воскресенье, 16 февраля 2020 г.

Розробки занять із всесвіту для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху" 17 тиждень



ВСЕСВІТ
49 заняття С. 2-3, 10-11
Тема: Сприймання нового матеріалу. Тварини – частина живої природи. Зовнішня будова тварин. Парні та непарні частини зовнішньої будови тварин. Риби. Земноводні. Плазуни. Комахи. Павуки. Птахи. Звірі. Дослідження залежності зовнішньої будови тварини від середовища її існування. Старт навчальних проектів:«Голоси тварин», «Тварини-чемпіони», «Тварини у творах мистецтва», «Тварини з прикріпленим способом життя (губка, поліп (корал), актинія)»
ІІ. Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 2-3.
·                   Яке середовище зображено?
·                   Назвіть тварин, зображених на малюнку. Як називають тварин, яких утримують люди? (Свійські)
Увага! Нагадуємо, що тварини не домашні, а свійські. У словосполучення зі словом домашні відносно тварин використовують тільки слово  улюбленці.
·                   Які умови створено для зображених тварин у кімнаті/за вікном? Це перелітні чи осілі птахи? Чому важливо підгодовувати птахів взимку?
·                   Прочитайте розповідь про тварину. Про яку із зображених тварин у ньому розповідається? Що допомогло пізнати її? Розкажіть про іншу тварину, не називаючи її і запропонуйте сусіду/сусідці по парті впізнати.
2. Завдання  на с. 10.
1. Хто зображений на малюнку? Запишіть слово з виділених букв. (тварини) Вони є об’єктами природи чи об’єктами, створеними руками людини? Вони є об’єктами живої чи неживої природи? Допишіть ознаки об’єктів живої природи (народжуються, дихають, живляться, розвиваються і вмирають).
2. Прочитайте слова та словосполучення. Позначте умови, необхідні для життя тварин. Поясніть свій вибір.
3. Хто зображений на світлинах? У яких середовищах перебувають зображені тварини? Позначте «зайве» зображення. Поясніть свій вибір. Назвіть середовище існування лисиці. Які ще тварини живуть в лісі?
За наявності часу можна запропонувати гру «Хто швидше»: за 3 хвилини записати якомога більше назв тварин (слайд 2).
4. Назвіть зображених тварин. Позначте зображення диких тварин. Яких ще диких тварин ви знаєте?
Обведіть зображення тварин-шкідників людини олівцем червоного кольору. Поясніть свій вибір. Яких ще тварин-шкідників ви знаєте? Чим вони шкодять людині?
Обведіть зображення тварин-помічників людини олівцем зеленого кольору. Поясніть свій вибір. Назвіть інших тварин, які є помічниками людини. Зображення яких тварин ви обвели двічі? Чому?
За наявності часу можна запропонувати роботу із сигнальними блокнотами за зображеннями на слайдах (слайд 3 – 9).
3. Завдання  на с. 11.
5. Назвіть зображених тварин. Прочитайте у довідці назви частин зовнішньої будови тварин. Запишіть номери назв частин зовнішньої будови зображених тварин. Як називають кінцівки зображених тварин? Обведіть клітинку з номером назви парних частин зовнішньої будови тварин (яких по 2). Робота зі слайдовою презентацією (слайд 11-16).
6.Назвіть зображених тварин. Прочитайте назви груп тварин відповідно до будови тіла. Установіть відповідність між зображенням, назвою й описом тварин. З’єднайте лініями відповідно. Поясніть свій вибір.
7. Назвіть зображених на світлинах тварин. До якої групи належить кожна тварина? Обґрунтуйте свою відповідь.
Запишіть номери назв того, чим покрите тіло кожної тварини. Скористайтесь довідкою. Як тварини пристосувалися до життя у різних середовищах?
За наявності часу організовується робота:
зі слайдовою презентацією: назвіть групу, до якої відноситься тварина  (слайд 18 – 24) .
із загадками: відгадайте загадки. Назвіть групу, до якої належить тварина.  На слайдах демоструються зображення відгаданих тварин (слайд 25-31).
Влітку ходить без дороги
Біля сосен і беріз,
Взимку він спить у барлозі,
Від зими ховає ніс.

Довгі ноги, довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
Куди повзе,
за собою хату везе.
Тіло як у черв’ячка,
Вуса наче у жучка,
Крила гарні, кольорові, Наче квіточки казкові.

Ану, хто з дітей вгадає,
Яка тварина вісім ніжок має? Сплітає тонкі сіті, Щоб мушок в них ловити.

У хатах прозорих всі вони живуть.
Можеш ти їх бачить, та не можеш чуть.
Селфі-трек
До 1, 2, 3 завдань – запиши, до яких груп тварин належать зображені тварини.
До 4 завдання – наведіть приклад інших тварин – помічників людини /шкідників та диких/свійських, які відносяться до звірів.
До 5 завдання – розкажіть про зовнішню будову різних тварин: заєць, колорадський жук, голуб, ящірка.
До 6 завдання – до кожної групи тварин назвіть по три приклади.
До 7 завдання – назвіть по одній інший тварині, тіло яких вкрите голками, лускою, хутром, пір’ям.


50 заняття С. 20-21, 28-29
Тема: Опрацювання сприйнятого і застосування  опрацьованого матеріалу. Практична робота. Розпізнавання тварин за частинами тіла; за зовнішньою будовою тварин способу їх пересування; визначення за зовнішньою будовою тварини групи, до якої вона належить (за набором фотографій, малюнків, відеорядом, результатом спостереження тварин у довкіллі).
ІІ. Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 20-21.
·                   Пам’ятники яким тваринам зображено на світлинах?
·                   До яких груп тварин вони відносяться?
·                   Яким ще тваринам встановлені пам’ятники? Робота зі слайдовою презентацією (слайд 2-8).
2. Завдання  на с. 28.
1. До зображених у кожному ряді тварин вчитель ставить однакові запитання:
Назвіть зображених тварин.
Які з них дики/свійські, шкідники/помічники людини?
Запишіть слово, яким можна назвати всіх зображених у ряді тварин.
Поясніть свій вибір.
Назвіть частини зовнішньої будови зображених тварин.
Чим покрите тіло тварин?
У якому середовищі вони існують?
Які частини зовнішньої будови тварин вказують на пристосування до середовища існування тварини?
Назвіть інших представників цієї групи тварин.
В останньому ряду діти мають помітити, що не можна записати слово і називають «зайву» тварину, пояснюють свій вибір.
2. Назвіть зображених тварин. До якої групи належать кожна тварина? Доведіть. З’єднайте лініями світлини з назвами способів пересування. Наведіть приклади інших тварин, які пересуваються вказаними способами. Як тварини пристосовані до зазначених способів пересування?
3. Завдання  на с. 29.
3. Відшукайте і розфарбуйте олівцями різних кольорів 8 назв тварин. Підкресліть слова, якими можна описати всіх цих тварин. Розкажіть про одну із тварин за поданим планом. Доповни розповідь відомою тобі інформацією про цю тварину (народні прикмети, вірші, оповідання, казки тощо).
4. Прочитайте слова біля кольорових кружечків. Прочитайте речення, називаючи пропущені слова. Розфарбуйте кружечки відповідно до кольору кружечка з пропущеним словом. Якщо є утруднення, то пропустіть ці речення. Перевірка відбувається за слайдовою презентацією (слайд  10-18).  
5. Назвіть зображених на світлинах тварин. Розфарбуйте кружечки біля зображень тварин олівцем відповідного кольору. Тварина якої групи не зображена? Чим особливі ці тварини? Які тварини не належать до жодної з вивчених нами груп? Доведіть. Обведіть зображення тварин, середовищем існування яких є водойми, - олівцем синього кольору, ґрунт – олівцем коричневого кольору, суходіл – олівцем жовтого кольору.
Селфі-трек
До 1 завдання – назви частини тіла кожної групи зображених тварин.
До 2 завдання – назвіть по три тварини, що пересуваються вказаними способами.
До 3 завдання – розкажіть про одну із тварин (на вибір), за поданим планом, розповідь доповніть цікавою інформацією з дитячої енциклопедії.
До 4 завдання – перкажи батькам/друзям цікаву інформацію про особливості будови тварин.
До 5 завдання – назвіть по три тварини, що мешкають в різних середовищ існування. Як вони пристосовані до життя в цих середовищах?

51 заняття С. 36-37, 40-41
Тема: Сприймання нового матеріалу. Тварини в природніх середовищах існування. Тварини лісу, луків, водойм. Охорона природних середовищ рідного краю. Лісництва. Пам’ятки природи.
ІІ. Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 36-37.
·                   Прочитайте загадку та відгадайте її. Знайдіть та розфарбуйте зображення цієї тварини. Опишіть цю тварину за планом у завданні №3 на с.29. Відшукайте і розфарбуйте зображення інших тварин. Охарактеризуйте їх за планом у завданні №3 на с.29. (робота диференціюється).
2. Завдання  на с. 40.
1. Назвіть зображені частини зовнішньої будови тварин. Прочитайте назви частин частини зовнішньої будови тварин. Запишіть номери частин зовнішньої будови тварин, використовуючи слова для довідки. Закресли в довідці «зайве» словосполучення. (дзьоб яструба)
Розкажіть про пристосування цих тварин до умов життя в певному середовищі завдяки зображеним частинам їх зовнішньої будови.
Робота з презентацією (слайд 2 – 9). Які із зображених тварин живуть в Україні в природному середовищі? Яких тварин можна побачити в Україні лише в штучних середовищах?
Яка особливість пташки колібрі? (Це найменша пташка у світі. У день ця пташка споживає більше їжі, ніж важить сама. Колібрі також відомі здатністю зависати в повітрі, швидко махаючи крилами. Вони можуть робити 80 змахів за хвилину. Це єдиний у світі птах, який може літати задом наперед, або догори ногами.) Інформацію про колібрі можна запропонувати на по одному реченню картках. Кожна група отримує тільки одну картку. Після опрацювання картки, діти кожної групи презентують отриману інформацію учням інших груп (метод «Броунівський рух»).
2. Назвіть зображених тварин. У кожному ряді позначте «зайве» зображення. Поясніть свій вибір. Об’єднайте тварин кожного ряду спільним значенням.
1 ряд – зайвий кажан, бо це звір, інші – птахи.
2 ряд – зайвий дельфін, бо це звір, інші – риби.
3 ряд – зайвий пінгвін, бо він не літає, інші птахи – літають.
3. Назвіть зображених тварин. Прочитайте слова в довідці. Що вони називають? Запишіть номери домівок тварин. Перевірка виконання завдання організовується за слайдовою презентацією (слайд 11-16).
Вчитель пропонує до кожної світлини запитання типу:
Які ще тварини живуть в норах/дупла/х…?
3. Завдання  на с. 41.
4. Назвіть зображених тварин. Для яких з них середовищем існування є ліс/луки/водойми? Розфарбуйте половину кружечка біля тварин лісу олівцем зеленого кольору, біля тварин луків – олівцем жовтого кольору, біля тварин водойм – олівцем синього кольору. Яких тварин ви позначили двічі? Чому?
5. Назвіть зображені об’єкти. Запишіть назви тварин, що дають людині зображені об’єкти. Як називають приручених людиною тварин? (свійські)
6. Назви кожну зображену на світлині тварину. Назви всіх зображених тварин одним словом. Яка з цих пташок перелітна? Познач зображення тварини, яка будує гніздо-рукавичку. Як називається ця пташка? (слайд 18)
              Ремез
Ремез – пташка невеличка,
в’є гніздечко-рукавичку
на лозині біля річки,
де хлюпочеться водичка.
Там вітрець тихцем зітхає,
ремез пісеньку співає:
– Фіть-тю-ві, фіть-тю-ві,
ходять хвильки по траві.
                  Анатолій Камінчук

Над рікою, над водою плетена рукавичка висить… То – гніздо ремеза. Гойдається на кінці тоненької гілки, пташенят виколисує. А от і сам ремез. Груди жовтувато-білі, а спинка в нього коричнева. Тримає муху в дзьобику. Озирнувся навколо та й залетів у пальчик рукавички. Діток годує.
                                                                                      Віктор Терен
Чи знаєш ти?
Гніздо ремеза справді подібне до рукавички, «великий палець» якої має дірочку-вхід. Пташка плете своє гніздо протягом двох тижнів з льону, конопель, кропиви. А ще додає пух, прикрашає тополиними або вербовими сережками.

7. Кого зображено на світлині? Які погодні умови зображено на світлині? Прочитайте план опису тварини. Опишіть за поданим планом: тварин, зображених на світлині в посібнику-журналі; на слайді  (слайд 20).
Селфі-трек
Описати тварину (домашнього улюбленця, іншу тварину за власним вибором) за поданим у завданні №7 планом.



Комментариев нет:

Отправить комментарий