воскресенье, 16 февраля 2020 г.

Розробки занять з математики для 2 класу за освітнім проектом "На крилах успіху " тиждень 17


 Математика 17 тиждень

81 заняття  С.2-3, 8-9
Тема 6. Множення і ділення. Вирази. Порядок виконання дій у виразах. Селфі-аудит (вхідний). Сприймання нового матеріалу. Рівні групи об’єктів. Додавання однакових доданків. Множення. Знак дії множення. Зв'язок між дією додавання однакових доданків і дією множення. Компоненти та результат дії множення. Числові вирази на множення (добуток).                                                                                                                                                          
1.Завдання за малюнком на с. 2-3.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: лічба тварин – звірив/пташок усього на малюнку/пташок у кімнаті/пташок за вікном/домашніх улюбленців; домалювати рибок в акваріумі, скласти задачу про рибок різного кольору на різницеве порівняння; скласти задачу про пташок, що прилітають на годівницю, тощо.
2. Завдання на полі на с.3.
         1. Дітям пропонується виконати усні обчислення за поданою умовою. Іншим варіантом виконання завдання може бути пропозиція записати числові вирази та виконати обчислення. Повторюється роль дужок у виразах.
         2. Дітям пропонується визначити модель для розв’язання кожного рівняння та розфарбувати зображення пташок біля рівнянь олівцем відповідного кольору.
         3. Дітям пропонується за малюнком і коротким записом скласти і розв’язати задачу.
         Оскільки заняття сприймання нового матеріалу, у тому числі містить селфі-аудит, чимало нової інформації завдання поля можна використати для індивідуальної роботи на занятті або для селфі-треку за умови, якщо опрацьовано матеріал на с.8-9.
3. Завдання на  с.8.
Дітям пропонується виконати завдання вхідного селфі-аудиту. За результатами роботи визначаються проблемні завдання, нові слова, значення яких діти не розуміють; діти висловлюють припущення причин проблем та пропозиції щодо опанування матеріалу нової теми.
1.                 Що/кого зображено на малюнках? Як називаються зображені птахи? Скільки пташок зображено на кожному малюнку? Дітям пропонується скласти за малюнками три задачі із запитанням «Скільки всього пташок на годівничці/кущі/дереві?»; записати вирази, за допомогою яких можна розв’язати задачі; позначити «зайвий» вираз. Результатом роботи має стати виокремлений серед розв’язань задач вираз на додавання однакових доданків.
2.                 Дітям пропонується обчислити вирази та записати слово, яким називають додавання однакових доданків. Вводиться назва нової арифметичної дії – множення, фіксується в усному мовленні дітей значення нового слова. Учитель пропонує зафарбувати/підкреслити у формулюванні завдання слова, які пояснюють сутність дії множення.
         4. Завдання на с. 9.
3.                 Дітям пропонується завдання на моделювання арифметичної дії множення за поданим малюнком. Що зображено? Скільки грон зображено? Скільки ягідок на кожному гроні? Доцільно викласти на парті лічильний матеріал (кружечки, якими ілюструвати ягідки горобини), потім доповнити модель з овалів, домалювавши червоні крапки, та описати її за допомогою твердження: по 5 об’єднали 4 рази. Акцент необхідно зробити на тому, що виконується операція об’єднання груп об’єктів; кількість об’єктів в одній групі однакова.
Наступним кроком роботи над завданням є опрацювання дій, які виконують діти. І хлопчик, і дівчинка знаходять, скільки всього ягід на гроні. Дівчинка – дією додавання, хлопчик – дією множення. Ще раз фіксується увага на тому, що і дія додавання, і дія множення є операціями об’єднання груп об’єктів (це їх спільна ознака). Далі проговорюються відмінності, вводяться назви компонентів і результату дії множення.
4.                 Яких тварин зображено? Дітям пропонується записати результати обчислень; позначити відповіді на запитання лаксиків олівцем відповідного кольору. Звертається увага, що лаксики склали рівності за малюнком, на якому зображено 3 групи метеликів по 4 метелики у кожній; загальну кількість метеликів можна знайти і додаванням, і множенням. Пошук відповідей на запитання лаксиків фіксує увагу дітей на сутності І і ІІ множників у рівності на множення. Важливо проговорити, що І множник позначає кількість об’єктів у групі, а ІІ множник – кількість груп; кількість об’єктів у кожній групі однакова.
5.                 Дітям пропонується завдання на заміну виразів на додавання однакових доданків виразами на множення.
6.                 Дітям пропонується скласти за малюнком задачу про кількість черв’ячків у всіх яблучках; розв’язати її двома способами: додаванням і множенням. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.

82 заняття  С.12-13, 18-19
Тема. Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Множення чисел в різному порядку (переставний закон множення). Дослідження впливу  множення чисел в різному порядку на результат. Задачі на сутність дії множення. Дослідження способів розв’язування задачі на знаходження суми однакових доданків
1.Завдання за малюнком на с. 12-13.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним за малюнками на ст. 2-3. Орієнтовні запитання/завдання: лічба тварин (собак, котів, усього), складання задач на порівняння/знаходження суми тощо.
2. Завдання на полі на с.13.
1. Дітям пропонується записати ряди чисел, закриті сонечками. Діти роблять висновок, що кожне наступне число утворюється додаванням 2 до попереднього числа. Завданням розпочинається система роботи щодо формування навичок лічби двійками/трійками/четвірками і т. д. Робота є важливою для засвоєння таблиці множення. Радимо зазначений вид лічби поєднувати з рухами (фізкультхвилинками), що сприятиме запам’ятовуванню числових рядів, що є результатами множення в межах таблиці.  
2. Дітям пропонується обчислити вирази і розфарбувати метелика біля виразу олівцем відповідного кольору, зважаючи на колір метелика над числом.
3. Силует якої тварини складено? Дітям пропонується викласти кішку з фігур танграма, який є в індивідуальних боксах.
3. Завдання на  с.18.
1.                 Назвіть зображених тварин. Як вони зимують? Дітям пропонується з’єднати вирази на множення з відповідними виразами на додавання і дізнатись, яка тварина які сліди на снігу могла залишити. Під час перевірки дітям пропонується пояснити, на що вказує І множник/ІІ множник.
2.                 Дітям пропонується прочитати вислови лаксиків; з’єднати вислови лаксиків з відповідними виразами, пояснити свій вибір. Відпрацьовується уміння по-різному читати вирази на множення.
3.                 Завдання забезпечує організацію дослідження впливу  множення чисел в різному порядку на результат. Що роблять зображені на малюнку діти? Як вони розставили іграшки? Прочитайте висловлювання дітей і завершіть їх. Поясніть свій вибір. Запишіть відповідні рівності. Прочитайте й доповніть твердження про добуток в обох рівностях словами з довідки. Доцільно запропонувати дітям проілюструвати малюнок з іграшками лічильними паличками з боксів; за висловлюваннями зображених дітей записати рівності.
Увага! Обчислення виразів на множення на даному етапі здійснюється практично (лічба об’єктів), або заміною дії множення дією додавання.
4.                 Кого/що зображено? Чи можна відразу знайти довжину ламаної? (Ні,  спочатку необхідно виміряти довжину ланок ламаної.) Дітям пропонується виміряти довжини ланок ламаної та знайти довжину ламаної двома способами: додаванням і множенням. 
3.        Завдання на  с.19.
5.  Дітям пропонується прочитати задачі та обрати задачу, яку можна розв’язати дією множення. У ході аналізу діти доходять висновку, що дією множення розв’язується задача, в якій необхідно об’єднати групи з однаковою кількістю об’єктів. Для моделювання ситуацій можна запропонувати дітям скористатися зразком на ст. 9 (моделювання за допомогою точок і овалів).
6.  Кого зображено на малюнку? Скільки зайців/заметів? По скільки зайців за кожним заметом? Завдання передбачає організацію дослідження способів розв’язування задачі на знаходження суми однакових доданків. Дітям пропонується скласти задачу за малюнком і моделлю (коротким записом); розв’язати задачу і додаванням, і множенням; позначити раціональний спосіб розв’язання. Результатом дослідження має бути висновок дітей про те, що суму однакових доданків зручніше (раціонально) знаходити дією множення. Тільки для цього треба знати результати множення (визначається завдання на перспективу).
7.  Дітям пропонується позначити вираз для розв’язання задачі. Для виконання завдання необхідно проаналізувати задачу, пояснити зображену до неї модель; прокоментувати, що позначає кожен вираз для даної задачі.  
8. Назвіть зображені фігури. Чим вони схожі і чим різняться? Дітям пропонується знайти кількість зображених фігур і додаванням, і множенням; позначити «зайву» групу фігур; обвести в ній «зайву» фігуру (третя, червона піраміда замінена на червоний куб); підкреслити назву фігури (куб (поверхня). Повторюються ознаки фігур (тіла, поверхні). Додатково можна запропонувати дітям знайти кількість усіх фігур раціональним способом (дією множення).
9. Дітям пропонується замінити множення додаванням за зразком. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.

83 заняття  С.20-21, 26-27
Тема. Сприймання нового матеріалу. Ділення. Знак дії ділення  «׃». Ділення на рівні частини. Ділення на вміщення. Взаємозв’язок між даною групою та утвореними з її об’єктів рівними меншими групами. Компоненти та результат дії ділення. Числові вирази на ділення (частка).
1.Завдання за малюнком на с. 20-21.
Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: Скільки фото/тварин на фото/людей на фото? Скільки птахів/собак/риб на світлинах. Скільки серед зображених пам’ятників встановлено в Україні/за кордоном? Які числа є в інформації про зображені на світлинах пам’ятники? (24 і 40) Охарактеризуйте кожне число. Порівняйте їх. Знайдіть суму і різницю цих чисел. Сумою яких однакових доданків можуть бути ці числа? Можна запропонувати скласти і розв’язати задачі з такими числовими даними.
     2.Завдання на полі на с.21.
1. Учитель пропонує визначити числа, які закриті бджілками, визначити закономірність і продовжити зафарбовувати числа відповідно до встановленої закономірності (лічба трійками)
         2. Дітям пропонується записати пропущені числа у кольорові прямокутники, обираючи їх серед поданих чисел такі, щоб сума чисел у всіх кольорових прямокутниках була однаковою. Діти визначають, що спочатку необхідно визначити суму чисел в одному прямокутнику.  
     3. Що зображено? Дітям пропонується назвати геометричні фігури, з яких зображено вулик; навести на зображенні вулика прямокутник і знайти його периметр.
3. Завдання на  с. 26.
1.                 Пам’ятник якій тварини зображено на світлині? Дітям пропонується обчислити вирази, записати їх значення у порядку спадання й прочитати назву міста, у якому споруджено пам’ятник бджілці-трудівниці. (Тернопіль). В якій країні знаходиться це місто?
2.                 Кого зображено? Скільки бджіл на кожній квітці? Скільки квіток? Дітям пропонується позначити вирази, що складені за малюнком. Діти позначають другий вираз і пояснюють свій вибір. Учитель запитує чи відомо дітям яка дія виконана в третьому і четвертому виразах?. Діти висловлюють думки щодо цього. Після опрацювання №№ 3 і 4, ознайомившись з дією ділення, дітям пропонується повернутися до № 2 і позначити ще вирази до малюнка (При цьому свої думки діти підтверджують описом ситуацій/текстами задач за малюнком: 8 бджілок сіли на 4 квітки, порівну на кожну. Скільки бджілок сіло на 1 квітку? 8 бджілок сіли по 2 на кожну ромашку. На скільки квіток сіли бджілки?)
3.                 Дітям пропонується «розмістити» (провести лінію від баночки до полички) баночки з медом на поличках, порівну на кожній; прокоментувати операції, які виконують діти. Вводиться поняття дії ділення (показується знак арифметичної дії).
4.                 Дітям пропонується угрупувати по 4 банки за зразком; прокоментувати операцію, яку виконує дівчинка.
Обидва завдання (№ 3 і № 4) забезпечують опрацювання сутності дії ділення: ділення на рівні частини і ділення на вміщення.
4.Завдання на  с. 27.
5.                 Кого/що зображено? Дітям пропонується угрупувати медові цукерки по 2 штуки; завершити побудову моделі математичної ситуації; записати частку. Діти доходять висновку, що виконується ділення по 2: треба визначити, скільки разів по 2 міститься у 8. Доцільно угруповування цукерок здійснити практично за допомогою лічильного матеріалу. На основі практичної роботи завершити побудову моделі.
Вводяться назви компонентів і результати дії ділення. Звертаємо увагу, що колір обведення компонентів дій має значення й використовується для усвідомленого засвоєння сутності дій множення і ділення та компонентів і результатів дій. (Добуток і ділене – синє коло; І множник – зелене коло (кількість об’єктів у групі), ІІ множник – фіолетове коло (кількість груп); дільник у випадку ділення на вміщення – зелене коло; дільник у випадку ділення на рівні частини – фіолетове коло. Ця інформація для вчителя. Діти поступово запам’ятовують кольори, можуть використовувати їх при виконанні практичних завдань).
6.                 Яких тварин зображено в кожній групі? У яких групах зображено комах? Дітям пропонується угрупувати об’єкти у менші групи з певною кількістю об’єктів в кожній і записати відповідні рівності за зразком.
7.                 Дітям пропонується розподілити об’єкти порівну за зразком і записати відповідні рівності. Завдання № 6 і № 7 дозволяють ще раз зосередити увагу на відмінностях між діленням на вміщення і діленням на рівні частини.
8.                 Дітям пропонується розв’язати задачу і скласти подібну із вказаними числами. Завдання може бути використаним для організації індивідуальної роботи/селфі-треку.
9.                 Дітям пропонується побудувати відрізок АВ завдовжки 1 дм 2 см; позначити на відрізку точки на відстані 3 см одна від одної, починаючи від точки А; позначити точки буквами; записати назви частин; визначити на скільки частин поділено відрізок АВ. Дітям пропонується зробити висновок про те, яке ділення вони практично виконали: ділення на рівні частини, чи ділення по (на вміщення).

84 заняття  С.30-31, 34-35
Опрацювання сприйнятого  матеріалу. Взаємозв’язок множення і ділення. Задачі на сутність дії ділення. Порівняння числа та значення числового виразу на одну дію; двох числових виразів на одну дію.
1.     Завдання за малюнком на с.30-31.
     Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Орієнтовні запитання/завдання: Скільки сузір’їв/зірок у певному сузір’ї? Скільки сузір’їв птахів/плазунів/звірів тощо. Можна запропонувати скласти і розв’язати задачі за малюнком.
 2. Завдання на полі на с.31.
     1. Дітям пропонується визначити числа, які закриті зірочками, встановити закономірність і продовжити розфарбовувати зірочки з числами, які називатимемо при лічбі четвірками.
     2. Дітям пропонується загадати про взаємозв’язок між діями додавання і віднімання, обрати трійки чисел, з яких можна скласти такі рівності, та записати їх (15, 24, 39; 24, 39, 63; 48, 15, 63)
3. Дітям пропонується визначити кількість п’ятикутників і трикутників на рисунку; можна запропонувати виміряти сторони прямокутника і знайти периметр.
         3. Завдання на  с.34.
         1. Дітям пропонується прочитати задачі, добудувати модель кожної задачі; розфарбувати клітинку біля тексту задачі відповідно до кольору назви операції, яку необхідно виконати для її розв’язування; розв’язати задачі.         
2. Які сузір’я зображено? Дітям пропонується прочитати задачі, визначити модель до кожної задачі; розфарбувати зірочки біля моделей відповідно до кольору зірочок біля задач; записати рівність до кожної моделі. Відпрацьовується уміння розподіляти порівну (ділення на рівні частини) та угруповувати по … (ділення на вміщення).
                4. Завдання на  с.35.
         3. Дітям пропонується угрупувати букви за зразком; скласти рівності за моделями та зразком; визначити рівність із найбільшим множником і записати назву зображеного сузір’я (Голуб). Завдання дозволяє опрацювати взаємозв’язок між дією множення і ділення.     
4. Дітям пропонується обрати серед поданих виразів на додавання той, яким можна замінити вираз на множення.
         5. Дітям пропонується порівняти вирази без обчислень. Повторюється взаємозв’язок між діями додавання і множення; пропонується пояснювати  ознаки, які діти враховують при порівнянні.
          6. Дітям пропонується прочитати задачі, обрати знак арифметичної дії для розв’язування задачі і розфарбувати відповідно зірочку біля задачі.
         7.  Дітям пропонується виконати практичну роботу за заданою умовою і вказаною послідовністю дій. У результаті практичної роботи діти мають зробити висновок, яку дію вони виконують: ділення на рівні частини чи ділення на вміщення.

85 заняття   С.36 -37, 38-39
Тема. Застосування опрацьованого матеріалу. Множення і ділення як арифметичні дії. Прості задачі на сутність дій множення і ділення.
1.     Завдання за малюнком на с.36-37.
         Учитель організовує роботу дітей з інформацією математичного змісту за сюжетним малюнком. Запитання стосуються кількості тварин/комах/пташок/риб/квітів тощо. Пропонуються завдання на порівняння чисел/ складання задач на відношення різницевого порівняння/взаємозв’язок між частинами і цілим. Тощо.
2. Завдання на полі на с.37.
1. Дітям пропонується визначити закономірність розфарбовування чисел у таблиці та продовжити розфарбовування.
2. Дітям пропонується обчислити вирази.
3. Дітям пропонується визначити рівні за значенням іменовані числа та навести рамки олівцем відповідного кольору за зразком.
4. Яку тварину зображено? З яких геометричних фігур її зображено? Дітям пропонується навести прямокутник та знайти його периметр.
3. Завдання на  с.38.
1.                 Дітям пропонується прочитати задачу, позначити розв’язання задачі, яке вони вважають правильним; пояснити свій вибір. Звертається увага на порядок множників у розв’язанні: І множник – кількість об’єктів у 1 групі, ІІ множник – кількість груп. Правильне розв’язання у дівчинки-лаксика.
2.                 Дітям пропонується прочитати задачу, пояснити моделі задачі, позначити раціональний спосіб розв’язування (розв’язання дією множення). Вперше введена модель задач (на множення/ділення) на основі моделі на взаємозв’язок між частинами і цілим (немає потреби повторно показувати однаковий доданок, але необхідно показати кількість таких доданків (використовується додаткова дужка – фіолетова); верхня частина моделі дітям знайома. Звертаємо увагу, що в моделі добуток (далі і ділене) позначено синьою дугою (об’єднання, скільки всього ми з 1 класу позначаємо синім кольором), частина (І множник, що показує кількість об’єктів в 1 групі) позначена зеленим кольором (теж звично для дітей); новим є позначення кількості разів/груп фіолетовим кольором.
3.                 Дітям пропонується прочитати задачу, доповнити текст задачі даними з фото; записати числові дані в модель задачі та розв’язати її зручним для себе способом.
4.Завдання на  с.39.
4. Дітям пропонується виконати завдання практично та позначити назву операції, яку виконували (угрупую по…).
5. Дітям пропонується виконати завдання практично та позначити назву операції, яку виконували (розподілю на…).
6. Роботу над виконанням завдання пропонуємо організувати у групах. Дітям пропонується визначити, з якого боку рахував котів кожен лаксик та відповідно до цього розфарбувати «килимки» (ромби). Практично повторюється переставний закон множення та взаємозв’язок між діями множення і ділення.
7. Дітям пропонується прочитати та розв’язати задачу. Завдання може бути запропонованим для селфі-треку.
8. Кого зображено на світлинах? Скільки котів зображено? Скільки корзин? По скільки котів в кожній корзині? Дітям пропонується скласти за світлинами задачі: одну на множення, одну – на ділення.


Комментариев нет:

Отправить комментарий