вторник, 25 февраля 2020 г.

Розробки занять з української мови для 2 класу. Тиждень 21.



УКРАЇНСЬКА МОВА

Заняття 141, с. 2-3, 4-5
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Букви ь, я, ю є, і для позначення на письмі м’якості приголосних звуків. Буквосполучення ьо. Аналіз тексту. День прояву доброти.
1.   Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Який день відзначаємо 17 лютого? (День прояву доброти). Що таке доброта? До кого людина може виявляти доброту? Як люди виявляють доброту? Охарактеризуйте це слово. (На яке питання відповідає? До якої частини мови відноситься? Називає істоту чи неістоту? Скільки значень має, з яким словом співвідноситься – він, вона чи воно? Чи можна дібрати подібні/протилежні за значенням слова?) Добери однокореневі/споріднені слова. Склади з цим словом словосполучення/речення.
2.     Завдання на полі на с. 2.
1.   Дітям пропонується записати пропущені букви так, щоб вони були останніми в першому слові і першими в другому слові. (доброта-отара; золото-лотос, спорт-портфель, пісок-сокіл, політ-літак, соус-успіх)
2.   Дітям пропонується розшифрувати за першими звуками назв зображених об’єктів імена дітей. Записати розшифровані імена дітей (Марк, Зоя). Можна запропонувати диференційовану роботу: побудувати звукові моделі, виконати звуко-буквений аналіз слів; зашифрувати інше ім’я за цим зразком тощо.
3.     Завдання на с. 4.
1.                 Назви букви в рядках; у колонках. Розшифруй і запиши слово (перша фігура має бути червона). Усно добери до цього слова подібні і протилежні за значенням слова. (беззлобний, добродушний, добросердний, милосердний, великодушний, чуйний; злий, лихий, грізний, роздратований, розлючений)
2.                 Прочитай. Вчинки яких персонажів добрі? Як персонажі тексту виявляли доброту? Учитель пропонує дітям ще раз прочитати текст мовчки і виконати завдання на планшеті або на розліновці під малюнком на с. 2-3. Учитель читає запитання і варіанти відповіді або демонструє їх на екрані/мультимедійній дошці.
Запиши букву тієї відповіді на запитання, яку вважаєш правильною.
Де діти залили ковзанку? а) на стадіоні;   б) у дворі;   в) у сквері.
Що з’явилось у Миколки на лобі після падіння?
а) синець;   б)   подряпина;        в) гуля.
Що робили у дворі дівчата?
а) катались на ковзанах;   б) глузували з інших;    в) грали у сніжки.
Запиши відповіді на запитання одним словом.
Про яку пору року йдеться в тексті?
Де каталися діти?
Хто сміявся з того, що Юрко не вміє кататись?
Хто підтримав хлопчика, коли він набив гулю?
До якого жанру належить цей твір?
Яка головна думка твору?
До збірки за якою темою його можна віднести?
Підкресли речення, яке відповідає світлині.
   
Підкресли речення, яке відповідає світлині. Усно добери інший заголовок.
4. Завдання на с. 5.
3.                 Наведи слова. Склади з них прислів’я. Запиши й поясни його. Підкресли слова, в яких звуків більше, ніж букв.
4.                 Прочитай вірш. Розфарбуй у словах букви, які позначають м’які приголосні звуки. Підкресли букви, які вказують на м’якість цих звуків. Виконай звуко-буквений аналіз слова є.
5.                 Прочитай. Підкресли у виділених рядках слова з помилками (помилки в словах джерельцем, теплом, крилато, духмяно, вечорами). Спиши ці слова, виправивши помилки. Поясни виправлені помилки. Можна запропонувати дітям заспівати пісню, читаючи слова з журналу. Намалюй, якою ти уявляєш доброту.
6.                 Прочитай слова. Розфарбуй зображення  сердець відповідно до букв, які мають бути словах. Поясни свій вибір.
Заняття 142, с. 6, 7
Тема. Сприймання нового матеріалу. Букви я, ю є, ї для позначення на письмі двох звуків. Буквосполучення йо. Аналіз тексту. Іменини
1. Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
У які дні лютого наші однокласники відзначають іменини? Хто з членів вашої родини святкує іменини в лютому? Якими словами ви їх вітатимете?
Можна організувати роботу із позначення на календарі дат, які дітям треба запам’ятати, щоб привітати у лютому однокласників, членів родини  з іменинами.
2. Завдання на с. 6.
1.                 Назви букви, яких не вистачає. Запиши з цих букв ім’я за вказаною послідовністю. (Яків) Побудуй звукову модель цього імені. Скільки звуків позначає перша буква? Які ще букви позначають два звуки на початку складу?
2.                 Прочитай вірш. Замість зображення сніжинок читай рядки, подані праворуч. Чи могли бути такі сані насправді? Прочитай опис саней у вірші. Познач зображення саней, описаних у вірші. Поясни свій вибір. Прочитай вірш мовчки. Скільки у вірші згадується імен? Прочитай тільки імена дівчат / тільки імена хлопчиків.
 Прочитай вірш виразно (передаючи читанням швидкість лету на санях, раптове падіння, радість дітей тощо)
3.   Склади за нумерацією букв слово, подібне за значенням до слова сани (ґринджоли).                                     
 2. Завдання на с. 7.
4.                 Прочитай імена дітей. Підкресли букви, які позначають два звука. Поясни свій вибір. Запиши імена близнюків.  Як пишуть імена? Які ще слова пишуть з великої букви?
5.                 Розшифруй анаграми імен (Йосип,  Юхим,  Римма, Марія,  Олесь). Запиши імена, в яких звуків більше, ніж букв, ручкою зеленого кольору, в яких букв більше, ніж звуків, – ручкою синього кольору. Поясни свій вибір. Познач наголос. Підкресли імена з наголосом на другому складі.
6. Прочитай інформацію. Запиши пропущені букви в словах. Розфарбуй кульки біля кожного слова відповідно до кількості звуків, які позначає пропущена буква.  Один рядок виконуємо в класі, а інший можна запропонувати в якості селфі-треку.
7. Прочитай інформацію. Розфарбуй квітку відповідно до букв, які  пишуться в слові. Спиши слова з буквосполученням йо, поділяючи на склади.  Частину виконуємо в класі, а частину можна запропонувати в якості селфі-треку.
1 лютого – Антон, Арсеній, Єфим, Макар, Марк, Микола, Петро, Федір
2 лютого – Артем, Єфим, Захар, Інна, Лев, Павло, Римма
3 лютого – Агнія, Ганна, Євген, Іван, Ілля, Максим
4 лютого – Георгій, Єфим, Іван, Йосип, Леонтій, Макар, Микола, Петро, Тимофій
5 лютого – Володимир, Геннадій, Катерина, Іван, Йосип, Климентій, Макар, Федір
6 лютого – Герасим, Денис, Іван, Ксенія, Микола, Оксана, Павло, Тимофій
7 лютого – Олександр, Анатолій, Борис, Віталій, Володимир, Григорій, Дмитро, Петро, Степан, Фелікс
8 лютого – Аркадій, Гавриїл, Давид, Іван, Йосип, Климентій, Марія, Петро, Федір
9 лютого – Дмитро, Іван, Петро
10 лютого – Володимир, Георгій, Ігнатій, Леонтій, Ольга, Федір, Яків
11 лютого – Герасим, Дмитро, Іван, Ігнатій, Костянтин, Леонтій, Роман, Юліан
12 лютого – Василь, Володимир, Григорій, Іван, Максим, Петро, Степан, Федір
13 лютого – Опанас, Віктор, Іван, Ілля, Микита
14 лютого – Василь, Гавриїл, Давид, Микола, Петро, Тимофій
15 лютого – Василь
16 лютого – Ганна, Володимир, Іван, Михайло, Микола, Павло, Роман
17 лютого – Олександр, Олексій, Андрій, Ганна, Аркадій, Борис, Василь, Георгій, Дмитро, Катерина, Іван, Йосип, Кирило, Михайло, Микола, Петро, Сергій, Федір, Юрій
18 лютого – Антон, Василиса, Макар, Михайло
19 лютого – Олександр, Анатолій, Арсеній, Василь, Дмитро, Іван, Христина, Максим, Марія, Марфа, Севаст’ян, Юліан
20 лютого – Олександр, Олексій, Петро
21 лютого – Олександр, Андрій, Захар, Макар, Петро, Сергій, Степан, Федір
22 лютого – Василь, Геннадій, Іван, Іннокентій, Петро
23 лютого – Ганна, Антон, Аркадій, Валентина, Василь, Галина, Геннадій, Герман, Григорій, Іван, Марк, Петро, Прохір
24 лютого – Всеволод, Гавриїл, Георгій, Дмитро, Захар
25 лютого – Олексій, Антон, Євген, Марія
26 лютого – Ганна, Артемій, Василь, Віра, Володимир, Гавриїл, Євген, Зоя, Іван, Ірина, Леонтій, Мартін, Михайло, Микола, Павло, Світлана, Тимофій
27 лютого – Георгій, Ісаакій, Кирило, Костянтин, Михайло, Федір
28 лютого – Олексій, Арсеній, Опанас, Іван, Михайло, Микола, Петро, Софія

Заняття 143, с. 12-13, 14, 15
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Букви я, ю є, ї для позначення на письмі двох звуків. Буквосполучення йо. Аналіз тексту. День народження.
1.   Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
У які дні лютого наші однокласники відзначають Дні народження? Хто з членів вашої родини святкує День народження в лютому? Якими словами ви їх вітатимете?
Можна організувати роботу із позначення на календарі дат, які дітям треба запам’ятати, щоб привітати у лютому однокласників, членів родини  з Днем народження.
2.     Завдання на полі на с. 12.
1.                 Дітям пропонується розфарбувати зображення китайських ліхтариків  за заданою умовою. Скласти з цих слів речення і побудувати його модель за допомогою роздаткового матеріалу з боксів.
2.     Завдання на с. 14.
1.                 Прочитай слова. Знайди в тексті завдання №2 ці слова і розфарбуй. Скільки разів зустрічається в тексті кожне з цих слів? Склади й запиши слово з букв кожного слова, порядковий номер яких зазначено (свято). Що воно означає? Охарактеризуйте це слово. (На яке питання відповідає? До якої частини мови відноситься? Називає істоту чи неістоту? Скільки значень має, з яким словом співвідноситься – він, вона чи воно? Чи можна дібрати подібні/протилежні за значенням слова?) Добери однокореневі/споріднені слова. Склади з цим словом словосполучення/речення.
2.                 Прочитай текст зі словами-анаграмами. Чи вмів Вінні-Пух читати? Чи була Сова грамотною? Чи хотіли б ви отримати такий подарунок? Чому саме? Прочитайте текст мовчки і підкресліть в тексті речення – відповіді на запитання – олівцями відповідних кольорів.
\  Прочитати текст, відшукати й розфарбувати слова, в яких букви переставлені місцями.
3.     Завдання на с. 15.
3.                  Прочитай запис Сови. Запиши речення правильно. (Витаю тебе з Днем народження!)
4. Розфарбуй кульки відповідно до кольору буквосполучення, яке має бути в цьому слові. Поясни свій вибір.
5. Що подарували Іа? (книжку, яблуко, ключку, єнота) Обведи зображення подарунків, у назві яких звуків більше, ніж букв. Запиши назви подарунків, в яких буквами я, ю, є на письмі позначаються два звуки.
6. Прочитай речення. Запиши імена дітей від наймолодшого до найстаршого. На яке питання відповідають ці слова? Вони називають істот чи неістот? Познач наголос. Підкресли ім’я, яке не можна переносити. Поясни свій вибір. Зроби звуко-буквений аналіз імені дівчинки.
7. Закресли кульки, на яких частини слова перенесено неправильно. Перенеси частини цих слів правильно і запиши в зошит. Познач в словах наголос.

Заняття 144, с. 16, 17
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Букви я, ю є, ї для позначення на письмі двох звуків. Буквосполучення йо. Аналіз тексту. Новий рік за китайським календарем
1. Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Чому день, коли у Китаї святкують Новий рік, не зазначено? Що означає слово календар? Охарактеризуй це слово (На яке питання відповідає? До якої частини мови відноситься? Називає істоту чи неістоту? Скільки значень має, з яким словом співвідноситься – він, вона чи воно? Чи можна дібрати подібні/протилежні за значенням слова?) Добери однокореневі/споріднені слова. Склади з цим словом словосполучення/речення.
Завдання на с. 16.
1.                 Назви букви в кожному ряді. Прочитай за стрілками. (Новий рік за китайським календарем святкують в лютому.)
2.        Прочитай текст, в якому не всі слова надруковані повністю. Підкресли в тексті речення, якими можна підписати світлини олівцями зазначених кольорів. Поясни свій вибір.
Прочитати текст (так, щоб не зупинятись на словах, які надруковані не повністю). Чим схожі і чим різняться традиції святкування Нового року в Китаї та в Україні?
2. Завдання на с. 17.
3.                 Наведи слова. Запиши слова за зразком. Склади з цих слів речення. Запиши це речення коментуючи.
4.                  Прочитай. Запиши слова, яких не вистачає в реченнях. Запиши в зошит по 2 приклади. Роботу можна організувати в парах/групах з 3-4 учнів, а потім порівняти результати.
5.        Прочитай інформацію. Заміни звуковий запис буквеним і буквений звуковим за зразком.
6.    Підкресли в кожному ряді «зайве» слово. Поясни свій вибір. Обведи слово, якому відповідають моделі. (єнот) Виконай звуко-буквений аналіз цього слова.
7.                  Закресли слова, записані неправильно. Запиши їх правильно. Виконай аналіз виділеного слова: звуко-буквений; за будовою.

Заняття 145, с. 20-21, 22, 23
Тема. Сприймання нового матеріалу. Письмо слів з апострофом в корені слова й після префіксів. Аналіз тексту. День гербу.
1.   Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
У який день лютого відзначаємо День державного герба України? Чи відомо вам, чому саме в цей день ми його відзначаємо? (У цей день 1992 року Верховна Рада України офіційно затвердила Малий Державний герб України.)
2.     Завдання на полі, с.20.
Дітям пропонується позначити варіант відповіді, який вони вважають правильним. Перевірка відбувається за складеним з букв обраних варіантів відповідей словом (тризуб – так у народі називають герб України)
3.     Завдання на с. 22.
1.                 «Вишикуй» букви кожного кольору за розміром і прочитай слова. (герб тризуб). Можна запропонувати охарактеризувати кожне слово (робота диференціюється і організовується в парах групах з 3-4 учнів)
2.   Прочитай тексти. Підкресли в прозовому тексті речення, яке за змістом відповідає віршу.
Можна запропонувати прочитати діалог батька і сина у парах.
Прочитай текст мовчки. Розфарбуй в тексті слова, якими можна підписати світлини, олівцями зазначених кольорів.
4. Завдання на с. 23.
3.                  Наведи запис. Запиши за зразком. Познач в словах наголос. Познач плашками частини мови. Поясни свій вибір.
4.   Прочитай інформацію. Познач в словах префікс і корінь. Запиши номери слів, які ілюструють подану інформацію. Поясни свій вибір.
5.     Склади і запиши слова з апострофом в корені слова.
6.    Запиши однокореневі/споріднені слова з префіксами. Познач у словах префікси. Разом із сусід(ом/кою) по парті складіть діалог про колекції гудзиків/значків за малюнком.
7. Пронумеруй слова в алфавітному порядку. З одним зі слів склади речення за малюнком.
Заняття 146, с. 24, 25
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Письмо слів з апострофом в корені слова й після префіксів. Аналіз тексту. Міжнародний день рідної мови Робота зі словами, вимову й написання яких треба запам’ятати: співчуття, до побачення, будь ласка, на добраніч.
1. Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Коли відзначають міжнародний день рідної мови? Чому, на вашу думку, відзначають цей день? Які мови ви вивчаєте? Яка з них ваша рідна?
Охарактеризуйте слово мова (На яке питання відповідає? До якої частини мови відноситься? Називає істоту чи неістоту? Скільки значень має, з яким словом співвідноситься – він, вона чи воно? Чи можна дібрати подібні/протилежні за значенням слова?) Добери однокореневі/споріднені слова. Склади з цим словом словосполучення/речення.
2.Завдання на с. 24.
1.        Прочитай слова, які кажуть: під час зустрічі; коли прощаються; коли вибачаються; вранці, ввечері. Доповни перелік «чарівних» слів. Чому ці слова називають «чарівними»?
2.   Розшифруй і поясни вислови Тараса Шевченка і Жан-Жака Руссо.
Жодна причина не вибачає неввічливість. (Тарас Шевченко)
Ввічливість – це доброзичливе ставлення до людей. (Жан-Жак Руссо)
3.   Прочитай вірш. Чому Пилип мав неприємності? Чи був він чемним? Яка форма твору? Який жанр твору? Яка основна думка твору? Яка тема твору? Назва відображає тему чи основну думку твору? Учитель організовує роботу з визначення кількості персонажів, підкреслення слів кожного персонажа, у тому числі слів автора; підготовки й читання у групах вірша у ролях.       Виразне читання вірша.  Формулювання запитання Пилипу.      
2. Завдання на с. 25.
4.                 Наведи запис. Запиши за зразком. Познач наголос. Познач плашками частини мови. Підкресли слова з 4 складів.
5.                 Впиши пропущені букви. Склади з цих букв слова за поданою послідовністю. (мова, звук) Виконай звуко-буквений аналіз одного з цих слів. Запиши кількість зазначених пропущених букв. Роботу зі словами, вимову й написання яких треба запам’ятати учитель організовує за мультимедійною презентацією: співчуття, до побачення, будь ласка, на добраніч.

6.                 Прочитай інформацію. Обведи слова, які не можна переносити. Інші слова запиши, поділяючи на склади. Підкресли слово, якому відповідає модель. Виконай аналіз виділеного зі слів: звуко-буквений, за будовою.
7.                  Запиши апостроф у словах, де його пропущено. Поясни свій вибір. Виконай аналіз виділеного слова: звуко-буквений, за будовою.

Заняття 147, с. 30-31, 32, 33
Тема. РЗМ №11. Стислий усний переказ з опорою на малюнковий план, ключові слова. День бабака.
1.     Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Який день відзначають 2 лютого? З якою особливістю цієї тварини пов’язане виокремлення такого дня? Які літературні твори про цю тварину вам відомі? (прислів’я, загадки, скоромовки, народні прикмети тощо)
2.     Завдання на полі, с. 30.
1.     Дітям пропонується прочитати слова.
2.  Дітям пропонується знайти та обвести зображення двох однакових бабаків.
3.     Завдання на с. 32.
1.   Прочитай вірш. Про яку традицію прогнозування погоди у ньому йдеться? Прочитай слова бабака, передаючи інтонацією незадоволення від пробудження.  Завдяки чому автор створив казковий образ бабака? Складіть разом із сусід(ом/кою) по парті діалог за змістом вірша.
2.   Прочитай текст. Добери назву/заголовок. Який образ бабака створив автор в тесті – казковий чи реальний? Прочитай ключові слова в перших двох абзацах тексту. Підкресли ключові слова в останньому абзаці. Прочитай стислий переказ двох абзаців тексту. Перекажи стисло останній абзац.
4. Завдання на с. 33.
3.                 Прочитай текст. Який образ бабака створив автор в тексті – казковий чи реальний? Визнач жанр твору. Придумай бабаку кличку. Добери заголовок/назву. Прочитай ключові слова. Прочитай текст і перекажи стисло за ключовими словами. Прочитай тест і пронумеруй малюнки відповідно до розгортання подій у тексті. Перекажи текст за малюнками стисло. Склади план і перекажи за цим планом текст стисло.
4.                  Обери одне із завдань. Об’єднайся в групу з однокласниками, які обрали те саме завдання. Виконайте його до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.


Комментариев нет:

Отправить комментарий