понедельник, 24 февраля 2020 г.

Розробка заняття з образотворчого мистецтва. Тиждень 20.


ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
Тема. Графіка, як вид образотворчого мистецтва. Гратографія. Заметіль.

Обладнання для учнів: воскова свічка, альбомний аркуш формату А4, чорна гуаш, широкий пензлик, рідке мило, стеки.
На початку заняття учитель повідомляє, що лаксики прочитали казку німецьких казкарів братів Грімм «Метелиця», у якій розповідається про добру, працьовиту дівчинку. Вона потрапила до пані Метелиці. Дім у пані був чарівний. Коли вона вибивала перину, то пух летів довкола, начебто сніжинки. В цей час люди могли спостерігати заметіль.
 









Педагог пропонує учням створити асоціативний кущ до слова метелиця.
Що називають метелицею?  (сильний вітер зі снігом).
Доберіть до цього слова подібні за значенням слова. (завірюха, хуртовина, віхола, хурделиця, сніговій, хуга).
Які твори мистецтва про метелицю вам відомі?
Які вірші про метелицю вам відомі?
Ой, заметіль, хурделиця,
Снігом білим стелиться,
Виє вовком, завиває,
Слідочки замітає.
              В. Макієвська





Учитель повідомляє, що лаксики хочуть намалювати заметіль, але не знають як це зробити, бо під час заметілі весь час все змінюється.
Учитель пропонує дітям на занятті допомогти лаксикам навчитися передавати рух у композиції і намалювати заметіль у графічній техніці як на зразку. Які, на вашу думку, знадобляться матеріали? (воскова свічка, альбомний аркуш формату А4, чорна гуаш, широкий пензлик, рідке мило, стеки).







Учитель пропонує дітям позначити зображення, виконані в графічних техніках та поясни свій вибір.
Учитель пропонує учням нагадати лаксикам:
як називають художника, який виконує малюнки у графічних техніках (художник-графік);
які засоби виразності у своїх рисунках використовує художник-графік (лінія, крапка, штрих, пляма);
як називається вид образотворчого мистецтва, у якому об’єкти зображують за допомого ліній, крапок, штрихів та плям. (графіка);
за допомогою, яких матеріалів та інструментів виконуються зображення у графіці (простий олівець, вугілля, туш, сангіна, кольорові олівці, фломастери, кулькова та гелева ручки, воскові олівці, кольорова крейда).





Учитель пропонує учням розгадати ребус та записати назву графічної техніки, в якій рисунок виконується шляхом подряпування на паперовій поверхні вкритій воском і темною гуашшю.
(гратографія.)










Учитель пропонує школярам позначити динамічні зображення – малюнки, на яких передано рух об’єктів, та пояснити свій вибір.
Твір, на якому зображено об’єкти в русі називають динамічною композицією, а на якому об’єкти нерухомі – статичною композицією.

Яку композицію треба намалювати, щоб передати стан природи під час заметілі? (динамічну композицію)
Якими лініями можна передати рух в динамічній композиції? (криві лінії).































Учитель пропонує учням ознайомитись з поданою послідовністю та виконати динамічну композицію «Заметіль» у техніці гратографії за нею.
Учитель надає допомогу за потребою.

Приклади гратографії «Заметіль»:
Наприкінці заняття учитель пропонує дітям висловитись з приводу того, що цікавого дізнались на занятті, чого навчились і пояснити все це лаксикам.


Комментариев нет:

Отправить комментарий