ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО №17
Тема 3. Що і як розповідає витвір
образотворчого мистецтва.
Тема. Графіка.
Виконання зображення способом друку. У зоопарку.
|
Обладнання для учнів: шаблони тварин, картон,
простий олівець, ножиці, гуаш, пензлик, альбомний аркуш (білий аркуш паперу
формату А4), гелієві ручки або фломастери, клей ПВА.
|
|
|
|
Учитель повідомляє, що лаксики були у зоопарку і бачили там багато різних
тварин. Вони хотіли б їх зобразити і просять їм у цьому допомогти.
|
![]() |
Які тварини зображені на зразку?
Учитель пропонує школярам нагадати, лаксикам, як називається площинне
однотонне зображення будь-якого об’єкта. (силует)
та як називають художника, який
створює рисунки за допомогою таких засобів виразності, як: лінія, крапка,
штрих, пляма (художник-графік).
Учитель пропонує навчити лаксиків зображувати тварин способом відбитку.
Що для цього нам буде потрібно? (шаблони тварин, картон, простий олівець,
ножиці, гуаш, пензлик, альбомний аркуш)
|
![]() |
Учитель пропонує учням розгадати ребус та записати назву виду
образотворчого мистецтва, у якому об’єкти зображують за допомого ліній,
крапок, штрихів та плям. (графіка)
Назва цього виду образотворчого
мистецтва походить від грецького слова графо, що означає писати.
Графічні роботи
можуть бути чорно-білими, іноді кольоровими.
Графіка охоплює дві
групи художніх творів: рисунок та друковану графіку.
Рисунок вважається
унікальним, бо існує в одному екземплярі. У давнину художники малювали на
папірусі (матеріал для письма з водно-болотяної рослини папірусу (Сірія,
Єгипет)), пізніше – на пергаменті (матеріал для письма, виготовлений з овечої
або козячої шкури в місті Пергама (Мала Азія)), з XIV ст. – на папері. (презентація «Графіка». Слайди 2-3)
Зображення може бути
створене простим олівцем, вугіллям, тушшю, сангіною (червоно-коричневим
олівцем, виготовленим з особливого сорту глини), кольоровими олівцями,
фломастерами, кульковою та гелевою ручками, восковими олівцями, кольоровими
крейдами. Техніку роботу кольоровими крейдами називають пастеллю. (презентація «Графіка». Слайди 4-11)
На відміну від
рисунка, друкована графіка існує в багатьох екземплярах.
Щоб їх отримати,
використовують гравюру – зображення на твердому матеріалі (наприклад,
лінолеумі), яке вкривають фарбами, а потім відбивають на папір.
Друкують відбиток за
допомогою друкарського преса. (презентація
«Графіка». Слайд 12)
З появою гравюри
пов’язане виникнення друкованої книжки і розвиток книжкової графіки. (презентація «Графіка». Слайд 13)
У повсякденному
житті ми найчастіше стикаємося з ужитковою графікою.
Це – поштові марки,
афіші, етикетки, малюнки на коробках для тортів і цукерок тощо. (презентація «Графіка». Слайди 14-17)
|
![]() |
Учитель пропонує назвати тварин зображення яких способом відбитку на
папері подано на малюку та з’єднати лініями назви тварин з їхніми силуетами.
Можна запропонувати учням назвати зображених тварин англійською мовою.
|
![]() |
Учитель пропонує учням об’єднатися у групи та створити
композицію на тему «У зоопарку».
Учитель звертає увагу дітей на те, що у композиції
важливе правильне розташування предметів у просторі та їх взаємозв’язок.
Композиція покликана максимально передати задум художника.
Послідовність виконання:
1. Обрати на с. 3 вкладки до посібника-журналу шаблони
тварин, які ви хочете зобразити у своїй композиції. Подумати, де і яка
тварина буде розташована на аркуші. Визначитися, хто і який шаблон буде
вирізати. Вирізати його.
2. Прикласти шаблон до картону й обвести його.
3. Вирізати обведений шаблон.
4. Нанести широким пензлем гуаш обраного кольору на
шаблон тварини з картону.
5. Зробити відбиток
зображення тварини на аркуші паперу у вибраному місці.
Пам’ятайте про те,
що зображення на відбитку вийде у дзеркальному відображенні.
6. Хто бажає, може домалювати деталі гелієвими ручками
або фломастерами.
|
|
Наприкінці заняття учитель пропонує дітям висловитись з приводу того, що
цікавого дізнались на занятті, чого навчились і пояснити все це лаксикам.
|
|




Комментариев нет:
Отправить комментарий