ТЕМА
19: ЗДОРОВ’Я – ЦЕ СКАРБ
ВСЕСВІТ
55 заняття С. 2-3, 10-11
Тема: Рефлексія. Узагальнення і систематизація опанованого матеріалу.
ІІ. Основна частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнка на с. 2-3.
·
Прочитайте вірш. Що
головне для людини? Чому?
·
Обведіть світлини, на
яких зображено дітей, що піклуються про власне здоров’я.
·
Коли у дитини може
бути поганий апетит?
·
На яких світлинах поведінка
дітей призведе до погіршення здоров’я? Які поради ви можете дати зображеним
дітям, для збереження їхнього життя та здоров’я?
2. Завдання на с. 10.
Вчитель
пропонує перевірити роботу лаксика. Які завдання лаксик виконав правильно? У
яких завданнях лаксик зробив помилку? Чому він міг припуститись цієї помилки?
Що йому треба повторити, щоб не припускатись її у подальшому?
У процесі
роботи можна ставити запитання:
Яку
особливість зовнішньої будови тіла мають риби? У якому середовищі існують риби?
Назвіть інших представників живої природи, які мешкають у воді.
Які об’єкти
належать до живої природи? Чим бактерії відрізняються від вірусів? Що у них
спільного?
Яка рослина
зображена на світлині третього завдання? Ця рослина хвойна чи квіткова? Назвіть
інші квіткові рослини. Чим особлива верба? Назвіть інші ранньоквітучі дерева.
Назвіть
рослину на світлині 4 завдання. (пляшкове дерево)
За наявності часу можна запропонувати дітям перегляд
світлин у презентації (слайд 2-6). Дітям у парах запропонувати
прочитати інформацію на картках і потім розповісти один одному свою частину
інформації.
Пляшкове
дерево росте в посушливих районах планети. Потовщення стовбура починається біля
землі та зменшується до верхівки. У висоту воно може досягати 15 метрів, у
ширину стовбур «товстішає» до 3 метрів. Такі «пузаті» рослини ще називають
деревами-бочками.
У місці
потовщення між деревиною і корою існує порожнина, в якій рослина накопичує воду
на час посухи. У середній частині стовбура пляшкове дерево має ще одну порожнину,
в якій накопичує густий солодкуватий сік. Листя має густо-зелений
відтінок. Навіть на одній рослині листя може відрізнятися за формою, особливо на
старих деревах.
1. Прочитайте інформацію про рослини-чемпіони України. Зроби відповідну
позначку у таблиці. Підготуй для однокласників запитання для вікторини про
рослини. Вчитель може запропонувати додаткову інформацію про рослини-чемпіони
України.
Найменша рослина в Україні – ряска, яка населяє стоячі
води, діаметр її листочка – половина міліметра;
найбільша кількість хвої – на ялині (близько 11 кг), а
листя – на тополі (близько 9 кг);
найвище в Україні дерево – модрина європейська – росло на
Закарпатті, у віці 140 років його висота сягала 54 метрів;
найкисліша рослина
– щавель, сік цієї рослини містить велику кількість кислоти;
рослина з
найсильнішим запахом – фіалка.
3. Завдання на с. 11.
Розкажіть за
блок-картою про об’єкти живої природи.
Назвіть
об’єкти живої природи. Чим рослини відрізняються від тварин? Назвіть рослини,
які ведуть неприкріплений спосіб життя. Назвіть тварин, які ведуть прикріплений
спосіб життя.
Назвіть
частини зовнішньої будови рослин. Назвіть частини зовнішньої будови тварин.
На які групи
розподіляють рослини за формою стебла? Як називається стебло у дерев? На які
групи розподіляють рослини за формою листка. На які групи поділяють рослини за
відсутністю\наявністю квітів?
Які дерева
називаються ранньоквітучими? Наведіть приклад першоцвітів. За якою ознакою ці
трав’янисті рослини відносять до першоцвітів?
Назвіть групи
тварин. Поясніть, чим вони відрізняються.
Назвіть
природні середовища існування рослин. Назвіть штучні середовища існування
рослин. Для чого їх створюють?
Назвіть
природні середовища існування тварин. Назвіть штучні середовища існування
тварин. Для чого їх створюють?
Чому бактерії
та віруси відносять до об’єктів живої природи? Чим бактерії відрізняються від
вірусів.
Дітей можна
об’єднати в пари/групи і запропонувати кожній парі/групі описати за блок-картою
певну тварину/рослину, «назву» чи
світлину якої діти витягли з мішечка.
Селфі-трек: завдання 2 на
сторінці 10, пропонується для підготовки до контрольної роботи.
56 заняття С. 20-21, 28-29
Тема: Контрольна
робота № 3. Навчальні досягнення з теми № 4. Корекція.
ІІ. Основна частина
заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 20-21.
·
Назвіть зображене
середовище.
·
Кого ви бачите у спортивній
залі? Що роблять діти?
·
Назвіть спортивне
знаряддя, зображене в нижній частині малюнка. Пронумеруйте зображення дітей відповідно
до того, з яким спортивним знаряддям вони займаються.
Учитель пропонує дітям, передаючи один одному м’ячик, продовжити речення: «Щоб бути здоровим, потрібно…».
2. Завдання на с. 28.
Учитель дає
інструкцію щодо виконання контрольної роботи з вивченої теми.
3. Завдання на с. 29.
6. Прочитайте твердження. Позначте, погоджуєтеся ви з кожним твердженням чи
ні. Поясніть свій вибір. Вчитель організовує фронтальну перевірку опрацьованих
тверджень. Перетворіть хибні твердження на істинні.
7. Прочитайте запитання. Порадьтеся з сусідом по парті щодо відповідей.
За наявності
часу можна провести гру «Лото», об’єднавши дітей у групи. Кожна група отримує
картку із запитаннями. У мішечку знаходяться картки із відповідями. Діти в
групі по черзі витягують «слово» із мішечка, знаходять запитання, на яке воно
відповідає, закривають запитання.
Картка для груп
|
До яких об’єктів природи належать
тварини та рослини?
|
Чим відрізняються дерева від
кущів?
|
Які частини виокремлюють у
зовнішній будові тварин?
|
|
Які частини виокремлюють у зовнішній
будові квіткової рослини?
|
Як довести, що рослини та
тварини відносяться до об’єктів живої природи?
|
Чим відрізняються комахи від
павуків?
|
|
До якого виду рослин належить
модрина?
|
Як називаються дерева, які
спочатку квітнуть, а потім розпускають листки?
|
Чим тварини відрізняються від
рослин?
|
Відповіді, які діти витягують з мішечка
|
Ранньоквітучі
|
Жива природа
|
Корінь, стебло, листки, квітка,
плід з насінням.
|
|
Ростуть, рухаються, харчуються,
дають потомство, відмирають.
|
Здебільшого ведуть
неприкріплений спосіб життя.
|
Голова, тулуб, хвіст, кінцівки.
|
|
Хвойне дерево.
|
Мають шість кінцівок.
|
Мають одне дерев’янисте стебло.
|
8. Прочитайте народні прикмети. Позначте ті, які спостерігали у природі.
Підкресліть назви тварин. Розкажіть, до яких груп вони належать.
Вчитель може
запропонувати запам’ятати ці прикмети, використовуючи прийом мнемотехніки (слайд 2 -13 )
9. Заповніть календар спостережень за погодою протягом січня.
Селфі-трек
До 6 завдання
– перетворіть хибні твердження на істинні.
До 7 завдання
– підготуйте інші запитання про об’єкти живої природи для проведення турніру
знавців природи.
До 9 завдання
– порівняйте погоду за позначками у цьому завданні і у завданні № 4 на с.10 у
посібнику-журналі №12.
57 заняття С. 36-37, 40-41
Тема: Аудит (вхідний). Сприймання нового
матеріалу. Людина – частина
живої природи. Зовнішня будова людини. Парні та непарні частини зовнішньої
будови людини. Практична робота. Розпізнавання людей за зовнішністю (за
атласом, набором фотографій чи відеорядом, спостереженнями у довкіллі).
ІІ. Основна
частина заняття
1. Орієнтовні запитання та завдання до малюнку на с. 36-37.
Дітям пропонується прочитати уривок казки і відшукати помилки художника.
Розфарбувати малюнок. Сказати, через що могла виникнути пожежа, що треба робити
у разі її виникнення, як викликати допомогу, чому не можна жартувати з викликом
пожежних тощо.
2. Завдання на с. 40.
Вчитель пропонує
виконати завдання вхідного селфі-аудиту.
1. Назвіть зображених на світлинах тварин. Запишіть слово, склавши його з
букв, порядковий номер яких зазначено. Наприклад, у слові «лев» слід взяти
першу букву, бо записана цифра 1. Яке слово отримали?
2. Де в таблиці має бути записано слово «людина»? Запишіть це слово. Поясніть свій вибір.
За наявності
часу можна запропонувати вправи:
«Асоціативний кущ» Назвати слова, які асоціюються із словом «людина» (різних професій, дорослі
та діти, жіночої і чоловічої статі, видатні люди, люди з різним кольором шкіри, волосся, очей
тощо)
«Руханка» Вчитель пропонує дітям піднятися та вишикуватися:
- за зростом
(від найнижчого до найвищого)
- за кольором
волосся (від найсвітлішого до найтемнішого)
Вчитель пропонує
утворити групи:
- дівчатка та
хлопчики
- за кольором
очей
- за кольором
волосся
Діти доходять
висновку, що всі люди за зовнішнім виглядом різні.
3. Хто зображений на світлинах? Розкажіть за світлинами про щоденне
піклування людини про здоров’я. Доповніть власними прикладами.
3. Завдання на с. 41
4. Прочитайте речення. Підкресліть в реченні слова, які вказують на
відмінність людини від тварини. Розкажіть, чим людина відрізняється від
тварини.
5. Кого зображено на малюнку? Прочитайте слова біля малюнка. Значення яких
слів вам невідоме? (пояснення) З’єднайте лініями зображення частини тіла людини
з їх назвами. Розфарбуйте олівцем червоного кольору назви парних частин тіла
людини, олівцем синього кольору – назви непарних частин. Покажіть ці частини на
своєму тілі. Як називають людей з русявим волоссям? Якого кольору волосся у
брюнетів/шатенів? Якого кольору карі очі? У всіх людей одні й ті самі частини
тіла, а чи однакові вони? Чи однакові у всіх людей статура, форма пальців, вух, носа тощо?
За наявності
часу можна запропонувати такі вправи:
Руханка
1.
Кивніть головою.
2.
Погладьте один одного по спині.
3.
Погладьте себе по животику.
4.
Підніміть праву руку вгору.
5.
Сховайте ліву руку за спину.
6.
Поставте праву ногу на п'яту.
7.
Тупніть лівою ногою.
8. Доторкніться долонями до
колін.
Учні
розташовуються у колі, кладуть долоні обох рук на коліна сусідам. По черзі в
колі піднімають одну руку угору так, щоб не збитися.
Відгадування
загадок
|
Сопе, хропе,
часом чхає,
сюди-туди зазирає, на морозі замерзає, бо одежини не має. (Ніс) |
Два брати через
гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять. (Очі)
|
Все життя один
одного наздоганяють, а
наздогнати не можуть. (Ноги)
|
|
Не сіють, не
саджають - самі виростають. (Волосся)
|
У двох матерів
по п'ятьох синів, одне ім'я всім. (Пальці)
|
Дві
сусідки-красуні зустрітися намагаються, поговорити,
посміятися, про
своє нашептатися.
Але
гора на їхньому шляху - не перелізти, не оминути. (Щоки)
|
Робота з карткою
Підпиши назви зображених
частин тіла людини. Підкресли олівцем червоного кольору парні частини, олівцем
синього кольору – непарні частини тіла людини.
![]()
![]() |
Селфі-трек
До 1 завдання
– зашифруйте слово «людина» за порядковим номером букв в інших словах.
До 2 завдання
– розкажіть, чому людина належить до об’єктів живої природи.
До 3 завдання
– складіть за світлинами правила щоденного піклування про здоров’я.
До 4 завдання
– розкажіть, чим людина відрізняється від тварини.
До 5 завдання –
назвіть парні та непарні частини тіла людини.








Комментариев нет:
Отправить комментарий