среда, 19 февраля 2020 г.

Розробки занять з української мови для 2 класу. 19 тиждень


Українська мова
Заняття 127, с.2-3, 4-5
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу.  Будова слова: закінчення, основа (корінь, суфікс, префікс). Однокореневі (споріднені слова). Мова твору.
1.   Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 2-3.
Кого зображено на світлинах? Дітям пропонується позначити світлини, на яких зображені ситуації, які сприяють зміцненню здоров’я (щеплення і вживання овочів). Чи подобається це зображеним на світлинах дітям? Переконай дітей у тому, що це важливо.
Прочитайте вірш. Що головне для людини? Чому?
2.   Завдання на полі на с. 2.
Дітям пропонується розгадати ребуси і записати слова. (яблуко, горох)
Дітям пропонується навести букви на зображенні пляшок. Охарактеризувати ці букви. З’єднати зображення вітамінів з цією буквою із малюнком відповідної пляшки.
3. Завдання на с. 4.
1.Читай за сигналом учителя. Прочитай мовчки і підкресли в кожному ряді «зайве» слово. Поясни свій вибір. Прочитай слово з виділених букв.
2. Прочитай текст. Обведи той варіант відповіді, який ти вважаєш правильним. Запиши відповідь на запитання одним словом або числом. Визнач жанр твору, його тему й основну думку. Назва відображає тему чи основну думку? Чи подобаються автору персонажі? Поясни, чому так думаєш. (називає пестливо-зменшувано – курочка, півник)
спиралька 3Прочитай текст мовчки й підкресли речення, яким можна підписати композицію статуеток півника та курочки. (перше речення) Прочитайте з сусідом/сусідкою по парті текст по одному реченню по черзі та придумайте щасливу кінцівку тексту.
4. Завдання на с. 5.
3. Наведи елементи букв і букви. Допиши їх.
4.   Прочитайте текст. Чи можна назвати його листом? До кого він?  Від кого? Які за метою висловлювання друге, третє і четверте речення? А перше? Запиши по два слова з такими ж коренями, як у виділених словах. Підкресли слово, якому відповідає модель (щодня). Поясни свій вибір.
5.  Прочитай. Порівняй з попереднім текстом. Кому і від кого цей лист? Чи будете ви виконувати поради Ліні? Спиши третє речення. Підкресли в ньому слово, якому відповідає модель (зарядку). Запиши до кожного з виділених слів по два однокореневих/споріднених слова.
6. спиралька 3З’єднай лініями префікси, корені, суфікси і закінчення так, щоб скласти слова.
Заняття 128, с.2-3, 6-7
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу.  Будова слова: закінчення, основа.
1. Завдання на с. 6.
1.   Які частини рослин зображено? Як називаються ці рослини (ромашка, вовча ягода) Вони трав’янисті чи є кущами або деревами? Що вам відомо про ці рослини? (ромашка – лікарська,  вовча ягода – отруйна) Розшифруй і прочитай запис. (Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.) Як ти його розумієш? Який жанр цього вислову?
2.                 Які рослини зображено на світлинах? Прочитай текст. Познач зображення рослин, про які йдеться в тексті. Чому текст так називається? Добери до тексту запитання.
спиралька 3Чим схожий і чим відрізняється цей текст від тексту на с. 4 в журналі №14?
2. Завдання на с. 7.
3. Наведи букви, до яких не записано парних великих, ручкою іншого кольору. Склади і запиши з цих букв слово. (здоровий) Познач частини цього слова за будовою.  
4. Прочитай слова. До якої частини мови належать ці слова? Запиши інші слова, дописавши  префікси  (підлікувався, підстриг, підходив; захворів, заходив). До якої частини мови належать ці слова?
5. Прочитай слова. До якої частини мови належать ці слова?  Запиши слова, дописавши   суфікси. Яке значення надають цим словам суфікси? (пестливо-зменшуване)                                                
6.   Прочитай слова. Познач в них префікси. Запиши по одному слову  з таким  префіксом, як в  цих словах.                                        
7. Прочитай слова. Познач в них суфікси. Запиши по одному слову з таким суфіксом, як в цих словах.
8. Прочитай слова з пропущеними буквами. Запиши пропущені букви. Склади й запиши слово з пропущених букв. (обережно) Познач частини складеного слова за будовою.
9.  спиралька 3Прочитай вірш. Чи могло таке відбутись насправді? Запиши по пам’яті. Познач у виділених словах частини за будовою. Розгадай ребуси. Запиши слова. (слон, слоник; комар, комарик) Познач у них частини за будовою. Яке значення надають цим словам суфікси?

Заняття 129, с.12-13, 14-15
Тема. Презентація результатів проектної діяльності за темою «Листок здоров’я» (літературні твори про лікарські рослини».) Селфі-аудит (вихідний) за продовженням теми №5. Самодіагностика.
1.Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 12-13.
Дітям пропонується назвати зображені на малюнку міста дорожні знаки. Учням пропонується за зображенням дорожніх знаків під малюнком кожної дитини показати лініями різних кольорів маршрут кожної дитини і сказати куди вона іде, якщо ці дорожні знаки вона зустріне на своєму шляху (перша дитина – дівчинка до аптеки; друга дитина – хлопчик до спортивної школи; третя дитина – хлопчик до басейну; четверта дитина – дівчинка до оптики). За малюнком дітям пропонується розказати про безпечність на дорозі.
2. Завдання на полі на с. 12.
Дітям пропонується навести букву, яка є на всіх пляшечках, ручкою іншого кольору.
Дітям пропонується обвести окуляри, які збільшують.
Дітям пропонується позначити частину дорожнього знаку, якого не вистачає. Який це дорожній знак?
3.     Вихідний селфі-аудит (с. 14).
1.   Послухай текст. Познач ту відповідь на перше запитання, яку вважаєш правильною. Запиши відповідь на друге запитання одним словом.
2.   Прочитай текст. Підкресли слова, які називають один і той самий персонаж твору по-різному.
3.   Побудуй звукову модель слова.            
4.   Познач частини слова за будовою.      
4. Завдання на с. 14.
1.   Прочитай слова. На якій «павутинці» ви прочитали слова з різними префіксами але одним і тим самим коренем?
2.        Розглянь підготовлений лаксиками проект: «Листок здоров’я». Прочитай. Закресли пораду, з якою ти не погоджуєшся. Доповни перелік однією порадою. Обговоріть із сусід(ом/кою) по парті записані поради.
Презентуйте свої проекти.
5. Завдання на с. 15.
3. Наведи запис. Запиши за зразком.
4. Збери з частин слова. Добери до них слова з довідки і запиши словосполучення (пральний порошок, снігова пороша, снігом запорошив). Познач в складених словах частини за будовою.
5. Прочитай слова. Підкресли однокореневі/споріднені слова. Познач в них корінь.  Поясни свій вибір.
6. Прочитай твердження. Якщо ти з ним погоджуєшся, то намалюй веселий смайл, якщо – ні, то намалюй  сумний смайл. Посни свій вибір.
7.   спиралька 3Допиши в словах закінчення. Познач у цих словах частини за будовою. Добери до цих слів по одному спорідненому/однокореневому слову. Запиши їх.

Заняття 130, с. 16-17
Тема. Рефлексія. Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу.
1. Перевірка роботи лаксика.
1.  Послухай текст. Познач ту відповідь на перше запитання, яку вважаєш правильною. Запиши відповідь на друге запитання одним словом.
2. Прочитай текст. Підкресли слова, які називають один і той самий персонаж твору по-різному.
3.  Побудуй звукову модель слова.         
4. Познач частини слова за будовою.    
2. Завдання на с.16.
1. Прочитай вірш Анатолія Костецького. Познач план Віті. Поясни свій вибір. Склади свій план на день.
                2.  спиралька 3 Якщо за результатами селфі-аудиту тобі ще треба підготуватися до виконання вказаних у кружечках завдань, то ще раз виконай зазначені завдання                                       
3. Завдання на с.17.
3. Розкажи за блок-картою про слово. Виконай за блок-картою аналіз одного з виділених у реченнях слів. Роботу можна організувати в парах/групах.
4.  спиралька 3  Якщо за результатами селфі-аудиту тобі ще треба підготуватися до виконання вказаних у кружечках завдань, то ще раз виконай зазначені завдання.

Заняття 131, с. 22-23
Тема. Контрольна робота №5 (за продовженням теми 5). Перевірка мовних знань і умінь. Аудіювання (письмово).
1. Завдання на с. 22.
1.   Послухай текст. Обведи той варіант продовження речення, який вважаєш правильним. Запиши відповідь на запитання одним словом або числом.
Учитель обирає для роботи один з текстів: або цей, або той що подано до заняття 133 із завданнями до нього на с. 32 посібника-журналу.

Якось влітку батьки привезли семирічного Степанка до бабусі з дідусем у село на відпочинок.
— Хочемо, щоб ти тут здоров`я набрався, — сказав, від’їжджаючи у місто тато. — Бо здоров’я мати – вік біди не знати.
Степанко не розумів, як саме треба набиратися того здоров`я й тільки знизав плечами.
Минали дні. Хлопчик дуже весело проводив свій час. Щодня разом з новими друзями він купався в річці, в лісі збирав різноманітні ягоди, а теплими вечорами любив на самоті дивитись у небо, спостерігати за тихими зорями.
Його спокій порушив один випадок. Якось, дідусь Панас повернувшись з поля, раптом схопився за спину. Сідаючи на стілець, він промовив:
— Охо-хо-хо, де ж знайти те здоров`я? Дуже важко й нерадісно без нього. Пам’ятаєш, бабуню, коли нам було по тридцять років, яке у нас було міцне здоров’я?
— Пам’ятаю! Я його дуже любила, але, очевидно, цього було замало! Слід було ще й берегти, – сумно додала бабуся Ярина. — Без здоров’я ніщо людині не миле.
2. Завдання на с.23.
Учитель обирає для контрольної роботи або завдання під №2 для роботи в зошиті або завдання під №3 для виконання її в посібнику-журналі.
Другий варіант обраної роботи розміщено на с.33 посібника-журналу.

Можна провести тільки контрольну з читання, а в час, що залишиться, провести частину заняття з розвитку зв’язного мовлення. На наступному занятті провести контрольну з перевірки мовних знань, а в час, що залишиться провести другу частину заняття з розвитку зв’язного мовлення

Заняття 132, с. 20-21, 24-25
Тема. РЗМ № 10. Формулювання запитань і відповідей за заданою умовою. Складання діалогу. «Як себе почуваєш?».
1.   Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 20-21.
Чи зміцнюють своє здоров’я зображені на малюнку діти? Доведи. У яку командну гру грають діти? Складіть слово з букв на футболках тих дітей, які грають у баскетбол, рухаючись за пунктирною лінією. Що воно означає?
2.   Завдання на полі на с. 20.
Дітям пропонується «пройти» лабіринтом і прочитати слово. (здоров’я) Записати його.  Скласти з ним речення. Записати це речення в зошит.
Дітям пропонується записати букви у тому порядку, як їх складали. Що означає це слово? (гарт) Доберіть споріднене/однокореневе слово (загартовуватись)
3.   Завдання на с. 24.
1. Добери й запиши у першій колонці подібні за значенням слова, у другій колонці – протилежні. 
2. Прочитай висловлювання Незнайка. Яких помилок він припустився? Усно виправ помилки.  
3. Прочитай пояснення слова. Прочитай діалог. Познач кадр мультфільму, який відповідає змісту діалогу. Разом із сусід(ом/кою) по парті розподіліть ролі і підготуйтеся розіграти діалог. Які риси персонажів передаватимеш під час читання? Як ви це робитимете? Прочитайте діалог у ролях.
2.Завдання на с. 25.
4. Прочитай запитання. Сформулюй відповіді на запитання одним словом – так чи ні. Переформулюй запитання так, щоб відповідь не передбачала слів так чи ні. Сформулюй відповіді на складені запитання.
5. Прочитай речення. Склади за зразком запитання. Сформулюй запитання так, щоб відповісти можна було б одним словом – так чи ні. Сформулюй відповіді на складені запитання.
6.     Як відмовити, коли сторонні люди пропонують піти з ними?
Склади разом із сусід(ом/кою) по парті діалог за світлиною.
7.    Склади разом із сусід(ом/кою) по парті діалог за малюнком.
Де розташований малюнок, на який вказує лікар? (в третьому ряді другий) Де розташований малюнок гриба? Який малюнок розташовано останнім в останньому ряді?
8.                спиралька 3    Обери один з текстів, що надруковані на сторінках 4, 22, 32 в журналі №16 і на сторінках 4, 6, 22 в журналі №11. Об’єднайтесь у групу з однокласниками, які обрали цей самий текст. Розподіліть завдання. Виконайте їх до наступного заняття з розвитку зв’язного мовлення.

Заняття 133, с.30-31, 32-33
Тема. Навчальні досягнення за продовженням теми №5. Корекція.
1.Орієнтовні завдання і запитання за малюнком на с. 30-31.
Дітям пропонується прочитати казку і відповісти на запитання в кінці тексту. Дітям пропонується записати імена фей і розфарбувати палаці відповідно до інформації в тексті.
2.Завдання на полі на с. 30.
Дітям пропонується записати назви об’єктів, які вони бачать на зображенні.
Дітям пропонується обвести і підкреслити зверху і знизу зазначені букви за зразком.
3. Завдання на с. 32.
1.   Послухай текст. Обведи той варіант продовження речень, який вважаєш правильним. Запиши відповідь на запитання одним словом або числом.
Учитель читає текст:
О шостій годині ранку Степанко прокинувся. Він тихенько вийшов з дому і пішов шукати здоров’я. За кілька будинків він побачив сусіда Івана. Чоловік вже встиг нарубати багато дров.
— Невже вам не хотілося ще поспати? – запитав малий.
Хто рано встає, той довше живе, — пояснив сусід. – А ти куди, Степанку, так рано зібрався?
— Йду здоров`я шукати, для бабусі й дідуся, — відповів хлопчик. – Може, ви знаєте як повернути його.
— На жаль, я не знаю. Запитай у літніх людей. Вони – мудрі. — сказав чоловік. 
Хлопчик рушив далі. По дорозі він зустрів дідуся Мартина. Йому було дев’яносто років, але він так вправно ніс два повних відра води, що хлопчик не втримався й звернувся до нього:
— Ви не відчуваєте вантажу, ніби вам зовсім небагато років.
— Не дивись на мої літа! — вигукнув дідусь. – Бо хто здоровий, той і молодий!
— Чи не скажете, де можна віднайти здоров’я? — поцікавився Степанко.
Воно там, де добрі справи.
Степанко подякував за мудрі поради й рушив додому.  Тепер він знав, де шукати здоров’я!
4. Завдання на с. 32.
Якщо учитель обрав для контрольної роботи завдання під №2, то на цьому занятті діти працюють за завданням під №3 на цій сторінці і на с. 23.
Якщо учитель обрав для контрольної роботи завдання під №3, то на цьому занятті діти працюють за завданням під №2 на цій сторінці і на с. 23.







Комментариев нет:

Отправить комментарий