среда, 19 февраля 2020 г.

Розробки занять з математики для 2 класу. 18 тиждень


Математика 18 тиждень
86 заняття  С.2-3, 8-9
Тема. Сприймання і опрацювання нового матеріалу. Множення нуля на число, числа на нуль. Ділення нуля на число. Дослідження результатів множення числа на нуль, нуля на число; результатів ділення числа на нуль, нуля на число. Формула обчислення периметра квадрата Р=а·4. День Антарктиди.
1.Завдання за малюнком на с. 2-3.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: пропонується відгадати загадку:
Морячок наш чорно-білий,
Ловить рибу дуже вміло.
Схожий трішечки на діжку,
Має крильця, має ніжки.
Між крижин відважно плава,
Обганяє пароплави.
Тож ви знаєте, що він
Називається... (пінгвін).
Де живуть на планеті Земля пінгвіни? Коли відзначають День Антарктиди? Обвести дату у календарі. Охарактеризувати число 28 (двоцифрове, 2 дес. 8 од., попереднє 27, наступне – 29, складається з 20 і 8, 27 і 1 тощо). Скласти рівності на додавання/віднімання, де доданком/сумою/зменшуваним/від’ємником/різницею буде це число.
2. Завдання на полі на с.3.
         1. Дітям пропонується виконати усні обчислення за поданою умовою і записати результат. Іншим варіантом виконання завдання може бути пропозиція записати числові вирази та виконати обчислення. Повторюється роль дужок у виразах.
         2. Дітям пропонується визначити ознаку розміщення чисел у колах та записати пропущені числа. За числами/колами у ряді можна зрозуміти, що виконується операція об’єднання. Перше пропущене число – 9, знаходять дією додавання; друге – 12, знаходять дією віднімання. Повторюється взаємозв’язок між діями додавання і віднімання.
         3. Дітям пропонується зобразити половину малюнка за клітинками і назвати об’єкт, який вийшов; полічити кількість синіх і жовтих клітинок у зображенні, скласти задачу за поданою умовою й усно розв’язати її.
         Завдання на полі можна використати для індивідуальної роботи на занятті/селфі-треку за умови, якщо опрацьовано матеріал на с.8-9.
3. Завдання на  с.8.
1.                 Кого/що зображено на малюнках? Скільки крижин/пінгвінів на кожному малюнку? Дітям пропонується скласти за малюнками та виразами на додавання вирази на множення й знайти їх значення. Повторюється: додавання однакових доданків є дією множення; знак множення; сутності понять – І множник (кількість об’єктів в 1 групі), ІІ множник (кількість таких груп). Акцентується увага на значенні суми нулів і множення числа нуль.
2.   Прочитайте запитання лаксиків. Дітям пропонується перевірити значення виразу на множення дією додавання; завершити усно відповідь на запитання лаксиків; записати значення буквеного виразу. За результатами виконання завдання дітям пропонується сформулювати відповіді на запитання лаксиків, доповнити буквену рівність. Як називають рівність 0 · а = 0? (рівняння) Які значення може мати невідоме число а ? (будь-яке число).
3.   Кого зображено? Яку рибку спіймав кожен пінгвін? Дітям пропонується провести дослідження результатів множення числа на нуль, нуля на число. З цією метою пропонується з’єднати рівні за значенням вирази без обчислень; обвести вирази зі значенням 0; дописати число, якого не вистачає у твердженні.  Діти доходять висновку: якщо 0 · а = 0, то і а  · 0 = 0.   
4.   Дітям пропонується прочитати задачу й визначити зайві дані. Для цього необхідно зосередити увагу на об’єктах задачі (посилки і бандеролі) і запитанні задачі (У ньому запитується тільки про бандеролі). Крім того, завдання передбачає словникову роботу й опрацювання значення слова бандероль.
         4. Завдання на с. 9.
5.   Дітям пропонується усно знайти значення виразів на множення дією додавання; записати результат; скласти до кожної рівності на множення рівність на ділення; позначити числові рівності, які відповідають буквеній рівності; доповнити буквену рівність. Через встановлення зв’язку між множенням і діленням діти досліджують результат ділення нуля на число і мають дійти висновку, що під час ділення нуля на будь-яке число завжди отримують нуль.
6.                 Дітям пропонується знайти значення виразу за допомогою дії множення, скориставшись правилом: «Якщо дільник помножити на частку, то результатом буде ділене»; продовжити твердження. Через встановлення зв’язку між діленням і множенням діти досліджують результат ділення числа на нуль і мають дійти висновку, що ділити на нуль не можна, оскільки немає такого числа, яке б при множенні на нуль дорівнювало не нулю. Запитання і міркування лаксиків допомагають дітям зробити такий висновок.
7.                 Дітям пропонується прочитати задачу на знаходження периметра квадрата. У процесі вибору формули для розв’язування задачі діти доходять висновку, що оскільки всі сторони квадрата рівні, то додавання довжин сторін квадрата можна замінити дією множення.
8.                 Дітям пропонується обвести вирази, значення яких дорівнює 0; закреслити вираз, значення якого не існує. Завдання передбачає відпрацювання уміння здійснювати множення і ділення з нулем, може бути запропонованим для селфі-треку/для парної роботи.
9.                 Дітям пропонується порівняти вирази; підкреслити ті, які можна порівняти без обчислень. Важливо, щоб діти аргументували, чому можна виконати порівняння без обчислень (перестановка множників не змінює результат; при множенні одного й того ж числа на більше число, отримуємо більший добуток і т.д.).
10.            Що/кого зображено? Дітям пропонується скласти за малюнком задачу на ділення з урахуванням умови, що на кожну крижину сіла однакова кількість птахів; розв’язати задачу. Важливо, щоб діти прокоментували, для розв’язання задачі необхідно розподілити об’єкти на задану кількість рівних частин чи угрупувати об’єкти по певній кількості.

87 заняття  С.12-13, 18-19
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Множення і ділення з нулем. Задачі на знаходження периметра об’єкта, що має форму квадрата; сторони довжини об’єкта, що має форму квадрата, за його периметром.
1.Завдання за малюнком на с. 12-13. День Австралії.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: пропонується загадка про кенгуру.
Скочила в мішок до мами,
як скінчила жваву гру,
Понесе в мішку додому
мама доню-… (кенгуру).
Де живуть на планеті Земля кенгуру? Коли відзначають День Австралії? Обвести дату у календарі. Охарактеризувати число 26 (двоцифрове, 2 дес. 6 од., попереднє 25, наступне – 27, складається з 20 і 6, 25 і 1 тощо). Скласти рівності на додавання/віднімання, де доданком/сумою/зменшуваним/від’ємником/різницею буде це число.
2. Завдання на полі на с.13.
1. Дітям пропонується записати вирази на множення за малюнком, розглядаючи його з різних позицій (по 3 кенгуру у 4 рядах; по 4 кенгуру у 3 рядах). Повторюється переставна властивість множення.  
2. Дітям пропонується обчислити вирази. Радимо повторити порядок обчислення виразів з дужками і без дужок.
3. Дітям пропонується визначити кількість зазначених геометричних фігур (п’ятикутників – 1, трикутників – 5, чотирикутників – 3, прямокутників – 1; звертається увага, що прямокутник врахували при лічбі чотирикутників) та зобразити зелену, синю та червону точки за заданою умовою. За наявності часу/для індивідуальної роботи можна запропонувати дітям знайти периметр прямокутника.
3. Завдання на  с.18.
1.                 Дітям пропонується підкреслити вираз, значення якого не залежить від значення змінної, і дізнатися, яким є колір води озера Хільєр в Австралії. Завдання зорієнтоване на повторення особливостей множення числа на нуль і нуля на число.
2.                 Кого зображено на малюнку? Дітям пропонується розфарбувати картки біля зображень кенгуренят відповідно до кольору карток біля зображень їхніх матусь за поданою умовою. Вчитель зорієнтовує дітей на самостійне визначення ознаки розфарбовування карток. Можна запропонувати роботу в парі. (Вирази, значення яких більше нуля, необхідно розфарбувати олівцем жовтого кольору; вирази, значення яких дорівнює нулю, – олівцем  синього кольору).
3.                 Дітям пропонується прочитати та розв’язати задачу. Робота спрямовується на формування уміння різними способами моделювати задачу (короткий запис задачі з використанням скороченого запису слів; модель з відрізків і дужок). Аналізуючи моделі, діти пояснюють їх побудову лаксикам.
4.                 Якого птаха Австралії зображено на малюнку? Дітям пропонується з’єднати лініями вирази на множення з відповідними виразами на додавання. Відпрацьовується розуміння сутності множення.
5.                 Дітям пропонується порівняти вирази без обчислень. Важливо, щоб діти аргументували, за якою ознакою можна виконати порівняння без обчислень (перестановка множників не змінює результат; при множенні одного й того ж числа на більше число, отримуємо більший добуток).
3.     Завдання на  с.19.
6.  Дітям пропонується обчислити вирази на множення за допомогою дії додавання; скласти за рівностями на множення по дві рівності на ділення; позначити групу рівностей, у якій не може бути другої рівності на ділення (ділити на нуль не можна), і дізнатися назву райдужного дерева Австралії.
Увага! На даному етапі діти знаходять значення виразів на множення за допомогою дії додавання, а виразів на ділення через зв’язок ділення з множенням. Таблиця множення опрацьовуватиметься на наступних заняттях.
7.  Що тримає лаксик? Що таке бумеранг? Завдання передбачає організацію виведення правила знаходження сторони квадрата за даним периметром з використанням формули периметра квадрата. Дітям пропонуються окремі завдання, послідовне виконання яких дозволить розв’язати геометричну задачу і побудувати квадрат. Правило виводиться з опорою на розуміння дітьми взаємозв’язку між множенням і діленням.
8.  Дітям пропонується прочитати та розв’язати задачу зручним способом. Зверніть увагу дітей на те, що не всі числові дані у задачі записані числами, слово тиждень означає 7 діб.
9. Дітям пропонується заповнити таблицю, виконавши множення за допомогою дії додавання. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.

88 заняття  С.20-21, 26-27
Тема. Сприймання нового матеріалу. Зведена таблиця множення і ділення. Дослідження результату множення і ділення при збільшенні/зменшенні одного з компонентів при сталому іншому. Відношення кратного порівняння. Задачі на відношення кратного порівняння (кратне порівняння). День в’язання.
1.Завдання за малюнком на с. 20-21.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: пропонується загадка.
Я кругленький, маю хвостик,
Кошенятам не заносьте,
Я з бавовни, я із вовни,
Кольоровий, білий, чорний.
 (Клубок ниток)
Пропонується розглянути листки календаря і визначити, з яким днем може бути пов’язаний клубок ниток. Кількома реченнями обговорити, чому відзначається День в’язання, яке воно має значення у житті людей. Далі пропонується обвести дату у календарі. Охарактеризувати число 2 (одноцифрове, попереднє 1, наступне – 3, складається з двох одиниць, може позначати кількість  парних об’єктів – шкарпетки, рукавички тощо). Скласти рівності на віднімання, де від’ємником/різницею буде це число.
     2.Завдання на полі на с.21.
1. Учитель пропонує записати пропущені числа в таблиці; називати ознаку, за якою пропущені числа. Завдання може бути запропоноване для індивідуальної роботи, або селфі-треку.
         2. Що зображено? Якого кольору клубки – однакового чи різного? Якого розміру клубки? (однакового) Дітям пропонується знайти в зображеннях ниток числа і скласти з ними рівності за поданою моделлю взаємозв’язку множення і ділення (5 · 2; 6 · 3)  
     3. Що зображено? (зв’язані овочі і фрукти) Дітям пропонується визначити, до якої групи фігур належать вив’язані об’єкти, і відповідно позначити. Повторюються спільні і відмінні ознаки 2D і 3D фігур, звертається увага на те, що ці 2D є перерізом 3D фігур.
3. Завдання на  с. 26.
1.                 Що зображено? (в’язані іграшки) Дітям пропонується скласти й записати за світлинами рівності на додавання та множення; обвести в рівностях на множення числа, які змінюються; сформулювати відповідь на запитання лаксика: змінюється кількість об’єктів в першій групі, а сталою є кількість груп; збільшується загальна кількість об’єктів (сума, добуток). Важливо ще раз акцентувати увагу дітей на розумінні сутності дії множення, її зв’язку з додаванням.
2.                 Кого зображено на кутках таблиць? Що вправно в’яже павучок? Дітям пропонується розфарбувати павучків на таблицях відповідно до поданої умови (додавання – червоним олівцем; множення – фіолетовим. Вибір кольору пов’язаний з моделями рівностей/задач на сутність арифметичних дій: сума/добуток – синій колір; один з доданків і перший множник – зелений колір, що є спільним для обох дій; другий доданок і другий множник відповідно червоний і фіолетовий колір, що є відмінним для обох дій). Дві таблиці (на додавання і множення) подані поряд з метою демонстрації однакового правила побудови таблиць: компоненти дій розміщені кутом (у першому стовпчику і першому ряді таблиць), результати – у клітинках на перетині стовпчика і ряду з числами, з якими виконуються дії. Крім того, продемонстровано спільне правило складання рівностей на додавання і віднімання та множення і ділення, що ілюструють взаємозв’язок між зазначеними діями. Дітям пропонується скласти за таблицями і зразками по 4 взаємопов’язані рівності.
3.   Завдання спрямовано на формування уміння використовувати таблицю множення для пошуку значень виразів на множення і ділення. Дітям пропонується знайти значення виразів за допомогою таблиці множення; записати результати в порядку спадання та прочитати, як називала онуку бабуся з казки Анатолія Балаєва «Все пов’язано» (Петелька). За наявності часу можна прочитати дітям уривок казки.
4. Завдання на  с. 27.
4.   Дітям пропонується скласти задачу за моделлю й світлинами; розв’язати її; позначити назву операції, яку виконуватимуть для розв’язування задачі. Розуміння операції, яку необхідно виконати для розв’язування задачі, є важливим для пояснення задач на відношення кратного порівняння.
5.   Завдання забезпечує введення задач на відношення кратного  порівняння на основі їх порівняння із задачами на різницеве порівняння. Дітям пропонується прочитати запитання лаксиків і скласти за малюнком задачі з цими запитаннями. Потім розв’язати задачі та навести рамки моделей відповідно до кольору рамок із запитаннями, які ілюструють моделі. Після цього педагог пропонує прочитати поради і розфарбувати клітинки відповідно до того, для кого з лаксика яка порада. Запитання лаксиків є і опорою для складання задач, і орієнтирами для визначення порад лаксикам. Моделі з точками зорієнтовують на операцію, яку необхідно виконати для розв’язування задачі: різницеве порівняння – вилучаю частину об’єктів, що залишилася без пари; кратне порівняння – угруповую об’єкти, яких більше, по стільки, скільки в меншій групі, та визначаю, скільки разів менша група об’єктів уміститься у більшій. У процесі аналізу радимо в коротких записах обвести частини, якими вони відрізняються (на ?; у ? разів).
6.                 Дітям пропонується порівняти числа за зразком, використовуючи для обчислень таблиці. Частина завдання може бути запропонована для селфі-треку.
89   заняття  С.30-31, 34-35
Тема. Сприймання нового матеріалу. Числові вирази на дві-три арифметичні дії (додавання, віднімання, множення, ділення). Порядок виконання дій у виразах на кілька дій (множення і ділення; додавання, віднімання, множення і ділення) без дужок і з дужками. Задачі на відношення кратного порівняння (збільшення /зменшення числа у кілька разів). День соломинки.
1.     Завдання за малюнком на с.30-31.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: Чому, на вашу думку, відзначається День соломинки? Яке значення вона має у житті людей? (наприклад для лежачих хворих). Далі пропонується обвести дату у календарі. Охарактеризувати число 3 (одноцифрове, попереднє 2, наступне – 4, склад числа 3 тощо). Скласти рівності на віднімання, де від’ємником/різницею буде це число. Скласти вирази на множення, де множником буде число 3. Скласти з кожного виразу на множення по 2 вирази на ділення.
2. Завдання на полі на с.31.
     1. Дітям пропонується визначити закономірність розміщення чисел і записати пропущені числа. З першого погляду завдання в квадратах знайоме дітям (завдання на знаходження невідомого доданка за заданою сумою). Але діти мають помітити, що заданої суми немає і знайти її неможливо, оскільки у кожному квадраті є пропущене число. Отже, необхідно шукати іншу закономірність. Діти мають помітити, що кожне наступне число у кожному кольоровому квадраті збільшується на перше число у числовому ряді (у рожевому – на 3, пропущене число 12; у жовтому – на 4, пропущене число 12; у зеленому – на 5, пропущене число 10; у блакитному квадраті – необхідно знайти перше число, воно є різницею між сусідніми числами – 2).
2. Дітям пропонується визначити і записати пропущені числа. Відпрацьовується уміння встановлювати взаємозв’язки між компонентами і результатом дії множення. Для виконання завдання дітям пропонується користуватися таблицею множення.
3. Дітям пропонується визначити кут згину соломинок і записати біля соломинок число, що є номером назви кута.
         3. Завдання на  с.34.
     1. Що зображено? Дітям пропонується скласти і записати рівності на додавання і множення за малюнком. Прочитати запитання лаксика та сформулювати відповідь на нього. Діти звертають увагу, що кількість соломинок (об’єктів) у кожній групі однакова, змінюється кількість груп; роблять висновок: якщо один множник сталий, а другий збільшується, то збільшується і добуток; якщо один множник сталий, а другий зменшується, то зменшується і добуток.
     2. Дітям пропонується скласти за таблицею множення та за зразком по чотири взаємопов’язані рівності. Відпрацьовується уміння за таблицею встановлювати взаємозв’язок між множенням і діленням. Важливо, щоб діти проговорювали, як вони складають рівності.
3. Дітям пропонується записати значення виразів за допомогою таблиці множення. Відпрацьовується уміння за таблицею знаходити значення виразів.
4. Завдання забезпечує опрацювання правил порядку дій у виразах на різні арифметичні дії з дужками і без дужок. Дітям пропонується позначити вираз, який обчислює лаксик; пояснити, чому у лаксика виникла проблема; прочитати і прокоментувати пояснення щодо порядку виконання дій у виразах; установити порядок дій у виразах і знайти їх значення.
         4. Завдання на  с.35
         5. Дітям пропонується прочитати задачі, завершити побудову моделей задач, розв’язати задачі та доповнити твердження. Завданням передбачено порівняння задач, у яких відношення кратного порівняння подано різними способами, а сюжет один і той самий. У процесі виконання завдання діти доповнюють твердження під задачами.          
6. Дітям пропонується прочитати задачі та позначити ту, яку розв’язує лаксик. Продовжити його твердження та розв’язати задачу. Для створення передумов усвідомленого вибору задачі радимо запропонувати дітям підкреслити/обвести ключові слова в задачах, які вказують на відношення між числами (у 2 рази/на 2 соломинки менше).
7. Які фігури/зображення склади з соломинок? Дітям пропонується проілюструвати зазначену дію малюнком і виразом. Учитель акцентує увагу на відмінностях між різницевим і кратним порівнянням.
8. Дітям пропонується обчислити вирази. Потім скласти слово з букв і дізнатися, з чого зробили першу соломинку. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.

90   заняття   С.36 -37, 38-39
Тема. Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Множення і ділення на 1, 10. Ділення числа на те саме число. Числові вирази на дві-три арифметичні дії. Відношення кратного і різницевого порівняння. Задачі на кратне порівняння. Порівняння задач на кратне і різницеве порівняння. Старт навчального проекту «Знати таблицю множення як свої десять пальців». Всесвітній день миру.
1.      Завдання за малюнком на с.36-37.
     Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання і завдання: для визначення календарної дати пропонується вірш.
Голубко біла, ти лети у світ,
Хай буде мир у небі голубому.
Бо голуб миру, кажуть з давніх літ,
Приносить радість родові людському.
                                 Надія Красоткіна
Пропонується розглянути листки календаря і визначити, з яким днем може бути пов’язаний цей вірш за змістом. Кількома реченнями обговорити, чому відзначається Всесвітній день миру. Далі пропонується обвести дату у календарі; розповісти про число 1 (одноцифрове, починає лічбу об’єктів, попереднє 0, наступне – 2 тощо). Скласти вирази на всі 4 дії з результатом/ компонентом дій 1.
2. Завдання на полі на с.37.
1. Дітям пропонується визначити закономірність чисел на конвертах та записати пропущені числа: числа розміщені за годинниковою стрілкою, щоб знайти ознаку їх зміни, необхідно знайти різницю між сусідніми числами, враховуючи при цьому найменше число в групі.
2. Дітям пропонується визначити як виглядами подана піраміда зверху.
3. Дітям пропонується розв’язати рівняння способом добру і записати лише розв’язки.
4. Дітям пропонується обчислити вирази. Важливо повторити порядок виконання дій під час обчислення.
3. Завдання на  с.38.
1.        Дітям пропонується обчислити вирази; розфарбувати листочки біля виразів за поданою умовою. Результатом виконання завдання має бути висновок дітей про те, що при множенні будь-якого числа на 1 отримуємо те ж саме число; при множенні на 10 отримуємо число, яке закінчується на 0 (кругле число), а число, яке множили позначає кількість десятків.
2.        Дітям пропонується скласти задачі за малюнком до кожної моделі; розв’язати задачі. У результаті роботи над задачами діти доходять висновку про ділення на 1 і ділення числа на себе.
3.        Дітям пропонується розфарбувати в таблиці результати множення на 1 олівцем блакитного кольору; результати множення на 10 – олівцем синього кольору; скласти рівності за таблицею і зразком. Важливо, щоб діти коментували, проговорюючи особливості множення/ділення на 1 і на 10.
4.        Дітям пропонується записати пропущені числа у рівності; учитель зорієнтовує дітей на самостійний пошук пропущених чисел, без використання таблиці множення, а враховуючи особливості множення/ділення з числами 1, 10, 0.
     4. Завдання на  с. 39.
5. Дітям пропонується прочитати задачі та позначити модель кожної задачі олівцем того ж кольору, що й клітинка біля задачі. Потім розв’язати задачі та обґрунтувати вибір дії розв’язування задачі. Відпрацьовується уміння розрізняти відношення різницевого і кратного порівняння.
6.  Дітям пропонується прочитати та розв’язати задачу і проілюструвати відповідь малюнком.  
7. Дітям пропонується позначити круг, на якому зображено радіус; виміряти діаметр і радіус кожного круга; визначити, у скільки разів діаметр кожного круга більший, ніж його радіус.
8. Дітям пропонується обчислити вирази. Для виконання завдання діти мають повторити порядок виконання дій (№ 4 на с. 34).
9.  Дітям пропонується записати числа, які у 10 разів більші за подані.
Завдання для селфі-треку учитель обирає на власний розсуд.


Комментариев нет:

Отправить комментарий