вторник, 25 февраля 2020 г.

Розробки занять з математики для 2 класу. Тиждень 21.


 Математика 21 тиждень

101 заняття  С.2-3, 8-9
Тема. Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Задачі на знаходження часу. Задачі на відношення за віком. Складені задачі, що складаються з простих задач на множення/ділення,
    
1.Завдання за малюнком на с. 2-3
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: Календар якого місяця розглядаємо? У якому кварталі року цей місяць? Скільки тижнів у місяці? Скільки діб? Обведіть у календарі дату Міжнародного дня стоматолога? Скільки діб пройшло від початку лютого? Скільки діб минуло від 9 лютого до … Тощо.  На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу про тривалість подій (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 
2. Завдання на полі на с.3.
         1. Дітям пропонується розфарбувати клітинку біля циферблатів годинника відповідно до часу, який позначено. Повторюються поняття чверть, половина, ціле.
         2. Дітям пропонується визначити пропущені числа і записати їх. Повторюється взаємозв’язок між діями множення і ділення; правило знаходження невідомого множника.
         3. Дітям пропонується визначити кількість трикутників і чотирикутників на рисунку і знайти периметр п’ятикутника. Тут варто звернути увагу, чи можна знайти периметр за допомогою дії множення, й запропонувати дітям обґрунтувати думку. (Не всі сторони за довжиною рівні, тому периметр знаходимо дією додавання.) На рисунку 2 п’ятикутника, то можна запропонувати роботу за варіантами.
3. Завдання на  с.8.
1.                 Дітям пропонується записати пропущені числа; підкреслити рівності з найбільшим і найменшим числами й позначити назву лікаря, якого треба відвідувати 1 раз на півроку. Повторюється співвідношення між одиницями вимірювання часу.
2.                 Дітям пропонується виконати обчислення, використовуючи таблицею множення;  підкреслити вирази, значення яких є парним числом; дізнатися, з чого в давнину робили зубну пасту.
3.                 Дітям пропонується за допомогою календаря визначити дату за заданою умовою; запам’ятати одне із правил догляду за зубами. Звертаємо увагу, що для роботи на уроці потрібні індивідуальні календарики.
4.                 Дітям пропонується намалювати на циферблатах стрілки відповідно до умови задачі; підкреслити продовження відповіді серед пропонованих у дужках варіантів. Формується уміння визначати тривалість подій, орієнтуватися по годиннику; планувати свій день так, щоб встигати виконувати заплановане.
         4. Завдання на с. 9.
5. Дітям пропонується позначити модель, за якою тобі зручно розв’язувати задачу; завершити побудову моделі; розв’язати задачу. Формується уміння презентувати задачу коротко у зручний для себе спосіб: словесно, або графічно (за допомогою відрізків). Словесна модель потребує доповнення: ключове слово; числове дане. Радимо під час аналізу в тексті підкреслити ключові слова задачі. Ліва графічна модель поєднує в собі дві моделі простих задач, з яких складається подана задача. Права модель є більш узагальненою і представляє задачу на основі однієї моделі простої задачі, в ній невідоме числове дане подано словесно. На наступних етапах опрацювання складених задач у таких моделях будемо пропонувати дітям записувати невідоме дане за допомогою виразу (у даному випадку так: ?, 10 · 5 (т.)), що дозволить формувати уміння записувати розв’язання складеної задачі за допомогою одного виразу. В обох моделях необхідно обвести колом знак питання, що відповідає запитанню задачі (знак питання під червоною дугою).
Роботу над задачею можна організувати у групах, запропонувавши кожній групі опрацьовувати задачу за однією із моделей.
6. Дітям пропонується розв’язати задачу. Задача є подібною до попередньої, тому її можна запропонувати для селфі-треку.
7. Дітям пропонується з’єднати рівняння з їх розв’язками; визначити корисні для зубів продукти й намалювати посмішку на зображенні зубчика.
8. Дітям пропонується розв’язати задачу усно (якщо дітям важко зрозуміти взаємозв’язки між даними задачі, то радимо побудувати модель задачі за допомогою відрізків, позначивши вік братів окремими відрізками).
9. Дітям пропонується пояснити моделі розв’язування задачі. Формується уміння зчитувати інформацію з графічних моделей.


102 заняття  С.12-13, 18-19
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Задачі на знаходження часу. Задачі на відношення за віком. Складені задачі, що складаються з простих задач на множення/ділення, додавання/віднімання.

1.Завдання за малюнком на с. 12-13.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним за малюнками на ст. 12-13. Орієнтовні запитання/завдання: Календар якого місяця розглядаємо? У якому кварталі року цей місяць? Які місяці є місяцями І кварталу року? Скільки тижнів у місяці? Скільки діб? Обведіть у календарі дату дня Стрітення (15 лютого). Яке ще народне свято присвячене зустрічі Зими з Весною? (Масляна. Інколи дати цих двох свят співпадають. У 2019 році Масляна з 4  по 10 березня. Тому на листку календаря на ст. 12 дату поставити не можна. Стрітення – релігійне свято, але ми на цьому не акцентуємо увагу. У різних джерелах по-різному дають інформацію про ці два свята. Серед джерел є такі, в яких говориться, що за народними повір'ями, в цей день "зима весну зустрічає, заморозити її хоче, та сама лиходійка від свого хотіння тільки потіє". Зазвичай в цей день ворожили, виставляючи тарілку з зерном на ніч надвір: якщо ранком роса – врожай, нема роси – погана ознака. Оскільки заняття з математики, основний час уроку спрямовуємо на формування умінь і навичок, що передбачені програмою з математики.) Скільки діб пройшло від початку лютого? Скільки діб минуло від 15 лютого до … Тощо.  На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу про тривалість подій (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 

2. Завдання на полі на с.13.
1. Дітям пропонується визначити час за зображеннями на циферблатах і розфарбувати клітинки біля назв часу олівцем відповідного кольору.  
2. Дітям пропонується знайти значення виразу і олівцем відповідного кольору розфарбувати бантики Марени.
3. Дітям пропонується розшифрувати слова (зима, весна). З цього завдання пропонуємо розпочати роботу, оскільки визначені слова є ключовими для соціокультурної теми заняття.
3. Завдання на  с.18.
1.                 Дітям пропонується обчислити вирази; записати слово, що пояснює назву свята Стрітення (зустріч); записати назву дня тижня, на який цього року припадає це свято.
2.                 Дітям пропонується намалювати на циферблатах стрілки так, щоб вони позначали час початку й закінчення заметілі; записати короткі відповіді на запитання. Радимо опрацьовувати це завдання з використанням моделей годинників (циферблатів).
3.                 Дітям пропонується з’єднати лініями нерівності з початком пояснення способу порівняння. Розглядаються різні випадки чисел, що порівнюються (коли перша частина складеного іменованого числа різна/однакова; коли треба перетворити іменоване число в число з іншими одиницями вимірювання). Результатом роботи мають бути коментарі дітей щодо способу порівняння.
         4. Завдання на с. 19.
4. Дітям пропонується обрати модель для кожної задачі: розфарбувати клітинки біля їх текстів відповідно; розв’язати одну із задач. (Перша модель не підходить, тому  що на ній можна позначити лише мішки снігу, які розсипав Сніговій; перша задача – жовта клітинка, друга – зелена). Важливо, щоб діти аргументували вибір моделей, за якими ознаками вони їх обирали.
5. Дітям пропонується позначити таке запитання, щоб задача розв’язувалася дією віднімання; розв’язати задачу; позначити світлини першоцвітів, про які йдеться в задачі. Радимо зорієнтувати дітей на ключові слова в умові і пропонованих запитаннях задачі.
6. Дітям пропонується позначити порядок виконання дій у виразах та знайти їх значення за поданим значенням змінної.
7. Дітям пропонується порівняти іменовані числа. Зорієнтовуємо дітей на зразок у завданні № 3 с. 18. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.


103 заняття  С.20-21, 26-27
Тема. Сприймання нового матеріалу. Вартість. Ціна. Прості і складені задачі на знаходження ціни і вартості. (Складені задачі на знаходження суми, залишку, що містять просту на конкретний зміст множення/ділення).
 
1.Завдання за малюнком на с. 20-21.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 20-21. Орієнтовні запитання/завдання: Календар якого місяця розглядаємо? У якому кварталі року цей місяць? Скільки тижнів у місяці? Скільки діб? Обведіть у календарі дату Дня екскурсовода? Скільки діб пройшло від початку лютого? Скільки діб минуло від .. лютого до .. Тощо.  На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу про тривалість подій (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 

     2.Завдання на полі на с.21.
1. Дітям пропонується визначити назви компонентів і результатів дій, що пропущені у рівностях; відповідний номер рівності записати біля поданих назв; знайти й записати пропущені числа. 
         2. Дітям пропонується порівняти іменовані числа.
     3. Дітям пропонується визначити і розфарбувати однакові частини квадрата.
     Звертаємо увагу, що завдання на полі можна пропонувати для селфі-треку.
3. Завдання на  с.26.
1.                 Дітям пропонується обчислити вирази та прочитати слово; пронумерувати послідовність відвідування об’єктів дендропарку в порядку зростання значень виразів. (Далі заняття будується у формі уявної екскурсії за поданою картою).
2.                 Дітям пропонується розв’язати задачу; позначити назву величини, про яку в ній йдеться. Повторюємо програмовий матеріал 1 класу: сутність поняття вартість (величини, що вказує на грошову цінність товарів (того, що продається); у яких випадках йдеться про вартість. Зорієнтовуємо дітей на нове поняття (ціна), сутність якого треба протягом заняття зрозуміти.
3.                 Дітям пропонується прочитати інформацію і доповнити відповідь на запитання лаксика (Ціна вказує на грошову цінність лише однієї одиниці товару, а вартість — як однієї, так і кількох (двох і більше) одиниць товару). Доцільно запропонувати дітям у тексті задачі № 2 олівцем зеленого кольору розфарбувати/обвести/підкреслити інформацію про ціну квитка на проїзд (підкреслюємо 7 грн), олівцем синього кольору – інформацію про вартість (підкреслюємо запитання). Колір важливий для розуміння того, що ціна (зелений колір), за умови покупки більше 1 одиниці товару є частиною вартості (синій колір).
         4. Завдання на с. 27.
4. Дітям пропонується за інформацією в тексті задачі заповнити таблицю і розв’язати задачу.
5. Дітям пропонується позначити товар, який можуть придбати Марина й Денис; записати вартість покупки та решту, яку отримає кожна дитина. Відпрацьовується уміння розрізняти поняття ціна – вартість, формується розуміння решти.
6. Дітям пропонується обрати модель задачі й завершити її побудову; розв’язати задачу.
7. Дітям пропонується позначити вирази, обчислення яких вони можуть пояснити; обчислити вирази. Проблема може виникнути при обчисленні останнього виразу, у процесі якого необхідно 1 грн перетворити в копійки. Якщо є час, вираз можна опрацювати, якщо часу бракує, то спосіб обчислення пояснюється на наступному занятті (вираз до наступного заняття можна залишити не обчисленим).
8. Дітям пропонується скласти задачі за таблицею й розв’язати їх; визначити товар, який купили діти, і розфарбувати цінники відповідно (олівцем рожевого, або зеленого кольору).

104 заняття  С.30-31, 34-35
Тема. Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Вартість. Ціна. Прості і складені задачі на знаходження ціни і вартості. (Складені задачі, які містять просту(-і) на збільшення/зменшення числа у кілька разів, на кратне порівняння).
1.     Завдання за малюнком на с.30-31.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 30-31. Орієнтовні запитання/завдання: Календар якого місяця розглядаємо? У якому кварталі року цей місяць? Скільки тижнів у місяці? Скільки діб? Обведіть у календарі дату Дня котів? Скільки діб пройшло від початку лютого? Скільки діб минуло від .. лютого до … Тощо.  На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу про тривалість подій (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 
2. Завдання на полі на с.31.
     1. Дітям пропонується визначити числа, що діляться на 6 і на 3, та обвести олівцями відповідних кольорів. У результаті виконання завдання діти мають звернути увагу, що клубочки з числами 12, 18, 24, 30 обведені олівцями двох кольорів, оскільки числа діляться і на 3, і на 6. Завдання виконується з використанням таблиці множення. Діти мають зробити висновок, що є числа, які діляться націло і на 3, і на 6. Надалі, під час виконання подібних завдань, діти дослідять, що є числа, які діляться на 3, але не діляться на 6, і навпаки.
2. Дітям пропонується полічити кількість прямокутників, трикутників, кіл, які складають зображення кота; з отриманими даними скласти і розв’язати задачу за поданою моделлю.
         3. Завдання на  с.34.
     1. Дітям пропонується обчислити вирази і з’єднати зображення котів, що є персонажами творів, з іменами їх авторів.
2. Дітям пропонується доповнити задачу даними; підкреслити назву величини, яку позначають дані; обвести назву величини, яку позначає шукане; розв’язати задачу. Задача розв’язується дією додавання. Введена з тією метою, щоб діти зрозуміли, що ціна є частиною, а вартість – цілим, якщо купується більше однієї одиниці товару. Доцільно розглянути різні варіанти покупки (усі три книжки різні; 2 книжки однакові, 1 інша; 3 книжки однакові) та організувати для цього роботу в групах.
3. Дітям пропонується визначити розв’язання кожної задачі й розфарбувати клітинку відповідно; обвести клітинку біля задачі, об’єкт якої зображено. Звертається увага на найменування розв’язку. Діти мають дійти висновку, якщо ділимо загальну кількість (ціле) по певній кількості, що є в 1 з однакових груп, то дізнаємось кількість груп/разів, які ця група поміщається у загальній кількості (цілому), тому в дужках найменування – рази/групи/кількість товару тощо; якщо ділимо загальну кількість (ціле) на кількість однакових груп/разів/кількість товару, то дізнаємось кількість об’єктів в 1 групі, тому в дужках найменування об’єкта (у даному випадку грн). Дітям пояснюємо на конкретних ситуаціях.
4. Дітям пропонується скласти рівності на ділення за рівностями на множення за зразком; підкресли рівності за поданою умовою: якщо ділення на вміщення (ділю по…) – олівцем зеленого кольору; ділення на рівні частини (ділю на…) – олівцем рожевого кольору. Звертаємо увагу на найменування біля значень виразів: якщо ділили по … – найменування немає, ділили на … - найменування є.
4. Завдання на  с.35
         5. Дітям пропонується обчислити вирази, позначити ті, до яких подано зразок обчислення. Відпрацьовуються випадки обчислень, коли необхідно перетворювати одні одиниці вимірювання в інші.
6. Дітям пропонується доповнити задачу за інформацією на ілюстрації (дітям необхідно визначити кількість кошенят) і розв’язати задачу.
7. Дітям пропонується розфарбувати/підкреслити частини умови, якими задачі відрізняються; пояснити відмінності та розв’язати одну із задач. Друга задача може бути запропонована для селфі-треку.
8. Дітям пропонується записати пропущені числа в таблицю. Радимо спочатку за інформацією в таблиці і малюнками скласти прості задачі.
9. Дітям пропонується «розмістити» котів у «кімнаті» так, щоб біля кожної стіни сиділо по 2 коти; знайти периметр прямокутника.

105 заняття   С.36 -37, 38-39
Тема. Сприймання нового матеріалу. Маса. Маса об’єктів довкілля. Одиниця вимірювання маси – центнер. Ваги (механічні, електронні). Гиря (100 кг). Місткість. Складені задачі на знаходження суми, залишку, що містять просту на конкретний зміст множення/ділення
                                                                                                                                                
1.      Завдання за малюнком на с.36-37.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком на с. 36-37. Орієнтовні запитання/завдання: Календар якого місяця розглядаємо? У якому кварталі року цей місяць? Скільки тижнів у місяці? Скільки діб? Обведіть у календарі дату Міжнародного дня полярного ведмедя? Скільки діб пройшло від початку лютого? Скільки діб минуло від .. лютого до … Тощо.  На основі визначених числових даних дітям пропонується скласти задачу про тривалість подій (за вибором учителя з урахуванням навчальних потреб класу). 
2. Завдання на полі на с.37.
1. Дітям пропонується за поданим алгоритмом визначити і записати значення змінної х.
2. Дітям пропонується визначити «трійки» чисел, з яких можна скласти взаємопов’язані рівності на множення і ділення і записати такі рівності (8, 4, 2; 8, 2, 16).
3. Дітям пропонується обвести олівцем синього кольору (угрупувати) площинні фігури; олівцем зеленого кольору – трикутники. Далі учитель пропонує назвати фігури, які містяться в обох групах, і пояснити, чому так угрупували.
3. Завдання на  с.38.
1.        Дітям пропонується визначити, які гирі піднімав ведмедик Бернард у різні дні тижня; з’єднати зображення гир й вирази відповідно; підкреслити назву величини, за якою різняться гирі. Повторюється матеріал 1 класу про масу (як величину, що вказує на властивість об’єктів бути легшими/важчимиі що вимірюється зважуванням); розглядаються ситуації із життя, в яких йдеться про масу.
2.     Дітям пропонується дати відповідь на запитання: Порівняння яких іменованих чисел і виразів ти можеш пояснити?; прочитати інформацію (діти пояснюють лаксику, як виконати віднімання) та доповнити її; порівняти числа.
3.     Дітям пропонується завершити побудову моделі задачі; позначити дію розв’язування задачі; розв’язати задачу.
4.     Дітям пропонується продовжити нумерацію малюнків відповідно до послідовності зображених подій; розв’язати задачу.
               4. Завдання на  с. 39.
5. Дітям пропонується доповнити умову задачі за малюнком; розв’язати задачу.
6.  Дітям пропонується за малюнком визначити, яка величина однакова, яка різна, і відповідно обвести назви олівцями синього і зеленого кольору. За терезами визначаємо масу (мед важчий); за ємностями визначаємо місткість (банки однакові, по 1 л). Діти мають дійти висновку, що в однакових ємностях маса може бути різною. Це залежить від того, що знаходиться в ємностях.
7. Дітям пропонується розв’язати задачу на знаходження периметра. Доцільно задати запитання, чи можна периметр поданої фігури знайти дією множення, і попросити, щоб діти обґрунтували відповідь.
8. Дітям пропонується розфарбувати крижини з рівняннями, що мають однакові розв’язки, олівцем одного кольору. Доцільно повторити правила знаходження невідомих компонентів. Можна організувати роботу в групах по 4 учні (кожен учасник групи розв’язує 1 рівняння, а потім спільно визначають рівняння з однаковими розв’язками)
9. Дітям пропонується розв’язати задачу за зразком на с. 9 (за допомогою одного з графічних малюнків); записати відповідь коротко.

Комментариев нет:

Отправить комментарий