що серед іменованих чисел є такі, яких діти ще не вивчали, тому не всі завдання змогли виконати. Діти роблять припущення, над чим треба працювати, щоб пояснити тему лаксикам. Учитель уточнює припущення дітей.
1. Дітям пропонується розв’язати задачу і виконати завдання за її змістом. Виконання завдання спрямоване на актуалізацію раніше вивченого про час.
2. Дітям пропонується обчислити вирази та прочитати назву довідкової таблиці з переліком днів (діб), тижнів, місяців року. Результат виконання завдання – календар.
4. Завдання на  с.35
3. Дітям пропонується розфарбувати на календарі назви місяців зими олівцем синього кольору, весни — зеленого, літа — червоного, осені — оранжевого; позначити назви одиниць вимірювання часу, значення яких діти можуть пояснити лаксикам, знаком ˅; значення яких вони хотіли б дізнатися, - знаком !; запропонувати свою відповідь на запитання лаксика.
4. Дітям пропонується прочитати інформацію й підкреслити назву одиниці вимірювання часу, яку вони можуть пояснити за її допомогою; записати пропущені числа у твердження, скориставшись календарем. Для засвоєння поняття квартал варто запропонувати дітям позначити римськими числами І/ІІ/ІІІ/ІV квартали біля назв місяців відповідно. Діти мають дійти висновку, що хоч і пора року, і квартал мають по 3 місяці, але це різні частини року. Крім того, діти мають звернути увагу, що різні місяці мають різну кількість діб (ця кількість чергується).
5. Дітям пропонується записати іменоване число в інших одиницях вимірювання.
6. Дітям пропонується виконати обчислення з іменованими числами, що подані у двох одиницях вимірювання. Оскільки № 5 і № 6 передбачають виконання нових видів завдань, доцільно перед їх виконанням запропонувати свої припущення того, яким чином треба виконувати завдання. Важливо, щоб діти самостійно «відкрили» спосіб виконання завдань.
Завдання для селфі-треку може бути творчого характеру – скласти задачу з вивченими величинами.

100 заняття   С.36 -37, 38-39
Тема. Сприймання нового матеріалу. Годинник (механічний: покази в 24 годинному діапазоні). Задачі на знаходження часу.                                                                                                                                             
1.                  Завдання за малюнком на с.36-37.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 36-37. На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу/-і на відношення різницевого порівняння/взаємозв’язку між частинами і цілим (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу).
2. Завдання на полі на с.37.
1. Дітям пропонується встановити закономірність числового ряду і продовжити її. Відпрацьовується лічба «шістками»
2. Дітям пропонується визначити і записати пропущені числа. Повторюється взаємозв’язок між компонентами і результатами дій множення і додавання.
3. Дітям пропонується за поданою послідовністю номерів точок побудувати фігуру і визначити на зображенні кількість трикутників і чотирикутників.
3. Завдання на  с.38.
1.        Дітям пропонується виконати завдання за змістом задачі про час. Актуалізуються уміння зображувати на циферблаті стрілки відповідно до зазначеного часу, визначати за часом частину доби; формується уміння визначати кількість обертів, які робить годинна стрілка за певний час.
2.        Дітям пропонується записати час, який показують годинники в І і в ІІ половинах доби. Завдання спрямоване на формування уміння визначати час за годинником.
4. Завдання на  с. 39.
3. Дітям пропонується записати іменовані числа в інших одиницях вимірювання; прокоментувати виконання завдання; підкреслити найменше іменоване число. Можна організувати роботу в групах, щоб кожна група прокоментувала міркування дітей у процесі виконання завдання і завершила його виконання. Коли будуть зафіксовані способи перетворення іменованих чисел з одних одиниць вимірювання в інші, пропонується самостійно/у парах виконати перетворення.
4.  Дітям пропонується розв’язати задачу і намалювати стрілки на циферблаті за результатом розв’язання задачі.
5. Дітям пропонується з’єднати лініями назву події із записом її можливої тривалості; підкреслити назву події, зображеної на світлині.
6. Дітям пропонується доповнити умову задачі необхідними для розв’язування даними за календарем; розв’язати задачу. Діти за календарем мають визначити, що у січні 31 день, тиждень має 7 днів; будують модель задачі на знаходження третього доданка за сумою і двома іншими доданками; розв’язують задачу.
7. Дітям пропонується обчислити вирази, скориставшись таблицею множення; з’єднати лініями зображення сніжинок і рукавичок відповідно до результатів обчислень. Обчислення виконують з опорою на таблицю множення. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий