Тема: «УКРАЇНА – ЄДИНА
КРАЇНА!»
Форм уроку: квест
Мета: : поглиблювати знання учнів про історію,
культуру, звичаї, традиції, географію, адміністративний устрій України;
формувати вміння працювати у групі, розвивати критичне мислення; виховувати
патріотичні почуття до рідного краю.
Обладнання: Державний прапор України, Державний герб України, зображення гілки
каштану та кетяга калини, портрет Т.Г. Шевченка, карта України, конверти й
аркуші із завданнями.
Перед початком квесту відбувається
жеребкування.
Отримавши картки синього та жовтого кольорів,
діти поділяються на дві команди.
Доброго дня! Вітаю всіх присутніх на уроці. Сьогодні у
нас незвичайний урок. Адже ми здійснимо подорож у формі квесту.
Чи знаєте ви, що таке квест?
Квест – це спортивно-інтелектуальне
змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь
підготовлених завдань. А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною.
Якою саме - ви зараз скажете, відгадавши
загадку-акровірш[1]:
У нашій господі
Калинонька росте,
Рясним та білим цвітом весною зацвіте.
А гарная вербиця над річкою стоїть.
Її осіннє листя летить, летить, летить…
Назвати цю країну ви мусите скоріш,
А в цьому допоможе чудовий акровірш! (Україна)
Молодці! Справді, сьогодні ми
мандруватимемо рідною Україною!
Заздалегідь перед початком квесту відбулося
жеребкування. Ви отримали картки блакитного та жовтого кольорів. З чим
асоціюються у вас ці кольори?(прапор)(Слайд!)
Команди
готові до подорожі?
Наш безмежний любий край!
Жовте поле, синє небо! (Слайд 1)
Україно! Зустрічай!
Ми вже йдемо до тебе!
Погляньте на міста
і річки – (Слайд 2)
На карті як блакитні стрічки!
Крутії гори, ліси та села, (Слайд
3)
Мов пісня, щира та весела!
Тож я наказую, хлоп’ята,
Наш прапор міцно вам тримати,
Щоб завжди ми були щасливі
Та Україну всі любили!
Завдання І
Що важливо мати кожному мандрівнику в
дорозі? Для мандрівника важливо вміти користуватися картою. От і ви маєте відшукати на карті України
міста й річки, назви яких зазначено в
завданнях, які кожна команда знайде у своєму конверті.
Для команди блакитних слід указати назви міст (Полтава, Донецьк,
Чернігів),
для команди жовтих – назви річок ( Дніпро, Дунай, Дністер та інші).
Я бачу, що ви уважні, дружні, вмієте
користуватися картою! Та маю тепер перевірити вашу кмітливість. Чи ж готові ви до самостійної мандрівки?
Завдання
ІІ
Указати назву міста, що описується у
вірші.
Для команди блакитних:
Славне місто у Карпатах –
мусим, діти, добре знати:
в межиріччі Бистриць двох –
славних і швидких річок,
що зливаються в одну…
Місто це у давнину
звалось просто Станіслав.
Тут поет Франко бував.
Його йменням й зветься місто –
гарне, світле, добре, чисте. (Слайд 4)
Для команди жовтих:
Де колоситься жито -
там буде мир,
Там сонце сяє на весь обшир.
Чи ж зрозуміли ви,
про що ми?
Жито і мир – це місто...!(Слайд 5)
Завдання ІІІ
Учитель:
Тепер кожна команда шукатиме свою підказку. Шлях до неї вам підкажуть
цифри.
Підказки:
Для команди блакитних: скласти цифри дати, коли
вся Україна святкує День незалежності (24.08=2+4+0+8=14=1+4=5)
Для команди жовтих: скласти цифри дати, коли вся
Україна святкує День Конституції (28.06. =2+8+0+6=16=1+6)
В коридорі на малюнку дерева №
5 та № 7 учні знаходять конверт із новим завданням:
скласти з окремих записаних на картках слів перші чотири рядки вірша «Реве та
стогне Дніпр широкий».
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Назвіть автора цих рядків. Що вам відомо про річку Дніпро? Які міста
розташовані на берегах річки Дніпро?
Завдання
ІV
Завдання
отримують біля портрета Т.Г. Шевченка.
Отже, наше наступне змагання
пов’язане зі знанням українських народних пісень та пісень українських авторів.
Адже пісня це душа народу.
Скажіть, а як ми називаємо іще Т. Шевченка?
Правильно, Кобзарем. А підкажіть-но мені, хто ж такі кобзарі? Наше наступне
завдання «Хто кого переспіває».
Команди змагаються, хто правильно
доповнить пісню (аудіозапис, початок прослухали, продовжили рядок)
Молодці! Я пропоную трохи перепочити
.
Ми в дорозі натомились,
Їсти дуже захотілось.
Подолаєм перевал
Та присядем на привал.
Їстівні гриби збирати
будемо пішки вирушати
Які чудові українські
ліси! Чим вони корисні? Що в лісі росте?
Давайте виконаємо вправи і знайдемо гриби.
Вправи
з нейробіки (вправа маківка, капітани) . А зараз ми дізнаємося, яка з команд
найкраще знає їстівні гриби. А допоможе нам у цьому наступний конкурс.
Завдання V
Отже, яка з команд назве більше їстівних
грибів – переможець.
Завдання VІ
Любі діти, кожен народ має свої символи. Народні символи-
це те, що найбільше любить і шанує патріот своєї держави. Називаючи народний
символ, можна дізнатися, про яку країну йде мова. А які народні символи знаєте
ви?
А зараз ми з вами проведемо гру «Відшукай народний символ».
Вам потрібно поглянути навколо себе і віднайти народні символи України (рушник,
калина, віночок, пшениця, лелека).
Завдання VІІ
Наступний конкурс «Домашнє завдання». Про народні символи складено
багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Їх вишивають
на сорочках, рушниках. Вони – наші святині. Тому кожній команді було
заздалегідь дано завдання підготувати легенду про улюблений народний символ.
Завдання VІІ
Зараз кожна команда отримає аркуш із
віршованими рядками, де пропущено назви міст України, які потрібно відновити.
Ліси й поля. І гори, і рівнини.
Струмки й річки, що мчать в одну
ріку, –
це все краса моєї України,
котра одна у всіх нас на віку.
До (неваКа ) із ( городаУж) лине
співуча мова, пісня голосна. Яка ж бо ти прекрасна, Україно!
Яка ж бо ти на світі чарівна!
Місто (ківХар) усім знати годиться то
колишня Вкраїни столиця.
А (ницькийХмель)– столиця Поділля.
Україна ж – одна неподільна.
вівЛь та касиЧер, нівціЧер
усім відомі назви міст оці?
То українські центри областей.
Вони чекають радо на
гостей.
Учитель:
Ви добре попрацювали, багато
подорожували нашою неосяжною державою і в результаті кожна команда отримала
повні кошики калини , а це говорить про
те, що ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо
об’єднатися в одну команду – українців. Діти, любіть Україну! Адже це земля, де
ви народилися і живете. Де живуть ваші рідні, близькі, знайомі. Це – все, що
вас оточує щодня, щохвилини. Я дуже хочу, щоб ми повернулися всім серцем до
краси людської. Тоді й наші душі стануть чистішими.
Комментариев нет:
Отправить комментарий