ТЕМА:
ЗИМОНЬКА-ЗИМА
ВСЕСВІТ
58 заняття С. 2-3, 10-11
Тема: Сприймання нового
матеріалу. Показники здоров’я. Дослідження відповідності нормам власних показників
температури тіла (вимірювання електронним термометром), довжини обхвату
зап’ястків, шиї та талії.
ІІ. Основна
частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 2-3.
·
Яку пору року
зображено? Назвіть ознаки зими. Назвіть зображені на малюнку природні явища.
·
Які зимові розваги
зображені на малюнку?
·
Чому створення сніжних
фігур можливе тільки в мороз?
2. Завдання на с. 10.
1. Хто зображений на світлинах? У яку пору року відбуваються зображені на
світлинах події? Позначте світлину із зображенням здорової дитини. Який у неї
настрій? Чому? Який настрій дітей на інших світлинах? Чому? Які ознаки вказують
на те, що діти захворіли?
Прочитайте
перелік слів під світлинами. Підкресліть в переліку ознаки здорової дитини.
Поясніть свій вибір. Назвіть ознаки хворої дитини. Які правила поведінки при
поганому самопочутті вам відомі?
1. Повідомити про погане самопочуття дорослого (батьків
вдома або вчителя в школі).
2. Чітко і точно описати дорослим що і де саме болить,
свербить, пече чи викликає інші неприємні відчуття.
4. Виконувати поради батьків та лікарів.
2. Назвіть одним словом всі зображені на світлинах об’єкти. Для чого
використовують термометри? Позначте зображення термометра для вимірювання
температури тіла людини. Для чого використовуються інші термометри? (Третій для
вимірювання температури повітря, п’ятий – температури води. На першій світлині безконтактний
термометр, на для вимірювання
температури тіла людини – його наближають до лоба не торкаючись; на другий та
четвертій світлинах – електронні термометри, якими можна вимірювати температуру
тіла людини, тримаючи їх у роті; на останній світлині – ртутний термометр для
вимірювання температури тіла людини під пахвами.) Обведіть зображення термометра,
яким вам вимірюють температуру тіла вдома. Як поводитись, якщо випадково
розбили ртутний термометр?
3. Що зображено на світлинах? Для чого використовуються ці термометри?
Прочитайте
інформацію. Обведіть зображення термометра, покази на якому свідчать про
підвищену температуру тіла людини? Що слід робити у такому випадку? Про що
свідчить температура нижче, ніж 36 з половиною градусів? Що робити у такому
випадку?
3. Завдання на с. 11.
4. Прочитайте інформацію. Запишіть пропущене слово. Розгляньте малюнок
сніговика. Чому дорівнює обхват його зап’ястка/шиї/талії? Чи відповідають
показники обхвату вказаних частин тіла казкового персонажа поданій інформації?
Зробіть висновок про стан його здоров’я.
Прочитайте рекомендації.
Підкресліть рекомендації для зміцнення здоров’я сніговика, зважаючи на
результати вимірювання. Поясніть свій вибір.
5. За допомогою сантиметрової стрічки виміряйте і запишіть у сантиметрах
обхват свого зап’ястка/шиї/талії. (За потреби можна скористатися допомогою
сусіда/сусідки по парті) Порівняйте з поданою у 4 завданні інформацією.
Підготуйте рекомендації для зміцнення власного здоров’я.
6. Хто зображений на світлинах? У яку пору року відбуваються зображені на
світлинах події? Позначте світлини із зображенням зимових розваг, які сприяють
зміцненню здоров’я. Поясніть свій вибір. Розфарбуйте квадратики біля світлин із
розвагами, які вам подобаються. Назвіть інші зимові розваги, що сприяють
зміцненню здоров’я.
За наявності
часу можна запропонувати роботу зі світлофорами з індивідуальних боксів (слайди 2-8). Учитель демонструє малюнки на слайдах. Учні позначають кольором, у
яку пору року вони так розважаються (зелений – зимові розваги, червоний – літні
розваги).
Повторіть
назви зимових розваг. Коли вони можуть стати небезпечними? (Довге перебування на вулиці, необережне
поводження із снігом під час гри в сніжки, катання на санчатах у небезпечних
місцях, катання на ковзанах у недозволених місцях, катання на лижах на крутих
спусках тощо). Як уникнути небезпеки під час зимових розваг?
Селфі-трек
До 1 завдання
– назвіть ознаки здорової та хворої людини.
До 4 завдання
– перевірте відповідність показників обхвату зап’ястка/шиї/талії членів вашої
родини поданій інформації, за потреби надайте їм рекомендації щодо зміцнення
здоров’я.
До 6 завдання
– намалюйте ті зимові розваги, які вам подобаються (або яких немає на
світлинах) та прорекламуйте їх.
59 заняття С. 20-21, 28-29
Тема: Сприймання нового
матеріалу. Інфекція. Інфекційні хвороби. Епідемія. Карантин. Практична робота. Інсценізація культури
поведінки при кашлі, чиханні, сяканні. Профілактика захворювань.
ІІ. Основна
частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 20-21.
·
Яку пору року
зображено на репродукціях? Що допомогло визначити це? Які зимові явища природи
зобразили художники? Чому відбувається зміна пір року? Які притаманні певній порі
року явища природи зобразили художники?
Чому відбувається зміна дня й ночі? Коли холодніше вдень чи вночі? Чому?
2. Завдання на с. 28.
1. Прочитайте слово/словосполучення, виділене шрифтом. Що воно означає? Прочитай
тлумачення. Установіть відповідність між словом/словосполученням та його
тлумаченням. Поясніть свій вибір.
Що означає
слово «інфекція»? Що означає словосполучення «інфекційна хвороба»? Які
інфекційні хвороби ви знаєте? Чим вони небезпечні?
2. Знайдіть та розфарбуйте олівцями різних кольорів назви трьох інфекційних
хвороб. Розшифруйте назву «ГРВІ». Вчитель надає пояснення дітям.
Підкресліть
назви тих хвороб, якими люди найчастіше хворіють узимку. Чому, на вашу думку,
ними хворіють найчастіше саме в цю пору року?
Чим небезпечне
захворювання на грип? Як убезпечитись від інфікування та наслідків цієї
хвороби? Хто найчастіше хворіє на сказ? У яких випадках людина може інфікуватися
сказом? Як убезпечитись від цього?
3. Хто зображений на світлинах. Що спільного на всіх зображеннях? Прочитайте
ознаки інфекційних захворювань. Пронумеруйте світлини відповідно до зображених
на них ознак інфекційних захворювань. Які інші ознаки інфекційних захворювань
вам відомі? (головний біль, озноб, біль у животі, відсутність апетиту,
млявість).
Робота з
презентацією. Назвіть ознаки інфекційних захворювань за малюнками на слайдах (слайди
2-8).
4. Прочитайте інформацію. Доповніть її за малюнком і світлинами.
Чому важливо прикривати
рот і ніс під час чхання й кашлю?
3. Завдання на с. 29.
5. Прочитайте слова, виділені шрифтом. Що вони означають? Прочитайте їх
пояснення. Установіть відповідність між словами та їх тлумаченнями. Поясніть
свій вибір.
Що означає
слово «епідемія»? Що означає слово «карантин»?
Які заходи використовують під час карантину? Чи застосовувався карантин
у вашому селі/місті? Яким чином?
6. Прочитайте правила. Разом із сусідом/сусідкою по парті доповніть їх.
Дотримуйтесь цих правил під час карантину. Чому важливо дотримуватись цих
правил?
7. Прочитайте інформацію Що таке профілактика захворювань? Підкресліть назви
тих профілактичних дій, які виконуєте завжди, олівцем зеленого кольору, а які
виконуєте іноді – олівцем жовтого кольору.
Робота зі
слайдовою презентацією. Назвіть зображені на світлинах профілактичні заходи (слайди
9-19).
8. Кого/що зображено на світлинах? Позначте світлини, на яких зображено
профілактику інфекційних захворювань. Поясніть свій вибір. Завдання можна
запропонувати в якості селфі-треку.
Селфі-трек
До 3 завдання –
розказати про ознаки інфекційних захворювань.
До 4 завдання
– розповісти про профілактику інфекцій батькам, друзям.
До 6 завдання
– дотримуватись правил поведінки під час карантину.
До 7 завдання
– розповісти про профілактичні заходи запобігання інфекційним захворюванням
батькам, друзям.
60 заняття С. 36-37, 40-41
Тема: Сприймання нового
матеріалу. Вплив природних ритмів на здоров’я людини. Профілактика обморожень, перегрівання
та сонячних опіків.
ІІ.
Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 36-37.
·
Визначте за
світлинами у який зимовий місяць зроблено кожну світлину дерева? Запишіть назви
місяців. Які це місяці за порядком у цій порі року? Запишіть у клітинках
відповідне число. Які це місяці за порядком у році?
·
Позначте на
зображенні термометрів можливу температуру повітря.
·
Зафарбуйте умовні
позначки, якими можна позначити зображені на світлинах погодні явища.
·
Наведіть лінію, яка ілюструє
розташування
Сонця на небосхилі в цю пору року. Поясніть свій вибір.
·
Розфарбуйте зображення
моделі Землі, яка ілюструє положення Землі відносно Сонця в цю пору року.
Поясніть свій вибір.
·
Які зміни в природі,
що відбуваються постійно, проілюстровано на світлинах?
2. Завдання на с. 40.
1. Прочитайте речення і слова в довідці. Допишіть речення, користуючись
довідкою. Розкажіть, що таке природні ритми. Наведіть приклади.
Чи впливають
природні ритми на діяльність людини, її працездатність та здоров’я? Яким чином?
2. Кого/що зображено на малюнках? Позначте малюнки, на яких діти
дотримуються природних ритмів. Поясніть свій вибір. Чому важливо дотримуватись
природних ритмів? (сприяє зміцненню здоров’я, покращенню настрою).
3. Прочитайте слова. Прочитайте опис ознак та причин виникнення захворювань.
Установіть
відповідність між назвами захворювань, описом їх ознак та причин виникнення (запишіть
у клітинки відповідні числа). Поясніть свій вибір.
У яку пору
року ці захворювання трапляються найчастіше? Чому саме в цю пору року?
3. Завдання на с. 41.
4. Прочитайте ознаки захворювання. Розфарбуйте кружечки біля їх назв, за
якими можна розпізнати вказані захворювання, олівцями відповідних кольорів. Які
ознаки притаманні кільком захворюванням? Які профілактичні заходи можуть
убезпечити від цих захворювань?
5. Прочитайте правила профілактики. Яких із цих правил слід дотримуватись у
будь-яку пору року? Яких лише влітку?
Позначте ті, яких ви дотримуєтесь завжди,
олівцем зеленого кольору, яких дотримуєтесь іноді – олівцем жовтого кольору,
яких ніколи не дотримуєтесь – олівцем червоного кольору. Що заважає
дотримуватись цих правил? Як здолати перешкоду на шляху до їх виконання?
6. Опишіть погоду за показниками термометра
та умовним позначенням. Якій порі року притаманна така погода?
Доберіть одяг
і взуття для прогулянки в певну погоду: розфарбуйте кружечки олівцями
відповідних кольорів.
Селфі-трек
До 1 завдання
– розкажіть про природні ритми.
До 2 завдання
– поясніть за малюнками про необхідність дотримання природних ритмів.
До 3 завдання
– розкажіть про захворювання, їх ознаки та причини виникнення.
До 4 і 5 завдання
– повідомте інформацію батькам, друзям.
До 6 завдання –
доберіть (намалюйте) одяг для ляльки у ту пору року, яка вам подобається.
Шаблон ляльки
(окремо для хлопчиків та дівчаток) можна вирізати та наклеїти на картон.
![]() |
![]() |


Комментариев нет:
Отправить комментарий